Přejít na obsah

Boucháni přední nápravy


honzik

Doporučené příspěvky

Ahoj tak se po case opet tady ukazuju s problemem za ktery si nejspis muzu sam .. Zacla zima a u nas samozrejme silnicari opet zaspali a ja jsem na naledi v celkem male rychlosti asi 5km/h na lede vrazil do obrubniku u chodniku .. Schytalo to plnou silou leve kolo a praskl z toho trochu disk plastovy .. nyni jak otacim kolem tak to v nem cvaka a triska .. at uz na levo nebo na pravo dela to i za jizdy .. muzete poradit cim to muze byt? Asi klouby co? Ale oba nebo jen vnejsi? Jeste pred tim jsem byl v zari asi na vymene manzety a kloub byl dobry .. zaclo to az po te nehode po par dnech :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5km/h je celkem mala rychlost. Ja kdysi okusil obrubnik jeste se zikulikem a to jsem jel urcite tak 30mk/h. Jo hold letni gumy a zima si v zatacce na mostku rekli svoje :D Vysledek byl prohnuty rafek, kolo zahadne neuslo, a slo to vyklepat kladivem. Z rizenim nebylo nic, ani netahlo proste jako predtim. Proste ruske auta neco vydrzi :)

Ale je to samozrejme tezko soudit co to odeslo, zkus klasiku vytocit plny rejd na stranu a rozjet se. Kdyz to bude lupat pri plnem rejdu, je to jasny homokinetak. Vecinou odchazi u kola, ale neni to pravdilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale me to krupe i za jizdy ale jen kdyz otacim kolem .. je jedno jakou rychlosti jedu krupe to porad .. :( staci trochu vice otocit kolo a uz to krupne .. ale zaclo to delat az po druhem dni..

Krupani je docela extremni .. prosim poradte :( zvenci nejde nic videt :(

Krupe to pri otaceni ne ze otocim plny raid a rozjizdim se .. proste otacim kolem a krupe to ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může to dělat ložisko nahoře na tlumiči, at ti někdo točí pomalu volantem a mrkni na to. Nebo může být nahoře ulomený kus pružiny, což se mě nedávno stalo. Ostrý konec pružiny se tam pak šprajcuje, tlumič se nemůže pořádně otáčet a potom to jakoby přeskočí a většinou potom bývá i poškozené horní uložení tlumiče

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem s tim byl ve skoda servisu.Mechanik to nerozebral jen se podival zvenci na zvedaku a rekl ze tomu nic neni. Jak jsem vyjel tak to po prvnim otoceni volantu prestalo delat zrovna jako naschval :) Projel jsem to, zkousel jsem s tim tocit jak jen se dalo v male i velke rychlosti a uz to nedela nic. Tak jen doufejme ze to co nejdyl vydrzi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohlo to být ložiskem na tlumiči, není to tam zrovna ideálně vyřešené, do ložiska se dostává voda a i prach. Když se to po létech provozu rozdělá, tak jsou kuličky rezavé a zasviněné. Je možné, že tam byl nějaký úlomek nebo něco, co se tam šprajcovalo. Když se odlehčilo kolo a zatočilo se volantem, mohlo se to uvolnit. No uvidíš co to časem udělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono tam neco trochu boucha porad .. ale neresim to .. za jizdy to uz nedela jen na parkovisti pri toceni kol na miste a skoro to nejde slyset az to bude horsi budu to resit .. je to hold 10 let stare auto se skoro 160 000 km nejake zvuky musim ozelet :) ale jezdi jako za mlada :D 2 dny jsem musel jezdit s HTP a to je utrpeni .. sedl jsem do 1.4 a prislo mi to jako sednout do porshe :D

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ha, tak uplne necekane se mi vcera vysypalo auto. Jel jsem jeste s kamoskama cca 50km od baraku. Cesta tam ok, cesta z5 za par hodin zacala zajimave. Z niceho nic se zacal obcas chvet volant, pak se to stupnovalo behem 10km. Delalo to hlavne kdyz jsem pustil plyn a auto lehce brzdilo jakoby motorem, tak se volant rozechvel nekolik centimetru z leva do prava. Zastavil jsem, omrknul kola zda me neche nejake uletet ale bylo to ok. Pak jsem pokracoval Zlinem a na krizovatkach pri rozjezdu se zacal ozivat i tukavy zvuk.

Po dalsich asi 10km jizdy, uz to klepani bylo hlasitejsi a vybrace do volantu taky :feve:

V prudsi zatacce to zacvakalo uz teda dost silne, ze bylo jasne ze je to homokinetak. Kdyz reknu ze jsem dojel asi 500m od baraku a zaznela rana z naslednym dojezdem, tak jsem byl z toho fakt prekvapeny.

Za prvni, necekal jsem ze ten homokinetak odejde tak rychle, kdy dal o sobe vedet defakto asi 50km pred uplnym KO.

Kdyz sem pak natocil kolo a mrknul na to, tak slo videt ze na leve strane u kola je prachovka roztrhana a je to uplne vysypane !

Pritom jsem ty prachovky=manzety kontroloval pred zimou a byly vsechny ok, takze vylucuju moznost vyteceni maziva a nasledne pridreni diky nahromadenemu prachu a spine.

Takze na novy rok to pekne zacalo :kol-32:

Jedine stesti ze jsem nejel nekam daleko, bo by me asi uplne jeblo kdyby me to jeblo nekde na dalnici. Protoze predtim auto jezdilo uplne normalne, a apsolutne zadne cvakani ci lupani nebylo slyset a behem 50km se to z niceho nic uplne rozpadlo. Coz napovida o tom, ze i kdyz auto zname, nikdy nemuzeme vedet kdy se rozhodne ze se neco pose*e. A tohle plati nejenom u aut.

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nějakým filmu zaznělo "zásada tří N, Nikdy Nikomu Nevěř" a u aut to platí obzlášť. Mě to před zimou taky začlo na našich super cestách bušit , oprava za čtyřku, klasika prasklej blok, nechal jsem si rovnou udělat i čepy, takže teď je zatím klid :kol-32: . jediný co tě může potěšit, že nemáš třeba audi nebo bavoráka a oprava bude ikdyž je to na novej rok mrzutý, tak nákladná, hlavně, aby to nebylo, jak na novej rok, tak po celej rok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj 3N je opravdu ze zivota, bohuzel...

No tak nakonec jsem vcera vymenil jen kloub a autko uz zase jezdi jako driv. Normalne prasknul ten kos a loziska se vysypala. Takze proste unava materialu, protoze predtim nic nenazancovalo tomu, ze by mel ten homokinetak odejit. Ale to se uz stava, nastesti ND byly za par stovek, takze pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak kolo opět začalo s ochlazením cvakat a tak jsme na to koukli s kámošema :) Nikdo by to asi neuhodl. Dělá to pružina která se nahoře zasekává a přeskakuje tim jak se natáčí kola. Prostříkali jsme to proti rzi a je to o dost lepší .. až přestane pršet tak to zopakuju a uvidím snad to bude dobré :) Nic jiného špatné není..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to pohoda, ovšem když narazíš na dobře zarezlí šroub, tak jediná rychlá pomoc je flexa. Dokonce co jsem měnil naposledy kosti kámošovi na autě, tak jsem ani klíč nehledal a rovnou vzal flexu, bylo to za pár minut dole. Jen musíš opatrně řezat, abys neprořezal něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj tak kolo opět začalo s ochlazením cvakat a tak jsme na to koukli s kámošema :) Nikdo by to asi neuhodl. Dělá to pružina která se nahoře zasekává a přeskakuje tim jak se natáčí kola. Prostříkali jsme to proti rzi a je to o dost lepší .. až přestane pršet tak to zopakuju a uvidím snad to bude dobré :) Nic jiného špatné není..

AHOJ,TAKÉ JSEM TO MĚL A JEN JSEM TO PROSTŘÍKL A BYL RELATIV KLID, ALE PAK SE TO SEKLO A PRASKLA PRUŽINA-DOPORUČUJI VYNDAT A PROMAZAT...PŘÍPADNĚ DÁT NOVÉ LOŽISKO.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute.Potrebuju poradit a pomoct mam Fabii 1,4, 44kw, 2001

klepe mi predni naprava kdyz vjedu do nejake diry..na rovine nic a v pohode

akorad na nerovnosti to celkem drkoca-klepe???

Nevite co to muze byt??? ( stabilizacni tyc???) a kolik asi stoji oprava???

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...