Přejít na obsah

1.4 TDI 55kw nejde do otáček, netáhne


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás a zároveň žádám o radu někoho kdo řešil podobný problém. Už asi tři měsíce řeším v různých autoservisech poruchu na Fabii 1.4 TDI 55kw. Auto jsou koupil v lednu s tím, že v nízkých otáčkách do 2 tis. otáček je její projev velmi vlažný, hlavně za studena a dodnes se nepřišlo čím by to mohlo být. Pročetl jsem snad všechny příspěvky a nic nepomohlo.

Po delším stání, kdy motor vychladne je velký problém s autem vyjet i mírný kopec na 2. převodový stupeň. Rozjet se s autem z nízkých otáček je téměř nemožné, musí se vytočit asi na 3/4 plynu. Po zahřátí se situace mírně zlepší, ale pořád je to velmi líné. Při volnoběhu, když člověk sešlápne na chvílí plyn, tak se auto sbírá do otáček podstatně pomaleji než jiné 1.4 TDI. Po překročení 2.tis. otáček je cítít turboefekt a auto jede již vcelku obstojně. Občas auto spadne do nouzového režimu, který se zruší po vypnutí a opětovném zapnutí motoru. Spotřeba je v pořádku, cca. 4,5 litrů na 100 km. Auto viditelně nekouří v žádncýh otáčkách a chová se standardně. Necuká atd.

VAG nehlásí žádné chyby, pouze sporadicky podkrocena spodní mez plniciho tlaku. Při řešení tohoto problému bylo nejdřív zkontrolováno, jestli není na hadicích turba někde prasklina, případně prodřen intercooler a vše co je okolo. Mělo by být vše těsné. Bylo vyměněno turbo, ale žádná změna. Hodnoty na váze vzduchu se 100% nekryly s požadovanými, proto byla vyměněna váha za novou originální, zase beze změny. Bylo vyzkoušeno tandemové čerpadlo za 100% funkční a zase beze změny. Zkusil se odpojit katalyzátor hned za turbem - beze změny. EGR ventil vyčištěn - beze změny. Zkoušela se měnit nějáká krabička do které jdou podtlakové hadice - beze změny. Zkontorlováný rozvody, jestli jsou správně nastaveny. Na motoru byly změřeny tlaky na každém válci - naměřeno na každém 21 atmosfér(prý odpovídá novému motoru). Zkontrolován software a je tam přesně ten, který tam má být (podle řídící jednotky). Některé věci mi na tom dělal místní člověk, který se specializuje na TDI motory a potom bylo auto 2 dny na testování v autorizovaném servisu Škoda, takže předpokládám, že to co bylo vyzkoušeno mohu vyloučit.

Do vyřešení této závady jsem už nacpal celkem dost peněz a stále žádný efekt. Proto se ptám Vás, nenapadá někoho z Vás co by se dalo ještě zkontrolovat případně vyměnit? Budu rád za každou Vaši zkušenost případně nápad. Servisy i já jsme už bezradní. Řekli mi že už je napadá jen zkusit vyměnit vstřiky ze stejné 1.4 TDI, jestli dojde ke zlepšení, ale moc na to nikdo nechce sázet.

Editováno: , autor: AndrewN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Kdyby bylo čerpadlo KO, tak se mu to chová blbě v celém spektru.

Co takhle vadné nějaké teplotní čidlo. Přeměření za pár kaček, a výměna taky. Turbo se sbírá jak má, tak by to mohlo být tohle.

... závada vypadá na to, že by se auto i kvůli čidlu mohlo takto chovat...

(anebo si poříď křišťálovou kouli ;) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak pro ty kdo by meli pripadne stejny problem jako ja. V dubnu se to vyresilo, akorat sem to tady zapomnel napsat. Byly tam spatne vstriky (ne vadne ale jiny typ nez tam patri).

Prodejce vymenil nejspis motor za 1.4 TDI Euro 4 (51kw nebo 59kw) a tyhle vstriky maji mensi prumer nez vstriky z 55kw Euro 3 AMF. Daly se tam vstriky z AMF a auto jede jak ma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 let později...
V 6. 10. 2009 na 20:30, AndrewN napsal:

Tak pro ty kdo by meli pripadne stejny problem jako ja. V dubnu se to vyresilo, akorat sem to tady zapomnel napsat. Byly tam spatne vstriky (ne vadne ale jiny typ nez tam patri).

Prodejce vymenil nejspis motor za 1.4 TDI Euro 4 (51kw nebo 59kw) a tyhle vstriky maji mensi prumer nez vstriky z 55kw Euro 3 AMF. Daly se tam vstriky z AMF a auto jede jak ma.

dnes mi auto taky nechtelo jet do kopce a nejvetsi problem je, ze auto na neutral ma spotrebuji 0,8 l

 

v popisku vysvetluji jak se chova auto, bohuzel jsem musel kupovat jiny motor, jelikoz ten pred tim klekl, cojsem to auto koupil od typka pred 3 mesici.....

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže při stojícím autě ti to ukazuje v litrech za hodinu a při jedoucím v litrech na 100 km. Když vyřadíš a furt se auto pohybuje, tak žere stejně 0,8 l/h, ale počítač to pořád ukazuje v litrech na 100 km. Můžeš si to pro vysvětlení zkusit propočítat. Když pojedeš 20 km/h na neutrál a budeš počítat s tím, že ti to za hodinu sežere 0,8 litru nafty, tak 100 km rychlostí 20 km/h ujedeš za 5 hodin, takže 5*0,8 = 4 l/100km což +- odpovídá palubáku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...