Přejít na obsah

LED žiarovky O II facelift


alvisio

Doporučené příspěvky

Ta časová osa je jednoduchá, začínal jsem s H4, pak byly potkávací i k dennímu svícení a z toho plynula docela vysoká úmrtnost žárovek. Až teď mám vše hezky separované, popojíždění a časté startování odnesou jen ty žárovky v nárazníku, no a hledám "vhodného partnera" k origo xenonům (můj dotaz na PIAA), protože i když dálkovými nesvítím často, tak výsledek (světlo s dálkovými) není úplně 100% (může to být ovšem i konstrukcí světla). Proto taky teď životnost tak neřeším, jde mi jen o co nejlepší světlo. Před časem (kdy jsem to zkoušel - teď ve FL světlech mám zatím vše z výroby) taky nebyly ty longlife verze, NB jsem nezkoušel, tehdy snad byly jen osram silverstar a coolblue a za nějaký Philipsy chtěli asi 900Kč, což už k těm PIAA nemá cenou zas tak daleko...

Co se týče denního svícení a LED, tak bych ho taky preferoval, ale ještě dlouho budu v záruce, tak by to muselo být "plug-in" řešení, nebo něco jako z Tvého odkazu...otázkou je životnost PIAA v denních světlech? Tam ale není třeba extra svítivost, tak by mohly vydržet víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie modre PIAA do dennych NEDOPORUCUJEM.

1. Maju 27W oproti standardnym 21W

2. Aj tak svietia ovela slabsie ako standardne. (pokusim sa najst porovnavaciu fotku)

Asi to tak bude, zkousel je take P.T., na teto jeho fotce je videt rozdil.

Nicmene si v zasade myslim, ze u tohoto typu svetel je majoritni byt viden, a zcela podruzne co to osviti. V tom se zda, ze to nevypada spatne, zvlaste pokud je svetlo bile, zasadne belejsi nez ta vyblita standardni zarovka P21W od vyrobce...

Ja take v ramci svych ruznych experimentu se svet. zdroji zkousel v dennim osvetleni i v Evrope (konkretne v Nemecku) dostupne japonske zarovky MTEC SuperWhite P21W Chrom (tady o nich pisi), ktere ma ale nijak neuspokojily (foto), zvlaste po predchozich zkusenostech prave s PIAA zarovkami.

V odkazech je treba opravit vyteckovanou cast za spravny odkaz ("octavia"), nekdo tady si dost hloupe vymyslel, ze odkazy mohou vest kamkoliv, jen ne na konkurencni forum

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem konecne vyhodil zarovky PY21W z denniho sviceni a osadil toto :

- LED Letronix 16x MultiChip LED

- 360 stupn. usporadani

- svetelny vykon asi 100.000 mcd

- prikon 320 mA

- prodejce (na eBay) zduraznuje OBC free funkci (nevyhazuje chyby palubniho pocitace) s integrovanou ochranou

Po nainstalovani (pri kterem jsem si rovnez hezky odrel ruce) jsem zjistil :

- tovarne prepolovana kabelaz (FL MR2010, vyrobena v 6/2009), v servise za 15 minut prepolovali primo v konektorech bez ztraty zaruky

- pekne bile svetlo bez zadnych modrych artefaktu, odhaduji kolem 5000-5500 K

- bohuzel funkce OBC free nejak nechodi a MaxiDOT diagnostikuje chybu u obou modulu

- zatim na to kaslu, sviti to docela pekne, uvidime, zda-li dodavatel neco poradi, nebo se objevi napr. moznost pro disable teto kontroly v dennich svetlech (a nebo se objevi funkcni)

- svetelny vykon papirove jiste mensi nez original PY21W, ale subjektivne lepe videt i za plneho slunce (zejmena dnes!), zepredu i z boku

- je to opravdu vizualne vyrazne lepsi nez ty puvodni oranzove hnus zarovky (jednou na ne budeme s patosem vzpominat ;) )

Par obrazku jak to vypada :

post-1470-1277842482,7171_thumb.jpg

post-1470-1277842805,4169_thumb.jpg

post-1470-1277842826,4134_thumb.jpg

post-1470-1277842840,69_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekne :palec2: nedokazem si predstavit, zeby mali v nasom servise pochopenie pre prepolovanie kvoli LED ziarovkam :feve:

A ako sa spravaju pocas startovania - zhasnu? :help:

BTW:Na co je to vobec dobre, ze ma Octavia opacne poly? Leon ich ma v dennych svetlach spravne...

Diky.

Startovani - nevim, to musim jeste proverit, nejlepe nekde u benzinky, kde se v uvidim v nejakem "zrcadle"...

Prepolovani - v mem autorizovanem servisu to berou zcela jako uchylku ci zavadu automobilky (ohlasil jsem jim to jako zavadu), nevidel bych v tom zadny umysl, stacila nejaka chyba v programu pro stroj, ktery to osazuje, nebo omyl v nejakem technolog. predpise, a nez se to zmenilo, tak to mela cela serie. Nikdo tam nepremyslel nad tim, ze by tam nekdy prislo cokoliv jineho nez bezna zarovka.

Ano, evidentni omyl, nebot novy MR2011 to jiz ma dle mych informaci spravne napolovane... Stejne bych se jich optal, proc bylo od urciteho KT v MR2010 vyrazeno z vyroby prave stmivane zrcatko (me ho servis musel ZDARMA pote dodelavat, nebot jsem ho mel v potvrzene objednavce), je to take zcela bez jakekoliv smyslu, logiky a zdraveho rozumu (nekdo si tam asi myslel, ze ho pouziva spolujezdec ;) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este sa Ta spytam, ci si bol pri tom, ked to robili...Da sa ten konektor rozobrat? Mne sa to zdalo take vsetko napevno zatavene...

Bohuzel jsem u toho nestal, v mem autosalonu me vzdy posadi s kavickou a mineralkou :) . Cetl jsem si noviny asi 10 minut, kdyz prisel mistr, ze je to hotove, tzn. vc. vyndani svetel, prepolovani kabelu, preosazeni zarovek za LED moduly, a znovuosazeni svetel a zakrytovani. Takze to muselo jit bleskove, zminil se o tom, ze to udelali primo v tech konektorech, ktere vypadaji nerozebiratelne. Az me priste budou instalovat tlacitko pro automaticke otevirani kufru (jiz ho objednali), tak se ho zeptam, jak se konektor otevira.

No pěkný! Vypadá to výborně, jen škoda toho erroru... já teď viděl v Superbu takovou "kytičku", cca. 6x led dopředu a zbytek nebyl moc vidět. Bohužel nemám žádné bližší info, ani jsem to neviděl svítit.

Diky, technik me rikal, ze to mozna pujde odkodovat, uz to zjistuji, do te doby to prekousnu, nebo prijdou na trh funkcni moduly. Stale to resim s dodavatelem v zahranici (DE), nechce se me to posilat zpatky.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...technik me rikal, ze to mozna pujde odkodovat, uz to zjistuji, do te doby to prekousnu, nebo prijdou na trh funkcni moduly. Stale to resim s dodavatelem v zahranici (DE), nechce se me to posilat zpatky.

Tohle už začíná připomínat to plug-in řešení, o kterém píšu dřív. Pokud by byly už rovnou funkční moduly, nezapomeň se podělit o zkušenost nebo odkazy.

BTW Gratuluju k aktivnímu a schopnému servisu/salonu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za radu. Musim sa priznat, ze som velmi netusil, ze ma RS silnejsie tlmice v 5. dverach (myslel som si, ze kridlo nie je az take tazke).

Kazdopadne aj ja uz mam tych reklamacii pocas 1 roka s O2 dost :feve: . Uvazujem, ze prerusim tradiciu a dalsie auto bude bud G7 GTI alebo buduca generacia A3...

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za radu. Musim sa priznat, ze som velmi netusil, ze ma RS silnejsie tlmice v 5. dverach (myslel som si, ze kridlo nie je az take tazke).

RS ma 460N, standard 405N. Nekteri si to nechali delat u p. Gorcaka v Ove (nez sel do duchodu) na cca 500N, coz je myslim moc a jiz to stezuje zavirani, je to k nemu nestihl, tak jsem musel koupit ty RSove, a chodi to perfektne, da se to i zavirat velmi dobre (moje dvere maji navic sterac, roletku a destnik)...

Kazdopadne aj ja uz mam tych reklamacii pocas 1 roka s O2 dost :feve: . Uvazujem, ze prerusim tradiciu a dalsie auto bude bud G7 GTI alebo buduca generacia A3...

Nedelej si iluze, u Okty jsem mel takrka vyhradne problemy s elektronikou, nedulezitou pro jizdu auta (el. sedacky, navigace apod.), musim potvrdit zadne potize s motorem, DSG prevodovkou ci podvozkem. To je holt dan za extremni vybavu (LK). Predchozi Elegance MR2006 ZADNY zasadni problem, jen jednou asi na 15 minut vysadila DSG, asi prehrati.

Jina auta vehlasnych znacek (i ve stejnem koncernu), jsou na tom mozna i hure. Velmi spatne osobni zkusenosti s Prasakem, Volvo, Audi (problemy s motory, rizenim, automat. HDM prevodovkami) atd...

Mysli, ze je Okta naopak velmi spolehlive auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uz aj ja konecne svietim s LED - foto TU :)

2 Omicron: aku spotrebu maju Tvoje LED ziarovky? Ja mam na jednej 28 SMD chipov a na kazdom 3 LED (asi rovnaky typ LEd ako na Tvojich ziarovkach) a celkovy prikon jednej ziarovky je 7,8W, co je paradne znizenie oproti 21W ;)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Omicron: aku spotrebu maju Tvoje LED ziarovky? Ja mam na jednej 28 SMD chipov a na kazdom 3 LED (asi rovnaky typ LEd ako na Tvojich ziarovkach) a celkovy prikon je 7,8W, co je paradne znizenie oproti 21W ;)

Moje ma kazda kolem 320 mA, tzn. pri 12V ma kazda asi 3,8 W, dohromady tedy necelych 7.7 W, coz je podobne jako ty Tve...

Ty Te jsou OBC free, nebo take zatim ignorujes poruchovou hlasku ?

Jinak Ti to tez sviti dost dobre, koukal jsem, ze tam mas (na rozdil od tech mych) navic LED prechody mirici primo vpred v ose zdroje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mna ma jedna "ziarovka" tych 7,8W, spolu mam 15,6W oproti povodnym 42W...

Jj, myslim, ze je to tak lepsie, ked to svieti aj dopredu. Ale musim poznamenat, ze aj ked na LED ziarovky svietia vynikajuco, predsa len su nepatrne slabsie oproti seriovym klasickym.

No a na ikonku prasknutej ziarovky som si uz zvykol, kedze uz takmer rok mam vsetky ziarovky v zadnych svetlach LED a len nerad by som daval na kazdy kablik odpory :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem objevil dalsi reseni OBC free ("...keine Fehlermeldung im Bordcomputer..."), ktere ma 18x3-Chip SMD, se 3 chipy smerujicimi dopredu, ale tech Tvych 28x3 je docela dost.

Moje stavajici reseni asi prestehuji do couvacich svetel, vemu neco co je sichr OBC free, a pritom jeste svitivejsi, nez to me stavajici.

Problem je ten, ze ty me (viz vyse) mely byt dle vyrobce rovnez OBC free, vyrobce nyni ale argumentuje tim, ze to je pro CAN reseni, a ze FL O2 to ma hlidano jeste nejak jinak... Na klasickem CAN hlidani jim to pry funguje, me ale ne :(

Nemas (Cjoctavian) nekde obrazek nebo link tech Tvych 28x3 zdroju ?

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam tieto...

Ked tak pocitam tak vlastne na jednej ziarovke mam 84 LED, co je dost :) Ale skusal som ich porovnat priamo s mojimi 60 SMD LED v cuvackach a mam pocit, ze tie su este o chlp silnejsie aj ked maju menej LED.

CJ: Paráda :palec2: Tak ještě vyřešit tu chybu (nejlépe výrobcem LED) a jdu do toho taky. Jak jsem už psal, viděl jsem na SII hodně podobný typ, ale přecijen ještě trochu jiný, než máš ty...

Dakujem :) A v com bol iny ten typ LED?

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem objevil dalsi...

Dej vědět, pokud objevíš "True Error Free LED system" :)

A v com bol iny ten typ LED?

Připadá mi, že z boku byly jen dvě řady LED a ta kytička v předu jako by byla z kroužků nebo šestihranů. Kouknu víc z blízka, jestli to auto zase potkám večer při venčení psa...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se pár dnů odmlčel se svým opravdu OBC free řešením (díky příkonu problém nemám),

vrátil jsem totiž do jednoho reflektoru žárovku, změřil luxmetrem i nafotil a bohužel to bylo horší.

Zadní LED svítila víc do chladiče, než do reflektoru.

Mám dojem, že podobný problém bude i o kupovaných LED žárovek, reflektor je zaostřený do místa, kde má žárovka vlákno.

Moc se proto neuplatní funkce reflektoru, jas do strany bude srovnatelný se žárovkou,

ale dopředu ve směru soustředění světla reflektorem bude asi mnohem menší.

Rozmazané fotky vypadají divně, ale fotím je schválně, intenzita světla jde líp porovnat.

post-26406-1278662709,9638_thumb.jpg post-26406-1278662717,4613_thumb.jpg post-26406-1278662736,6191_thumb.jpg

Takže jsem se pustil do výroby nových LED, mám už šesté řešení se 4 ks LED,

nyní už je změřený jas před reflektorem menší jen asi o 20 procent proti žárovkám.

Světelný tok obou řešení je stejný (při proudu 1.35 A po posledních úpravách je to 300 lm),

4 LED mám proto, že ty dvě zadní jdou líp namířit na reflektor.

Celkový příkon tedy mám asi 16 W, z toho se většina ztratí na předřadných odporech, příkon LED je 4W.

Z hlediska spotřeby paliva je to neprosto jedno, motor auto má při jízdě městem výkon kolem 5-10 kW, při 100 km/h kolem 20 kW.

Takže příkon obou LED žárovek 32W proti 20 000 W dělá 0.16 procenta a to nemá smysl řešit.

Až koupím nové LED (už jdou i u nás sehnat LED, které mají 100 - 110 lm / 1W), tak by to mělo svítit víc než žárovky.

Již nyní je viditelnost plně srovnatelná nejen s původními žárovkami P21W,

ale i s xenony (pochopitelně nad osou osvětlení tlumených světel).

post-26406-1278662762,4868_thumb.jpg post-26406-1278662773,5063_thumb.jpg post-26406-1278662803,4493_thumb.jpg post-26406-1278662811,1294_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 milos_s: Len tak okrajovo - to si si nejako nakodoval, ze Ti svietia denne svetla s xenonmi? Alebo je to fotomontaz pre nazornu ukazku? :help:

Startovani - nevim, to musim jeste proverit, nejlepe nekde u benzinky, kde se v uvidim v nejakem "zrcadle"...

Odpoviem za Teba - ano, svietia aj pocas startovania, ked na okamih prebliknu...Snad im to neskrati zivotnost :feve:

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...