Jump to content

1,3 50kW BMM nedostatocny vykon a cukanie pri prechodovych otackach - co s tym?


Marian1
 Share

Recommended Posts

Zdravim vsetkych,

mam Feliciu 1.3 BMM 50kW, rok 95.

Je tu nejaka zavada v BMM, alebo podruznych systemoch.

Chova sa to nasledovne:

- volnobeh + starty OK

- prudke pridanie plynu na volnobehu - motor ma dieru, slabo akceleruje, ked ma nizsiu teplotu pri prudkom pridani plynu zhasne

- jazda v stalych otackach cca 2500-3500, studeny motor, je tam citelna diera, treba ubrat alebo pridat plyn aby sa "chytil" a zacal tahat (stav sa zlepsi, ked je motor zahriaty, ale aj tak to nieje OK)

- maximalny vykon mootru pri plnom vytoceni - motoru chyba sila v otackach pri maximalnom plyne

- motor je v celkovo dobrom stave, nezere olej, kompresia OK

Doteraz som vymenil:

- sviecky

- kompletny vyfuk

- katalyzator je vymlateny

- viko rozdelovaca

- palivovy filter

- diagnostika - VAG nezistila ziadnu zavadu

- skusal som jazdit s odpojenou lambda sondou - bez zmeny

Co mam skusit dalej?

- kable???

- zmerat tlak paliva??? vie mi niekto poradit ako na to bez servisu?

Dakujem.

Marian.

Link to comment
Share on other sites

Podívej se na palec rozdělovače nesmí mýt vůli a měl by být přilepený.Na palci by jsi měl naměřit odpor 0,6-1,4 kΩ..Taky by to mohl dělat zapalovací trafo.A kdy jsi třeba měnil palivový filtr?

S tím tlakem jak říkáš na přívod a zapni klíček,případně nastartuj.Tlak by měl být 0,8-1,2 baru.Těsnost soustavy,po 5 min.nejméně 0,5 bar přetlak.

Link to comment
Share on other sites

palivovy filter som menil, kupeny original v skodovke. potom sa mi zdalo, ze je to este horsie ako pred tym.

ok, takze na privod paliva. predpokladam, ze mam zacpat odpojeny vstup paliva do vstrekovaca. alebo este mozem ten tlat zmerat za chodu, vsuniem medzi privodnu hadicu a vstrekovac zozbocku "T"

Skusim aj ten palec a trafo

M.

Podívej se na palec rozdělovače nesmí mýt vůli a měl by být přilepený.Na palci by jsi měl naměřit odpor 0,6-1,4 kΩ..Taky by to mohl dělat zapalovací trafo.A kdy jsi třeba měnil palivový filtr?

S tím tlakem jak říkáš na přívod a zapni klíček,případně nastartuj.Tlak by měl být 0,8-1,2 baru.Těsnost soustavy,po 5 min.nejméně 0,5 bar přetlak.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahoj,

tak som pokrocil. Tlak paliva je ok. Pretesnil som spoj medzi katalyzatorom a zvodmi. napojil som na VAG. V bloku hodnot za behu motora mi ukazuje na pozicii 5 hodnotu 128, teda vadna lambda sonda. V pamati zavad sa objavilo:

00525 Sonda lambda (G39)

29-00 skrat na kostru

Kontroloval som aj vyhrievanie sondy (napatie v privodnych svorkach), tam je vsetko v poriadku.

Chcem sa opytat ci toto jednoznacne urcuje vadnu sondu, alebo este moze byt problem niekde vo vodicoch?

Skusal som jazdit aj s odpojenou sondou. Auto sa chova rovnako (slabo taha, pri pridani plynu sa dusi), akurat s odpojenou sondou nestriela do vyfuku pri prudkom pridani plynu na volnobehu.

V bloku hodnot skupiny 5 som za jazdy nameral nulove hodnoty na poziciach 2 a 4, teda EGR ventil a korekcia zmiesavaceho pomeru. Je ot priamy suvis s nefunkcnou sondou, alebo este nieco ine?

Dakujem.

Marian.

palivovy filter som menil, kupeny original v skodovke. potom sa mi zdalo, ze je to este horsie ako pred tym.

ok, takze na privod paliva. predpokladam, ze mam zacpat odpojeny vstup paliva do vstrekovaca. alebo este mozem ten tlat zmerat za chodu, vsuniem medzi privodnu hadicu a vstrekovac zozbocku "T"

Skusim aj ten palec a trafo

M.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...