lebeda Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 no dykť jo, 61Ah se dává i do naftových oktávek v plný palbě. Ale to bude podle zdejšího přesvědčení slepá vývojová větev předurčená k záhubě za třeskutých mrazů 3.2 2012 tj.baterka stará cca.4.5 roku. -26.6 a nastartovalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 Dehťáky měly minimálně 66Ah, spíš 72Ah - ta 75Ah je jen "další vývoj" směřující k vyšší kapacitě v přibližně stejným objemu. Mám Fabia 1.9TDi combi 2007,a byla tam originál 61Ah Vejš uvedená citace je vytržená z kontextu, 66Ah baterky se k dehťákům dávaly mnohem dřív než do fábulí 2007. Že se do stejný velikosti dneska vyrábí vyšší kapacita je prostě fakt, já nikoho nenutím, aby si takovou baterku kupoval. A jinak, panstvo - ani kapacita mnohem vyšší ještě nezaručí, že danej akumulátor bude schopnej spolehlivě nastartovat určitej motor stejně jako se nedá vyloučit, že stejnej motor naprosto v poklidu nastartuje i akumulátor s pouhým zlomkem takový kapacity. Jenže to je o úplně jinejch parametrech, než který preferuje dnešní trh - nebo který je nutný chca nechca dodržet v moderním motorovým vozidle. Chcete příklady? Osobně jsem byl svědkem naprosto pohodovýho startu 2litrovýho 6válu ve fordu sierra pomocí baterie 12V 2000mAh (ano, slovem DVĚ AMPÉRHODINY!!!) - po celodenním odstavení v mrazu kolem -3°c až -6°C. Ano, nebyla to olověná baterka.... A taky jsem byl v dávnější minulosti požádanej o vysvětlení, proč nejde škodovku "stodvacítku" nastartovat z jinak plný nabití vykazujícího olověnýho akumulátoru Akuma 12V s kapacitou 85Ah - když byla zdánlivě víc jak dvojnásobně dostačující ve srovnání se tehdy běžnou baterkou 40Ah... Zkuste mi vysvětlit oba dva případy, proč si vy myslíte že to jednou šlo a podruhý ne. Já zatím musím setrvávat u názoru, že pořád ještě platí a asi ještě dlouho platit bude, že dostatečně velkou rezervní Ah kapacitu u startovacího akumulátoru v autě parkujícím mimo garáž a s nepředehřívaným motorem z externího zdroje jednoduše nahradit nelze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lebeda Vloženo 19. Únor 2015 Sdílet Vloženo 19. Únor 2015 (editace) Taky jsem jednou v dávnější minulosti startoval Feldu 1.3 na letišti baterkou 12V 2200mAh Editováno: 19. Únor 2015, autor: lebeda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 20. Únor 2015 Sdílet Vloženo 20. Únor 2015 ...Že se do stejný velikosti dneska vyrábí vyšší kapacita je prostě fakt... Já bych řekl, že právě tohle "fakt" není a nebo to určitě neplatí všeobecně. Je třeba vždy zohlednit o jaký motor se jedná. Požadavek na startovací proud je daný konstrukcí motoru a z toho vyplývající konstrukcí startéru, případně žhavení apod. Většina automobilek se snaží požadavek na hodnotu startovacího proudu snižovat, třeba už kvůli tomu, aby byly schopné na daném agregátu bezproblémově rozchodit systém start-stop. Myslím, že obecné pravidlo benzín 55Ah a nafta 75 Ah už dávno neplatí. Stejně jako neplatí benzín minimálně 1600 cm3 - jinak to nepojede a do kopce se bude tlačit. Ostatně také tomu není tak dlouho, kdy byl diesel naprosto neslučitelný se sporťákem a stačila jedna blbá vrtulka a vše bylo rázem jinak. Netvrdím, že se nějak zásadně změnila technologie autobaterií, ale mění se motory, které startují. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Únor 2015 Sdílet Vloženo 20. Únor 2015 (editace) Byla myšlená stejná velikost tý pixly na baterku - takže tam, kde byla dřív baterka 61(62)Ah, je dneska ve stejný velikosti 66 - 68Ah, protože dnešní provedení 61(62)Ah je prostě menší - takže v původním upevnění se buď musí podšprajcovat aby nehrkala, nebo se vezme stejnej geometrickej rozměr - a ten je díky moderním technologiím výroby baterek prostě těch 75Ah. To samý platí pro baterky do benzínů a menších kubatur - stará 37Ah do "tisícovky" měla stejnou velikost = GEOMETRICKÝ ROZMĚRY, jako pozdější 40Ah v šáde i dnešní 44-45Ah v mým Drobkovi. TO myslím, když napíšu slovo VELIKOST - když budu psát o Ah, napíšu slovo KAPACITA. Pokud to někdo chápe jako vzájemně záměnný pojmy, měl by si doplnit vzdělání. Editováno: 20. Únor 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 20. Únor 2015 Sdílet Vloženo 20. Únor 2015 tak to se omlouvám, mně jaksi nedošlo, že se tady bavíme na ryze odborné úrovni 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Únor 2015 Sdílet Vloženo 20. Únor 2015 Prostě VELIKOST je obecný označení nějakýho rozměru - KAPACITA je přesný označení elektrickýho parametru. Podívej se na to jinak - McLaren F1 je určitě větší auto, než fábula libovolný generace. O tom není potřeba diskutovat, jednoduše to je pravda. Ale jeho KAPACITA je pouze 3 osoby. A v tom ho obyčejná fábula dalece převyšuje, protože je oficiálně i v reálným stavu 5-místná. Co na tom, že proti McLarenu v "tlačenkový verzi". Ale JE. ... Už vidíš rozdíl v těch výrazech? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
centris610 Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Pokud nemáš v autě nějakou extra elektrickou výbavu, tak jsi klidně mohl ušetřit a vzít tu jejich 44Ah. Tím že baterku z dieselu dáš do HTP její životnost nijak nezvýšíš. Bohužel část lidí si myslí, že přebytečnými Ah lze prodloužit pindíka a neustále píší příspěvky, jak to prospívá vozu (o pravém důvodu cudně mlčí). Neznalého věci to mate a výsledkem je, že všichni Češi kupují co možná největší autobaterie. Limitujícím faktorem je pouze velikost příslušného kaslíku. A to i přes to, že všude mají tučně napsáno: Používejte pouze baterie stejných parametrů. Myslím, že sociologický průzkum na toto téma by byl velmi zajímavý... vracím se k tomu trochu pozdě, ale přeci, já hlavně koupil tuhle silnější pže máme ve firmě samý oktávky a ono se to tam ztratí ... a kdyby ne, tak to budu mít za cenu bez dph .... sročko .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Batep Vloženo 20. Duben 2015 Sdílet Vloženo 20. Duben 2015 Ahoj, mám fabču přitaženou z Němec ( 1,9TDi 74@96kW, rv 2006 ) a už rok a půl jezdím na nějakou no name baterii 72Ah, která tam byla. Chci vyměnit a hledám nějakou kvalitu za rozumnou cenu. Můžete mi dát radu? Známé značky mám nějak prolustrované, i když mě překvapila Varta Silver řada že nemá moc dobrých recenzí, ale co třeba tato? Autopart Galaxy 12V 85Ah 800A. Hledal jsem hledal a kloudnou recenzi nenašel. A nebo například Vaše zkušenosti s Exide Premium. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 28. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2015 (editace) Je mozne nejako skontrolovat a hlavne doliat akumulator Bosch S 4 ? http://aa.bosch.cz/download/Autoprislusenstvi/akumulatory-osobni.pdf Je sice "bezudrzbovy", bez nalievacich otvorov (pod foliou nie su zatky ) , ale kedze pri nabijani elektrolyzou vznika vodik a kyslik, ktory je odvetravany bokom cez ventilky , tak voda nutne musi ubudat. Alebo nie? Neviem o tom, zeby sa dokazal vodik a kyslik zlucit za beznych podmiennok naspat na vodu.... Odparovana voda (teplom) sice kondenzuje v labyrinte, ktory tvori kryt akumulatora a stecie naspat ,ale co ten ubytok elektrolyzou? Alebo je to tak, ze po uplynuti zaruky sa povazuje aku za vhodny na vymenu ? Editováno: 28. Říjen 2015, autor: alexandrap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 28. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2015 (editace) Ahoj tak do téhle baterie nic nedoleješ! A určitě bych to nebral tak,že po záruce---je zralá na výměnu. Editováno: 28. Říjen 2015, autor: Mirek 835 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 28. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2015 Když tam nemáš zadky schovane tak nic nedolejes a je 100% bezúdržbový. Opravdu se voda vrací z pět v labyrintu. Je to tak vymyšleno a funguje to. Pokud máš problémy se starty hledal bych problém v krátkých trasách jízd, málem startovacím proudu pokud mas TDI a nebo špatne dobíjeni. A chce to sem tam tu baterku taky dobít a ne jen jezdit. Určíte ji to prospěje. Hlavně v zimě. Ve škodovce doporučuji výměnu po 5 letech stáří. Já říkám dokud startuje. NNěkomu vydrží i 6-8 let. Podle toho jak se o ni staras. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 29. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2015 (editace) nie su zatky ani pod tou foliou - odlepil som ju. len zopakujem- ide o to, ze elektrolyzou pri nabijani prudom z alternatora sa voda v elektrolyte rozklada na kyslik a vodik a ten unika ventilmi (lebo inak by akumulator pretlakom explodoval) - nijako nemoze nastat spatna synteza pri normalnych podmienkach (vodik + kyslik = voda). spat sa vrati iba voda , ktora vznikne kondenzovanim pary vody,vzniknutej od tepla. cize ak plati zakon zachovania energie, tak o uniknute rozkladove plyny sa zmensi mnozstvo vody v elektrolyte. cize vysycha. nemoze ist o bezudrzbovy akumulator, aj ked to vyrobca deklaruje. az vyschne dost , tak amen... keby sa dal doliat, tak vydrzi mozno nasobne viac Editováno: 29. Říjen 2015, autor: alexandrap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2015 V autě se akumulátor dobíjí napětím nižším než je plynovací napětí, takže rozklad elektolitu se nekoná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 30. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2015 (editace) asi mas pravdu -zrejme ide o nieco podobne tomu(aj ked male mnozstvo plynu sa vyvija-je to uplne dole napisane) : https://cs.wikipedia.org/wiki/Valve_Regulated_Lead_Acid Editováno: 30. Říjen 2015, autor: alexandrap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr.d Vloženo 28. leden 2016 Sdílet Vloženo 28. leden 2016 A ja jsem dneska vykopl z 1,4 TDI 59kW 45Ah a hodil tam 70Ah V aute je GPS i s GSM komunikací, takze pri delsim odstaveni si to z baterky neco vezme a nehodlam porad dokola resit problemy se startovanim v zime.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. leden 2016 Sdílet Vloženo 29. leden 2016 Dva měsíce zpátky jsem udělal totéž, místo Varty 45Ah jsem tam vrznul Banner Starting Bull 62Ah (motorizace viz podpis)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 14. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2016 Zdravím zdejší odborníky, včera mi baterka mírně naznačila, že už tu možná dlouho nebude, tak jsem trochu prozkoumal nabídku co je dneska na trhu k dispozici. Chtěl bych znát vaše názory k těmto třem bateriím. č.1 https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-yuasa-12v-62ah-480a-56216-prava č.2 https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-yuasa-ybx3000-12v-60ah-550a-ybx3027-prava č.3 https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-bosch-s4-12v-60ah-540a-0-092-s40-040 č.1 jednoduchá baterie s otvory pro kontrolu elektrolytu. č.2 bezůdržbová baterie se cca stejnou kapacitou ale o dost vyšším startovacím proudem než č.1 č.3 parametry skoro stejná baterie jako č.2 ale s menšími rozměry než č.1 a č.2. Dle parametrů by tedy nejrozumnější volba byla baterie č.3, ale nebude na tom třeba hůře s životností, protože bude mít třeba tenčí elektrody nebo hůře provedenou izolaci mezi elektrodami než baterie č.1 a 2. Nebo je to prostěj jen různá technologická vyspělost mezi výrobci? Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
amrtin Vloženo 14. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2016 Tak bosch je bosch...neváhal bych... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 14. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2016 Já bych jednoznačně šel do boshe. Tu první nemá smysl ani komentovat. V dnešní době si nikdo nepořídí údržbovou baterii. Jen mě připadá dost silná až zbytečně silná na 1,2 HTP. 1,2 stačí 47Ah. Já bych dal kolem 50. Rodičům jsem dal ze své fabie 62Ah s tím že jezdí jen velice krátké trasy a půl roku trvá než ji vyšťaví A k rozměrům. Bosh je kvalita oproti tomu yuasa. Neznám, slyším poprvé. Klidně bych se podíval i po vartě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 14. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2016 Dneska Bosch žádná sláva a Yuasa jsou Japonci,kteří baterie vyrábějí dloouho a určitě bude lepší než dnešní Bosch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 14. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2016 Ještě jsem zapomněl napsat, že tyto 3 baterie byl jen takový nástřel, nevybírám konkrétně z těchto 3 typů, bral bych v potaz více značkových výrobců. Jedná se mi spíš o životnost a spolehlivost při daných parametrech. Pokud to tak jde, dovolil bych si to přirovnat k motorům, chtěl bych rači jednoduchý bytelný velkoobjemový atmosférický motor, než přeplňovaný maloobjemový přímovstřik. Proto raději vezmu obyčejnou baterii která bude spolehlivá než nějakou moderní bezůdržbovou baterii nahoněnou moderními technologiemi, která by vydržela třeba jen po dobu záruky. Proto se ptám jestli uvažuji v tomto přirovnání správně, nebo to u baterii takhle neplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischicka Vloženo 15. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2016 (editace) před 18 hodinami, amrtin napsal: Tak bosch je bosch...neváhal bych... před 18 hodinami, Petrkiller napsal: Já bych jednoznačně šel do boshe. Tu první nemá smysl ani komentovat. V dnešní době si nikdo nepořídí údržbovou baterii. Jen mě připadá dost silná až zbytečně silná na 1,2 HTP. 1,2 stačí 47Ah. Já bych dal kolem 50. Rodičům jsem dal ze své fabie 62Ah s tím že jezdí jen velice krátké trasy a půl roku trvá než ji vyšťaví A k rozměrům. Bosh je kvalita oproti tomu yuasa. Neznám, slyším poprvé. Klidně bych se podíval i po vartě. před 18 hodinami, cosby napsal: Dneska Bosch žádná sláva a Yuasa jsou Japonci,kteří baterie vyrábějí dloouho a určitě bude lepší než dnešní Bosch Bosch možná kdysi býval Bosch, dnes je to jen jednou tak drahá baterie než třeba Škoda Economy a perfortmance tomu vůbec neodpovídá. Silver Line měla po necelých třech letech 40% původní kapacity a AGM odešla ještě během záruky. Editováno: 15. Prosinec 2016, autor: mischicka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 15. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2016 před 18 hodinami, Petrkiller napsal: Bosh je kvalita oproti tomu yuasa. Neznám, slyším poprvé. Neznáš, slyšíš poprvé a přesto plácáš že je Bosh oproti ní kvalita. To nedává drobet smysl. Yuasu mám a zatím drží déle než dřív Banner u mě či Bosh u švagra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 (editace) V 19. 2. 2015 at 22:33, Ekkar_z_Bastlírny napsal: V Chcete příklady? Osobně jsem byl svědkem naprosto pohodovýho startu 2litrovýho 6válu ve fordu sierra pomocí baterie 12V 2000mAh (ano, slovem DVĚ AMPÉRHODINY!!!) - po celodenním odstavení v mrazu kolem -3°c až -6°C. Ano, nebyla to olověná baterka.... A taky jsem byl v dávnější minulosti požádanej o vysvětlení, proč nejde škodovku "stodvacítku" nastartovat z jinak plný nabití vykazujícího olověnýho akumulátoru Akuma 12V s kapacitou 85Ah - když byla zdánlivě víc jak dvojnásobně dostačující ve srovnání se tehdy běžnou baterkou 40Ah... Zkuste mi vysvětlit oba dva případy, proč si vy myslíte že to jednou šlo a podruhý ne. K prvnímu příkladu: mohlo jít o akumulátor Ni-Cd se sintrovanýma elektrodama, který má velmi nízký vnitřní odpor a je schopen dát krátkodobě velké proudy - používali modeláři. K druhému příkladu: tak to by mě také zajímalo, co by dlouholetého provozovatele Š105. Selským rozumem bych typnul, že je to ptákovina, nenapadá mě důvod, proč by Š120 nešla "traktorovým" akumulátorem nastartovat. V Fabii mám stále ještě originál (10,5 roku) 44 Ah s okem (pod deklem není vidět od jakého je výrobce). Pokud je pod nulou (dřevěná garáž) pomůžu jí hodinou na automatické nabíječce a pak točí jak nová, v létě ještě startovala bez náznaku stáří. Jelikož mám malý nájezd, pravidelně v zimě po měsíci dobíjím, v létě tak za cca 2 měsíce. Prvních cca 9 let jsem nabíjel automatem Tronic z Lidlu za 550 Kč, zbytek času automatem CTEK 5, vždy bez odpojení, v cestě mám ještě vřazenu pro sichr rychlou tavnou pojistku (F) 5 A. Vodu jsem za celou dobu nedoléval, akumulátor nemá šroubovací zátky. Asi nebude již plná hladina, neboť oko řadu let "nefunguje". Při normálním nájezdu a častějších startech v zimě by ale určitě tak dlouho nevydržela. Editováno: 18. Prosinec 2016, autor: MirekM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.