MirekM Vloženo 11. leden 2017 Sdílet Vloženo 11. leden 2017 (editace) Podle popisu a obrázku odpovídá parametrově i vzhledově nabíječce z Lídlu Ultimate speed za cca 500 Kč.. Nabíjí na konstantní napětí 14,4 V (zimní režim 14,7 V). Nejprve nabíjí maximálním proudem 3,8 A (režim Auto akumulátor), který s narůstajícím napětím akumulátoru skokově postupně zmenšuje na 3,0 A a ke konci nabíjení na 0,8 A viz http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=42912. Po dosažení uvedeného napětí 14,4 V nebo 14,7 V v zimním režimu se nabíječka přepne na udržovací nabíjení, takže ji můžeš ponechat dlouhodobě připojenou. Pod pojmem stabilní nabíjecí proud autor nabíječky zřejmě myslí nezvlněný nabíjecí proud. Zvlněný nabíjecí proud údajně také nepřispívá k životnosti akumulátoru. Diskutovaná nabíječka (pokud je totožná s nabíječkou z Lídlu) má jednu vadu. Nepamatuje si režim (mód) nabíjení a po výpadku 230 V ji musíš znovu nastavit, aby nabíjela. Touto nectností netrpí například již uvedená švédská nabíječka CTEK MXS 5.0, která si pamatuje režim nabíjení i po výpadku 230 V a po obnovení napájení 230 V začne ihned sama bez jakéhokoliv nastavení nabíjet v naposled zadaném režimu (módu). Navíc má kompenzaci nabíjecího napětí v závislosti na teplotě od +50 st.C do -20 st.C: s klesající teplotou je třeba nabíjecí napětí zvyšovat, aby došlo k úplnému nabití akumulátoru a naopak viz dále. Diskutovaná nebo Lídlová nabíječka nabíjení za nízké teploty řeší jen módem zima 14,7 V, nabíjení při vyšších teplotách neřeší vůbec. Změna nabíjecího napětí pro 12 V akumulátor je 0,03V/1 st.C. Pokud je nastaveno normální nabíjení na +25 st.C (14,4 V), např. při teplotě nabíjení -5 st.C bychom měli nabíjet akumulátor napětím 14,4 +30*0,03 tedy 15,3 V. Při teplotě -15 st.C již napětím 15,6 V. Naopak při teplotě +35 st.C jen 14,4 -10*0,03 tedy 14,1 V. Co z toho vyplývá. Pokud budete nabíjet diskutovanou nabíječkou nebo Lídlovou při nižší teplotě než cca +10 st. C, nenabijete akumulátor naplno ani při použití zimního režimu s 14,7 V. Naopak, pokud budete nabíjet těmito nabíječkami rozehřátý akumulátor po delší jízdě umístěný vedle motoru, budete jej přebíjet - rozkládat vodu na vodík a kyslík s úbytkem elektrolytu v článcích. CTEK by musel být "nalepený" na akumulátoru, aby měl jeho vyšší teplotu a tím pádem snížil nabíjecí napětí. Editováno: 11. leden 2017, autor: MirekM Rozšíření a doplnění příspěvku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acylpyrin Vloženo 29. leden 2017 Sdílet Vloženo 29. leden 2017 http://www.automotocentrum.sk/kategoria/autobaterie/autobaterie-exide-premium-61ah-12v-ea612/ na 1,4MPi 44kW/chipcimbu 53kw/ bude OK ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 2. Únor 2017 Sdílet Vloženo 2. Únor 2017 Jo až moc dobrá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 3. Únor 2017 Sdílet Vloženo 3. Únor 2017 pokud nemáš nějakou extra el. výbavu - jako třeba halogenovou rampu na střeše, tak je zbytečně velká. Nadruhou stranu kromě peněženky ničemu neublíží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 25. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2017 Po loňské zimě kdy jsem málo jezdil a několikrát musel dobíjet, tak plánuji na podzim pořídit novou baterii pakliže teď přes léto dost jezdím a baterie se často dobíjí. Příští měsíc jedu přes Českou Lípu okolo výrobního podniku Varta. Bylo by dobré koupit baterii přímo tam nebo to samé pořídím kdekoliv později v obchodě s baterkami? Máte nějakou zkušenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2017 Jseš si jistý, že mají v České Lípě i maloobchod? Já myslím, že to samé seženeš i v obchodě. Ale než bych koupil baterii, zkontroloval bych jestli mě ji něco nevybíjí jak je auto zaparkované. Třeba je baterka dobra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albín Vloženo 25. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2017 Přímo v podniku varta (dnes už johnson controls) je prodejna baterií a myslím že budou ceny lepší jak v krámu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2017 to jako že podniková prodejna distributorům podráží ceny? Většinou to bývá spíš nad průměrem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albín Vloženo 26. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2017 Dá se tam koupit i baterie bez nálepek s třeba škráblým obalem za ještě lepší cenu,ale to musí mít sebou člověka co tam pracuje a dostane na tu baterii lístek.Zaměstnanci mají myslím nárok na 1 nebo 2 baterie ročně. Jednou jsem takhle baterii kupoval přez známého,ale už tam nedělá. A myslím že ceny tam budou lepší než v krámu,nepřiplácíš si tam dopravu,provize atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 14. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2018 mozete mi odporucit bateriu do Fabie ,r.v.2013, 40kW , 44 alebo 50-60 Ah- najlepsie "udrzbovu " s otvormi na dolievanie a kontrolu elytu a s ne-eko masivnymi olovenymi elektrodami (ak sa vobec este nejaka vyraba) ? mam tam 5-ty rok bezudrzbovy aku Bosch (s3/4 ? 44 Ah) a ked som dnes zapol po 2 dnoch statia (predtym som presiel asi 30 km, ale jazdim kratke trate tak 2 -x do tyzdna) ventilator, tak napatie slo z 12.0 V na 11.5 V . pri otackach dobija na ~13.5 V dumal som nad Akuma (FIAMM), alebo Exide ? Dakujem za pripadnu radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2018 je to úplně jedno, 44 Ah stačí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 16. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2018 Ja dal pred 3 roky 55Ah Vartu a zda se byt nesmrtelna. Ano, je predimenzovana, ale to byl zamer. Ani po 2 mesicnim stani v zime na nekrytem parkovisti u letiste nemela sebemensi problem HTP natocit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 23. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2018 OK. tak asi tu Vartu kupim. Udrzbove vraj dodava este nejaka bulharska firma, tak to radsej nie. Zaroven chcem do kabiny namontovat maly digitalny panelovy voltmeter (cina za 5 eur) na meranie napatia akumulatora - zapojenie na konektor s cigaretovym zapalovacom sa neosvedcilo, ukazuje uz pri malej zatazi(navigacia, autokamera) inu hodnotu nez na baterke priamo.Co je mi dost divne,ale je to tak. Da sa niekde medzi palubnou doskou a motorovym pristorom prestrcit tenky kabel bez vrtania a kde ? Napojil by som to cez poistku priamo na kontakty akumulatora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo 23. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2018 Proč to chceš tahat od baterky tenkým drátkem, když např. k pojistkám jde od baterky drát o průřezu 10mm2 a ke spínací skříňce 4mm2. Na levé straně od volantu je na příčné stěně svorkovnice, která je s plusem baterky spojená dokonce vodičem o průřezu 25mm2, vedou do ní samé červené dráty. Ovšem použiješ-li voltmetr s LED čísly a nebudeš ho odpojovat, tak ti bude vybíjet baterii on. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 24. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2018 sucastou voltmetra bude vypinac. pod palubnu dosku sa asi nedostanem- garaz nemam a na parkovisku to robit nebudem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo 24. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2018 (editace) K pojistkám se snad dostaneš, ne? Pokud máš volnou pozici 14 jako je na obrázku a je osazena na levé straně kontaktem a na pravé straně kontakt není, tak ten kontakt je pod napětím při zapnutém klíčku. Když tam dáš pojistku na jejíž pravý kontakt omotáš nebo připájíš drátek k voltmetru, nemusíš vůbec řešit protahování vodiče od motoru ani vypínání voltmetru ani jištění toho vodiče. Že se tady napětí bude lišit od napětí na baterii o pár milivoltů díky úbytku na kontaktu ve spínací skříňce vůbec nevadí. Když si na ten drát dáš zásuvku, tak dokonce můžeš použít už ten voltmetr, který máš a nemusíš čekat na jiný z Číny. Editováno: 24. Červenec 2018, autor: Dula 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 25. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2018 No super , to je presne to co som potreboval. Diky za radu ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanT Vloženo 27. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2018 V 14. 7. 2018 na 15:19, alexandrap napsal: mozete mi odporucit bateriu do Fabie ,r.v.2013, 40kW , 44 alebo 50-60 Ah- najlepsie "udrzbovu " s otvormi na dolievanie a kontrolu elytu a s ne-eko masivnymi olovenymi elektrodami (ak sa vobec este nejaka vyraba) ? mam tam 5-ty rok bezudrzbovy aku Bosch (s3/4 ? 44 Ah) a ked som dnes zapol po 2 dnoch statia (predtym som presiel asi 30 km, ale jazdim kratke trate tak 2 -x do tyzdna) ventilator, tak napatie slo z 12.0 V na 11.5 V . pri otackach dobija na ~13.5 V dumal som nad Akuma (FIAMM), alebo Exide ? Dakujem za pripadnu radu Akuma, FIAMM, Bosch, Varta, Starter Plus... Je to jedno, všechno to vyrábí firma Johnson Controls v České Lípě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 30. leden 2019 Sdílet Vloženo 30. leden 2019 tak jsem dnes ráno přišel k autu, venku - 5 a na baterce 11,9 V. Protože baterku sleduji už od listopadu a měla i po nabití jen 12,2 V, bylo mi jasné, že už mele z posledního. Sice startovala bez problémů, ale napětí už klesalo na 7,5 V. Dojel jsem koupit novou, tam mi zároveň přeměřili tu starou a potvrdili, že už je na hraně, tak jsem to nechtěl riskovat a vzal jsem bezúdržbovou Combatta 50 ah a hned namontoval a jsem zvědav, jak dlouho vydrží. Ta stará byla jako auto originál z roku 2007, takže vydržela 12 let. Jednou za rok dobil na nabíječce, dolil vodu a jinak nic. Zajímavé je, že baterie z prvovýroby vydrží v autě nejdéle, kupované podstatně méně. Tak se nechám překvapit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AppleCinaNoNameCina Vloženo 25. Květen 2019 Sdílet Vloženo 25. Květen 2019 Aky je startovaci prud 44kW MPI motoru? V prirucke sa pise, ze bateria sa kontroluje podla jej kapacity prudom 200-300A po dobu 5-10 sec a napatie by nemalo poklesnut pod 9-9,4V podla druhu. Kto to riesil tak, ze si dal do auta voltmeter a ked klesne napatie pod urcitu hodnotu, tak dobija/hra sa s elektrolytom/meni bateriu, tak ake su optimalen napatia naprazdno a pocas startovania, kedy si davat bacha? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Květen 2019 Sdílet Vloženo 25. Květen 2019 Startér do Fábie 1,2 HTP má 1 kW, do dieslových až 2 kW. A z toho maximální proud 100 A, pro diesel 200 A. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 21. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2022 Ahoj, mám dotaz, táta má HTP tu slabou fabii sedan, když ji kupoval, v drupolu mu akorát doinstalovali rádio Sony s odnímatelným čelním panelem. V autě už má podle mě x tou Aku, teď Vartu a dost často nabíjí a myslí si že po 3 letech je po ní. To není normální, nemá ve výbavě nic, Alarm, klimu ani stahovačka v elektrice...denní svícení taky ne . Je fakt že teď moc nejezdí, do krámu bere kolo a je v důchodu.ale tu Aku dobíjel i v létě, já u škody 110l nedobijim a nejezdím už vůbec, rapid frčí furt na aku z výroby, 2015 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 21. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2022 Určitě bych změřil klidový odběr na akumulátoru, ideálně hodinu po zamčení auta, kdy už jsou uspané všechny jednotky. Podle DP by klidový odběr neměl překročit 25mA. Předpokládám, že dobíjení jsi kontroloval? Při nastartovaném motoru by na akumulátoru mělo být přes 14V (pokud ne při volnoběhu, tak lehce zvýšit otáčky). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 21. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2022 (editace) Pokud to nedělá jiný spotřebič, je třeba zkontrolovat zapojení rádia. Má piny na vypnutí rádia, pokud se vypne zapalování (čili vytáhnout klíček) a pin, který je pod napětím pořád kvůli udržení nastavení stanic. Pak změřit klidový proud z autobaterie - auto musí být zamknuté cca 5 min. Pak případně řešit, jestli málo nedobíjí. Jestli auto ujede 5 km za týden, je to málo, potřeba jet jednou za čas aspoň hodinu. Editováno: 21. Listopad 2022, autor: bouchy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 21. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2022 Chlapi díky. Odpoledne to změřím. Dneska jsem mu to jel projet,krám, farma, cca 25 km se zastávkami,nejdřív studený start- sotva se převaloval startér a pak už dobrý. A na nabíječce mu to ukázalo že má nabito. Asi drek nabíječka. Ten odběr změřit i po zamknuti 5 minut když nemá Central- to taky platí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.