Přejít na obsah

spadla teplota


nohic

Doporučené příspěvky

asi bych to neřešil. v těchto mrazech je to normál. motor prostě nevyprodukuje při částečné zátěži tolik tepla a topení, které máte určitě zapnuté ho obere i o ty zbytka tepla co vyprodukuje. Navíc velké ochlazování proudícím vzduchem i do motorového prostoru. Zkuste si při -5°C vystrčit holou ruku z okýnka tak při rychlosti 70Km/h...nic moc příjemnýho to nebude.

Ale je pravda že ty naše 1.6tky jsou s tím topením a ohříváním v zimě zlatý :palec2: Promrzlé TDI než začne topit to je 20Km :angry2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JO jo, to souhlasím, nastartuju a po chvíli topí. Kamarádka má 1.9TDI a zima i po 20 km :)

Když nechám nastartovaný motor a stojím na místě, teplota vyšplhá na 90°C. Když člověk jede po dálnici 100 km/h a více, teplota na 90°C nevyleze. Proudění ledového vzduchu no. Jak tady někdo psal, tak jak u staré 120ky - pomohlo by možná dát papundekl nebo něco podobného před chladič. Ale proč to dělat, když teplo v autě je a spotřeba je stejná ?:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám taky toho ježka OI 2001.K tomu čidlu,celé léto jsem měl spadlou teplotu na budíku i když motor byl evidentně zahřátý.V říjnu jak když mávne proutkem teplota ukazuje 90 a topí to jak blázen i ve velkých mrazech.A ten papundekl tam dávám kvůli tomu aby se neochlazoval motor studeným vzduchem.Ne aby to víc topilo.Odtoho je tam termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Takže pánové. Ochladilo se a opět tohle téma musím nakousnout. Před 14 dny jsem opět vyměnil čidlo teploty, jelikož budík mi neustále ukazoval 0 stupňů. Po výměně cca 2 týdny vše jde v pořádku, a budík ukazoval 90 stupňů. Dnes jsem si všiml při jízdě za chladnějšího počasí ukazuje budík střídavě cca 80 C a 90 C. Neukazuje to ale skokově nýbrž postupně to padá nebo stoupá. Tak mi řekněte je toto normální ? To je hrůza, už nevím co bych vyměnil. čidlo nové, termostat v prosinci 2009. tak poraďte prosím !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím, jak poznáš 80 - 90 stupňů bez VAGu, protože na středu je ručička v rozmezí 75 - 90 °C... ale - normální jestli to je, toť otázka. Minulý rok jsem si myslel, že ano. Jenže přišlo vedro a termostat v dupce.. teď mám úplně nový termostat, dneska jsem jel v 7,5 °C po dálnici 160 km/h a teplota přibitá na středu. Uvidíme, až bude ještě chladněji. Topení bylo jen mezi 1/4 a 1/2 puštěné. Ale v mrazech je to možné, že teplota kolísá, topení teplo odebere a nestihne se vyprodukovat nové.

P.S:: termostat mi vydržel po výměně 1 měsíc a odešel do kytek, tak mám další. Takže jestli máš termostat od prosince 2009, je možné, že špatně dovírá. ALe pokud ti teplota kolísá už teď, je to divné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pánové. Ochladilo se a opět tohle téma musím nakousnout. Před 14 dny jsem opět vyměnil čidlo teploty, jelikož budík mi neustále ukazoval 0 stupňů. Po výměně cca 2 týdny vše jde v pořádku, a budík ukazoval 90 stupňů. Dnes jsem si všiml při jízdě za chladnějšího počasí ukazuje budík střídavě cca 80 C a 90 C. Neukazuje to ale skokově nýbrž postupně to padá nebo stoupá. Tak mi řekněte je toto normální ? To je hrůza, už nevím co bych vyměnil. čidlo nové, termostat v prosinci 2009. tak poraďte prosím !

tak to je fakt divny, me to delalo kdyz byl mraz -10 treba a to tim stylem, ze:

po rovince dobra cesta (zadnej blb me nezpomaloval), tak bylo 90

rovinka v kolone (za blbcem), klidne si to padlo o 2 carky dolu (v aute bylo i citelne znat, ze topeni prestava tolik topit)

kopecek, temer okamzite se motor ohral a dost razantne to zaclo topit

proto si myslim ze je u me vse ok, zadnej problem nemam a kdyz prestane topit i topeni, tak je jasny ze motor neni ohratej a proto rucicka nemuze ukazovat 90

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Přidám jednu zkušenost z horoucího léta 2007. V Chorvatsku mě při cestě zpátky z dovolené rupnulo žebro v hrdle termostatu a termostat zůstal uzavřenej. Samozřejmě, že jsem hned vařil, bylo navíc odpoledne a tak 35°C ve stínu, tak to bylo rychlý. Po vychladnutí a dolití vody jsem na dojezd do servisu využil výměníku topení a maximálního výkonu větráku jako nouzového chladiče. I když jsme si připadali jak v pojízdný sauně, pomohlo to a ručička se naštěstí udržela před červeným polem.

Takže se asi nedivme, že pokud se topí na maximum, Mrazíkův ledový dech ovívá motor a ten navíc není v zátěži, tak se motor v zimě jen taktak ohřeje na 90°C, termostat ani nemusí otevírat velký okruh a ručička teploměru může klidně mírně kolísat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, ručička může mírně kolísat, ale není to znatelné defakto na palubovce. Minulou zimu jsem jezdil do Polska a teplota mi už kolem 0°C na budíkách klesala tak na 2/3 - 1/2 - záleželo na stylu jízdy. Vyměnil jsem termostat a čidlo teploty chladící kapaliny a jel jsem v neděli v mínus 5°C stejnou trasu, po dálnici 140 km/h - puštěné topení a teplota se držela přesně na středu. Závěr si každý udělá sám :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě tedy taky neklesá :p:_icon_smich2:.... ta ručička.....

Dnes zkouška: 6km, z toho 4 km bez puštěného topení, na 3 km se motor ohřál na 90°C, pak puštění topení na full + větrák naplno a ručička se ani nepohnula. Po dojezdu byla spodní hadice studená. Motor pak běžel na volnoběh a byl vypnutý větrák topení. Spodní hadice se po cca minutě rozehřála naplno (= otevřel termostat) a po dalších cca 5 minutách se krátce spustil větrák chladiče.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam taky jednu zkusenost a tyka se to termostatu, letos jsem byl nucen si jej vymenit, protoze po 13letech provozu se ten

originalni zasekl, bohuzel v poloze zavreno do motoru :-)), koupil jsem drahy originalni termostat Skoda (400Kc), ktery pracuje spravne

jen ma velmi dlouhou odezvu, resp delsi nez puvodni termostat...

puvodne se mi v lete motor ohral na 90°C za 2km, po vymene v lete jsou to 4km a ted v zime cca 6km a jeho odezva je pomalejsi,

pri jizde z dlouheho kopce se mi motor take ochladi, nevim o kolik, rekl bych o petinu rozsahu na budiku, driv to bylo mene..

takze co kus to original :-)) neresim to, protoze vim, jak to pracuje a motoru to neskodi, pokud to je o 10-15°C a je to pouze docasne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja nvm, nejaky cidlo jsem ted menil (to co je pichle z boku primo v motoru)

pac mi jednoho krasneho dne budto podle zatacek nebo podle stoupani a klesani litala rucicka :), treba jsem jel do kopce, tak se nahla k nule, pak drzela na nule, zatocil jsem v pravo a rucicka zas skocila spravne.... obcas jsem prudce zabrzdil a ona mi doslova zatancovala, po vymene auto lepe tahne, rucicka stoji, spotreba +- stejna (tezko soudit, kdyz hned prisla zima ,tak jsem nemel moznost to nejak porovnat)

a ted jak byla 0, tak zase, jedu do kopce, motor se ohreje na 90, zacne topit, ze vetrak musim stahnout, jinak bych se upekl

jedu z kopce, pak pianko a je mi zima, kouknu na teplotu a jsem na 1/4, zapinam vetrak naplno a topi fakt tak na 1/4, proslapnu to, za chvilku to skoci k 70 (zhruba pulka mezi ctvrtkou a pulkou) a zas musim povolit topeni, jinak by ze me chcalo

z toho usuzuji (teplota topeni koresponduje s teplotou jakou ukazuji budiky), ze to je proste normalni, rucicka nelita skokove, pic 0, pic 90, ale pomalicku si leze ci pada (tohle novy cidlo ma budto castejsi aktualizace nebo je presnejsi, vi buh), predtim to bylo tolerantni

tata ma 307 a jakmile je -10, tak motor nema sanci ohrat vic jak na 1/4, leda ze by to tocil a to on nedela (ja taky, jedu proste kolem 2tis ot)

PS:

moji bejvalou 309 jsem mel taky problem ohrat, vpodstate to litalo stejne jako to dela okta, spis si myslim ze to maj rozbity ti, co tvrdi ze maj po 2km teplej motor na 90 (tohle dokaze bud 1.2HTP :) nebo muj kamos v Lagune, kde si diesel plete s lihovarem - benzinem)

PS:

kdyz si dam cestu tak 30km dlouhou a clenitou, tak se mi motor taky ohreje na 90 a pak uz skoro nema sanci padnou k zemi (jenze tady popisuju situaci, kdy vyjizdim rano do prace, takze je vse doslova zamrzle, ujedu 16km, pak to zas 8h stoji a jedu dom... tady fakt neni sance motor ohrat)

PS:

koukam ze par prispevku psali benzinaci, to je uplne neco jinyho nez TDI, benzin topi vic a taky vic zere, naftak je uspornejsi a proto min topi (musime urgovat, aby do dieslu davali pridavne elektricke radiatory nebo aspon nejakejnaftovej ohrivac a to jiz v zakladu, je to fakt naprd v zime)

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...