Přejít na obsah

Koroze


Jaspur

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
Co jsem se bavil s mechanikem ve značkovém servise tak říkal že se ještě s žádnou chycenou nesetkali. Jo a prý ani nemá smysl se o karoserii starat, protože je prý tak odolná, že žádnou údržbu nepotřebuje. Prý ani nemá cenu třeba natírat spodek nebo stříkat dutiny, protože na spodku je tak silná a tak kvalitní vrstva ochrany, že se prý stěží dá proříznout nožem.

Tak nevím kolik na tom bude pravdy, když to říkal mechanik ze značkového servisu. Je mi jasné že to dost přehnal :D

To se spolehni, že to přehnal, a jak ;)

koroze u Fábky najdeš na 100% zde:

Přední blatníky, sundej podběhy, a nebudeš věřit.... je to tam velice špatně řešený, za podběhem se ukládá bordel, dole ve vnitřku blatníku, je tam toho zhruba 0,5kg když se to vykydá, samozřejmně je to stále mokré, a lak pod tím je uplně ko, je to vorezlý a většinou jsou chycený i předky prahů!!! To samé zadní batníky, za podběhem! Stejná situace, hnije to tam fest. Ale není to vyloženě zažraný do hloubky, je to jen povrchová koroze, takže nejlepší je to odrbat, ošetřit pozink základ antikorozním sprejem, dát novej nátěr antikrozní gumovej, a přelakovat barvou. Takhle když se to ošetří, je pak klid, ale je to šílená zdlouhavá práce, vše vydloubat, očistit, hrábneš do toho nožem, a už jedeš a nestíháš zírat kde až je koroze!!! Fakt nekecám. Tohle se týká moji fábky z roku 2002. která má velmi málo najeto, a takhle už je "načatá"!!!

To samé prahy, spodky prahů, kde dáváš hever, tak je dobré celý práh po délce vyspravit, od předního kola až po zadek, bejvá už dost oťukanej, a tam taky najdeš koroze že by ses divil!

Bavím se tady tak o cca 6-7 roků starých fábkách, a taky záleží, kde jsou ježděný, některý lokality jsou na tom lépe co se týče soli v zimě, a tam je to taky hodně znát na stavu vozidla, v jakém kraji převážně provozuješ fábku.

jinak ještě jednou, největší bolest u fábky jsou přední blatníky, hned za plastovýma podběhama se na spodku usazuje neskutečný množství bordelu a špíny, kterou nemáš šanci vymejt ani hadicí proudem vody!!!! Nejde to! Díky tomu to tam je fest KO, lak je měkej a pod ním je povrchová koroze tak cca plocha 20cm čtverečních levá i pravá strana!

Pátý dveře ani nikde jinde jsem neviděl korozi, nikde nic není. Tam bych problém nikde neviděl!

Celkově, mě fábka hodně sklamala, čekal jsem že to bude lepší s korozí, že to fakt vydrží, ale díky blbě řešeným podběhům to je ještě horíš, než kdyby to bylo otevřený, páč by to mohlo "dejchat" a rychlejc schnout ta špína a i hadící bys to jednou za čas pořádně vymyl a nikdy by to nezačalo hnít!

Kdybych dal za fábku někde 160-200t.kč a zjistil že je takhle chycená, tak by mě asi "jeblo", ale za tu mojí jsem nedal moc, má málo najeto zachovalá, ale díky těm podběhům tam koroze zapracovala za ty roky i přesto že to má jen 30tkm! Ale zas to beru z druhé stránky, mám to už skoro vyspravený, sice trávím u toho mládí v garáži, ale bude to lepší než originál od výrobce takže 7-8 roků to vydrží 100% možná i dýl.

PS: Ta koroze je nejvíc na svárech a bodech, tam kde to bylo bodovaný nebo vařený. Tam je dle mé zkušenosti nolová ochrana proti korozi. Samozřejmně i mimo sváry se vám koroze rozleze....

Felda sice měla nulovou ochranu - neměla pozink, a ještě k tomu slabé plechy, Fábka má dost silný matroš, pozink, ale přece to začíná hnít na těch nejvíc namáhaných místech, ten kdo si to neošetří, se bude divit ani né po 10ti letech provozu jak se mu to rozleze ještě víc.

Editováno: , autor: Meade
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 2005 Fabiu kratku.... najazdenych 50 000km... chodila iba dve zimy, inak nechodi cez zimu... kukol som vsetky miesta ktore si vravel, za prednymi blatnikmi ani podbehmi nic... maximalne prachova vrstva, pod tym ciste, ten podbeh co hrdzavie som kukal tak isto cisto, dokonca som tam nemal ziadny bordel, ale to je asi tym ze nemam zastery v predu, cize co vojde tam, vypadne dierkou prec, vzadu pod podbehmi nic, uplne sucho a bez hrdze :) jediny naznak hrdze je na vodicovych dverach uplne v rozku, ale zato si mozem sam, ked bola nova tresol som nechtiac dverami o obrubnik a zodralo to az na zaklad, a vsimol som si to az minuly tyzden, za 4 roky asi jedna bodka hneda velkosti malickeho spendlika, bolo to len navrchu, osetril som to... takze suma sumarum, ja som spokojny, nikde nic... ale na to vplyva mnoho faktorov, kde auto jazdu, v akom prostredi jazdi a tak... kazdopadne fabiu nejde zas povazovat za nekvalitny vyrobok... skor naopak.. ale ako kazde auto ma svoje muchy... a ked sa o nich vie je ich najlepsie vychytat a nie len cumiet na to... lenze dnes sa auta beru ako spotrebak, nie ako kedysi, takze sa o to nikto nestara...

Editováno: , autor: TomaS-BB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Meade. Tak to bych spíše řekl, že ta tvoje fábka neměla najeto 30 tisíc a velmi pravděpodobně je po nějaké opravě. Je pravda, že za podběhy se drží bordel. Před měsícem jsem po sedmi letech sundal přední zástěrky a humusu tam bylo požehnaně, ale po korozi ani stopy - veškeré "kapsy" jsou už z výroby vzorně ošetřeny pružným karosářským tmelem. Rovněž exponované sváry jsou ošetřeny přímo ukázkově - opět přetřeno tmelem. Antikorozní ochrana je u Fabie podle mého názoru plně dostačující a pokud se někde nedrbně spodek není nutné se o to nějak starat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nazdar všem. stou korozí je to pravda já mám auto od novoty takže žádnej spavování se nekonalo a podívejte takže nic moc

no tuhle fotku už jsem tady viděl. Na mé Fabii (2002) je ten plastický sajrajt dotažený až dolu. Tu zátku mám přemáznutou a koroze nulová. Buď se jedná o nějaké úsporné opatření nebo to jen někdo nedodělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díval jsem se na ty fotky a vrtá mi hlavu kde je to pozinkování.Teď už nevěřím že Fábie mají pozinkované plechy. Kámoš má Octavii a podřel práh heverem už před osmi roky, schválně s tím nic nedělal jen to kontroluje a dodnes je tam vidět lesklé pozinkování. Fábia už by měla díru skrz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nazdar všem. stou korozí je to pravda já mám auto od novoty takže žádnej spavování se nekonalo a podívejte takže nic moc

Já mám taky tu plastickou anikorozní ochranu až dolů a ta zátka je tím taky přetřená, takže když jsem před pár dny vyndaval ten nános co tam byl, tak jsem to jen opláchl vodou a po sebemenším náznaku koroze ani stopa, ty to máš asi nějaký nedodělaný vubec tam tu ochranu nemáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Fabia není nereznoucí automobil. Je vyroben z plechu a ne z plastu. Vše záleží od výroby až po údržbu. Mám combi 2001 a rez už se projevuje, zatím naštěstí není na místech ohrožujících konstrukční bezpečnost auta - zatím "jen" zadní dveře, páté dveře. Je zajímavé, že korodují na místech kde se nemůže držet voda- vrchní části. To jednoznačně ukazuje na výrobní, konstrukční vadu. Lak byl neporušen - známé puchýřky a to byl plech pozinkován a lakován. Pro mne je to nevysvětlitelná věc. To uzazování bláta za předníma zástěrkama mě taky ....., jinak jsem s Fabii spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No chlapi vcera som to cistil na mojej Fabii, auto ma 4,5 roka... a zasterky nemam nikde, na moje pocudovanie pod odkryti som nenasiel ani naznak bordelu, mozno jemne zaprasena, prava aj lava strana cista... ovsem... presne na tom istom mieste vzadu skuste odryt podbeh... ja som mal vodicovu stranu cistu a spolujazdcova strana vzadu, len som odkrutil tu jednu skrutku a bolo tam bordelu az po okraj, takze pozor na to !! drzi sa to nielen v predu ale aj vzadu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Dnes jsem si sundal přední zástěrky, přičemž jsem musel oddělat i část plastového podběhu předních blatníků a nestačil jsem se divit. Oba přední blatníky u zástěrek durch, díry asi tak 2x3cm. Fabia je rok 2001. Jen doufám, že to vyreklamuju, protože na servisní prohlídky sice chodím, ale teď jsem rok a třičtvrtě nebyl. Nemáte s tím někdo zkušenosti, jak moc při reklamaci koroze hledí na pravidelnost prohlídek? Potom to nafotím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem si sundal přední zástěrky, přičemž jsem musel oddělat i část plastového podběhu předních blatníků a nestačil jsem se divit. Oba přední blatníky u zástěrek durch, díry asi tak 2x3cm. Fabia je rok 2001. Jen doufám, že to vyreklamuju, protože na servisní prohlídky sice chodím, ale teď jsem rok a třičtvrtě nebyl. Nemáte s tím někdo zkušenosti, jak moc při reklamaci koroze hledí na pravidelnost prohlídek? Potom to nafotím.

jak nemas pravidelne vyplnovanou servisku tak ti to nikde na zaruku neudelaj,na tohle koukaj hodne staci vynechat jeden rok a jsi vis kde... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 6 rocnu Fabiu... a stopy po korozii ziadne... kazdy rok fabke navoskujem podvozok a vycistim vsetko za kadzym podblatnikom a je to stale ako nove... vsetko je to len o starani ale mnoho ludom sa to nechce alebo nemaju podmienky... karoseriiu mam ako novu, na podvozku ani na napravach nie je ani smietka hrdze... a auto bude mat 6 rokov uz cochvila.... na to ze je to 2001 Fabia... a ak to nikto necistil za tie roky tak sa vobec cudujem ze to za tolko rokov sposobilo len to co sposobilo... pises ze diera je v blatniku, ako je na tom prah?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

U novějších fabii (po faceliftu) se už bordel v prazích neusazuje. Je tam drobná úprava plastového podběhu, kde je vytvarován jakoby odtokový kanálek, kterým špína s vodou může volně odtékat. Starší typy to bohužel mají utěsněné, bez možnosti volně odtékat, proto lopatka svinstva co půl roku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U novějších fabii (po faceliftu) se už bordel v prazích neusazuje. Je tam drobná úprava plastového podběhu, kde je vytvarován jakoby odtokový kanálek, kterým špína s vodou může volně odtékat. Starší typy to bohužel mají utěsněné, bez možnosti volně odtékat, proto lopatka svinstva co půl roku.

Zdarec, mám takový menší problém s korozí na Fabii r.v. 2005, s podběhy problém není, viz. úprava FL, ale teď po zimě myju auto a koukám že na předních dveřích řidiče i spolujezdce, minimalně i na zadních mám na laku jakoby rezatý místa velká cca od 1mm do 2mm, takže žádná hrůza, jen to je docela z blízka vidět. Asi nejlepší na to bude tužka a zamatlat to co? Nesetkal se tu s tím někdo? Docela mě to u ani ne 5 let starýho auta překvapujea i částečně štve. Díky za rady.

Editováno: , autor: Jendoslav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...