Přejít na obsah

Climatronic


mr.pecoun

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Minulý týden jsem se rozhodl vyčistit Climatronic pomocí spreje od Sonaxu, který se má dle manuálu dát do auta, klima pustit na maximum, zapnout vnitřní okruh a nechat působit 15 minut. Pak se má auto chcípnout a nechat hodinu větrat. A dotaz - když jsem k autu po 15ti minutách přišel, tak blikala kontrolka (šipka) vnitřního okruhu. Netušíte, co to má značit? Klima jede nyní bez problému, smrady odstraněny, šipka nebliká. Jen nevím, co to mělo znamenat, jestli se něčeho bát...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

vitezslav2: Návod doporučuje provozovat Climatronic celoročně v režimu AUTO, tedy se zapnutou klimatizací a automatickou regulací rychlosti ventilátoru. Zapnutá klimatizace totiž vysušuje vzduch, takže je režim odmlžení čelního skla efektivnější a při puštěné recirkulaci zase nedochází tak rychle k zamlžení. Climatronic předface klimatizaci vypíná zapnutím režimu ECON. Zapnutím režimu odmlžení čelního skla nebo recirkulace se ECON vypne (tedy se znovu zapne klimatizace). Více viz návod: http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Roomster_5J/05-2008/Manual/Roomster/A05_Roomster_UsersManual.pdf

 

Osobně automatiku v zimě moc nepoužívám, protože Climatronic ve F2/R není moc inteligentní a navíc nedisponuje čidlem vlhkosti vzduchu, což se projevuje tím, že vesele fouká na nohy nebo do auta, zatímco se čelní sklo mlží a řidič musí opakovaně zapínat a vypínat hlučný režim odmlžení. V zimě mám prostě ručně nastavený výstup vzduchu na sklo, po odmlžení, když začne auto topit, zapnu i výstup na nohy nebo do auta a když to vlhkost vzduchu umožňuje, vypnu klimatizaci.  Když třeba za deště vlezu do auta mokrý, klimatizaci nevypínám, případně ji vypnu až po delší době. Rychlost ventilátoru obvykle nechávám na automatice nebo o jeden stupeň snížím.

 

Jinak podobné dotazy by asi bylo vhodnější směřovat do tématu Climatronic - dotazy ve fóru interiér. Do elektriky to IMO neptří. ;)

 

climatronic_predface_1.png

climatronic_predface_2.png

climatronic_predface_3.png

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se obávám, že automatický climatronic toto nebude umět vyřešit. Ale nějak nechápu. Chceš vozit sněhuláky? Já mám ke climatrinicu hodně výhrad. Ale tohle jsem po něm ještě nevyžadoval.

Mám dojem že manuální climatic, taky nastavuje topení automaticky.

Všechno ručně bylo asi naposledy ve Feldě.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 10. 2016 at 17:24, vitezslav2 napsal:

Ahoj, mohli by jste mi poradit,jak se používá Klimatronic v zimě?Chtěl bych pustit jen samotný ventilátor bezbtopení aby se mi nemlžila okna. Díky za radu. 

Topení ale nezpůsobuje mlžení oken, naopak - jakmile se okna trochu ohřejí přestávají se mlžit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-schopnost vzduchu držet v sobě vodu ve formě vodní páry přímo závisí na jeho teplotě, při vyšší teplotě v sobě vzduch udrží více vodní páry a naopak. Pokud se vzduch obsahující vodní páru příliš ochladí (pod teplotu rosného bodu), tak se vodní pára změní na kondenzát. To se stává právě na skle okna , kde je nejnižší teplota povrchová a proto se okna mlží. A proto ohřátí okna pomáhá, ale chvíli trvá než se ohřeje.

-ofuk studeným vzduchem z klimatizace  je obvykle rychlejší způsob, jak odmlžit. Jelikož tento vzduch o vodní páru přišel už při ochlazení v klimatizaci, tak je suchýa při ofuku na okno nemá co kondenzovat. Navíc se následně v autě ohřeje a může vodní páru přijímat.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, vitezslav2 napsal:

Nevím co je na tom k nepochopení.Docela často když jedu v zimě někam dál,tak topení vůbec nepouštím.Nevím no ,ale dost lidí to tak dělá.Kvůli únavě...

 

Jsi jedinej .... v zivote jsem neslysel, ze by nekdo takovou blbinu provadel.

 

no, tak si nech to topeni na 18. Chvili to bude topit (aby se to trosku vyhralo)a pak to v podstate topeni nezapne... 

 

uprimne, jezdit ve vymrazenym aute teda moc bezpecne neni...

 

kazdopadne - pokud tohle budes aplikovat, tak se zamlzenych skel nezbavis.

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli nechceš topit ani chladit, toč pravým kolečkem ještě pod 18 °C. Jak píše Tragedie_v_JZD, měl by se tím nastavit režim LO, tzn. maximální chlazení. Když potom zapneš ECON, měl by ti do kabiny proudit vzduch zvenku přes vypnutou klimatizaci; topení by mělo být vyřazené. Levým kolečkem si potom nastav přijatelnou rychlost ventilátoru.

 

U faceliftu to funguje, mělo by to jít i u předface...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...