Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

U stovek a tisícovek se dávaly "privatizovaný" 105Ah za sedačku ale tam byl problém že se při malých nájezdech nestačila dobít. A je to problém i dnes když si někdo dá v dobré víře např. 70Ah do HTP. Raději pořídit třeba EXIDE 40-45Ah. Při startu nejde o kapacitu ale o startovací proud. Nejlepší by byla OPTIMA která mi ve Favoritu vydržela skoro 20 let. Mám taky Tronic z Lidlu ale bojím se zapojit ji bez odpojení. Baterce nějaká špička neuškodí ale ŘJ a další elektronice no nevím.

Vloženo

Já nabíječkou z lidlu nabíjím sem tam sobe auto a rodičům pravidelně taky. U me vzdy bez odpojení akumulátoru přímo v autě. U rodičů když lze zajet do garáže tak taky bez odpojeni. Nebyl bych se toho. Nechávám ji tak přes noc nabíjet v garáži a pohoda. Nebál bych se toho. Má pojistku a je automaticka.  Mam ji už přes 3 roky.

Vloženo (editace)
V 18. 12. 2016 at 20:40, Karel z HK napsal:

U stovek a tisícovek se dávaly "privatizovaný" 105Ah za sedačku ale tam byl problém že se při malých nájezdech nestačila dobít. A je to problém i dnes když si někdo dá v dobré víře např. 70Ah do HTP. Raději pořídit třeba EXIDE 40-45Ah. Při startu nejde o kapacitu ale o startovací proud. Nejlepší by byla OPTIMA která mi ve Favoritu vydržela skoro 20 let. Mám taky Tronic z Lidlu ale bojím se zapojit ji bez odpojení. Baterce nějaká špička neuškodí ale ŘJ a další elektronice no nevím.

 

Olověný akumulátor pro osobní auta má velmi nízký vnitřní odpor, tedy bez problémů zruší špičky z běžné nabíječky (ne z rychlonabíječky - velké nabíjecí proudy a možné velké špičky, které již akumulátor nemusí vyhladit, akumulátor je nutné při nabíjení rychlonabíječkou odpojit). Problém by mohl nastat, pokud bys měl velký přechodový odpor mezi akumulátorem a zbytkem rozvodů, nebo pokud by byl akumulátor totálně vybitý nebo vnitřně přerušený, ale to bys nepohnul starterem. Ke špičce by mohlo dojít pokud by se 230 V dostalo při poruše nabíječky na nabíjecí svorky, než by přerušil proud jistič v 230 V rozvodech. Z tohoto důvodu jsem raději zařadil mezi + svorku nabíječky a + pól akumulátoru držák na malé pojistky s rychlou pojistkou 250 V/5 A.

Nabíječkou CTEK 5.0 jsem nabíjel i přes cigaretovou zásuvku, "cigaretový" konektor CTEK má pojistku uvnitř. Pozor, je nutné u Fabie sundat červenou redukci na konci konektoru do cigaretové zásuvky - bajonetový závit. S červenou redukcí jsem konektor nepřipojil - nešel dostatečně hluboko zasunout ani při použití mírné síly.

Editováno: , autor: MirekM
Upřesnění
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Zdravíčko, včera jsem odjížděl z práce a že si hodím věci do kufru, odemknu auto a chci otevřít kufr, mikrospínač cvakne je slyšet "zabzučení" motorku, ale kufr se neotvře. Zkouším to víckrát a nic. Tak nastartuju auto, to chytlo normálně a jdu zkusit kufr a už funguje. Po příjezdu domů taky funguje, ale dneska ráno zase nejde otevřít. Tak jsem dal nabíjet baterku, myslíte, že to může být baterkou ? Taky jsem si všiml, že poslední dobou se jakoby ztlumí podsvícení budíků a pak zase zesílí, třeba když na sněhu začne pracovat ABS a nebo při otáčení kol na místě, ale to dělá už od té doby co auto mám.

Vloženo

Pokud myslíš na malé napětí baterie v klidu, atk tím to asi nebude, to by to ani nenastartovalo. Řekl bych, že je tomu zámku obyčejně "zima" a ztuhlo tam mazivo. Při běžícím motoru je o trochu větší napětí a tím pádem má motorek zámku větší sílu.

 

Kolísání napětí při pracujícím ABS a servu je taky normální, má to velký příkon a alternátor v malých otáčkách nestíhá.

Vloženo
před 21 hodinami, Karel z HK napsal:

Než začneš něco opravovat koukni na teploměr. Až se oteplí tak se to opraví samo.

 

Vím, že mrzne :) ale očištění a znovu namazání tomu nemůže uškodit :)

Vloženo

Jedu teď v zimě tak jednou týdně krátkou trasu a baterka již ukazovala 12V a tak jsem se rozhodnul jí jednou za měsíc dobít.

Mám ji doma týden než ji zase dám do auta zpět. /Koupena 3.2013 - Varta 44A/

Dotaz:

Když displej ukáže konec nabití, mám ji odpojit, nebo můžu nechat ještě těch pár ní připojenou na nabíječce?

Když jsem ji měřil druhý den, ukázala o 1V méně tak jsem ji opět připojil a zase tak asi 10 minut dobíjela.

 

nabíječka.jpg

Vloženo (editace)

Má stabilný nabíjací prúd, po nabití bude baterii škodiť.... Keby bola  elektronika tak kľudne do udržiavacieho .

Editováno: , autor: Effendi
Vloženo

Dneska proběhla výměna baterky, venku v té zimě nic příjemného, ale dalo se to.

Fabia Combi 1.2 12V 47kW

Stará baterie - Varta 44Ah, vyrobena 07/35

Nová baterie EXIDE Premium 64Ah

Baterka se tam vlezla bez problémů, ale vetší bych tam už asi nedával.

Provedl jsem i nějaké měření, Varta měla naprázdno 12.38V a po nastartování do ní šel proud 2.8A. EXIDE měla naprázdno12.67V a po nastartování do ní šel proud 6.7A který během minuty spadl na 2A, dál jsem neměřil. Napětí na obou bylo po nastartování 14.4V na EXIDE jsem po zapnutí všech světel a ventilátoru na max. naměřil 14.2V, to vše při volnoběhu. Z toho jasně plyne, že i při silnější baterce, než je originální nebude s nabíjením problém, jak tu někteří tvrdí.

Přikládám ještě nějaké foto.

 

01.JPG

02.JPG

03.JPG

Vloženo (editace)
před 8 hodinami, Turista napsal:

Jedu teď v zimě tak jednou týdně krátkou trasu a baterka již ukazovala 12V a tak jsem se rozhodnul jí jednou za měsíc dobít.

Mám ji doma týden než ji zase dám do auta zpět. /Koupena 3.2013 - Varta 44A/

Dotaz:

Když displej ukáže konec nabití, mám ji odpojit, nebo můžu nechat ještě těch pár ní připojenou na nabíječce?

Když jsem ji měřil druhý den, ukázala o 1V méně tak jsem ji opět připojil a zase tak asi 10 minut dobíjela.

 

nabíječka.jpg

No nevím, jsem přesvědčen, že nabíječky s udržovacím nabíjením nabíjejí na konstantní napětí, nikoliv na stabilní nabíjecí proud 3,8 A (z popisu obrázku). Pokud budeš nabitý akumulátor nabíjet delší dobu stabilním proudem 3,8 A tak v lepším případě "vyvaříš" část vody (obnažené části elektrod se nevratně vzdušným kyslíkem ničí), silným vývojem kyslíku a vodíku "oddrolíš" část aktivní hmoty z elektrod, v horším případě jak již někdo uvedl akumulátor deformací elektrod a následným mechanickým průrazem separátoru zničíš úplně.

Editováno: , autor: MirekM
Vloženo
Dneska proběhla výměna baterky, venku v té zimě nic příjemného, ale dalo se to.
Fabia Combi 1.2 12V 47kW
Stará baterie - Varta 44Ah, vyrobena 07/35
Nová baterie EXIDE Premium 64Ah
Baterka se tam vlezla bez problémů, ale vetší bych tam už asi nedával.
Provedl jsem i nějaké měření, Varta měla naprázdno 12.38V a po nastartování do ní šel proud 2.8A. EXIDE měla naprázdno12.67V a po nastartování do ní šel proud 6.7A který během minuty spadl na 2A, dál jsem neměřil. Napětí na obou bylo po nastartování 14.4V na EXIDE jsem po zapnutí všech světel a ventilátoru na max. naměřil 14.2V, to vše při volnoběhu. Z toho jasně plyne, že i při silnější baterce, než je originální nebude s nabíjením problém, jak tu někteří tvrdí.
Přikládám ještě nějaké foto.
 
01.JPG
02.JPG
03.JPG

...aneb jak jít na vrabce s atomovkou.

V kufru na další 64 AH nezbylo?[emoji23]
Vloženo (editace)

Kdyz tam výrobce misto na 64Ah udělal, tak proč tam dávat 44Ah, autu to neuškodi, spíš prospěje.

 

V kufru můžu vozit starou 44Ah.

Editováno: , autor: Petr L.
Vloženo
před 3 hodinami, MirekM napsal:

No nevím, jsem přesvědčen, že nabíječky s udržovacím nabíjením nabíjejí na konstantní napětí, nikoliv na stabilní nabíjecí proud 3,8 A (z popisu obrázku). Pokud budeš nabitý akumulátor nabíjet delší dobu stabilním proudem 3,8 A tak v lepším případě "vyvaříš" část vody (obnažené části elektrod se nevratně vzdušným kyslíkem ničí), silným vývojem kyslíku a vodíku "oddrolíš" část aktivní hmoty z elektrod, v horším případě jak již někdo uvedl akumulátor deformací elektrod a následným mechanickým průrazem separátoru zničíš úplně.

K tý nabíječce je specifikace:

Jakmile je akumulátor nabit, nabíjení se přeruší a nabíječka se přepne do udržovacího režimu, kdy mikroprocesor řídí pulzní nabíjení tak, aby udržoval akumulátor v nabitém stavu.

Je to dobře nebo špatně? Pokud by to bylo jak píšeš, tak už bych pár aku zničil. Tu otázku ber upřímně, páč o elektrice všeobecně vím, že mi až na jeden pokus v raném dětství, dobře slouží.

Vloženo

Pokud je nabíječka řízená mikroprocesorem a má udržovací režim, do kterého sama přejde po nabití akumulátoru, není co řešit.

Jen mně nesedí text u obrázku nabíječky. Nabíječky řízené mikroprocesorem nabíjí na konstantní napětí (plynovací napětí) při postupném snižování proudu buďto skokově (levnější např. z Lídlu za cca 500 Kč) nebo kontinuálně ty dražší. Při nepřekročení plynovacího napětí je akumulátor nabíjen téměř bez plynování  - rozkladu vody na vodík a kyslík a tedy nutnosti dolévání vody do akumulátoru.

Vloženo

Celá specifikace je Tady jestli s toho něco vyčteš. Pro mě by bylo rozhodující, jak píšeš, to že má mikroprocesor a ten přechod do udržovacího režimu. Proto sem tak i odpovídal na dotaz od Turisty. Asi by taky nebylo od věci kdyby dal Turista hned odkaz na specifikaci tý nabíječky.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...