lostsoul Vloženo 29. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2009 prosím tě, já vyměnil termostat, čidlo teploty a nic. teplota padá stále. A co se týče zátěže při normální jízdě, tak tě ubezpečuji že jízda na 5 rychlostní stupeň někde na 1700 otáčkách není pro TDI žádná zátěž.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hacman Vloženo 29. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2009 Ale prečo to teda nerobí na každej Octe? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 30. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2009 tak na mojí octavii mi to dělá to stejné. Auto ale i tak topí bez rozdílu a spotřeba také stejná. Jak je uvedeno výše, podle mě se nestihne vyprodukovat teplo a odebráním tepla přes topení dojde k poklesu teploty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 30. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2009 asi bych to neřešil. v těchto mrazech je to normál. motor prostě nevyprodukuje při částečné zátěži tolik tepla a topení, které máte určitě zapnuté ho obere i o ty zbytka tepla co vyprodukuje. Navíc velké ochlazování proudícím vzduchem i do motorového prostoru. Zkuste si při -5°C vystrčit holou ruku z okýnka tak při rychlosti 70Km/h...nic moc příjemnýho to nebude. Ale je pravda že ty naše 1.6tky jsou s tím topením a ohříváním v zimě zlatý Promrzlé TDI než začne topit to je 20Km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 30. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2009 JO jo, to souhlasím, nastartuju a po chvíli topí. Kamarádka má 1.9TDI a zima i po 20 km Když nechám nastartovaný motor a stojím na místě, teplota vyšplhá na 90°C. Když člověk jede po dálnici 100 km/h a více, teplota na 90°C nevyleze. Proudění ledového vzduchu no. Jak tady někdo psal, tak jak u staré 120ky - pomohlo by možná dát papundekl nebo něco podobného před chladič. Ale proč to dělat, když teplo v autě je a spotřeba je stejná ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladinek90 Vloženo 30. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2009 TDi topí dříve jak po 20km,ale na benzín to prostě nemá no,na volnoběh se to neohřeje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
67jitka58 Vloženo 30. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2009 Já mám taky toho ježka OI 2001.K tomu čidlu,celé léto jsem měl spadlou teplotu na budíku i když motor byl evidentně zahřátý.V říjnu jak když mávne proutkem teplota ukazuje 90 a topí to jak blázen i ve velkých mrazech.A ten papundekl tam dávám kvůli tomu aby se neochlazoval motor studeným vzduchem.Ne aby to víc topilo.Odtoho je tam termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 3. Září 2010 Sdílet Vloženo 3. Září 2010 Takže pánové. Ochladilo se a opět tohle téma musím nakousnout. Před 14 dny jsem opět vyměnil čidlo teploty, jelikož budík mi neustále ukazoval 0 stupňů. Po výměně cca 2 týdny vše jde v pořádku, a budík ukazoval 90 stupňů. Dnes jsem si všiml při jízdě za chladnějšího počasí ukazuje budík střídavě cca 80 C a 90 C. Neukazuje to ale skokově nýbrž postupně to padá nebo stoupá. Tak mi řekněte je toto normální ? To je hrůza, už nevím co bych vyměnil. čidlo nové, termostat v prosinci 2009. tak poraďte prosím ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 5. Září 2010 Sdílet Vloženo 5. Září 2010 no nevím, jak poznáš 80 - 90 stupňů bez VAGu, protože na středu je ručička v rozmezí 75 - 90 °C... ale - normální jestli to je, toť otázka. Minulý rok jsem si myslel, že ano. Jenže přišlo vedro a termostat v dupce.. teď mám úplně nový termostat, dneska jsem jel v 7,5 °C po dálnici 160 km/h a teplota přibitá na středu. Uvidíme, až bude ještě chladněji. Topení bylo jen mezi 1/4 a 1/2 puštěné. Ale v mrazech je to možné, že teplota kolísá, topení teplo odebere a nestihne se vyprodukovat nové. P.S:: termostat mi vydržel po výměně 1 měsíc a odešel do kytek, tak mám další. Takže jestli máš termostat od prosince 2009, je možné, že špatně dovírá. ALe pokud ti teplota kolísá už teď, je to divné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 9. Září 2010 Sdílet Vloženo 9. Září 2010 Takže vyměnil jsem termostat a problém stále přetrvává, poradí někdo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 10. Září 2010 Sdílet Vloženo 10. Září 2010 tak zkus vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 11. Září 2010 Sdílet Vloženo 11. Září 2010 tak to už jsem vyměnil před měsícem...neříkej mi že jsou všechna špatná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 11. Září 2010 Sdílet Vloženo 11. Září 2010 a VAG říká co ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 11. Září 2010 Sdílet Vloženo 11. Září 2010 ve čtvrtek bych měl mít půjčenej kabel, tak to napíchnu pak sem hodím jak jsem dopadl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radius Vloženo 12. Září 2010 Sdílet Vloženo 12. Září 2010 Takže pánové. Ochladilo se a opět tohle téma musím nakousnout. Před 14 dny jsem opět vyměnil čidlo teploty, jelikož budík mi neustále ukazoval 0 stupňů. Po výměně cca 2 týdny vše jde v pořádku, a budík ukazoval 90 stupňů. Dnes jsem si všiml při jízdě za chladnějšího počasí ukazuje budík střídavě cca 80 C a 90 C. Neukazuje to ale skokově nýbrž postupně to padá nebo stoupá. Tak mi řekněte je toto normální ? To je hrůza, už nevím co bych vyměnil. čidlo nové, termostat v prosinci 2009. tak poraďte prosím ! tak to je fakt divny, me to delalo kdyz byl mraz -10 treba a to tim stylem, ze: po rovince dobra cesta (zadnej blb me nezpomaloval), tak bylo 90 rovinka v kolone (za blbcem), klidne si to padlo o 2 carky dolu (v aute bylo i citelne znat, ze topeni prestava tolik topit) kopecek, temer okamzite se motor ohral a dost razantne to zaclo topit proto si myslim ze je u me vse ok, zadnej problem nemam a kdyz prestane topit i topeni, tak je jasny ze motor neni ohratej a proto rucicka nemuze ukazovat 90 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 16. Září 2010 Sdílet Vloženo 16. Září 2010 takže po napíchnutí na Vag, teplota motoru 90 C na budíku ukazuje jen 65 C. čili zase špatné čidlo, vydrželo celý měsíc :-D už jsem objednal nové.... Radius - u tebe to asi bude termostat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 17. Září 2010 Sdílet Vloženo 17. Září 2010 tak to je mazec... no jo, mě termostat vydržel taky krátkou dobu... asi spotřební zboží s datem trvanlivosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 18. Září 2010 Sdílet Vloženo 18. Září 2010 No me se zda ze ty zeleny cidla teploty stojí za hovno ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 25. Září 2010 Sdílet Vloženo 25. Září 2010 tak dnes jsem vyměnil čidlo a je pokoj. To co sem tam měl, které mi bylo vyměněno v servisu byl čínský šmejd !!! Dejte si bacha na nepoctivé prodejce, kteří vydávají levná čidla z číny za originály !! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juri23 Vloženo 29. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2010 rovnaky problem... novy termostat, cidlo, a pri mrazoch je to komplikovan ezohrat na 90 zo zapnutym kurenim na kratkej trase... otazka c.2 da sa dorobit to pridavne ohrievanie vody pomocou 3 zhavicov co si vedal cidal teploty vody?? ja ma verziu octavky bez tohto zariadenia.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 29. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2010 Přidám jednu zkušenost z horoucího léta 2007. V Chorvatsku mě při cestě zpátky z dovolené rupnulo žebro v hrdle termostatu a termostat zůstal uzavřenej. Samozřejmě, že jsem hned vařil, bylo navíc odpoledne a tak 35°C ve stínu, tak to bylo rychlý. Po vychladnutí a dolití vody jsem na dojezd do servisu využil výměníku topení a maximálního výkonu větráku jako nouzového chladiče. I když jsme si připadali jak v pojízdný sauně, pomohlo to a ručička se naštěstí udržela před červeným polem. Takže se asi nedivme, že pokud se topí na maximum, Mrazíkův ledový dech ovívá motor a ten navíc není v zátěži, tak se motor v zimě jen taktak ohřeje na 90°C, termostat ani nemusí otevírat velký okruh a ručička teploměru může klidně mírně kolísat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 ano, ručička může mírně kolísat, ale není to znatelné defakto na palubovce. Minulou zimu jsem jezdil do Polska a teplota mi už kolem 0°C na budíkách klesala tak na 2/3 - 1/2 - záleželo na stylu jízdy. Vyměnil jsem termostat a čidlo teploty chladící kapaliny a jel jsem v neděli v mínus 5°C stejnou trasu, po dálnici 140 km/h - puštěné topení a teplota se držela přesně na středu. Závěr si každý udělá sám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 (editace) Mě tedy taky neklesá .... ta ručička..... Dnes zkouška: 6km, z toho 4 km bez puštěného topení, na 3 km se motor ohřál na 90°C, pak puštění topení na full + větrák naplno a ručička se ani nepohnula. Po dojezdu byla spodní hadice studená. Motor pak běžel na volnoběh a byl vypnutý větrák topení. Spodní hadice se po cca minutě rozehřála naplno (= otevřel termostat) a po dalších cca 5 minutách se krátce spustil větrák chladiče. Editováno: 1. Prosinec 2010, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Millosh Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 mam taky jednu zkusenost a tyka se to termostatu, letos jsem byl nucen si jej vymenit, protoze po 13letech provozu se ten originalni zasekl, bohuzel v poloze zavreno do motoru :-)), koupil jsem drahy originalni termostat Skoda (400Kc), ktery pracuje spravne jen ma velmi dlouhou odezvu, resp delsi nez puvodni termostat... puvodne se mi v lete motor ohral na 90°C za 2km, po vymene v lete jsou to 4km a ted v zime cca 6km a jeho odezva je pomalejsi, pri jizde z dlouheho kopce se mi motor take ochladi, nevim o kolik, rekl bych o petinu rozsahu na budiku, driv to bylo mene.. takze co kus to original :-)) neresim to, protoze vim, jak to pracuje a motoru to neskodi, pokud to je o 10-15°C a je to pouze docasne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radius Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 (editace) no ja nvm, nejaky cidlo jsem ted menil (to co je pichle z boku primo v motoru) pac mi jednoho krasneho dne budto podle zatacek nebo podle stoupani a klesani litala rucicka , treba jsem jel do kopce, tak se nahla k nule, pak drzela na nule, zatocil jsem v pravo a rucicka zas skocila spravne.... obcas jsem prudce zabrzdil a ona mi doslova zatancovala, po vymene auto lepe tahne, rucicka stoji, spotreba +- stejna (tezko soudit, kdyz hned prisla zima ,tak jsem nemel moznost to nejak porovnat) a ted jak byla 0, tak zase, jedu do kopce, motor se ohreje na 90, zacne topit, ze vetrak musim stahnout, jinak bych se upekl jedu z kopce, pak pianko a je mi zima, kouknu na teplotu a jsem na 1/4, zapinam vetrak naplno a topi fakt tak na 1/4, proslapnu to, za chvilku to skoci k 70 (zhruba pulka mezi ctvrtkou a pulkou) a zas musim povolit topeni, jinak by ze me chcalo z toho usuzuji (teplota topeni koresponduje s teplotou jakou ukazuji budiky), ze to je proste normalni, rucicka nelita skokove, pic 0, pic 90, ale pomalicku si leze ci pada (tohle novy cidlo ma budto castejsi aktualizace nebo je presnejsi, vi buh), predtim to bylo tolerantni tata ma 307 a jakmile je -10, tak motor nema sanci ohrat vic jak na 1/4, leda ze by to tocil a to on nedela (ja taky, jedu proste kolem 2tis ot) PS: moji bejvalou 309 jsem mel taky problem ohrat, vpodstate to litalo stejne jako to dela okta, spis si myslim ze to maj rozbity ti, co tvrdi ze maj po 2km teplej motor na 90 (tohle dokaze bud 1.2HTP nebo muj kamos v Lagune, kde si diesel plete s lihovarem - benzinem) PS: kdyz si dam cestu tak 30km dlouhou a clenitou, tak se mi motor taky ohreje na 90 a pak uz skoro nema sanci padnou k zemi (jenze tady popisuju situaci, kdy vyjizdim rano do prace, takze je vse doslova zamrzle, ujedu 16km, pak to zas 8h stoji a jedu dom... tady fakt neni sance motor ohrat) PS: koukam ze par prispevku psali benzinaci, to je uplne neco jinyho nez TDI, benzin topi vic a taky vic zere, naftak je uspornejsi a proto min topi (musime urgovat, aby do dieslu davali pridavne elektricke radiatory nebo aspon nejakejnaftovej ohrivac a to jiz v zakladu, je to fakt naprd v zime) Editováno: 1. Prosinec 2010, autor: Radius Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.