Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Držím vám palce, tiež som čipoval 1,9 TDI. prvých 120tis km pododa, potom začalo pískať turbo. Pri 145tis. - turbo sa roszpalo, po výmene vydržalo jeden deň, ďalšie turbo vydržalo len skúšobnú jazdu v servise. Štvrté Turbo vymenili aj s RJ, lebo zistili chip. Potom auto začalo zase fungovať, ale už len 77kW.
Asi dobrej servis :palec2: . To ze se rozpadlo ve 145tis je az zazrak. Ty dalsi lehle turba hned po vymene je zarucene tim ze nekdo ojebal dukladne vycisteni celeho saciho potrubi a IC. Staci aby tam zustal nejaka cast po te destrukci a je vymalovano. Dobra komedie s tou ecu. To same jsem tady taky jednou resil. Kamarad si koupil new turbo, protoze mu to jeho lehlo a pak za mnou prijel ze mu to nejak netaha a ze to strasne piska. Turbo bylo krasne ocesane od nakeho ulomku.Takze te pripravily o chip a jiste i o penize. Najezdit 120tis na chipu a pak tohle hmmm.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže jsem tohle vlákno pozorně přečetl až do konce.. mám taky motor 1.9 77kw a protože Karlos3 má hodně aut a docela pěkně píše otevřeně o všech problémech co s nima měl a neměl, docela dost hodně mě nakousl do toho Ecoboxu :) Do teď jsem nad ním ani trochu neuvažoval, protože všichni tu říkají jak je to jen odpor a tak pod., ale co chip tak zvadlý turbo, spojka apod. To raději budu rád za míň koníků s tím, že víceméně vim, že mi neohrozí životnost turba apod... A lidi co tu tak čtu tohle fórum dřív nebo později zmiňovanej chip ŘJ odstraněj.... S autem jezdím taky kolem 100tis. ročně a proto jsem do teď nad čipem neuvažoval. Ale Karlos, kterej lítá jak o život a je s něčím spokojenej, navíc né jen on, ale i jeho kolegové asi ví o čem hovoří, než lidi který si to nachipujou a najezdí 20tis. ročně nemohou moc povídat podle mě o tom co je a není spolehlivé... Takže do dneška jsem všechny tyhle Ecoboxy odsuzoval, ale karlos3 mě docela pěkně nakopl :) chip ŘJ vzhledem k životnosti bych si nedal, ale Ecobox, kterej mi přidá třeba jen 20k za ty prachy asi stojí... Vím zvednou výkon o málo se dá i v ŘJ, ale za jaký prachy :( .... no píšu to po tmě tak sory za překlepy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové (i dámy samozřejmě taky, pokud jsou na škodahome). Tak po dlouhém laborování jsem se včera konečně rozhodl a domluvil jsem si schůzku s p. Ulipem z firmy UR tuning ohledně instalace ecoboxu do mé octavie 1.9 tdi pd dsg. Jednání vstřícné, domluvili jsme se na místě montáže, tudíž jsem nemusel jezdit do sídla firmy. Vysvětlil mi přednosti použitého řešení. Na rozdíl od jiných úpravců se nesnažil pomlouvat konkurenci, ale objasnil rozdíly v řešení. Před instalací provedl kompletní diagnostiku auta a následně jsme odjeli na zkušební jízdu. Ta probíhala následovně. Nejdříve jsme trasu projeli s měřením pružného zrychlení (na zařazený 4 rychlostní stupeň v sekvenčním režimu řazení) z 40 km/h do cca 100 km/h čas 17.6 s. Poté pan Ulip instaloval ecobox a projeli jsme stejnou trasu ve stejném režimu, ale v čase 14 s. I jako spolujezdej jsem vnímal zlepšení. Jako řidič jsem pak zlepšení pociťoval již při prvním přidání plynu. Ecobox jsem tam nechal, zaplatil penízky a odjel. . Rozdíl je znatelný, to auto jede prostě jinak.Zatím na tom nemám najeto skoro nic (100 km), ale o víkendu se chystám mimo Prahu, takže pak budu referovat jak to vypadá v jízdním režimu mimo město. Na závěr chci uvést, že jsem byl ujištěn, že pokud si to rozmyslím, tak mi peníze vrátí zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mohu přidat první zkušenosti z provozu mimo město. Auto jede lépe ve všech režimech, jako by mu někdo dal nová lepší křídla :-))). Zátah motoru je daleko plynulejší, s dsg to kumunikuje také velmi dobře - je znát nárůst točivého momentu, takže to tak často nepodřazuje. S tím také souvisí spotřeba. Ta šla dolů tak o 0,7l- 1l /100km při shodném způsobu jízdy. Zatím tedy max. spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám že je toto vlákno mrtvé asi už rok, ale jsem tu novej a nic vhodnějšího sem nenašel. Proto se zeptám na podstatu původního vlákna - máte někdo zkušenosti s chipem pro 2.0TFSI. Osobně nemám OII RS ale A4 z roku 2005, motor stejný. Co jsem já pátral, mám na výběr tři kandidáty. První je Cimbu. Relativně ověřená kvalita na českém trhu, zvýšení výkonu na 175kW krouťáku na 350Nm, prostě solidní navýšení řekl bych ještě v normě. Cena ale přes 20k. Pak je zde za podobnou cenu motordesign - profík v oblasti úpravy vozidel, výkon zvýší o něco méně na zhruba 170kW a krouťák také na 350Nm. Ovšem po tel. rozhovoru mi to přijde, že konkrétně s tímto motorem moc zkušeností nemají, téměř žádné. Poslední varianta je pak Bitpower. Měl jsem od nich diesel Ford Mondeo a max. spokojenost. Cenově jsou za polovic, sehnal bych u nich cenu za 10k což je pěkné a také upraví pouze mapy v ŘJ, stejně jako ostatní dva výše jmenovaní. Zkušeností s tímto motorem asi také moc mít nebudou, tak vám nevím. Také jsem ještě zkoušel dieselpower což vypadají jako největší profíci kteří dělají úpravu nejen sw ale i hw pokud je to potřeba - těm věřím nejvíce, ale vypadá to, že nedělají tento TFSI motor... Za každou radu budu vděčný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá diskuse kterou jsem zde našel. Již na jiném místě jsem posílal dotaz ohledně chipu, možná by jste mi mohli poradit i zde. Mám A4 2.0TFSI 147kW z roku 2005 a chtěl bych zvýšit výkon. Je to motor co se dává do OII RS. Určitě věřím že máte někdo zkušenosti nebo min. poradíte kde to nechat udělat. Osobně jsem měl již dřív dobrou osobní zkušenost s Bitpower kdy mi dělali Mondeo. Jsou bezkonkurenčně nejlevnější za cca. 10k a výkon zvýší z 200 na 240hp a krouťák z 280 na 350Nm. Pak připadá v úvahu Cimbu (dělá jen Škodovky, ale snad by zvládli i A4) který je s cenou za 20k a výkon zvýši velice podobně jako u Bitpower. Poslední volbou je pak Motordesign kde jsou obecně borci co to dělají na všech úrovních včetně nejvyššího motorsportu již hodně let, jen mi přijde že tenhle motor moc neznají nebo nedělají, protože z telefonického rozhovoru jsem byl velice rozpačitý a nejsem si jist zda-li vůbec nějaký tento motor dělali. Cena je zde také 20k, krouťák stejný 350Nm jen výkon zhruba o 5-8hp nižší než u výše dvou jmenovaných. Ještě jsem zvažoval komunity kolem nafty, tedy dieselpower či tdifun, vypadají že ví co dělají, ale neznám jejich práci osobně jako výše tři jmenované a také nevím zda-li by byli schopni udělat benzín.

Co myslíte, kde nechat udělat 2.0TFSI? Nejde mi o max. výkon, přecházím totiž z turbodieselu a stále si nemohu zvyknout na lenost tohoto benzínu, takže ta pružnost mi tam hodně chybí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Žádná zkušenost s benzínem? Přemýšlím o chipnutí 1,8 TSI, mělo by to jít na 200koní, v podstatě na výkon RSa. Doporučenu mám firmu Diesel technik. A ještě jedna věc - hodně se tady píše o nárůstech výkonů a spojkách, ale mě při představě 40 koní navíc napadá - co na to např. brzdy?

Editováno: , autor: Michal N
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak mám asi problém. Po instalaci ecoboxu jsem psal, jak šla krásně spotřeba dolů. To byla pravda, ale jen podle pal. počítače. Tam klesla průměrná spotřeba ze 6,6l před instalací ecoboxu na 5.9l po instalaci ecoboxu. Problém je. že při tankování jsem se ještě nevešel pod 7l/100 km. A to se snažím jezdit úsporně. Mimo město mii PC ukazuje klidně 4.5l na 100 km, avšak palivo z nádrže ubývá razantně. Což znamená, že pal. PC mi začal proměřovat o více jak 1l/100 km. Přitom před instalací mi to žralo cca stejně, jak ukazoval PC. Máte někdo nějaké doporučení? Tankuju teď výhradně na LUkoil. Napadlo mě ještě, že maj špatně kalibrované stojany na palivo, abych neházel vinu na ecobox, ale nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil bych se zeptat na zkušenosti uživatele "Karlos3" má v podpisu stejnou kombinaci jako ty(DSG+URtuning). Jinak odchylka v tom co ukazuje palubák a realitou asi bude vzhledem k tomu, že zmíněný Ecobox se připojuje mezi čidlo teploty paliva a ŘJ motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, je to tak. Volal jsem do UR tuning a potvrdil mi to, že to proměřování dělá, ale prý jen u některých aut. To se mi nezdá, taky jsem se ptal, co ta spotřeba, že při eko jízdě se nedostanu pod 7l a na to mi řekl, že na to auto co mám je to super spotřeba, a je stli s ní nejsem spokojený, tak mám na ecoboxu šroubovákem ubrat z nastavení. No ještě jsem nenapsal, že mi to začalo trochu kouřit. Trochu moc náhod najednou, tak mám největší chuť to dát pryč a zaměřit se na chip. Předtím jsem měl jiné auto chiplé u Cimbu, ale to bylo o jiných penězích než nyní za TDI. Koukal jsem na dieselpower a tdi fun, parametry nabíze´jí podobné. TDi fun nemá graf. Blíž je pro mne chomutov než Bohumín, ale tdi fun mi popisoval, že nemá soft z tak prudkým nárustem kroutícího momentu v nízkých otáček. jak říkám, trochu mi chybí graf, abych mohl porovnávat. Máte někdo vlastní zkušenost. Sem s nima. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám Combi 2008 s motorem 1,8 TSI, 115 kW a 250N.M. CIMBU říká, že z ní jde udělat 156kW a 289 N.M. :) Nemá někdo ČIPlou 1,8 TSI ? Říkali, že si zatím nikdo neztěžoval, vodejď by ano, mám teď na ní 40 000km a zbývá mi asi 0,45 roku záruky, tak asi až po Vánocích to zkusím. Snad se spolu dožijeme dosti dlouhé doby :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, obávám se, že máte všichni pravdu jen částečně-problém s čipováním ani tak velký problém není. Podstatné je, že pro uznání či neuznání záruční závady je rozhodující stanovisko výrobce. Já sice programuji jiné přístroje než automobily, ale princip je úplně naprosto stejně shodný. Řeknu k tomu akorát to, že je velmi důležité, zda si programátor "uzamkne pro sebe" nějakou oblast paměti (tedy ten původní ve škodovce). Pakliže ano a má do nízaznamenány změny , ke kterým se nedostanete nijak (tedy dostanete, ale pak mu musíte smazat i tu jeho původně uzamčenou oblast-no a pak lehce poznají změnu, oproti původní verzi). S tím se podle mne ovšem nikdo takhle nepáře, a pokud to tam někdo zkoumá, tak má samozřejmě k dispozici i různé "pokoutně vyrobené mapové oblasti" z nějakých řídících jednotek. Pak podle mne stačí někoho kvalitně "na...rat" v sevisu , nebo se mu znelíbit a nahraje Vám tam to, co on bude chtít a Vy tam v životě neměl. To je ovšem jedno-a rozhodující je stanovisko výrobce. Tak jako u mě ve firmě. Můžete se i soudit-v životě ani znalec z oboru mapových polí a programování EEPROM a já nevím čeho, nepozná, kdo tam co nahrál. To prostě nejde. A proto je rozhodující to stanovisko výrobce. Takže tak. Tedy pomalu a opatrně!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte niekto skúsenosti so zobrazovaním momentu v RJ u TDI DP cez VAG ? Dá sa mu veriť ? Zobrazuje mi na 55kW 1,4TDI max moment 220 Nm, pri 2350n/min (54kW) a 178 Nm pri 3700 n/min (69kW), pričom max výrobcom udávaný moment motora je 195 Nm pri cca 2250 n/min. Môže to byť čipnuté? Výkony sú vypočítané z momentu a otáčok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, je to tak. Volal jsem do UR tuning a potvrdil mi to, že to proměřování dělá, ale prý jen u některých aut. To se mi nezdá, taky jsem se ptal, co ta spotřeba, že při eko jízdě se nedostanu pod 7l a na to mi řekl, že na to auto co mám je to super spotřeba, a je stli s ní nejsem spokojený, tak mám na ecoboxu šroubovákem ubrat z nastavení. No ještě jsem nenapsal, že mi to začalo trochu kouřit. Trochu moc náhod najednou, tak mám největší chuť to dát pryč a zaměřit se na chip. Předtím jsem měl jiné auto chiplé u Cimbu, ale to bylo o jiných penězích než nyní za TDI. Koukal jsem na dieselpower a tdi fun, parametry nabíze´jí podobné. TDi fun nemá graf. Blíž je pro mne chomutov než Bohumín, ale tdi fun mi popisoval, že nemá soft z tak prudkým nárustem kroutícího momentu v nízkých otáček. jak říkám, trochu mi chybí graf, abych mohl porovnávat. Máte někdo vlastní zkušenost. Sem s nima. :)

Tady jeden graf z brzdy odemne, zakaznik si pral hodnotu momentu okolo 310Nm a 140 koni, myslim si ze se to docela podarilo, krasnej plochej kroutici moment kterej drzi az do temer 3500 otacek....

http://forum.skodahome.cz/index.php?s=&amp...t&p=1248455

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...