gourney Vloženo 23. Duben 2017 Sdílet Vloženo 23. Duben 2017 To je moc! Radsej to ani nestartuj Este tak 3.5l by asi bolo OK - pokial bol stary olej fakt dobre vypusteny. Chcelo by to trochu vypustit, ale opatrne. Nemeral si nahodou hladinu na mierke po vypnuti este studeneho motora? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maros Vloženo 23. Duben 2017 Sdílet Vloženo 23. Duben 2017 (editace) delal jsem rozvody,vana dole a tyden to stalo rozdelane. Auto projete ,hldina na merce u maxima. Sypu si popel na hlavu. Nedalo mi to a znova jsem to vypustil. Vyteklo kolem 3 litru. Tak si rikam ze jsem asi na te odmerce prehlidnul cislo a nalil tam neco kolem 3,5l. Editováno: 23. Duben 2017, autor: maros dopleneni postu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 23. Duben 2017 Sdílet Vloženo 23. Duben 2017 3.5 je asi OK. Uz som mal olej skor 2 cm nad max a nic sa nestalo. Pre istotu som akurat dodatocne vybral filter aj s trochou oleja. 3l vysli obvykle tesne pod MAX. Prakticky zhodny motor - AZQ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
broky3213 Vloženo 17. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2017 ahoj možno to tu už bolo riešené veľa krát no ja sa radšej spýta, mám htp 40kw 2004 ročník, je všeobecne známe že olej v tomto motore treba meniť častejšie ako u bežných motorov cca 7500km, ja momentálne používam 5w40 od castrolu no chcem sa spýtať môžem prejsť na 10w40, jazdím veľa km sem tam vybehnem na dialnicu, za rok som najazdil cca 30000 km tak si asi viete predstaviť kolko krát som bol v servise iba kvôli oleju (nie diesel nechcem do roboty to mám cca 10km a hlavne do roboty chodím) no chcem sa spýtať či 10w40 ublíži tomu motoru viem že je hustejší tak by mal lepšie zvládať teploty na ktoré sa dostane pri prevádzke? možno sprostá otázka ale kto sa nespýta nič nevie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 17. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2017 To, že "hustější" oleje lépe zvládají vyšší teploty se nedá takhle jednoduše říci. Do nových moderních přeplňovaných motorů, se dávají oleje 0W-20 a vývoj směřuje ke stále "řidším" olejům. Kdejaký "pravěký" olej např. M6AD měl viskozitu srovnatelnou s dnešními oleji, ale dnešní nároky na oleje by nezvládl. Viskozita má s výkoností oleje jen málo společného. 10W-40 proti 5W-40 není "hustější" při provozní teplotě. 40 jako 40. Je hustější když je studený. A právě proto bych tuto změnu nedoporučoval, obzvlášť teď, před zimou. Na dálnici motoru daleko víc prospěje, když s nim budeš jezdit jako se 40 kW motorem, takže v klidu, 120 - 130, v pravém pruhu, mezi náklaďákama.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal346 Vloženo 17. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2017 caute, tato tema ma sice netrapi, ale mozno niekomu pomozem(tak ako mne druhy), Som majitelom z poslednych kusov F1(2008),htp, 47kw, sedan, motor BME, naj.114000. Par rokov dozadu som tiez meditoval nad olejmi so servisakmi...., zaver: akukolvek znacku, 5W-40, a interval vymeny skratit na 10-12000km. Naliat 2.8l = tesne nad stred risky. Michal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 17. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2017 před 2 hodinami, broky3213 napsal: je všeobecne známe že olej v tomto motore treba meniť častejšie ako u bežných motorov cca 7500km, Je to hromada provozovatelů, včetně mě, co mění po 15000 a auto jezdí bez problému i velký nájezdy před 2 hodinami, McMatej napsal: Na dálnici motoru daleko víc prospěje, když s nim budeš jezdit jako se 40 kW motorem, takže v klidu, 120 - 130, v pravém pruhu, mezi náklaďákama.... lépe bych to nenapsal Takže lej tam třeba nějaký lacinější, ale předepsaný 5w40 a jezdi s ním jak s 1,2, není to 2,0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 17. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2017 před 39 minutami, tomik.cesko napsal: Je to hromada provozovatelů, včetně mě, co mění po 15000 a auto jezdí bez problému i velký nájezdy jj, jsem zářný příklad , nikdy jsem neměnil za míň jak 15t km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 25. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2017 michal346: mám též F1 combi 1.2 htp 2007 a po celkem otřesných zkušenostech v servisu při výměně oleje raději měním sám.Najeto 130 000 km,nejdříve jsem dával taky 5W40, pak jsem asi 5 x dal Emperol 5W50, teď už 2x New mobil 0W40. Měním po roce při nájezdu asi tak 10 000 km.Olej mi fabča nežere a teď přes zimu je hodně znát rozdíl v hustotě oleje při startu.Takže dokud nezačne fabča papat olej tak u něj zůstanu.Jinak řešit jestli množství oleje 2,8 nebo tam dám celé 3 flašky oleje mi přijde trochu ulítlé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal346 Vloženo 25. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2017 (editace) "sladek"': viac menej s tebou suhlasim. To 2.8l som napisal preto, lebo po tejto hodnote mam stred rysky. Tiez suhlasim ze radsej si vymenit olej sam. V servise som bol iba pocas zaruky a kedze som si vynutil pritomnost, tak bol som svedkom, ze mi naliali presne 3l a olej som mal tesne nad hornou ryskou-co podla mna nie je idealne. S interavol cca.10000 tiez plne suhlasim. Co sa tyka vyskozity, tak asi ma ciastocne vplyv ci byvas na severe alebo na juhu, ci mas studene starty v garazi alebo vonku, ale ten 5W-40 je asi taka zlata stredna cesta. To ze som napisal ".. meditoval nad olejmi so servisakmi" som nemyslel len servisakov z autorizovanych servisov, ale aj amaterskych automechanikov. Caf(te) Editováno: 25. Listopad 2017, autor: Michal346 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 25. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2017 (editace) Já při výměně naleju celý 3 litry a na rysce mám hladinu možná lehce nad polovinou. Ale když vypouštím, mám auto "do kopce" edit: hladinu měřím na rovině Editováno: 25. Listopad 2017, autor: tomik.cesko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal346 Vloženo 25. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2017 Suhlasim, ak necham(e) horuci(nie studeny) olej uplne vykvapkat, tak tam vojdu aj 3l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 25. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2017 Jo a ještě jsem někde četl, že hladina oleje u htp se má měřit asi tak 10 minut po dojetí. Takže teoreticky je ještě nějaký olej mimo vanu při měření, když všechen steče do vany tak by ho mělo být o něco více na měrce. Ale si myslím, že i ta měrka bude mít určitou toleranci. Takže 3 litry v klidu. Psal jsem to v jiném vláknu, že mi za jízdy vytekl olej, zůstalo mi ve vaně 1,5 litru a kontrolka nic a dojel jsem. Andělíček strážníček se asi hodně zapotil. Jo a když měním olej tak ho mám taky lehce nad půlkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nobody.12 Vloženo 23. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2017 Pánové, jak je to s přechodem z 10w40 na 5w40? Bude to ok? Podle servisky se zda, ze auto aktuálně jezdilo jen na 10w40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 23. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2017 Je to otázka názoru,ale já osobně bych už 5w40 nedával,pokud jezdilo na 10w40. Je to rozdíl,tak za mě ne! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 23. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2017 5W-40 x 10W-40 Pro změnu, podle mého názoru je ti úplně jedno. :-) 1) olej během provozu řídne, viskozita se mění s teplotou, tak motor nemůže být "zvyklý" na nějakou viskozitu 2) číslo před W je viskozita za studena a právě teď, před zimou by byla vhodnější 5W-40. 3) viskozita není výkonostní specifikace oleje a má s ní málo společného. Výrobce předepisuje právě výkonostní specifikaci například VW502.00 a podobné Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ficut Vloženo 24. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2017 Presne tak jak pis McMatej, jestli tam lejes 5w40 nebo 10w40 je z z hlediska vykonnostnich pozadavku uplne jedno. Je dulezite jakou ma olej predepsanou normu. U 1.2 je myslim vw502.00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 24. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2017 Pánové asi jste neviděli ještě co se stalo z motorem který jezdil na minerál a polo syntetiku,když začal jezdit na plnou syntetiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gtride Vloženo 24. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2017 https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika--syntetika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nobody.12 Vloženo 24. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2017 před 2 hodinami, ficut napsal: Presne tak jak pis McMatej, jestli tam lejes 5w40 nebo 10w40 je z z hlediska vykonnostnich pozadavku uplne jedno. Je dulezite jakou ma olej predepsanou normu. U 1.2 je myslim vw502.00 Ano, chci tam nalít shell helix ultra 5w40, který danou normu splňuje. Jediné, co vím o předchozím oleji je, ze tam byl 2x použit nějaký shell 10w40. Jinak záznamy chybí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 25. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2017 Ono 5w40 a 10w40 je strasne maly rozdiel. Jedine viskozita za studena sa lisi. Ide hlavne o to ake normy ten olej plni. Helix Ultra 5w40 bude vo vsetkom lepsi nez kazdy 10w40 (pokial sa nebavime o zavodnych specialoch) Pribehy o znicenych motoroch po zmene viskozity su urcite pravdive, ale pricinou byva ze motor uz ma davno nejaku zavadu alebo je olej vyslovene nevhodny. Ak si do HTP nalejem olej pre moderne diesle, a po case bude nadmerne opotrebeny, mohol by som obvinovat viskozitu 5w30. Ale skutocny problem by zrejme boli aditiva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
centris610 Vloženo 11. Červen 2018 Sdílet Vloženo 11. Červen 2018 mě kolega co má vystudovanou VŠ motorařinu říkal, že můžu dát svoji fábku do muzea, že to není možný aby mě nežrala vůbec olej natož když jezdím ještě k tomu na plyn ... měním cca po 15tis jako Malta ... nejdříve tam dávali 10w40 a pak přešli na 5w40 posledních pár let to měním sám ... a to Maltovo auto to už vůbec by mělo být v muzeu když víme kolik na tom najel a jaký dálky, kolega říkal že na Lpg by měl být spíš olej 5w50 ... a hlavně nejezdit po dálnici nebo max 100km/hod ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepalinux Vloženo 23. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2019 Zdravím, vlastním škoda Fabia 2005, vždy mi v autorizovaném servisu měnili olej Castrol GTx a teď mi vyměnili jiný dražší VW 507 00 (označení G052545M6). Jak je to vlastně s označením olejů? Rozdíl mezi G052545M6 a G052195M6? A co znamená VW504 00/ VW 507 00 a 5W-30, 0W-30 a 5W-40? A jedná se o oroginální olej VW zn.Castrol nebo jich mají servisy nasmlouvané více značek? Mám v tom chaoz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2019 Něco informací najdeš zde: https://www.znackoveoleje.cz/Specifikace-oleju-a3_5.htm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepalinux Vloženo 23. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2019 Děkuji. Ale nemůžu nikde najít typ oleje: G052545M6. Existuje vůbec? Co mi to tedy dali za olej? Nemají škoda servisy dva typy oljeů, jeden na benzínové a druhý na naftové motory? Jestli nemám špatný olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.