Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

no dykť jo, 61Ah se dává i do naftových oktávek v plný palbě. Ale to bude podle zdejšího přesvědčení slepá vývojová větev předurčená k záhubě za třeskutých mrazů :D

 3.2 2012 tj.baterka stará cca.4.5 roku.  -26.6 a nastartovalo. :kol-27: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dehťáky měly minimálně 66Ah, spíš 72Ah - ta 75Ah je jen "další vývoj" směřující k vyšší kapacitě v přibližně stejným objemu. 

 

Mám Fabia 1.9TDi combi 2007,a byla tam originál 61Ah 

Vejš uvedená citace je vytržená z kontextu, 66Ah baterky se k dehťákům dávaly mnohem dřív než do fábulí 2007. Že se do stejný velikosti dneska vyrábí vyšší kapacita je prostě fakt, já nikoho nenutím, aby si takovou baterku kupoval.

 

A jinak, panstvo - ani kapacita mnohem vyšší ještě nezaručí, že danej akumulátor bude schopnej spolehlivě nastartovat určitej motor stejně jako se nedá vyloučit, že stejnej motor naprosto v poklidu nastartuje i akumulátor s pouhým zlomkem takový kapacity. Jenže to je o úplně jinejch parametrech, než který preferuje dnešní trh - nebo který je nutný chca nechca dodržet v moderním motorovým vozidle.

Chcete příklady?

 

Osobně jsem byl svědkem naprosto pohodovýho startu 2litrovýho 6válu ve fordu sierra pomocí baterie 12V 2000mAh (ano, slovem DVĚ AMPÉRHODINY!!!) - po celodenním odstavení v mrazu kolem -3°c až -6°C. Ano, nebyla to olověná baterka....

 

A taky jsem byl v dávnější minulosti požádanej o vysvětlení, proč nejde škodovku "stodvacítku" nastartovat z jinak plný nabití vykazujícího olověnýho akumulátoru Akuma 12V s kapacitou 85Ah - když byla zdánlivě víc jak dvojnásobně dostačující ve srovnání se tehdy běžnou baterkou 40Ah...

 

Zkuste mi vysvětlit oba dva případy, proč si vy myslíte že to jednou šlo a podruhý ne. 

 

Já zatím musím setrvávat u názoru, že pořád ještě platí a asi ještě dlouho platit bude, že dostatečně velkou rezervní Ah kapacitu u startovacího akumulátoru v autě parkujícím mimo garáž a s nepředehřívaným motorem z externího zdroje jednoduše nahradit nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Že se do stejný velikosti dneska vyrábí vyšší kapacita je prostě fakt...

 

Já bych řekl, že právě tohle "fakt" není a nebo to určitě neplatí všeobecně. Je třeba vždy zohlednit o jaký motor se jedná. Požadavek na startovací proud je daný konstrukcí motoru a z toho vyplývající konstrukcí startéru, případně žhavení apod. Většina automobilek se snaží požadavek na hodnotu startovacího proudu snižovat, třeba už kvůli tomu, aby byly schopné na daném agregátu bezproblémově rozchodit systém start-stop.

Myslím, že obecné pravidlo benzín 55Ah a nafta 75 Ah už dávno neplatí. Stejně jako neplatí benzín minimálně 1600 cm3 - jinak to nepojede a do kopce se bude tlačit. Ostatně také tomu není tak dlouho, kdy byl diesel naprosto neslučitelný se sporťákem a stačila jedna blbá vrtulka a vše bylo rázem jinak. Netvrdím, že se nějak zásadně změnila technologie autobaterií, ale mění se motory, které startují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byla myšlená stejná velikost tý pixly na baterku - takže tam, kde byla dřív baterka 61(62)Ah, je dneska ve stejný velikosti 66 - 68Ah, protože dnešní provedení 61(62)Ah je prostě menší - takže v původním upevnění se buď musí podšprajcovat aby nehrkala, nebo se vezme stejnej geometrickej rozměr - a ten je díky moderním technologiím výroby baterek prostě těch 75Ah. To samý platí pro baterky do benzínů a menších kubatur - stará 37Ah do "tisícovky" měla stejnou velikost = GEOMETRICKÝ ROZMĚRY, jako pozdější 40Ah v šáde i dnešní 44-45Ah v mým Drobkovi. TO myslím, když napíšu slovo VELIKOST - když budu psát o Ah, napíšu slovo KAPACITA. Pokud to někdo chápe jako vzájemně záměnný pojmy, měl by si doplnit vzdělání.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě VELIKOST je obecný označení nějakýho rozměru - KAPACITA je přesný označení elektrickýho parametru.

 

Podívej se na to jinak - McLaren F1 je určitě větší auto, než fábula libovolný generace. O tom není potřeba diskutovat, jednoduše to je pravda.

Ale jeho KAPACITA je pouze 3 osoby. A v tom ho obyčejná fábula dalece převyšuje, protože je oficiálně i v reálným stavu 5-místná. Co na tom, že proti McLarenu v "tlačenkový verzi". Ale JE. ...

 

Už vidíš rozdíl v těch výrazech?  :kol-28:  :kol-28:  :kol-28:  :kol-28:  :kol-28:  :kol-28:  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nemáš v autě nějakou extra elektrickou výbavu, tak jsi klidně mohl ušetřit a vzít tu jejich 44Ah. Tím že baterku z dieselu dáš do HTP její životnost nijak nezvýšíš.

Bohužel část lidí si myslí, že přebytečnými Ah lze prodloužit pindíka a neustále píší příspěvky, jak to prospívá vozu (o pravém důvodu cudně mlčí). Neznalého věci to mate a výsledkem je, že všichni Češi kupují co možná největší autobaterie. Limitujícím faktorem je pouze velikost příslušného kaslíku. A to i přes to, že všude mají tučně napsáno: Používejte pouze baterie stejných parametrů. Myslím, že sociologický průzkum na toto téma by byl velmi zajímavý...

vracím se k tomu trochu pozdě, ale přeci, já hlavně koupil tuhle silnější pže máme ve firmě samý oktávky a ono se to tam ztratí ... :) a kdyby ne, tak to budu mít za cenu bez dph .... sročko ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, mám fabču přitaženou z Němec ( 1,9TDi 74@96kW, rv 2006 ) a už rok a půl jezdím na nějakou no name baterii 72Ah, která tam byla. Chci vyměnit a hledám nějakou kvalitu za rozumnou cenu. Můžete mi dát radu? Známé značky mám nějak prolustrované, i když mě překvapila Varta Silver řada že nemá moc dobrých recenzí, ale co třeba tato? Autopart Galaxy 12V 85Ah 800A. Hledal jsem hledal a kloudnou recenzi nenašel. A nebo například Vaše zkušenosti s Exide Premium. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Je mozne nejako skontrolovat  a hlavne doliat akumulator Bosch S 4  ?

 

 

http://aa.bosch.cz/download/Autoprislusenstvi/akumulatory-osobni.pdf

Je sice "bezudrzbovy", bez nalievacich otvorov (pod foliou nie su zatky )  , ale kedze pri nabijani elektrolyzou vznika vodik a kyslik, ktory je odvetravany bokom  cez  ventilky , tak voda nutne musi  ubudat. Alebo nie?

Neviem o tom, zeby sa dokazal vodik a kyslik zlucit za beznych podmiennok naspat na vodu....

Odparovana voda (teplom) sice kondenzuje v labyrinte, ktory tvori kryt akumulatora a stecie naspat ,ale co ten ubytok elektrolyzou?

 

Alebo je to tak, ze po uplynuti zaruky  sa povazuje aku za vhodny na vymenu ?

post-23007-0-85681400-1446054179_thumb.j

post-23007-0-48302800-1446054198_thumb.j

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tam nemáš zadky schovane tak nic nedolejes a je 100% bezúdržbový. Opravdu se voda vrací z pět v labyrintu. Je to tak vymyšleno a funguje to. Pokud máš problémy se starty hledal bych problém v krátkých trasách jízd, málem startovacím proudu pokud mas TDI a nebo špatne dobíjeni. A chce to sem tam tu baterku taky dobít a ne jen jezdit. Určíte ji to prospěje. Hlavně v zimě. Ve škodovce doporučuji výměnu po 5 letech stáří. Já říkám dokud startuje. NNěkomu vydrží i 6-8 let. Podle toho jak se o ni staras.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie su zatky ani pod tou foliou - odlepil som ju.

len zopakujem- ide o to, ze elektrolyzou pri nabijani prudom z alternatora sa voda v elektrolyte  rozklada na kyslik a vodik a ten unika ventilmi  (lebo inak by akumulator pretlakom explodoval) - nijako nemoze nastat spatna synteza pri normalnych podmienkach (vodik + kyslik = voda).

spat sa vrati iba voda , ktora vznikne kondenzovanim pary vody,vzniknutej od tepla.

cize ak plati zakon zachovania energie, tak o uniknute rozkladove plyny sa zmensi mnozstvo vody v elektrolyte.

cize vysycha.

nemoze ist o bezudrzbovy akumulator, aj ked to vyrobca deklaruje. az vyschne dost , tak amen...

keby sa dal doliat, tak vydrzi mozno nasobne viac

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 10 měsíců později...

Zdravím zdejší odborníky, včera mi baterka mírně naznačila, že už tu možná dlouho nebude, tak jsem trochu prozkoumal nabídku co je dneska na trhu k dispozici. Chtěl bych znát vaše názory k těmto třem bateriím.

č.1 https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-yuasa-12v-62ah-480a-56216-prava

č.2 https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-yuasa-ybx3000-12v-60ah-550a-ybx3027-prava

č.3 https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-bosch-s4-12v-60ah-540a-0-092-s40-040

 

č.1 jednoduchá baterie s otvory pro kontrolu elektrolytu.

č.2 bezůdržbová baterie se cca stejnou kapacitou ale o dost vyšším startovacím proudem než č.1

č.3 parametry skoro stejná baterie jako č.2 ale s menšími rozměry než č.1 a č.2.

 

Dle parametrů by tedy nejrozumnější volba byla baterie č.3, ale nebude na tom třeba hůře s životností, protože bude mít třeba tenčí elektrody nebo hůře provedenou izolaci mezi elektrodami než baterie č.1 a 2. Nebo je to prostěj jen různá technologická vyspělost mezi výrobci?

Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych jednoznačně šel do boshe. Tu první nemá smysl ani komentovat. V dnešní době si nikdo nepořídí údržbovou baterii. Jen mě připadá dost silná až zbytečně silná na 1,2 HTP. 1,2 stačí 47Ah. Já bych dal kolem 50. Rodičům jsem dal ze své fabie 62Ah s tím že jezdí jen velice krátké trasy a půl roku trvá než ji vyšťaví :) A k rozměrům. Bosh je kvalita oproti tomu yuasa. Neznám, slyším poprvé. Klidně bych se podíval i po vartě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem zapomněl napsat, že tyto 3 baterie byl jen takový nástřel, nevybírám konkrétně z těchto 3 typů, bral bych v potaz více značkových výrobců. Jedná se mi spíš o životnost a spolehlivost při daných parametrech. Pokud to tak jde, dovolil bych si to přirovnat k motorům, chtěl bych rači jednoduchý bytelný velkoobjemový atmosférický motor, než přeplňovaný maloobjemový přímovstřik. Proto raději vezmu obyčejnou baterii která bude spolehlivá než nějakou moderní bezůdržbovou baterii nahoněnou moderními technologiemi, která by vydržela třeba jen po dobu záruky. Proto se ptám jestli uvažuji v tomto přirovnání správně, nebo to u baterii takhle neplatí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, amrtin napsal:

Tak bosch je bosch...neváhal bych...

 

před 18 hodinami, Petrkiller napsal:

Já bych jednoznačně šel do boshe. Tu první nemá smysl ani komentovat. V dnešní době si nikdo nepořídí údržbovou baterii. Jen mě připadá dost silná až zbytečně silná na 1,2 HTP. 1,2 stačí 47Ah. Já bych dal kolem 50. Rodičům jsem dal ze své fabie 62Ah s tím že jezdí jen velice krátké trasy a půl roku trvá než ji vyšťaví :) A k rozměrům. Bosh je kvalita oproti tomu yuasa. Neznám, slyším poprvé. Klidně bych se podíval i po vartě. 

 

před 18 hodinami, cosby napsal:

Dneska Bosch žádná sláva a Yuasa jsou Japonci,kteří baterie vyrábějí dloouho a určitě bude lepší než dnešní Bosch

Bosch možná kdysi býval Bosch, dnes je to jen jednou tak drahá baterie než třeba Škoda Economy a perfortmance tomu vůbec neodpovídá.

Silver Line měla po necelých třech letech 40% původní kapacity a AGM odešla ještě během záruky.

Editováno: , autor: mischicka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Petrkiller napsal:

Bosh je kvalita oproti tomu yuasa. Neznám, slyším poprvé.

Neznáš, slyšíš poprvé a přesto plácáš že je Bosh oproti ní kvalita. To nedává drobet smysl. Yuasu mám a zatím drží déle než dřív Banner u mě či Bosh u švagra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 2. 2015 at 22:33, Ekkar_z_Bastlírny napsal:

 

V

Chcete příklady?

 

Osobně jsem byl svědkem naprosto pohodovýho startu 2litrovýho 6válu ve fordu sierra pomocí baterie 12V 2000mAh (ano, slovem DVĚ AMPÉRHODINY!!!) - po celodenním odstavení v mrazu kolem -3°c až -6°C. Ano, nebyla to olověná baterka....

 

A taky jsem byl v dávnější minulosti požádanej o vysvětlení, proč nejde škodovku "stodvacítku" nastartovat z jinak plný nabití vykazujícího olověnýho akumulátoru Akuma 12V s kapacitou 85Ah - když byla zdánlivě víc jak dvojnásobně dostačující ve srovnání se tehdy běžnou baterkou 40Ah...

 

Zkuste mi vysvětlit oba dva případy, proč si vy myslíte že to jednou šlo a podruhý ne.

 

K prvnímu příkladu: mohlo jít o akumulátor Ni-Cd se sintrovanýma elektrodama, který má velmi nízký vnitřní odpor a je schopen dát krátkodobě velké proudy - používali modeláři.

 

K druhému příkladu: tak to by mě také zajímalo, co by dlouholetého provozovatele Š105. Selským rozumem bych typnul, že je to ptákovina, nenapadá mě důvod, proč by Š120 nešla "traktorovým" akumulátorem nastartovat.

 

V Fabii mám stále ještě originál (10,5 roku) 44 Ah s okem (pod deklem není vidět od jakého je výrobce). Pokud je pod nulou (dřevěná garáž) pomůžu jí hodinou na automatické nabíječce a pak točí jak nová, v létě ještě startovala bez náznaku stáří. Jelikož mám malý nájezd, pravidelně v zimě po měsíci dobíjím, v létě tak za cca 2 měsíce. Prvních cca 9 let jsem nabíjel automatem Tronic z Lidlu za 550 Kč, zbytek času automatem CTEK 5, vždy bez odpojení, v cestě mám ještě vřazenu pro sichr rychlou tavnou pojistku (F) 5 A. Vodu jsem za celou dobu nedoléval, akumulátor nemá šroubovací zátky. Asi nebude již plná hladina, neboť oko řadu let "nefunguje". Při normálním nájezdu  a častějších startech v zimě by ale určitě tak dlouho nevydržela.

Editováno: , autor: MirekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...