Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim vás, koupil jsem si Octavii TDi 81kW r.v 98, a chtěl bych vědět jak vyčistit turbo a co to je jak jsem tu někde čet že se netočí lopatky? A ještě jak vyčistit EGR nebo ho rovnou nahradit tímto http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php Díky.

Zdravim vás, koupil jsem si Octavii TDi 81kW r.v 98, a chtěl bych vědět jak vyčistit turbo a co to je jak jsem tu někde čet že se netočí lopatky? A ještě jak vyčistit EGR nebo ho rovnou nahradit tímto http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php Díky.

Covece to tam nedavej,staci si podle tesneni udelat z plechu(aspon 4mm) to samy,ale bez diry a zaslepit to.Nejlepsi zpusob,egr bude otvirat,ale nic ti tam nepujde(aspon ti nezatuhne.Na turbu jsou lopatky,ktery se v dusledku bordelu nenaklapej tak jak maj,a pak to pada do nouzaku(pak to jede jak sdi).Skus zatahat za tahlo na podtlakovy bance,je hnedka u turba a melo by volne chodit.Ale jestli ti to nepada do nouzaku a nemas naky jiny problem s turbem,tak to asi nema cenu resit ;)

  • Autor
Covece to tam nedavej,staci si podle tesneni udelat z plechu(aspon 4mm) to samy,ale bez diry a zaslepit to.Nejlepsi zpusob,egr bude otvirat,ale nic ti tam nepujde(aspon ti nezatuhne.Na turbu jsou lopatky,ktery se v dusledku bordelu nenaklapej tak jak maj,a pak to pada do nouzaku(pak to jede jak sdi).Skus zatahat za tahlo na podtlakovy bance,je hnedka u turba a melo by volne chodit.Ale jestli ti to nepada do nouzaku a nemas naky jiny problem s turbem,tak to asi nema cenu resit ;)

No vidíš to mě taky nenapadlo to zaslepit tak jak to píšeš ale to bych ještě musel z toho EGR vyhodit tu klapku né? A máte s tím někdo zkušenosti jestli je to znát v nízkých otáčkách na výkonu?

Upraveno od Shvellanj

Pokud ti EGR netěsní, tak ti bude stejně olej prolínat a špinit motor. Turbo bych rozhodně nečistil, pokud neřešíš ztrátu výkonu. Sání se ucpává lidem, kteří nevyužívají potenciál motoru ;) stačí to občas rozumně provětrat... Moje auto má najeto cca 190t km a sání bylo prakticky čisté, EGR jsem měnil protože netěsnil...

Zmiňovaná klapka je pro komfortní doběh motoru - si jí zkus oddělat jak to s motorem hezky zaklepe :)

Odkaz s náhradou za EGR je pěkný, ale přijde mi to dost, za kus trubky :)

Upraveno od lukash

  • Autor
Pokud ti EGR netěsní, tak ti bude stejně olej prolínat a špinit motor. Turbo bych rozhodně nečistil, pokud neřešíš ztrátu výkonu. Sání se ucpává lidem, kteří nevyužívají potenciál motoru ;) stačí to občas rozumně provětrat... Moje auto má najeto cca 190t km a sání bylo prakticky čisté, EGR jsem měnil protože netěsnil...

Zmiňovaná klapka je pro komfortní doběh motoru - si jí zkus oddělat jak to s motorem hezky zaklepe :)

Odkaz s náhradou za EGR je pěkný, ale přijde mi to dost, za kus trubky :)

A co by se dělo když bych tu klapku vydnal?? tak trubka jí taky nemá

A co by se dělo když bych tu klapku vydnal?? tak trubka jí taky nemá

Vubec ji pryc nedavej.Zaslep to tim plechem,pod hadici jak vede k egr.Mrkni se na www.vw-club.cz.Jsou tam o egr romany,fotky,vysvetlani proc zaslepit ;)

Tak jsem si dnes zaslepil EGR ventil nerezovým plechem,jsem zvědav jestli bude něco znát,ale co jsem koukal na různé obrázky sundaných ventilů,tak jsem v babče koukal,že ho mám společně se sacím potrubím,asi je to to nejstarší (O-1,9TDi/97 AGR),jo a ještě se zeptám na takovou drobnost,je normální,že po zapnutí zapalování cvaká ventil N75,kdo ví a napíše budu rád za radu. :unsure:

U obtoku N75 casem zacne cvakat i bez nastartovani, neni to na zavadu, ale pokud chces ticho, tak ho zkus vymenit .. u me po vymene ticho

A kde si ho cakal ak nie na sacom potrubi. Ved EGR dava naspät do sania urcity podiel vyfukovych spalin .

jo,ale ostatní EGR ventil odšroubujou od potrubí a já ho mám v celku s potrubím,prostě ho mají na přírubě,ale neva sundám to celý a vyčistím,umíte někdo vyčíst něco z těchto logů:

log1

log2

já dával větší turbo tak jsem vyčistil sání a EGR off na výfukové straně jsem dal podložku tak 7mm pásovina a u ventilu tak 3mm tu trubku mezi tím sem hodil do popelnice :kol-31: jinak na výkonu to nepoznáte ;)

post-5150-1241529028_thumb.jpg

post-5150-1241529045_thumb.jpg

Zdravím pánové, mám jeden dotaz. Vřera jsem se také pustil do čištění a zaslepení EGR na octavii TDi 81kW. Vše ok až na to, že se po zaslepení začalo jinak chovat turbo. Přesněji řečeno, turbo má při volnoběhu motoru větší otáčky, takže je slyšet, jak mírně hučí. Před zaslepením nebylo slyšet vůbec. Jinak auto jede bez problému a líp zabírá odspoda. Můj dotaz tedy zní, zda jsou ty zvýšené otáčky turba normálmí či nikoliv.? Předem díky za odpověď...

Zdravím pánové, mám jeden dotaz. Vřera jsem se také pustil do čištění a zaslepení EGR na octavii TDi 81kW. Vše ok až na to, že se po zaslepení začalo jinak chovat turbo. Přesněji řečeno, turbo má při volnoběhu motoru větší otáčky, takže je slyšet, jak mírně hučí. Před zaslepením nebylo slyšet vůbec. Jinak auto jede bez problému a líp zabírá odspoda. Můj dotaz tedy zní, zda jsou ty zvýšené otáčky turba normálmí či nikoliv.? Předem díky za odpověď...

Je to OK,turbo má víc energie ve formě spalin, které dříve procházeli ERG .

Zdravim vás, koupil jsem si Octavii TDi 81kW r.v 98, a chtěl bych vědět jak vyčistit turbo a co to je jak jsem tu někde čet že se netočí lopatky? A ještě jak vyčistit EGR nebo ho rovnou nahradit tímto http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php Díky.

Mam ho taky , funguje perfektne :)

To zaslepení plechem je potřeba udělat tehdy,když není ventil ovládaný pouze podtlakem,takže zrovna u TDI 66/81 Kw stačí pouze odpojit podtlak od ventilu a zaslepit hadičku šroubkem. Takto je to práce asi na minutu a kdykoliv se to dá vrátit zpět. Kdo by chtěl tvrdit,že to může tlak spalin přemoct,tak se plete a dá se to lehce vyzkoušet. Při zapojeném EGR je ta pancéřová hadice z výfuku rožhavená,při odpojeném podtlaku je stále studená a to i při razantní jízdě několik KM,tím chci říct,že se s těma podložkama pod ventil plácáte zbytečně :doh

Jinak turbo s odpojeným Egr opravdu točí na volnoběh víc a je to vidět i na hodnotě váhy vzduchu ve Vagu. Standart cca 350, po odpojení EGR cca 5oo. Ještě je pak dobrý omezit funkci EGR vagem na minimum,je fakt,že ta jednotka s těma spalinama trochu počítá.

podložky dávají ti, kteří chtějí vyhodit "trubku mezi" nebo mají poškozený EGR. U mě špatně těsnil, takže jsem koupil nový /za cenu, co někteří prodávají podložky/ a jen odpojil ;) Auto jezdí normálně, zlepšení výkonu se nekoná - jen jsem pocítil mírný pokles spotřeby.

Upraveno od lukash

Zdravím. Pánové měl bych dotaz ohledně zaslepení EGR. Kamarád si nedávno nechal nachipovat svojí oktávku 1.9TDI 81kW na 103kW. Včera jsem se s ním bavil o zaslepení EGR na mojí oktě. Řekl jsem mu, co mi to přineslo atd...atd... a on že by měl také zájem o zaslepení, ale bojí se toho, zda to nebude mít nějaký negativní vliv na provedený chip. Moje otázka tedy zní, zda to bude mít nějaký vliv na nachipovaný motor.? Já osobně si myslím, že by se nic stát nemělo, ale chiptuningu moc nerozumím a slíbil jsem kamarádovi, že se tu zeptám :) Předem díky.....

Zdravím. Pánové měl bych dotaz ohledně zaslepení EGR. Kamarád si nedávno nechal nachipovat svojí oktávku 1.9TDI 81kW na 103kW. Včera jsem se s ním bavil o zaslepení EGR na mojí oktě. Řekl jsem mu, co mi to přineslo atd...atd... a on že by měl také zájem o zaslepení, ale bojí se toho, zda to nebude mít nějaký negativní vliv na provedený chip. Moje otázka tedy zní, zda to bude mít nějaký vliv na nachipovaný motor.? Já osobně si myslím, že by se nic stát nemělo, ale chiptuningu moc nerozumím a slíbil jsem kamarádovi, že se tu zeptám :) Předem díky.....
Zalezi jakej ma rok, aby mu to nevyhazovalo chybu emise do dilny. Kdyz delam nekomu tuning na tehle motorech, tak uz v softu poresim lehce i ten egr. Ale vpodstate to muze zkusit a uvidi co se bude dit ;)
Zalezi jakej ma rok, aby mu to nevyhazovalo chybu emise do dilny. Kdyz delam nekomu tuning na tehle motorech, tak uz v softu poresim lehce i ten egr. Ale vpodstate to muze zkusit a uvidi co se bude dit ;)

Na tehle motorech to neudělá nic,klidně to může zaslepit,jednotka nepozná,že na konci se ten ventil nehýbe,resp. že to potrubí je zaslepený (zbytečná věc). kdyby odpojil konektor od elektroventilu,tak to teprv jednotka pozná a rozsvítí se kontrolka,takže jak jsem psal o řádek výš,stačí vyndat hadičku z EGR,tu zaslepit šroubkem a není co řešit.

Zalezi jakej ma rok, aby mu to nevyhazovalo chybu emise do dilny. Kdyz delam nekomu tuning na tehle motorech, tak uz v softu poresim lehce i ten egr. Ale vpodstate to muze zkusit a uvidi co se bude dit ;)

Je to rok výroby 2003. Ale někde na stránkách dieselpoweru jsem se dočet, že to hlásí chybu až od roku 2005, teda pokud si dobře vzpomínám....

Tak na 03 na 100% stačí vytáhnout hadičku a zaručeně to žádnou chybu hlásit nebude.

Na tehle motorech to neudělá nic,klidně to může zaslepit,jednotka nepozná,že na konci se ten ventil nehýbe,resp. že to potrubí je zaslepený (zbytečná věc). kdyby odpojil konektor od elektroventilu,tak to teprv jednotka pozná a rozsvítí se kontrolka,takže jak jsem psal o řádek výš,stačí vyndat hadičku z EGR,tu zaslepit šroubkem a není co řešit.

Takže stačí zaslepit jen hadičku a ventil zůstane permanentně uzavřen, ok. Já sem to na svojí oktávce vyřešil vyndáním té přívodní trubky a zaslepením plechovými záslepkami a hadičku mám pořád připojenou na ventil. No snad se tím zaslepením mě a kamarádovi nic nepo..re. Ale co jsem tak pročítal debaty na jiným fórech, tak to dělá spousta lidí a nikdo si na to zatím nestěžoval, tak snad to bude ok.

Na tehle motorech to neudělá nic,klidně to může zaslepit,jednotka nepozná,že na konci se ten ventil nehýbe,resp. že to potrubí je zaslepený (zbytečná věc). kdyby odpojil konektor od elektroventilu,tak to teprv jednotka pozná a rozsvítí se kontrolka,takže jak jsem psal o řádek výš,stačí vyndat hadičku z EGR,tu zaslepit šroubkem a není co řešit.

No tak jsem to zkusil ,vyndal jsem hadičku a dal do ní cca 3cm šrubek.....

Nestačil jsem se divit spodek byl uplně hluché asi tak v 2300 ot. teprve zatahl...

Hned jsem šroubek dal ven a zas šlape jak máááá...

O1 agr 66-85kw

Na nějakým foru jsem četl že by to mělo být právě naopak že to nepatrně pomuže v nízkých otáčkách... proto jsem to chtěl vyzkoušet

dělám něco špatně??

Upraveno od adller

No tak jsem to zkusil ,vyndal jsem hadičku a dal do ní cca 3cm šrubek.....

Nestačil jsem se divit spodek byl uplně hluché asi tak v 2300 ot. teprve zatahl...

Hned jsem šroubek dal ven a zas šlape jak máááá...

O1 agr 66-85kw

Na nějakým foru jsem četl že by to mělo být právě naopak že to nepatrně pomuže v nízkých otáčkách... proto jsem to chtěl vyzkoušet

dělám něco špatně??

Tak to jsi ale téměř se 100% určitostí nevytáhl tu správnou hadičku

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.