chase Vloženo 28. leden 2010 Sdílet Vloženo 28. leden 2010 ani tu oranzovou kontrolku bych moc nepodcenoval, prece jen olej se v mensim objemu rychleji zahriva, rychleji starne a vypotrebovava drahocenna aditiva (cert vi jestli je tam nejaka rezerva nad 15km) proto co nejdriv zase dolit! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Crros Vloženo 29. leden 2010 Sdílet Vloženo 29. leden 2010 to 'Crros':Při startování to je podle mě v normě, protože otáčky čerpadla jsou nízké=není tlak. Po nastartování musí zhasnout-což se stalo, takže je vše v pořádku Jo diky, myslel jsem si to, ale clovek je hned klidnejsi, kdyz to slysi od zkusenejsich. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 30. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2011 Ahoj, mám O1 rv98 a žere mi to olej - cca 1l na 1000km - možná to někde teče, teď to ale nechci řešit. Když vytáhnu kontrolní rysku, mám tam teď olej na minimum a kontrolka na palubce zatím nesvítí. Při jaké míře oleje to začne svítit? A kolik km se dá ujet na "minimum"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cmelak Vloženo 1. Září 2011 Sdílet Vloženo 1. Září 2011 nevím sice jakou máš motorizaci, ale výrobce, tedy škodovka, např. u dieselu udává podle příručky spotřebu až 0,5l/1000km,vše záleží, jak tomu dáváš.. mě to taky žralo více oleje. nakonec jsem zjistil , že to bylo turbem, nějaká netěsnost.. svítit mi to začlo přesně na spodní rysce pokud myslíš minimem spodní rysku, tak myslím, že do obchodu pro olej určitě dojedeš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 1. Září 2011 Sdílet Vloženo 1. Září 2011 (editace) Tuhle spotřebu oleje uvádí u Octávek všeobecně, bez ohledu na motorizaci. Akorát během prvních 5 tkm může být větší, o čemž v případě Under-a pochybuji. Under jí má ale dvojnásobnou. Teda ani ten půllitr/1tkm by ně nenechal chladným (za cca 13 tkm mám ještě olej nad spodní ryskou a přiznám se, že si nejsem jistý jestli po výměně byl úplně na horní rysce). Nevím jestli bych se spokojil s dolitím cca 7,5 l mezi vyměnama . @Under: Na "Minimum", tj. na spodní rysce, můžeš jezdit úplně v klidu od výměny po výměnu. Podle některých tady z fóra vím, že kontrolka ještě nesvítí i když se měrka jen tak tak dotkne hladiny oleje. Editováno: 1. Září 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 2. Září 2011 Sdílet Vloženo 2. Září 2011 Díky. Ještě jsem se chtěl zetptat, jak často mám vlastně měnit olej, když tam furt dolévám nový? Měsíčně tam dolívám cca litr oleje...Jinak moje octa je 55kw benzín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 2. Září 2011 Sdílet Vloženo 2. Září 2011 (editace) Tak ty ho vlastně měníš průběžně . Ale zas na druhou stranu když se mění olej, tak se vypuštěním taky vyleje i případný bordel ze dna vany, pokud tam nějaký je. Prostě něco co neprojde ani sítkem čerpadla a tudíž jej nezachytí filtr. Když už bys tohle neřešil, tak alespoň jednou ročně vyměnit filtr a každý druhý rok celý olej. Bo tím průběžným doléváním něvyměníš celou náplň, ale pouze "nařeďuješ" starý olej. Nicméně všechno to je jen zástupné řešení. Každopádně příčinu je třeba odstranit! Editováno: 2. Září 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 2. Září 2011 Sdílet Vloženo 2. Září 2011 To je pravda, takže to má i výhody Snažím se tam dolívat co nejlevnější olej, jinak bych se asi nedoplatil Je pravda, že jednou cca za 2 roky tam je ta výměna asi potřeba. Příčinu ještě neznám, tento týden se stavím v servisu a uvidím, ale asi to budou gufera a taky něco spapá těch 195tis na motoru Teď tam liju polosyntetiku Mogul 10W40. Navrhoval bys jinej olej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 2. Září 2011 Sdílet Vloženo 2. Září 2011 Tak v tom Ti neporadím. U oleje je důležité aby splňoval specifikaci VW pro Tvůj motor a aby ho "nevařili" někde v garáži . V případě Mogulu to asi nehrozí . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bundis Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 Ahoj,mám octavii I 1,6 55kW AEE, dneska ráno cca -12°C, nastartoval jsem a po rozjetí nebo zvýšení otáček na cca 2000ot/min se mi rozbliká kontrolka mazání,na volmnoběh vše ok, jen celkem dost cvakají hydroštely. Dosud jezdilo auto bez problémů,mám ho již třetí zimu a nikdy s tím nebyl problém. Olej je 10W-40. Mohu nechat běžet motor na volnoběh,když mazání nehlásí chybu,aby se motor ohřál a třeba chyba pak zmizí nebo to nemám raději pokoušet?Jak píšu, na volnoběh kontrolka nesvítí, při zvýšení otáček na cca 2000 se rozbliká,když otáčky snížím opět zhasne.Když sundám nalévací víčko,měl by stříkat olej nebo tam je nějaký deflektor? Kolik čidel na mazání tam je?Díky za každou radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 A kolik tam máš oleje? Není dobré mít olej na minimu. A kdy jsi měnil olej? Ta kontrolka svítí nebo bliká? Pokud bliká, vypadá to na čidlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bundis Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 Oleje je dost,filtr je originál,olej měním pravidelně každých 15000km, nyní má olej najeto cca 12000km,kontrolka bliká Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 Tak to pravděpodobně bude čidlo tlaku oleje. Je zanesené nebo špatné. Nebo je tady nejhorší možnost - nemaže Ti olej v motoru. Ale to pochybuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 Nechci strašit, ale moc bych s tím nejezdil. Jestli na volnoběh nesvítí a po zvýšení otáček rozbliká = podle manuálu nízký tlak oleje. Skutečně máš oleje dost? Páč se může stát, že na volnoběh to normálně maže, při zvýšených otáčkách čerpadlo začne čerpat víc oleje ten ale pomaleji stéká zpátky do vany a tím se sníží hladina, čerpadlo přisává vzduch, tlak poklesne, čidlo bliká. Moje teorie. Stejně už máš nejvyšší čas na vý měnu, tak to uspiš a vyměň teď. Bude nový olej, nový filtr, správná hladina. Uvidíš. Taky to může být pouze tím, že jak je hluboko pod nulou, tak jak jsem psal, že olej nestačí vtéct do vany, může být jen tím, že je až moc hustý. Možná kdybys ho nechal na volnoběh, pokud maže, zahřát, pak už jako řídký po zvýšení otáček to bude v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 31. leden 2012 Sdílet Vloženo 31. leden 2012 Souhlasím s tou výměnou oleje, hodně to pomůže, když už máš jen 3k do výměny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alonso84301 Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 cawte včera sa mi stalo že mi začala blikat červena kontrolka oleja za jazdy ale po 5min to prestalo neviete čim to moze byt? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 Za jízdy? No červená kontrolka znamená nedostatečný tlak, prostě Ti chybí olej, ale jestli to hned zhaslo, mělo by to být v pohodě. Máš AEE? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alonso84301 Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 ano aee mam a za jazdy to piplo a potom to len blikalo tak 5min a potom zhasol!!!oleja som dolial a le je pravda že by ho už trebalo vymenit!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 A kolik ho tam bylo, než to blikalo? Jinak tato motorizace chce měnit olej zavčas, nádrž má 3.2l, což není tak velká cenová položka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alonso84301 Vloženo 24. Únor 2012 Sdílet Vloženo 24. Únor 2012 olej doliaty a kontrolka neblika tak je dobre!ale zaujmalo by ma prečo nezačala svietit oranzova kontrolka oleja ked som mal malo oleja ale hned červena!nemalo by to byt naopak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 24. Únor 2012 Sdílet Vloženo 24. Únor 2012 Prostě tam nebyl tlak, ten systém tak reaguje....může se to někdy stát, hlavně to nepodcenit a kontolovat olej, i když kontrolka nesvítí/nebliká. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 24. Únor 2012 Sdílet Vloženo 24. Únor 2012 olej doliaty a kontrolka neblika tak je dobre!ale zaujmalo by ma prečo nezačala svietit oranzova kontrolka oleja ked som mal malo oleja ale hned červena!nemalo by to byt naopak? Není žlutá (oranžová) kontrolka pouze "výsadou" WIV (prodloužených servisních intervalů)? Tj. kódování QG1 a QG2. Jaké máš kódování? Najdeš to na typovém štítku v servisce nebo v kufru u rezervy. Mezi všemi těmi kódy tam bude jeden z těchto: QG0 nebo QG1 nebo QG2. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal3 Vloženo 19. Září 2012 Sdílet Vloženo 19. Září 2012 Měl jsem podobný problém. po dlouhých peripetiích jako výměna čidla tlaku oleje, vyčištění sítka čerpadla oleje, kontroly vůlí v olej. čerpadle, zjištěno toto: Z důvodu krátkých jízd za studeného počasí, se do oleje zkondenzovalo tolik vody, která se nestačila odpařit, že byl emulzí částečně UCPÁN OLEJOVÝ FILTR. Vyměnil jsem ho, (včetně oleje) a bylo po problému. Ještě jsem dělal to, že po jízdě jsem oddělával zátku nalévání oleje z motoru, aby pára mohla lépe odcházet. Nevím jestli to pomůže, ale určitě neuškodí. No, a je dobré si zátku položit třeba na palubku, aby na to jeden nezapomněl, ji tam vrátit . Měl jsem to tak 2 zimy po sobě, s dvěma různými typy olejů (polosyntetika) teď zkusím jiný typ olej. filtru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fjody Vloženo 20. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2013 (editace) Registrujem podobný problém. Doposiaľ všetko s olejom OK. Po výmene oleja a filtra najazdených cca 6 000 km. Oleja je tam dosť (Shell Helix 10W 40). Včera som naštartoval za studena a vyskočilo mi iba "service insp". Po trase cca 220 km som auto vypol, ale o 1 minútu som znova naštartoval - t.j. motor bol stále teplý. Okrem "service insp" mi vyhodilo kontrolku oleja a ozvalo sa pípanie. Service insp som ešte večer vymazal z displeja + OIL a bol som zvedavý, čo to spraví na druhý deň. Ráno - motor za studena naštartoval OK, žiadne upozornenie. Po prejazde 8 km a hodine neskôr sadnem do auta a opäť - kontrolka oleja bliká a 3 krát to píska. Posledné zistenie: 1. Pri otočení kľúča do polohy 1 sa po 10 sekundách rozsvieti kontrolka mazania a bude blikať dovtedy, kým sa kľúč nevráti do polohy 0, alebo sa auto nenaštartuje 2. Po naštartovaní bliká kontrolka ešte 10 sekúnd, potom prestane. Aký je váš názor na toto páni? Editováno: 21. Prosinec 2013, autor: Fjody Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
schneefall Vloženo 23. Březen 2015 Sdílet Vloženo 23. Březen 2015 Zdravím V pátek se mi po delší jízdě z ničeho nic rozsvítila červená olejnička.Včera jsem vyměnil čidlo tlaku a dnes po delší jízdě opět výstražná hláška. Při kratších trasách, zřejmě se studenějším olejem to nedělá. Na co se mám připravit?. Olej měním pravidelně po 15 tis km, mám v autě již druhý motor(natočeno na něm mám bez problémů přes 80 tis km, samotný motor bude mít max kolem 100 tis). Prvnímu motoru praskl pístní kroužek, způsobil drážku do válce a žral přes litr oleje na tisíc km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.