Přejít na obsah

nenahriatie auta,len do 70°C


lacream

Doporučené příspěvky

Prosim vas poradte mi,preco sa moja felda nenahreje na viac ako 70°C,taka je teda bezna prevadzkova teplota Feldi,alebo aka vlastne je ? Kupil som aj novy termostat a vymenil ho a ta teplota sa po dlhej jazde dostane tak do tych spominanych 70°C.Zasa ked ju necham bezat na volnobeh tak rucicka pekne stupne na tych 95 az do zapnutia ventilatora,takze chyba cidla by to zrejme nebola,nie ? Co je to teda ,ako to vlastne je.az tak mi to pekne chladi....hm...poradte prosim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl stejný problém, ale mně se podělal nejprve termostat, po výměně dobré. Ale to jsem ještě netušil že 70 stupňů na budíku není ok. Motor se dusil...

Vše způsobil teplotní senzor který je u termostatu. Ten má zřejmě dvě funkce, ukazuje teplotu na budíku, a druhá že dává informace řídící jednotce.

V mém případě musel podávat informace o velice nízké teplotě motoru, a tak možná jednotka špatně řídila palivo.

Termostat lze ale vyzkoušet. Pokud nastartuješ motor, a vyčkáš na zahřátí, musíš cítit, že dokud nedojde k nástupu teploty kolem xx stupňů (to nevím přesně), tak se termostat neotevře, a trubka na přední chladič je do té doby studená. Pokud se zahřívá už od startu motoru, pak je termostat pořád otevřený.

Navíc termostat se dá i vyzkoušet horkou vodou. Normálně vidíš že je uzavřený, a když ho budeš pár sekund polívat vařící vodou uvidíš že se otevírá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Tak a je to uz vyriesene,nakoniec to bol len hlupy snimac teploty za 11€,ale zbytočne som zasa kupil termostat za 15€,aspon mam pokojne srdce,ze je novy.Za rady DAKUJEM.

Caves, vidim ze mam rovnaky probs ako ty, teda nie ja ale tata, ma feldu rv 1999, celkom kosher stav, ale to nie je dolezite, prestala mu ukazovat teplota, tak podla toho co pisete tuhla na foore som vymenil snimac, nic sa vsak neudialo, trochu cuklo s rucickou teplomera ale ostal ako predtym, uplne na nule, resp. neukazuje ziadnu teplotu, pritom z kurenia vali zeravy vzduch. Tak teraz neviem ci treba ozaj dat na pocitac alebo je tam zavada dakde inde, este vymenim termostat, ale myslim, ze v tom chyba nebude, a este taka cudna vec sa mi s tym stala, ked som vymenil ten snimac, tak asi po dvesto metroch jazdy mi normalne zdochol motor a nedalo sa mi nastartovat, tak neviem ci to moze byt ze bol ozaj prehriaty motor( sami take stalo na 1000 MB), alebo to bolo tym ze do systemu bola zapojena funkcna elektricka vec a RJ si s tym nevedela rady a ked som natocil tak sa zapisalo ako nova zavada do RJ???

Som vdacny za kazdu radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem feldu 1.3 MPI 50 kW z roku 1997, najel jsem na ní 100 tisíc km, za tu dobu mi odešel jak termostat, tak čidlo teploty (to dokonce 2x), termostat se věšinou zlomí a okruh je trvale otevřený, tedy auto netopí, ale není rozdíl teploty před a za termostatem. Pokud auto topí normálně a jen špatně ukazuje teploměr na palubovce, je buď vadné čidlo nebo elektronika palubovky. Vadné čidlo teploty lze detekovat také velmi dobře i v amatérských podmínkách, felicií jezdí spousty, stačí najít nějakého kamaráda či známého, co má stejný motor, sundat konektor a ohmetrem změřit odpor čidla, v čidle jsou 2 termistory - jeden pro řídicí jednotku a druhý pro teploměr. Odpor mezi shodnými kontakty by měl být přibližně stejný v obou autech při stejné teplotě motoru (stačí změřit studený, na mém vadném čidle byl poloviční oproti dobrému čidlu). Pak lze změřit odpor termistorů při teplém motoru u kamaráda a zapojit místo čidla podobný odpor a musí se pohnout teploměr v autě, když se nepohne, je vadná elektronika přístrojové desky. A ještě jedno malinké upozornění - čidel je více typů, když jsem měnil poprvé, dali mi ve značkovém servise škoda čidlo na jiný motor (1.6 - tuším modré), čidla se liší barvou, sice fungovalo, ale podle mechanika to prý nebylo optimální. Když jsem zkusil za chodu motoru čidlo (vadné) odpojit, motor téměř zhasl, šel velmi nepravidelně. Po výměně čidla šel motor jak nový, na žádné diagnostice či smazání závady jsem s tím nebyl, při vadném čidle se mi dost zvedla i spotřeba (zřejmě řídicí jednotka vstřikovala více benzínu, jako by motor byl pořád studený).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty kokso, noo, tak to je haluz, mne panicka v mototechne predala s modrym kruzkom a tata ma tiez 1,3 MPI, a este mi sväto-sväte tvrdila ze to je pre vsetky feldy rovnaky snimac, takze jej to tam pojdem vratit alebo vymenit za ten zeleny ci aky to bol, pekne, aked je teda odpalena elektrika pristrojovky tak na to sa da prist asi len na pocitaci, vsk?- teda vlastne overit si to, na to pridem po montazi funkcneho cidla... No nic, pojdem to hned zistit, ze co to ako to ma byt. Zatial moooc kraaasne dakujem:-) Velika pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počítač bere teplotu motoru zase jen z toho čidla, takže tam se dá zjistit, jestli je vadný ten termistor, co je pro řídicí jednotku. Ten druhý je jen pro teploměr v přístrojovce a v 1.3MPI jsou oba termistory součástí jednoho čidla, taky konektor má 4 piny. A tuším že je to tak, že zelené je pro 1.3 a modré pro 1.6. Já to tehdy kupoval za 700 Kč, což je nehorázná cena za 2 termistory a kousek plastu, ale holt simple clever. A vzhledem k tomu, že se mi pokazily 2 a že i kolegové s feldou měli s čidlem problémy, tak je to pěkný šunt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hej no mas pravdu, ze to bude pekny sunt, som sa na to pytal kamarata co pracuje v araver-i (servis pre W-group) nie je sice machanik, iba nakupca, ale pdla toho kolko kusov sa toho spotrebovalo tak usudil ze to je asi dost kazove, a cena toho snimaca klesla asi o 400 korun, aj tak sa mi zda, ze je to moc, este by som sa chcel spytat akym sposobom sa moze prejavit prejavit ta vada elektriky pristrojovky, ci sa to teda tyka len ukazatela teploty alebo aj niecoho dalsieho? ked to bude ta chyba ako sa jej zbavit-je to nejakym sposobom opravitelne alebo treba menit pristrojovku? Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to už pár let, co jsem to řešil, ale pokud si dobře vzpomínám, tak jsem někde četl, že na té přístrojové desce může být problém se stabilizátorem napětí, věřím, že člověk co se vyzná v elektronice a má příslušné vybavení, by to dokázal opravit a pokud ne, lze ji určitě celou vyměnit. Ceny ale neznám, mi pomohlo vyměnit to čidlo.

Tak jsem si dal trošku práce a pohledal - našel jsem to v knize "Jak na to", strana 151 - pokud nefunguje jen ukazatel teploty a ostatní přístroje na přístrojové desce fungují, je pravděpodobná závada čidla, pokud nefunguje více přístrojů, je závada na desce. Odzkoušení ukazatele teploty se provádí tak, že se sundá kabel z čidla a svorka směrem od čidla k přístrové desce (dle schema zapojení by to měl být černý drát) se připojí na kostru, po zapnutí zapalování musí teploměr ukazovat maximální teplotu.

Editováno: , autor: Fakultak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...