Přejít na obsah

Koroze


Jaspur

Doporučené příspěvky

Tak dneska jsem viděl zajímavou fábku. Škoda že sem neměl foťák. Na přední kapotě bylo spousty malích direk v laku, pravděpodobně od kamínků. Já je tam ma taky, ale je to jen povrchová vrstva laku, ale na tom autě co jsem viděl byla jen tenká vrstvička modrého laku a pod tím rovnou v dirkách rezivějící plech....Někde už jsem tu viděl oloupanou barvu a taky to vypadalo bez základu..Jakoby občas zapoměli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím, pročítal jsem toto téma a jsem trochu překvapenej.

Mám Golfa III r.v. 92 a rozhodoval jsem se co koupit novějšího.

Chtěl jsem buď Forda nebo Škodu.

Nakonec jsem se rozhodl pro Fabii z důvodu pozinkové úpravy "Golf je pozinkovanej, 15 let starej a nikde ani kosek koroze", tak jsem si říkal Fabie je taky pozinkovaná bude klid.

Koupil jsem kombika 1,2 47kW r.v.2003. Zatím žádná koroze, ale už se děsím, kde na mě neco vykoukne.

Mimochodem, táta má bílou krátkou Fabii r.v. 2000 , najeto asi 80 tisíc km, parkuje před panelákem a zatím nic.

Jeden kolega má sedana, stříbrná metaliza r.v. 2001, najeto 67 tisíc a rezne mu mezi levým prahem a předním blatníkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím, pročítal jsem toto téma a jsem trochu překvapenej.

Mám Golfa III r.v. 92 a rozhodoval jsem se co koupit novějšího.

Chtěl jsem buď Forda nebo Škodu.

Nakonec jsem se rozhodl pro Fabii z důvodu pozinkové úpravy "Golf je pozinkovanej, 15 let starej a nikde ani kosek koroze", tak jsem si říkal Fabie je taky pozinkovaná bude klid.

Koupil jsem kombika 1,2 47kW r.v.2003. Zatím žádná koroze, ale už se děsím, kde na mě neco vykoukne.

Mimochodem, táta má bílou krátkou Fabii r.v. 2000 , najeto asi 80 tisíc km, parkuje před panelákem a zatím nic.

Jeden kolega má sedana, stříbrná metaliza r.v. 2001, najeto 67 tisíc a rezne mu mezi levým prahem a předním blatníkem.

Já bych to okomentoval asi takto: Co kus, to originál ;) Říká se, že maj F dobrou karosérii a nerezne, ale vyjímky holt potvrzujou pravidlo :) A ten rez mezi prahem a předním blatníkem asi čeká každýho se starším tipem fábie.Důvod je konstrukční nemoc, která je tu taky někde už popsaná. Já sem ten prostor zevnitř vyplnil tou hmotou na podvozky, než to začlo rezivět, tak to snad pomůže :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Pre informáciu. Hrubka zinkovej vrstvy je na plechoch z ktorej je robena karoseria je 5 - 12 µm. Tato vrstva je este stensovana pri tahaní vyliskov. Zinok je nanasany ziarovým kontinualnym zinkovanim. Na pozvaranu karoseriu je nanasana kataforeza a lak. Problematicke su vsak bodove zvary a MAG zvary. V tych miestach je zinok vypaleny a miesto je chranene len kataforezou a lakom. Najhorsie miesta su tie, kde zostava vlhkost dlhu dobu. Jedno som objavil po odmontovani plastoveho krytu blatnika. Svinstva tam bolo :huh: Tak som ten priestor vycistil vysusil a vyplnil klampiarskym tmelom (na pozink a med). Prechod medzi priestormi dveri a blatnikom som upravil plynulym prechodom aby sa tam nemohlo to svinstvo drzat. Po vytvrdnuti som pouzil este ochranny nater na podvozky (BODY). Cela uprava vratane schnutia naterov cela sobota.

Kor_zia.pdf

Editováno: , autor: viliam18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau, též mam ten samej problem, rez nad zadním sklem, zatím jen takove malé puchýřky.Na fabce uz nemam servisni knížku, tak jsem se chtěl zeptat, jestli jste si to uz sami nějdo nějak opravovali a jak to šlo, je tam celkem přístup na ho... popřípadě mi napište nějaké rady.Zatim díky :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau, též mam ten samej problem, rez nad zadním sklem, zatím jen takove malé puchýřky.Na fabce uz nemam servisni knížku, tak jsem se chtěl zeptat, jestli jste si to uz sami nějdo nějak opravovali a jak to šlo, je tam celkem přístup na ho... popřípadě mi napište nějaké rady.Zatim díky :help:

Viz tento můj příspěvek.

Jinak se mi ty bouličky nezvětšily, ale udělaly se další. :kol-72: Takže brzo pomažu do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau, též mam ten samej problem, rez nad zadním sklem, zatím jen takove malé puchýřky.Na fabce uz nemam servisni knížku, tak jsem se chtěl zeptat, jestli jste si to uz sami nějdo nějak opravovali a jak to šlo, je tam celkem přístup na ho... popřípadě mi napište nějaké rady.Zatim díky :help:

Viz tento můj příspěvek.

Jinak se mi ty bouličky nezvětšily, ale udělaly se další. :kol-72: Takže brzo pomažu do servisu.

a nějaká rada jak to poopravit, by nebyla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca před půl rokem jsem kvůli tomu byl v servisu. Tam mi technik říkal, že to mám hlídat, kdyby se to zvětšovalo apod. Objevila se další, brzo jdu na garančku, tak jim to řeknu. Pokud máš servisku, tak je na to záruka (na neprorezivění).

Pokud ji nemáš, tak je to blbý. Když je to vada laku, dá se kousek vybrousit a znova nalakovat. Pokud to bude vada karoserie, tak tam brzo asi budeš mít díru jako ve feldě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca před půl rokem jsem kvůli tomu byl v servisu. Tam mi technik říkal, že to mám hlídat, kdyby se to zvětšovalo apod. Objevila se další, brzo jdu na garančku, tak jim to řeknu. Pokud máš servisku, tak je na to záruka (na neprorezivění).

Pokud ji nemáš, tak je to blbý. Když je to vada laku, dá se kousek vybrousit a znova nalakovat. Pokud to bude vada karoserie, tak tam brzo asi budeš mít díru jako ve feldě.

hm..ja mel i malou rez dole pod zadnim sklem, nedalo mi to a začal jsem do toho šťourat rez jsem odstranil a pod tim nic takže to bylo jen na tom laku.Servisku už nemam takže se nejak budu muset pustit i do toho vrchu, ale nevim jak protože je tam fakt přístup na dvě věci :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca před půl rokem jsem kvůli tomu byl v servisu. Tam mi technik říkal, že to mám hlídat, kdyby se to zvětšovalo apod. Objevila se další, brzo jdu na garančku, tak jim to řeknu. Pokud máš servisku, tak je na to záruka (na neprorezivění).

Pokud ji nemáš, tak je to blbý. Když je to vada laku, dá se kousek vybrousit a znova nalakovat. Pokud to bude vada karoserie, tak tam brzo asi budeš mít díru jako ve feldě.

hm..ja mel i malou rez dole pod zadnim sklem, nedalo mi to a začal jsem do toho šťourat rez jsem odstranil a pod tim nic takže to bylo jen na tom laku.Servisku už nemam takže se nejak budu muset pustit i do toho vrchu, ale nevim jak protože je tam fakt přístup na dvě věci :aggressive:

tyhle puchýře v laku bývají na 99 procent skrz. Akorát v prvopočátku jsou tam jen mikroprasklinky a ty nejsou vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Doma je fabia - 2000 rocnik - rezati zadni kufr - pod okne nad oknem - pak nekde kolem prahu no a pak u blatniku dole, kurna co to je za smejd. Mam starsi Octu 98 rocnik a tam nic a je furt venku a neni garazovana - ta fabie brzo bude mit diry pokud to nikdo neopravi :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna, ze se tady ta odpoved objevi 2x, tak me omluvte, jsem zacatecnik....

Mam 2001 Fabia combi, na 5. dverich 2 puchyrky cca 1cm v prumeru, jeden pod hornim brzdovym svetlem.

Skoda vse nafotila a odeslala k posouzeni. Vysledek zatim neznam, ale bude to asi jen na opravu, ne vymenu.. :-(

bud rad ze to vymenia ... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doma je fabia - 2000 rocnik - rezati zadni kufr - pod okne nad oknem - pak nekde kolem prahu no a pak u blatniku dole, kurna co to je za smejd. Mam starsi Octu 98 rocnik a tam nic a je furt venku a neni garazovana - ta fabie brzo bude mit diry pokud to nikdo neopravi :(

Co mas napisane v podmienakch zaruky? ... precitaj si a ihned ries kym nebude neskoro ...

So slovom smejd by som bol opatrnejsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doma je fabia - 2000 rocnik - rezati zadni kufr - pod okne nad oknem - pak nekde kolem prahu no a pak u blatniku dole, kurna co to je za smejd. Mam starsi Octu 98 rocnik a tam nic a je furt venku a neni garazovana - ta fabie brzo bude mit diry pokud to nikdo neopravi :(

Co mas napisane v podmienakch zaruky? ... precitaj si a ihned ries kym nebude neskoro ...

So slovom smejd by som bol opatrnejsi

Nemůže to být způsobem, jak se dveře u Fabule dělají - asi je vaří z více dílů a to bude kámen úrazu? Stará kokta je má asi lisovaný, aspoň ten vnější díl, z jednoho kus a proto ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

je zajímavý, že třeba u feldy, kterou jsem měl před fábkou jsem po třech letech udělal řádně dutiny a páté dveře začaly o poznání déle reznout, v podstatě tak nějak po sedmi letech a 380.000km,

p.s. v pátek chudák dojezdila, náš elektrikář ji poslal proti autobusu, chjo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to bude elektrikář potřebovat něco nového - že by jsi si ty koupil Roomika - snížil a dal plasty ze Scouta ;)

ten?, už ani kolo, bude jezdit vlakem a za svoje, ještě jsem to neviděl, v pondělí to uvidím, to bude trochu šok, poněvadž jsem měl to auto moc rád, vystrojím pohřeb, podle odtahovky je to předek, uražené kolo a levý bok :rip:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No jeden kupodivu na prahu pravých zadních dveří, ale ne dole, ale až jak ten plech stoupá nahoru...de facto kousek od zámku....no a druhej kousek od tý jamky, ze které vede pant k pátým dveřím....sem z toho docela zničenej, nenapadlo mě, že tak brzo...je to rok 2004...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...