Přejít na obsah

1,9TDi, 81kW, r.v.2000, 265.000km


Roediger

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

rád bych znal váš názor, ačkoliv konečné rozhodnutí bude na nás, na plánovanou letní dovolenou do Norska naší octávkou. Koupě v ČR, dovoz z německa v 08/2008, bez servisní knížky. Na tachometru bylo při koupi 136.000km, po pár týdnech zjištěno v servisu že auto bylo v německu servisováno v 05/2008 při 231.000km. Po koupi jsme nechali ve škodováckém servisu udělat komplet origo rozvody, výměny náplní atd. Za necelý rok jsme byli několikrát v servisu a to s následujícími problémy:

1. odešlo el.stahování okna u řidiče - vyměněno ve škoda servisu

2. během jednoho víkendu odešlo el.stahování obou zadních oken, jedno v pátek večer, druhé v neděli ráno - vyměněno ve škoda servisu

3. často přeskakují repro - chvíli hrají přední, chvíli zadní, chvíli vlevo, chvíli vpravo - kontakty a zapojení na rádiu se zdají být o.k.

4. nesvítí osvětlení kufru (ani na jedné straně) a stejně tak v přihrádce před spolujezdcem - žárovky i pojistky jsou o.k.

5. několikrát týdně se stane, že dojíždím do křožovatky, zapnu levý blinkr a ve chvíli když šlápnu na brzdu, tak se mi rozbliká vzadu celé auto., tzn.rozblikají se obě zadní směrovky, poblikává zadní pravá brzdovka a lehoučce blikají i zadní světla. Zkoušel jsem u zadního světla odpojit ukostření, očistit a pořádně znovu dotáhnout, ale nepomáhá to. Stane se to třeba pětkrát během jednoho dne a pak týden nic. V servisu mi řekli že by to zjistili jen pokud by to dělalo ve chvíli kdy tam s tím přijedu, což se mi zatím bohužel nestalo. Napadá mě ještě jestli by to nemohl být nějaký špatný kontakt v páčce.

6. před měsícem jsem potřeboval předjet, podřadil jsem ze 4.r.s. na 3.r.s., sešlápnul plyn, turbo se roztočilo, auto se dostalo do zátahu a když jsem byl vedle toho auta, tak se ztratil u cca.2800 ot. výkon a prostě jsem ho nepředjel, musel jsem zařadit zpátky. Dojel jsem na benzínku, koukal do motoru jako husa do flašky, ale nic jsem neobjevil. Rozhodnul jsem se že to teda dojedu domu, znovu nastartoval a vyrazil... a hle, auto mělo tah zpátky. Pro jistotu jsem zajel na diagnostiku do škodovky, kde objevili následující (viz.obrázek č.1 a č.2) a udělali výměnu nějaké prasklé trubičky ke vstřikům s tím, že nic jiného neobjevili a mělo by to být v pohodě. Dneska když jedu, auto jede normálně, táhne, akorát občas, když chvi na 3.r.s. nebo 4.r.s. trošku vytočit motor, tak se mi zdá že kolem 3000 ot. se výkon jakoby skokově ztratí. Nevíte někdo čím by to mohlo být?

Zdá se mi že spousta věcí a závad které se nám na autě vyskytli souvisejí s elektrikou.

A dotaz je teda následující.... troufnuli by jste si s takovým autem na dovolenou do Norska... cca.3500km v jednom směru? Myslíte že by mohlo naráz odejít něco s čím by se nedalo nouzově dojet? Rozvody mají nějakých 30000km, auto se jinak zdá být v solidní a udržovaném stavu.

PS: neznáte někoho v okolí Kroměříže, Zlína, kdo by byl schopný namontovat tempomat?

Předem díky za všechny reakce

post-32941-1243514257_thumb.jpg

post-32941-1243514270_thumb.jpg

post-32941-1243514281_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tý ztráty výkonu bych řek že to bude zasekávající se naklápění lopatek nebo něco s tím společnýho, to je celkem jasná závada. Ty blinkry možná prodřená páčka(lukas). Stahovačky máš vyměněný, takže tam bych problém už nehledal. nejdůležitější vyřešit to turbo. Jinak bych se tý cesty nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych se toho vubec nebal. Zavadu muzes chytnout na aute i kdyz ma najeto treba 10000km, do toho clovek predem nevidi. Ja autem nacestoval takove dalky a nikdy jsem nemel nic vaznejsiho nez ze mi neslo turbo do plneho vykonu , po schladnuti to treba zase nabehlo. Ale jezdil jsem Svycarsko , Dansko taky jsem byl v Bulharsku a abych pravdu rekl, moc jsem auto nesetril vetsinou jsem cestoval na noc a to jsem mu daval vetsinou po nemecku na max. Tak zadnej strach, nemusis mit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se toho taky nebál, ty závady byly spíš takový prkotiny... Když se k tomu dostaneš, nechal bych zkontrolovat turbo, možná by stačilo je vyčistit, ale asi už bude mít vůle jestli je původní a bude potřeba počítat s výměnou. S tou elektrikou to bude trochu bojovka a ten lechkej šťouch bych bral velice s rezervou Já osobně bych si došlápl na prodávajícího, protože cena auta, které má najeto místo 130 tis. 230 tis. km je úplně jiná a na to se samozřejmě váže budoucí investice do oprav...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně toho turba jsem měl obavy... věc se má totiž tak, že se mi do auta už nechce cpát tak velké peníze, protože na podzim půjde pryč. Na druhou stranu bych ho rád ještě využil na tu dovolenou, jen mám obavu aby neodešlo něco nenahraditelného tam, protože v tom případě bych to mohl hodit rovnou do fjordu... oprava v Norsku by mě přišla na víc než za kolik bych auto teď mohl prodat. Co se týká těch blinkrů... ta páčka mě napadla taky, říkal jsem si že bych to rovnou vyřešil tím že bych nechal domontovat tempomat, prostě dva v jednom, tempomat a páčka kvůli blinkrům. Ještě jsem si tak uvědomil, že ten blinkr většinou blbne při změně počasí... nejčastěji to bylo v zimě v mrazech, pak se to stává zrovna ve dnech jako je dneska, bylo vedro a najednou se prudce ochladí, stejně tak po dešti když je vlhko .) Asi to chce slunce v duši

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...