Přejít na obsah

Startovani pomoci kabelu


sswood

Doporučené příspěvky

Ahoj,

vcera se mi nepovedlo nastartovat (mam 1,9tdi), pri prvnim otoceni starteru, mi vsechno zhaslo a tak jsem poprosim kolemjedouciho jestli mi pomuze nastartovat pomoci kabelu, ale ani na 5pokus jsem nenastartovatl.... Bylo slyset jak se starter toci, ale jakoby jenom na pulku nez normalne,moc se mu proste nechtelo... Baterku mam v aute pres tri roky a ukazatel na ni je spatnej... Nejdrive jsem si myslel ze to bude jenom baterku, ale tedko porad premyslim proc se mi nepovedlo nastrartovat pomoci tech kabelu... Muze mi prosim nekdo poradit ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám špatný zkušenosti se start. kabelama - sice jsou tlustý jako prst, ale vodič v nich má strašně malý průřez :kuk: (několik tenkých drátků - připomíná to VN kabel ke svíčkám) a je na nich strašnej pokles napětí. Taky jsem s nima kdysi Favorita nenastartoval (přestože na nich bylo napsáno snad 500A). Tak jsem koupil pořádný vodiče, napájel na ty klešťový svorky a teď nastartuju i kamarádova Transita.

Možná to bude i tvůj případ, jukni na drátky. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Este mohol byt zly kontakt pri tom startovani, na startovanom aute treba pripojit minus na kostru, nie na baterku a treba skusat. Mali sme taky problem ked sme chceli benzinovou feldou nastartovat tdi, len treba trochu aj popridavat plyn a kable pekne obhoria. Mne sa napriklad rozpustila jedna ta klestina, teda jej umela cast. Mam teraz dokonca jeden ten kabel bez toho krokodila na konci a aj tak sme nastartovali tdi s vybitou baterkou.Trochu to iskrilo ale podarilo sa. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Možná oživuju napůl mrtvolu - ale je to jasně dáno kabely. Totiž ty levné "supermarketové" i "od pumpy" jsou vyráběny s malým průřezem mědi (běžně pouze 1-1,5mm čtverečního!!!) a protože jsem si nechal od známého "šikmovočka" přeložit původní zapomenutý textík v pouzdru jedněch z nich, vím, že z Číny se to expeduje jako "DOBÍJECÍ KABELY AUTOMOBILOVÉ" - tedy mají posloužit k propojení aut řekněme na půl hodinky za účelem dobití baterie vybité například zapomenutými svítícími světly nebo zapnutým rádiem, NIKOLIV K PŘÍMÉMU STARTOVÁNÍ - a dieselů už vůbec ne... I když i mně se podařilo s pomocí 2 párů těchto "jakokabelů" nastartovat dvoulitr diesel Hyundai SantaFé ze 44Ah baterky Favorita - jenže to jsme stáli půl hodiny vedle sebe, baterky propojené a já držel motor na 1500točkách, aby můj altík šťavil i santaféčkovou 88Ah baterku - a pak to na obě spojené paralelně konečně "blaflo"... Kdo chce mít kabely schopné opravdu vydržet startovací odběr u dieselu, měl by se poohlédnout po kabelech s průřezem minimálně 16mm čtverečních mědi a více - měkké, ohebné a s dobrou izolací jsou například kabely určené k obloukovým svářečkám - stačí nabastlit kleště a označit "plusovou" větev...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pri štartovaní cez kable treba odpojiť vadnu-vybitu batériu pretože keď je vybitá tak sama žere prúd a pre štartér už neostáva, samozrejme kabel aspon 16mm2 ja mám vyrobené zo zváracieho kábla 25mm2 a to čo som popisoval sa stalo v zime pri -18 ja na fabi 1,4MPi z 44Ah baterkou A naštartovali sme Berlingo 2.0HDI ale až po odpojení vybitej batérie, ale išlo to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...