Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Tak to začína byť zaujímavé.

Tuning znamená vyššie nároky na udržbu i majiteľa auta,

takže si fakt prečítaj tých 18 stránok :-)

 

Bez ohľadu na to ktorý olej vyberieš doporučujem potom rozbor vyjazdeného oleja.

Tým sa odchytia i začínajúce problémy, môže to zachrániť motor.

Alebo v prípade že je všetko úplne OK ušetriť prachy za zbytočne drahý olej a zbytočne časté výmeny.

HTP má často problémy už bez úprav takže bol by som opatrný.

 

O aký tuning konkrétne sa jedná?

Editováno: , autor: gourney
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

To je moc!

Radsej to ani nestartuj

Este tak 3.5l by asi bolo OK - pokial bol stary olej fakt dobre vypusteny.

 

Chcelo by to trochu vypustit, ale opatrne.

 

Nemeral si nahodou hladinu na mierke po vypnuti este studeneho motora?

Vloženo (editace)

delal jsem rozvody,vana dole a tyden to stalo rozdelane.

Auto projete ,hldina na merce u maxima.

 

Sypu si popel na hlavu.:wacko:

Nedalo mi to a znova jsem to vypustil. Vyteklo kolem 3 litru.

Tak si rikam ze jsem asi na te odmerce prehlidnul cislo a nalil tam neco kolem 3,5l.

 

Editováno: , autor: maros
dopleneni postu
Vloženo

3.5 je asi OK.

Uz som mal olej skor 2 cm nad max

a nic sa nestalo.

Pre istotu som akurat dodatocne vybral filter aj s trochou oleja.

3l vysli obvykle tesne pod MAX.

Prakticky zhodny motor - AZQ

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

ahoj možno to tu už bolo riešené veľa krát no ja sa radšej spýta, mám htp 40kw 2004 ročník, je všeobecne známe že olej v tomto motore treba meniť častejšie ako u bežných motorov cca 7500km, ja momentálne používam 5w40 od castrolu no chcem sa spýtať môžem prejsť na 10w40, jazdím veľa km sem tam vybehnem na dialnicu, za rok som najazdil cca 30000 km tak si asi viete predstaviť kolko krát som bol v servise iba kvôli oleju :D  (nie diesel nechcem do roboty to mám cca 10km a hlavne do roboty chodím) no chcem sa spýtať či 10w40 ublíži tomu motoru viem že je hustejší tak by mal lepšie zvládať teploty na ktoré sa dostane pri prevádzke? možno sprostá otázka ale kto sa nespýta nič nevie 

Vloženo

To, že "hustější" oleje lépe zvládají vyšší teploty se nedá takhle jednoduše říci. Do nových moderních přeplňovaných motorů, se dávají oleje 0W-20 a vývoj směřuje ke stále "řidším" olejům. Kdejaký "pravěký" olej např. M6AD měl viskozitu srovnatelnou s dnešními oleji, ale dnešní nároky na oleje by nezvládl. Viskozita má s výkoností oleje jen málo společného.

 

10W-40 proti 5W-40 není "hustější" při provozní teplotě. 40 jako 40. Je hustější když je studený. A právě proto bych tuto změnu nedoporučoval, obzvlášť teď, před zimou.

 

Na dálnici motoru daleko víc prospěje, když s nim budeš jezdit jako se 40 kW motorem, takže v klidu, 120 - 130, v pravém pruhu, mezi náklaďákama....

Vloženo

caute,

tato tema ma sice netrapi, ale mozno niekomu pomozem(tak ako mne druhy),

Som majitelom z poslednych kusov F1(2008),htp, 47kw, sedan, motor BME, naj.114000.

Par rokov dozadu som tiez meditoval nad olejmi so servisakmi...., zaver:

akukolvek znacku, 5W-40, a interval vymeny skratit na 10-12000km. Naliat 2.8l = tesne nad stred risky.

Michal.

 

Vloženo
před 2 hodinami, broky3213 napsal:

je všeobecne známe že olej v tomto motore treba meniť častejšie ako u bežných motorov cca 7500km,

Je to hromada provozovatelů, včetně mě, co mění po 15000 a auto jezdí bez problému i velký nájezdy

 

před 2 hodinami, McMatej napsal:

Na dálnici motoru daleko víc prospěje, když s nim budeš jezdit jako se 40 kW motorem, takže v klidu, 120 - 130, v pravém pruhu, mezi náklaďákama....

lépe bych to nenapsal

Takže lej tam třeba nějaký lacinější, ale předepsaný 5w40 a jezdi s ním jak s 1,2, není to 2,0 :)

Vloženo
před 39 minutami, tomik.cesko napsal:

Je to hromada provozovatelů, včetně mě, co mění po 15000 a auto jezdí bez problému i velký nájezdy

jj, jsem zářný příklad :), nikdy jsem neměnil za míň jak 15t km

  • o 2 týdny později...
Vloženo

michal346: mám též F1 combi 1.2 htp 2007 a po celkem otřesných zkušenostech v servisu při výměně oleje raději měním sám.Najeto 130 000 km,nejdříve jsem dával taky 5W40, pak jsem asi 5 x dal Emperol 5W50, teď už 2x New mobil 0W40. Měním po roce při nájezdu asi tak 10 000 km.Olej mi fabča nežere a  teď přes zimu je hodně znát rozdíl v hustotě oleje při startu.Takže dokud nezačne fabča papat olej tak u něj zůstanu.Jinak řešit jestli množství oleje 2,8 nebo tam dám celé 3 flašky oleje mi přijde trochu ulítlé.

Vloženo (editace)

"sladek"': viac menej s tebou suhlasim. To 2.8l som napisal preto, lebo po tejto hodnote mam stred rysky. Tiez suhlasim ze radsej si vymenit olej sam. V servise som bol iba pocas zaruky a kedze som si vynutil pritomnost, tak bol som svedkom, ze mi naliali presne 3l a olej som mal tesne nad hornou ryskou-co podla mna nie je idealne. S interavol cca.10000 tiez plne suhlasim. Co sa tyka vyskozity, tak asi ma ciastocne vplyv ci byvas na severe alebo na juhu, ci mas studene starty v garazi alebo vonku, ale ten 5W-40 je asi taka zlata stredna cesta. To ze som napisal ".. meditoval nad olejmi so servisakmi" som nemyslel len servisakov z autorizovanych servisov, ale aj amaterskych automechanikov.

Caf(te)

Editováno: , autor: Michal346
Vloženo (editace)

Já při výměně naleju celý 3 litry a na rysce mám hladinu možná lehce nad polovinou. Ale když vypouštím, mám auto "do kopce"

edit: hladinu měřím na rovině

Editováno: , autor: tomik.cesko
Vloženo

Jo a ještě jsem někde četl, že hladina oleje u htp se má měřit asi tak 10 minut po dojetí. Takže teoreticky je ještě nějaký olej mimo vanu při měření, když všechen steče do vany tak by ho mělo být o něco více na měrce. Ale si myslím, že i ta měrka bude mít určitou toleranci.  Takže 3 litry v klidu. Psal jsem to v jiném vláknu, že mi za jízdy vytekl olej, zůstalo mi ve vaně 1,5 litru a kontrolka nic a dojel jsem. Andělíček strážníček se asi hodně zapotil. Jo a  když měním olej tak ho mám taky lehce nad půlkou.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

5W-40 x 10W-40 Pro změnu, podle mého názoru je ti úplně jedno. :-)

 

1) olej během provozu řídne, viskozita se mění s teplotou, tak motor nemůže být "zvyklý" na nějakou viskozitu

2) číslo před W je viskozita za studena a právě teď, před zimou by byla vhodnější 5W-40.

3) viskozita není výkonostní specifikace oleje a má s ní málo společného. Výrobce předepisuje právě výkonostní specifikaci například VW502.00 a podobné

Vloženo

Presne tak jak pis McMatej, jestli tam lejes 5w40 nebo 10w40 je z z hlediska vykonnostnich pozadavku uplne jedno. Je dulezite jakou ma olej predepsanou normu. U 1.2 je myslim vw502.00

Vloženo
před 2 hodinami, ficut napsal:

Presne tak jak pis McMatej, jestli tam lejes 5w40 nebo 10w40 je z z hlediska vykonnostnich pozadavku uplne jedno. Je dulezite jakou ma olej predepsanou normu. U 1.2 je myslim vw502.00

Ano, chci tam nalít shell helix ultra 5w40, který danou normu splňuje. Jediné, co vím o předchozím oleji je, ze tam byl 2x použit nějaký shell 10w40. Jinak záznamy chybí. 

Vloženo

Ono 5w40 a 10w40 je strasne maly rozdiel. Jedine viskozita za studena sa lisi. 

Ide hlavne o to ake normy ten olej plni.

 

Helix Ultra 5w40 bude vo vsetkom lepsi nez kazdy 10w40 (pokial sa nebavime o zavodnych specialoch)

 

Pribehy o znicenych motoroch po zmene viskozity su urcite pravdive, ale pricinou byva ze motor uz ma davno nejaku zavadu alebo je olej vyslovene nevhodny. Ak si do HTP nalejem olej pre moderne diesle, a po case bude nadmerne opotrebeny, mohol by som obvinovat viskozitu 5w30. Ale skutocny problem by zrejme boli aditiva.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

mě kolega co má vystudovanou VŠ motorařinu říkal, že můžu dát svoji fábku do muzea, že to není možný aby mě nežrala vůbec olej natož když jezdím ještě k tomu na plyn ... měním cca po 15tis jako Malta ... nejdříve tam dávali 10w40 a pak přešli na 5w40 posledních pár let to měním sám ... a to Maltovo auto to už vůbec by mělo být v muzeu když víme kolik na tom najel a jaký dálky, kolega říkal že na Lpg by měl být spíš olej 5w50 ... a hlavně nejezdit po dálnici nebo max 100km/hod ... :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...