Publikováno Duben 4, 200619 r , Lidé, kteří v zimě mnoho nenajezdí, dobíjejí baterie , většinou mimo vozidlo. Některé nové automatické nabíječky autobaterií v návodech udávají, že je možno autobaterii "stabilizovat" připojením takové nabíječky na dlouhou dobu. U některých dokonce přes zapalovač cigaret - zásuvku, aniž by byla baterie odpojována ze "systému" auta. Otázka je co na to říká elektronika Oktávií a Fabií, jinými slovy zda tento postup schvaluje výrobce. Milan
Duben 5, 200619 r Toto je asi ta pravá volba Technický popis najdeš ZDE !!! No a nakoupíš třeba tady: http://www.micronix.cz zasílají i na dodírku (vyzkoušeno bez sebemanších problémů)
Duben 5, 200619 r Jelikoz se me casto za mrazu vybijela baterka u felicii dva tri dny to stalo a uz sem to nenatocil. Jakmile se teploty dostali nad nuli je vse ok tak nevim. Ale baterku sem dobijel brutalnim zpusobem, aniz bych neco odpojil od elektroniky auta tak sem tam proste pichnul nabijecku a smitec. I tento hardcore zpusob nezpusobil zadne skody na elektroinstalaci v aute. Mam to ale overene jen u felicii a s nasi nabijecou ale je to proste obyc auto nabijecka s moznosti rychlonabijeni nebo pomaleho nabije a je pro 12 a 6V.
Duben 5, 200619 r V prirucce, kterou kazdy dostane pri koupe nove Fabie je napsano, ze pokud se baterie nabiji nabijeckou s malym proudem 4A - to je desetinnou kapacity akumulatoru, tak se baterie nemusi odpojovat. Pokud se bude nabijet rychlonabijeckou je potreba kabely odpojit.
Duben 5, 200619 r ja v zime kdyz jsem chvatal - daval jsem ji az 9az 12A chudacek do 5 minut pekne varila ale makala
Duben 12, 200619 r Myslím, že na udržiavanie by postačil aj nejaký malý adaptér 12V 50 mA. To je pravda, ale v tom případě nesmí mít ten adaptér stabilizované napětí, protože 12 V je málo, pokud je nestabilizovaný, tak dává naprázdno asi 16 V a při zatížení jmenovitým proudem by mělo napětí klesnout na těch 12 V, takže pokud nebude v klidu odběr z akumulátoru větší než nějakých 30 mA (a to by být neměl, pokud tam není například nějaké nenažrané rádio), tak by měl pro udržení akumulátoru přes zimu, když někdo nejezdí takový laciný (kolem 100 Kč) adaptér bohatě stačit.
Duben 12, 200619 r To je pravda, ale v tom případě nesmí mít ten adaptér stabilizované napětí, protože 12 V je málo, pokud je nestabilizovaný, tak dává naprázdno asi 16 V a při zatížení jmenovitým proudem by mělo napětí klesnout na těch 12 V, takže pokud nebude v klidu odběr z akumulátoru větší než nějakých 30 mA (a to by být neměl, pokud tam není například nějaké nenažrané rádio), tak by měl pro udržení akumulátoru přes zimu, když někdo nejezdí takový laciný (kolem 100 Kč) adaptér bohatě stačit. Dříve (éra 120-tek apod.) se tohle dokonce prodávalo (cca 170,-Kč). Vypadalo to jako adaptér do zásuvky 220V - na konci kablíku byla tuším automobilová zástrčka 12V. Možná, že je to v prodeji dodnes. Taky se to podomácku vyrábělo: trafo 220V/24V + žárovička 24V (obojí ze známých signálek T6 používaných snad dodnes v různých el. rozvaděčích jako signálka). Zapojení se upravilo přidáním usměrňovací diody, např. KY130/80 (1A, 80V), pro jednocestné usměrnění a zapojení bylo upraveno tak, aby celá sekundární strana trafa vč. usm. diody, žárovičky a přes kablík připojeného akumulátoru byla zapojena do série. V zapnutém stavu vč. připojeného akumulátoru (např. přes autozásuvku) žárovička svítila sníženým jasem (pouze kladná půlvlna + rozdělení napětí mezi žárovičku a akumulátor). Pokud není akumulátor připojen, žárovička nesvítí. Do akumulátoru jsou dodávány proudové impulsy řádově v mA v každé druhé půlvlně síťového napětí (50Hz).
Duben 12, 200619 r No to by už muselo byť iné trafko, aby bolo stabilizované, nie? Také bežné adaptéry od rákosníkov to nemajú. Ale inak aj ten nápad s 24V a žiarovkou nie je zlý.
Duben 12, 200619 r No to by už muselo byť iné trafko, aby bolo stabilizované, nie? Také bežné adaptéry od rákosníkov to nemajú. Ale inak aj ten nápad s 24V a žiarovkou nie je zlý. Nevím jak jiné trafo máš na mysli, ten stabilizovaný adaptér (zdroj) se od nestabilizovaného liší jen tím, že je v něm navíc integrovaný stabilizátor za pár kaček. Mrkni třeba sem: http://www.ezk.cz/adaptery.htm A u rákosníků kupuj nanejvýš ponožky za pětikačku, nevím jestli ti stojí ušetřených pár korun za adaptér třeba za vyhořelou garáž i s barákem a autem.
Duben 16, 200619 r Určitě nedělá problémy dobíjet, pokud se napojíš do místá s přímým propojením na baterii (pojistky nepočítám). Zásuvka je OK. Ve Finsku jezdí auta co mají specilání zásuvku v předním nárazníku. Určitě s něčím takovým počítá i Škoda (v severské variantě ).
Duben 16, 200619 r Zkuste se taky někdy podívat po starších příspěvcích. http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...&hl=konzervátor
Duben 17, 200619 r Určitě nedělá problémy dobíjet, pokud se napojíš do místá s přímým propojením na baterii (pojistky nepočítám). Zásuvka je OK.Ve Finsku jezdí auta co mají specilání zásuvku v předním nárazníku. Určitě s něčím takovým počítá i Škoda (v severské variantě ). V tom Finsku, to mají hlavně na předehřívání motoru ty zásuvky.
Listopad 8, 201014 r V tom Finsku, to mají hlavně na předehřívání motoru ty zásuvky. Totéž jsem viděl v Kanadě, bylo to zajímavé, vidět jak z masky čouhá kus kablíku se zástrčkou. Na lepších parkovištích byly příslušné sloupky se zásuvkami.
Listopad 8, 201014 r Dříve (éra 120-tek apod.) se tohle dokonce prodávalo (cca 170,-Kč). Vypadalo to jako adaptér do zásuvky 220V - na konci kablíku byla tuším automobilová zástrčka 12V. Možná, že je to v prodeji dodnes. Taky se to podomácku vyrábělo: trafo 220V/24V + žárovička 24V (obojí ze známých signálek T6 používaných snad dodnes v různých el. rozvaděčích jako signálka). Zapojení se upravilo přidáním usměrňovací diody, např. KY130/80 (1A, 80V), pro jednocestné usměrnění a zapojení bylo upraveno tak, aby celá sekundární strana trafa vč. usm. diody, žárovičky a přes kablík připojeného akumulátoru byla zapojena do série. V zapnutém stavu vč. připojeného akumulátoru (např. přes autozásuvku) žárovička svítila sníženým jasem (pouze kladná půlvlna + rozdělení napětí mezi žárovičku a akumulátor). Pokud není akumulátor připojen, žárovička nesvítí. Do akumulátoru jsou dodávány proudové impulsy řádově v mA v každé druhé půlvlně síťového napětí (50Hz). Tohle řešení prostě nelze vylepšit. Dotyčné trafo je zkratuvzdorné, a pokud by ke zkratu došlo, nic se nedějě, jen se rozsvití žárovka naplno. Pro fajnšmekry: oblíbená žárovka byla 24 V / 50 mA, telefonní. Navíc mírně stabilizuije proud (opět přirozený efekt - se vzrůstajícím proudem se vlákno více ohřívá a roste jeho odpor).
Listopad 8, 201014 r Ja som napokon kúpil malú nabíjačku Bosch, ktorá neprekračuje desatinový nabíjací prúd (dáva max. 5A) a postupne, ako stúpa napätie batérie, tak postupne klesá nabíjací prúd až temer na nulu. Je to ideálne riešenie, nabíjačka je to malá, má signalizáciu stavu akumulátora a používam ho už 2 či 3 roky a úplne bez problémov. Proste ju mám vždy cvaknutú v elektrine a len ju prehadzujem medzi autami. Dám ju na to, ktoré práve nejazdí.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.