Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Chci taky měnit kotouče a desky na zadku.Kouknul jsem pro představu na auto kelly a original maji 2x jednou 255x10 a 260x12

Tomu moc nerozumím?Proč dva různé rozměry a oba origo?

Ještě takový dotaz ohledně kotoučů.Když vezmu (příklad Ferodo) jak poznám,že to je origo Ferodo a né nějaká čínská kopie?

Je na třmenech imbus číslo 7 ?

Upraveno od lukyboy

Re: Lukyboy tak pokud to chceš na autí co máš v podpisu což je 1,6 FSI DP uvadí pouze variantu 260 mm pro kód motoru BLF.

hmm tak podle toho co píše CJO má na TSíčku taky 280/22 mno a podle matrixe už na FL nafty dávaj taky 280ky...to je trochu divný když nafty před FL měly 288/25...na naftách bych obecně čekal silnější a větší kotouče...přece jen ten krouták a váha taho motoru... :blink:

Takže na zadku mám kotouče 260/12,kolega na 1,9 r.v. 2005 má zadní 255/10 (což dle DP nesedí)

Žádnej imbus (soudil jsem dle fabie) na třmenech není je tam v šroub pístkách s klasickou hlavou 13 a třmeny drží 14 torx.

Na kotoučích Ferodo je název vyražen na Zimmermanech né,ale jsou natřeny barvou.

Není nad to si odpovědět sám,ještě k tomu na foru :smich::smich:

mno já osobně jsem si měníl destičky a na třmenu nemam žádný šrouby ani imbus, je tam hvězdička, tu ser...u ve škodovce všude, pak člověk chce něco měnit a hle, ona hvezdička :t

  • 2 týdny později...

tak jsem koumal, jak je možný, že někde jsou vzadu 255 a někde 260mm kotouče...a zjistil, že ty 255 by měly být jen u základních verzí výbav...tedy classic...asi to berou vyšší výbava víc kg na hřbetu, větší brzdy :palec2:

  • 2 týdny později...

Tak jsem myslel, že tu někdo podá info, jak a co při výměně kotoučů a destiček, nebo všicí jezdíte do servisů? Fotodokumentaci jsem našel jen pro O1, chtěl bych se do toho pustit na své O2 2,0 combi, ale chci se nejprv nachytřit...od toho tu jste, ne? ;)

díky

Tak jsem myslel, že tu někdo podá info, jak a co při výměně kotoučů a destiček, nebo všicí jezdíte do servisů? Fotodokumentaci jsem našel jen pro O1, chtěl bych se do toho pustit na své O2 2,0 combi, ale chci se nejprv nachytřit...od toho tu jste, ne? ;)

díky

Už se to tady řešilo i fotky jsem tu našel...v příloze máš rady z DP ale vesměs je to prostě klasika jako u jinejch aut...pokud nemáš obě ruce levý, neměl by to být problém...jen bacha je to škodovka, takže třeba třmeny jsou uchycený na šroubech s hvězdičkou, ne imbus...na to se připrav ať nejsi překvapenej...předek jde v pohodě, zadek taky...jen jsem po poradě tady na fóru dal bacha na stlačení zadního pístku do třmenu...pač když budeš postupovat jako vpředu a jen ho zatlačíš počítej s tím, že si zku...víš ručku-samostav...musíš pístkem při zatlačování i otáček...fakt to s trochou šikovnosti jde za pomocí dvou sikovek ;-).

Tak hodně zdaru :-)

podvozek OII.PDF

Řekl bych, že uchycení třmenů je různé, já mám třeba na MR 05 imbus 7

mno vidíš, tak se asi poučili, to je dobře ;-)já když zjistil, že tam mam hvězdičku a nástavec nikde...sem myslel, že budu vraždit :-)

  • 2 týdny později...

Octavia 1.9 TDI r.v. 11/2004 výbava elegance zadek kotouče 260/12 mm a ty hvězdičky mě taky ser.u :aggressive: jeden šroubek na kotouči šel celkem dobře dolů druhej se mi podařilo zkur..t tak jsem ho odvrtal a bylo jinak třemy drží na dvouch hvězdičkách (tisícihran) M14, kur.a sem lítal 3 hodiny po různejch městech až ve 30 km vzáleným jsem ji sehnal no nenasralo by to člověk něco rozdělá a pak zjistí že na to nemá vercajk kur.a :aggressive: . Akorát mi není jasné na jakou stranu mám s tím pístkem otáčet Můžete někdo poradit?

Otáčej s ním po směru hodinovejch ručiček (doprava)

Upraveno od tomcat007

  • 2 měsíce později...

trochu to tu oživíme...jak jsem psal výše...tak ty kotouče a destičky na zadku jsou jiné ne podle motorizace, ale podle výbav (nižší stupně classic atp. maj 255x10 - třemen tuším CII 38 a vyšší jako ambiente, elegance aj maj 260x12 - třmen CII 41) - viz foto pro identifikaci co máte na OII...

post-32466-0-30028600-1297421412_thumb.j - kotouč 255x10, třmen CII 38...bo tak nějak

post-32466-0-52156100-1297421424_thumb.j - destičky ke kotouči 255x10

post-32466-0-33524300-1297421433_thumb.j - kotouč 260x12, třmen CII 41

post-32466-0-15034900-1297421439_thumb.j - destičky ke kotouči 260x12 - s přidržovacíma plíškama destiček

Jen by mělo zajímalo, jestli se má seřizovat pří výměně destiček i kotoučů na zadku ruční brzda...to totiž v případě mé OII znamená rozebrat taky půlku vnitřku kol9 mám jumbo box...zlatej favorit :rolleyes: (chytrý knížky řikaj každá jinak)????

Upraveno od tomcat007

Ruční brzda se neseřizuje,není potřeba.Vůle se vymezuje sama.

No hlavně se musí dobře nastavit vlastní třmen..

Jinak na obou stranách se pístkem otáčí ve smeru ručiček...

Upraveno od speed.mb

a jsme u toho...tzn., že se v tomhle případě seřizuje a musím rozebrat celej vnitřek abych se k ní dostal...mluvím totiž o jejím mechanismu, který je součástí třmenu...takže bude asi potřeba nastavit páčky na dorazy, pač měnim jak kotouče tak destičky :feve:

řikáš oběma po směru ručiček ...a máš to vyzkoušený?

Je to v podstatě jednoduchý.Prostě zatlačíš pístky dovnitř na doraz.Dáš nový kotouče,nový destičky,našlapeš brzdový pedál a je hotovo.

Pak ještě můžeš párkrát zatáhnout ruční brzdu.Somozřejmě ti musejí fungovat páčky na brzdičích,jinak je musíš rozhýbat.

ahojte, neviete aky rozmer kotucov (predok zadok) su na octavia II 2,0tdi 103kw elegance r.v. 2005. nikdy v knizockach co som dostal k auto som to nenasiel a dilensku prirucku nemam....diky

PAJKO: Predne ventilovane 288X25mm

Zadne plne: 255x10mm alebo 260x12mm

prochy diky...je teda jedno ktore dam dozadu?

Pajko: Nie je to jedno. Zalezi aky mas uchyt-trmen brzdy na zadnej naprave. Podla toho tam ide aj priemer kotuca. Bud 255x10 alebo 260x12.

aha ok, diky...a vedel by si mi prosim Ta poradit ci je dobre vymenit okrem platniciek aj oblozenie alebo daco ine co sa ma menit? (kontrola mi zatial nesvieti ale mozno je lepsie menit to naraz neviem)...

PAJKO:Platnicky a oblozenie je stale a to iste. Na tvojom aute mas platnicky. Ttreba zmerat hrubku kotuca a podla toho sa rozhodnut ci menit len platnicky alebo aj kotuce. Plati to aj pre zadnu napravu. Pokial ti auto dobre brzdi tak to nemusis riesit.

ahojte, dnes som mal trochu cas tak som zhodil predne aj zadne koleso a pomeral som brzdy...vpredu sa ten kotuc sklada akoby z dvoch casti...v stredeje to vetranie...odmeral som kazdu cast zvlast...vonkajsia mala 0,8cm a vnutorna 0,9 cm...zadny kotuc mal 1,1cm...je to pls zrele na vymenu?

Upraveno od pajko

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.