Přejít na obsah

Kontrolka mazání / oleje


dj.gets

Doporučené příspěvky

to 'Crros':

Při startování to je podle mě v normě, protože otáčky čerpadla jsou nízké=není tlak.

Po nastartování musí zhasnout-což se stalo, takže je vše v pořádku :palec2:

Jo diky, myslel jsem si to, ale clovek je hned klidnejsi, kdyz to slysi od zkusenejsich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mám O1 rv98 a žere mi to olej - cca 1l na 1000km - možná to někde teče, teď to ale nechci řešit. Když vytáhnu kontrolní rysku, mám tam teď olej na minimum a kontrolka na palubce zatím nesvítí. Při jaké míře oleje to začne svítit? A kolik km se dá ujet na "minimum"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím sice jakou máš motorizaci, ale výrobce, tedy škodovka, např. u dieselu udává podle příručky spotřebu až 0,5l/1000km,vše záleží, jak tomu dáváš.. mě to taky žralo více oleje. nakonec jsem zjistil , že to bylo turbem, nějaká netěsnost..

svítit mi to začlo přesně na spodní rysce

pokud myslíš minimem spodní rysku, tak myslím, že do obchodu pro olej určitě dojedeš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle spotřebu oleje uvádí u Octávek všeobecně, bez ohledu na motorizaci.

Akorát během prvních 5 tkm může být větší, o čemž v případě Under-a pochybuji.

Under jí má ale dvojnásobnou. Teda ani ten půllitr/1tkm by ně nenechal chladným (za cca 13 tkm mám ještě olej nad spodní ryskou a přiznám se, že si nejsem jistý jestli po výměně byl úplně na horní rysce). Nevím jestli bych se spokojil s dolitím cca 7,5 l mezi vyměnama :feve: .

@Under:

Na "Minimum", tj. na spodní rysce, můžeš jezdit úplně v klidu od výměny po výměnu.

Podle některých tady z fóra vím, že kontrolka ještě nesvítí i když se měrka jen tak tak dotkne hladiny oleje.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ty ho vlastně měníš průběžně :) .

Ale zas na druhou stranu když se mění olej, tak se vypuštěním taky vyleje i případný bordel ze dna vany, pokud tam nějaký je.

Prostě něco co neprojde ani sítkem čerpadla a tudíž jej nezachytí filtr.

Když už bys tohle neřešil, tak alespoň jednou ročně vyměnit filtr a každý druhý rok celý olej. Bo tím průběžným doléváním něvyměníš celou náplň, ale pouze "nařeďuješ" starý olej.

Nicméně všechno to je jen zástupné řešení.

Každopádně příčinu je třeba odstranit!

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, takže to má i výhody kol11 Snažím se tam dolívat co nejlevnější olej, jinak bych se asi nedoplatil :rtfm: Je pravda, že jednou cca za 2 roky tam je ta výměna asi potřeba. Příčinu ještě neznám, tento týden se stavím v servisu a uvidím, ale asi to budou gufera a taky něco spapá těch 195tis na motoru :) Teď tam liju polosyntetiku Mogul 10W40. Navrhoval bys jinej olej?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,mám octavii I 1,6 55kW AEE, dneska ráno cca -12°C, nastartoval jsem a po rozjetí nebo zvýšení otáček na cca 2000ot/min se mi rozbliká kontrolka mazání,na volmnoběh vše ok, jen celkem dost cvakají hydroštely. Dosud jezdilo auto bez problémů,mám ho již třetí zimu a nikdy s tím nebyl problém. Olej je 10W-40. Mohu nechat běžet motor na volnoběh,když mazání nehlásí chybu,aby se motor ohřál a třeba chyba pak zmizí nebo to nemám raději pokoušet?Jak píšu, na volnoběh kontrolka nesvítí, při zvýšení otáček na cca 2000 se rozbliká,když otáčky snížím opět zhasne.Když sundám nalévací víčko,měl by stříkat olej nebo tam je nějaký deflektor? Kolik čidel na mazání tam je?Díky za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci strašit, ale moc bych s tím nejezdil.

post-57881-0-30006000-1328034478_thumb.j

Jestli na volnoběh nesvítí a po zvýšení otáček rozbliká = podle manuálu nízký tlak oleje.

Skutečně máš oleje dost? Páč se může stát, že na volnoběh to normálně maže, při zvýšených otáčkách čerpadlo začne čerpat víc oleje ten ale pomaleji stéká zpátky do vany a tím se sníží hladina, čerpadlo přisává vzduch, tlak poklesne, čidlo bliká.

Moje teorie.

Stejně už máš nejvyšší čas na vý měnu, tak to uspiš a vyměň teď.

Bude nový olej, nový filtr, správná hladina. Uvidíš.

Taky to může být pouze tím, že jak je hluboko pod nulou, tak jak jsem psal, že olej nestačí vtéct do vany, může být jen tím, že je až moc hustý.

Možná kdybys ho nechal na volnoběh, pokud maže, zahřát, pak už jako řídký po zvýšení otáček to bude v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

olej doliaty a kontrolka neblika tak je dobre!ale zaujmalo by ma prečo nezačala svietit oranzova kontrolka oleja ked som mal malo oleja ale hned červena!nemalo by to byt naopak?

Není žlutá (oranžová) kontrolka pouze "výsadou" WIV (prodloužených servisních intervalů)? Tj. kódování QG1 a QG2.

Jaké máš kódování? Najdeš to na typovém štítku v servisce nebo v kufru u rezervy. Mezi všemi těmi kódy tam bude jeden z těchto: QG0 nebo QG1 nebo QG2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Měl jsem podobný problém.

po dlouhých peripetiích jako výměna čidla tlaku oleje, vyčištění sítka čerpadla oleje, kontroly vůlí v olej. čerpadle, zjištěno toto:

Z důvodu krátkých jízd za studeného počasí, se do oleje zkondenzovalo tolik vody, která se nestačila odpařit, že byl emulzí částečně UCPÁN OLEJOVÝ FILTR.

Vyměnil jsem ho, (včetně oleje) a bylo po problému.

Ještě jsem dělal to, že po jízdě jsem oddělával zátku nalévání oleje z motoru, aby pára mohla lépe odcházet.

Nevím jestli to pomůže, ale určitě neuškodí.

No, a je dobré si zátku položit třeba na palubku, aby na to jeden nezapomněl, ji tam vrátit :) .

Měl jsem to tak 2 zimy po sobě, s dvěma různými typy olejů (polosyntetika) teď zkusím jiný typ olej. filtru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Registrujem podobný problém. Doposiaľ všetko s olejom OK. Po výmene oleja a filtra najazdených cca 6 000 km. Oleja je tam dosť (Shell Helix 10W 40). 

 

Včera som naštartoval za studena a vyskočilo mi iba "service insp". Po trase cca 220 km som auto vypol, ale o 1 minútu som znova naštartoval - t.j. motor bol stále teplý. Okrem "service insp" mi vyhodilo kontrolku oleja a ozvalo sa pípanie. 

 

Service insp som ešte večer vymazal z displeja + OIL a bol som zvedavý, čo to spraví na druhý deň. 

Ráno - motor za studena naštartoval OK, žiadne upozornenie. Po prejazde 8 km a hodine neskôr sadnem do auta a opäť - kontrolka oleja bliká a 3 krát to píska. 

 

Posledné zistenie: 

1. Pri otočení kľúča do polohy 1 sa po 10 sekundách rozsvieti kontrolka mazania a bude blikať dovtedy, kým sa kľúč nevráti do polohy 0, alebo sa auto nenaštartuje

2. Po naštartovaní bliká kontrolka ešte 10 sekúnd, potom prestane.

 

Aký je váš názor na toto páni?

Editováno: , autor: Fjody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím

V pátek se mi po delší jízdě z ničeho nic rozsvítila červená olejnička.Včera jsem vyměnil čidlo tlaku a dnes po delší jízdě opět výstražná hláška. Při kratších trasách, zřejmě se studenějším olejem to nedělá. Na co se mám připravit?. Olej měním pravidelně po 15 tis km, mám v autě již druhý motor(natočeno na něm mám bez problémů přes 80 tis km, samotný motor bude mít max kolem 100 tis). Prvnímu motoru praskl pístní kroužek, způsobil drážku do válce a žral přes litr oleje na tisíc km.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...