Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Chystám se chipnout mou octu 1.9 TDI DSG, v mém okolí je nejblíže firma http://www.dtcars-chiptuning.cz nemáte s ní někdo nějaké zkušenosti??? nebo mi doporučte někoho ve východních čechách. Děkuji

Čau, s touto firmou zkušenosti nemám, ale koho ti mohu z osobní zkušenosti doporučit je tdi fun. Je sice z Bohumína, ale výsledek je víc než uspokojivý. Koukni na jeho web a tam máš grafy z brzdy i u mého auta - 1.9 tdi dsg. Já k němu fičel až Prahy, takže ani ty to tedy nemáš daleko:-)). U dsg je potřeba dát pozor na nárůst točivého momentu, jak je tu již na jiném místě napsáno, takže proto doporučuji raději upřednostnit kvalitu před no name. Takže asi tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já furt slýchávám, že sériový spojky u 1,9 TDi utočej max 300 Nm, tak se bojím ,abych po 10 000km spojku neodpálil. Proto přemýšlím nad ecoboxem, kde je krouťák po aplikaci 280 Nm, takže by to mělo být v poho. Nějaký rady?

Editováno: , autor: wrout
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proto lidi jako TDIfun a spol delaj cipy na cca 300Nm (cca 100KW), cili je to s ohledem na zivotnost spojky, jinak neni vubec problem vymenit spojku za silnejsi ktera v pohode zvlada i do 450Nm :palec2:

na ty vselijaky ekoboxy a podobny "boxy" radeji rychle zapomen, je to obycejnej ojeb pro cidla, ktery jenom zkresluje data a muze vic uskodit nez pomoct, kdyz chces vykon tak to udelej poradne (jestli mas ovsem svoje auto rad)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ikdyž je tu zmiňováno a přetřásáno především čipování TDI motorů já bych se chtěl zmínit o čipu 1.8TSI. O tomto kroku jsem delší dobu uvažoval a původně jsem si ho chtěl nechat u Audi v Německu ale pak jsem se rozhodl pro domácí firmu CIMBU zvláště když jsem nabyl dojmu, že je to stejný čip jako pro motory 1.8TSI pro Audi A4. Ing Janda byl jako vždy velmi vstřícný a profesinální.Protože mám ve své OII jeden z prvních motorů 1.8TSI bylo nutné akci rozdělit na dvě části-načtení dat z mé ŘJ a nechat v Německu naprogramovat nové data rámy pro můj starší motor-origo chip je pro novější verzi tohoto motoru.Práce byla hotova za 3 dny a motor načipován k mé spokojenosti.Protože to byl můj druhý vůz upravovaný u Cimbu, dal my pan Janda i docela slušnou slevu.

No a jaké konkrétní výsledky číp přináší: v otáčkách od 1000 do cca 3500 je to především zklidnění běhu motoru,ztišení a citelné snížení spotřeby (cca o 0,7 l) subjektivní pocit zvýšení výkonu tu ani moc není.Nad 4000 ot motor běží s výrazně větší silou nežli v originále a to až do 6 000 ot. Zrychlení z původních 8,3 sec kleslo asi na 7,6 což je dobré na předjíždění zvláště když to člověk špatně odhadne. Papírově dle diagramu firmy CIMBU se zdá, že čipovaná 1.8TSI se vyrovná sériové 2.0 TSI v OII RS ale v praxi to tak není, těch 200 cm3 navic a větší turbo v OII RS nelze dohonit jen prostým přečipováním ŘJ v 1.8TSI.Přesto jsem s úpravou velice spokojený-v normálním jízdním režimu je motor úspornější a neskutečně tichý-jízdní komfort je opravdu fantastický jediný zdroj hluku dělají Mišelinky a trochu aerodynamický hluk karoserie(mám combi).Moje původní spotřeba se pohybovala mezi 6,6-8,4 l a teď to vypadá na 6,2-7,8. Taky je dobré, že motor po čipu vystačí jen N95, kdežto čipnutý 2,0TSI musí mít N98-N100 ale jeho výkon je výrazně vyšší.

Závěr: čip pro 1.8TSI může být zajímavý pro toho kdo by rád měl lepší průběh kroutícího momentu, nižší spotřebu(byt jen o trochu) a malinko lepší akceleraci v případě nouze.I takto upravený motor není rozhodně na nějaké závodění je opět vhodný především pro klidnou pohodovou jízdu jen za trochu lepších podmínek. S náhledem jak moc je to dobrá investice je to asi velice podobné jako když si někdo koupí na OII dráhá litá kola a považuje to za dobrou investici zatímco ostatní si myslí, že je to kravina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to chápu dobře Cimbu sám tydle data nedělá a upravujou mu to někde v Něměcku?

Ano data stahoval z internetu za poplatek.Je to nějak za 430-460 Eur.Někde jsem tu webovou adresu měl také ale nejsem tak dobrý abych si čip udělal sám. S panem Jandou jsem neměl žádné potíže-nebyl k tomu důvod. On dělal svou práci dobře a já byl milý platící, tedy dokonalá symbióza.Vím, že mívá potíže s čipem pokud je ve voze automat. převodovka ale s manuálem je vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nenasel by si nekde tu adresu? celkem by mne zajimalo jake produkty nalejva Mr. Cimbu do aut...

Je to firma ABT-Sportsline GmbH, Daimlerstr 2, D87437 Kemten; www.abt-sportsline.de. Toto je v Německu uznávaná firma na úpravy motorů a podvozků hlavně pro Audi.V r. 2007 kdy mi je doporučil jeden německý kolega z práce dělali opravdu jen Audi a přesto byli ochotní mi udělat i moji Okinu.Nyní dělají už i VW a Škodovky, nevím jestli běžně ale dělají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koukal jsem ted na jejich stranky, celkem zajimave cteni, jinak ted od 17.do 27.4. maju akciu na chiptuning (20% zlava), tomu hovorim akcia, z toho by si mali nasi chiptuneri brat priklad :palec2: (Cimbu, Dieselpower, TDIfun...)

Nj ale na 77kw O2 maj cenu 1090euro a ja 8500,- a to v posledni dobe davam vsem mereni na brzde zdarma, plus kontrola diagnostikou atd.. to mi zase nepripada jako spatna cena navic kazdej jeden clovek odeme dostane originalni program podle pozadavku pac travim jiz nakej ten rok nad samotnou upravou datovych poli narozdil od Cimbu jsme schopnej i zmeny ruznych clenu v rizeni motoru a korektne je dopsat do programu.... Navic delame i specialni aplikace na tyhle motory.Vetsi turba, mezichladice atd.. Hold ABT ma dobre jmeno ale u mne je no1 MTM!!!!

Chcete akci ok tak je brzda zdarma... Ani cimbu nemeri auta zda maj to co maj mit za sve penize, hlavne pred upravou zda je vse ok.

P.S. hlavne tohle me pobavilo ABT Leistungssteigerung auf: 96 kW (130 PS), 305 Nm

Optimierung des elektronischen Motormanagements (Chiptuning)

kdyz zmerim O2 77kw tak temer vsechny maj 115-120 koni takze narust nic moc... Vetsinou po chipu 140-148koni. a to namerilo vice brzd

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja sem te samozrejme nechtel urazit ani nikoho jinyho, jenom rikam ze kdyz ABT jednou za cas spravi celkem slusnou akci tak by nebylo od veci aby i nasi profici taky zacali bojovat o zakaznika, jelikoz oproti nemecku jsme SR a CR malej trh a je tu omnoho vetsi konkurence...

Ja samozrejme nespochybnuji ani tve odborne znalosti, ale dost pochybuji o tom ze by si byl schopnej (a nejenom ty) jednou za cas udelat akci (napr sleva 15-20%) pro ty co uz delsi dobu uvazujou nad chipem ale nemuzou se rozhodnout, tohle by byla jednoznacna pobidka pro ne, kdyby nekdo udelal vyraznou slevu napr jednou za pul roku nebo jednou za rok a poradne to spropagoval na patricnych internetovych forech a strankach, lidi co chteji chip jiste sledujou stranky o tuningu plus stranky o svem aute (tak jako ja ;) ) a kdyby se jim naskytla jedinecna prilezitost ktere by se nedalo odolat tak verim tomu ze by dotycnemu tunerovi nepomerne stoupl zajem po dobu akce... ale to ti (ani nikomu jinemu) samozrejme nechci kecat do podnikani, to si musi v hlave kazdy spocitat sam (vzdyt kdyz umite delat soft tak zakladni matematika vam snad taky jde :)) ... jestli je lepsi udelat 10 chipu po 8500 anebo 50 chipu po 7000 :palec2:

Jinak jestli by nad tim nekdo vazne uvazoval, nebylo by od veci nejdriv udelat pruzkum na strankach (napr nejakou anketu a pod), napsat neco v tom smyslu ze by se dala pripravit JEDINECNA akce pro zaujemce o tuning motoru a zjistuje se predbezny zajem lidi (neco jako pruzkum trhu ;) )a podle toho se pak rozhodnout jestli si chce clovek co to dela o trosku polepsit k beznemu vydelku anebo mu staci to co ma :palec2:

jinak co se tyce cen (muj nazor): i kdyz je sice pravda ze cena tuningu je RADOVO vetsi u ABTnez u nasich tuneru (sice Cimbu se jim zacina priblizovat :( ), musis taky vzit v potaz fakt ze je to delano pro nemecky trh (vetsi vydelky lidi a taky upravujou auta v trochu jinych cenovych kategoriich (napr Audi)) a taky jmeno a historie firmy ABT jim zarucuje, ze si muzou vyptat a taky si ptaj jine penize nez nejaki "garazmistri"(tim nechci vazne nikoho urazit, ale musis uznat ze nikdo u nas nema vyrazne dlouholete skusenosti z uprav zavodnich vozu (napr 20 let a pod..)) kteri to delaj par let a uci se za pochodu (to se stejne uci vsichni, jiste i ABT) ... jinak tohle je tema na delsi povidani, jak rikam, jen me zaujalo ze tak znamej upravce ABT si jednou za cas rekne neco v tom smyslu: "fajn, meli bychom neco udelat pro nase zakazniky (stavajici i nove), dame jim na jevo ze o ne stojime a pripravime jim zajimavou akci"

podle mne je ABT dost znamy i daleko za hranicemi Nemecka (vim o cem mluvim, zil jsem par let v Nemecku), a kdyz jsme prijeli na sluzebni cestu napr do portugalska a bavili se s lidmi od fachu, tak samozrejme prisla rec i na auta, a casto se spominali upravci aut (AMG, Lorinser, Brabus...) a lidi je znaj pomerne daleko po evrope (a jiste i po svete)

Editováno: , autor: paldous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja sem te samozrejme nechtel urazit ani nikoho jinyho, jenom rikam ze kdyz ABT jednou za cas spravi celkem slusnou akci tak by nebylo od veci aby i nasi profici taky zacali bojovat o zakaznika, jelikoz oproti nemecku jsme SR a CR malej trh a je tu omnoho vetsi konkurence...

Ja samozrejme nespochybnuji ani tve odborne znalosti, ale dost pochybuji o tom ze by si byl schopnej (a nejenom ty) jednou za cas udelat akci (napr sleva 15-20%) pro ty co uz delsi dobu uvazujou nad chipem ale nemuzou se rozhodnout, tohle by byla jednoznacna pobidka pro ne, kdyby nekdo udelal vyraznou slevu napr jednou za pul roku nebo jednou za rok a poradne to spropagoval na patricnych internetovych forech a strankach, lidi co chteji chip jiste sledujou stranky o tuningu plus stranky o svem aute (tak jako ja ;) ) a kdyby se jim naskytla jedinecna prilezitost ktere by se nedalo odolat tak verim tomu ze by dotycnemu tunerovi nepomerne stoupl zajem po dobu akce... ale to ti (ani nikomu jinemu) samozrejme nechci kecat do podnikani, to si musi v hlave kazdy spocitat sam (vzdyt kdyz umite delat soft tak zakladni matematika vam snad taky jde :)) ... jestli je lepsi udelat 10 chipu po 8500 anebo 50 chipu po 7000 :palec2:

Jinak jestli by nad tim nekdo vazne uvazoval, nebylo by od veci nejdriv udelat pruzkum na strankach (napr nejakou anketu a pod), napsat neco v tom smyslu ze by se dala pripravit JEDINECNA akce pro zaujemce o tuning motoru a zjistuje se predbezny zajem lidi (neco jako pruzkum trhu ;) )a podle toho se pak rozhodnout jestli si chce clovek co to dela o trosku polepsit k beznemu vydelku anebo mu staci to co ma :palec2:

jinak co se tyce cen (muj nazor): i kdyz je sice pravda ze cena tuningu je RADOVO vetsi u ABTnez u nasich tuneru (sice Cimbu se jim zacina priblizovat :( ), musis taky vzit v potaz fakt ze je to delano pro nemecky trh (vetsi vydelky lidi a taky upravujou auta v trochu jinych cenovych kategoriich (napr Audi)) a taky jmeno a historie firmy ABT jim zarucuje, ze si muzou vyptat a taky si ptaj jine penize nez nejaki "garazmistri"(tim nechci vazne nikoho urazit, ale musis uznat ze nikdo u nas nema vyrazne dlouholete skusenosti z uprav zavodnich vozu (napr 20 let a pod..)) kteri to delaj par let a uci se za pochodu (to se stejne uci vsichni, jiste i ABT) ... jinak tohle je tema na delsi povidani, jak rikam, jen me zaujalo ze tak znamej upravce ABT si jednou za cas rekne neco v tom smyslu: "fajn, meli bychom neco udelat pro nase zakazniky (stavajici i nove), dame jim na jevo ze o ne stojime a pripravime jim zajimavou akci"

podle mne je ABT dost znamy i daleko za hranicemi Nemecka (vim o cem mluvim, zil jsem par let v Nemecku), a kdyz jsme prijeli na sluzebni cestu napr do portugalska a bavili se s lidmi od fachu, tak samozrejme prisla rec i na auta, a casto se spominali upravci aut (AMG, Lorinser, Brabus...) a lidi je znaj pomerne daleko po evrope (a jiste i po svete)

Nejsem asi az takovej obchodnik a na tohle mi uz nezbejvaj myslenky. Dle meho by na to prisla rada az bych nemel do ceho pichnout ale OK, neco vymyslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mne osobne to je fuk... pred casem jsem taky premyslel o chipu ale pak jsem si secetl vyhody a nevyhody a rozhodl jsem se ze prdim na to ;)

za ty prachy si radeji natankuju par krat hezky do plna a nepotrebuju zbytecne zvysovat riziko ze se neco vysype (to se sice muze i bez chipu, ale nac zbytecne pokouset stesti, ze jo? :palec2: )

jinak tyhle moje prispevky jsem hlavne minil tak, ze jsem byl PRIJEMNE PREKVAPENY firmou ABT, i kdyz asi nikdy nevyuziju jejich sluzby, jde jen o to ze jsem necekal ze tam taky najdu tak zajimavou akci...holt uz asi i v Nemecku uraduje krize a i tak slavna firma musi pristoupit na usporadani zakaznicke akce na prilakani zaujemcu, ale to je jen dobre pro nas, holt i krize je na neco dobra :kuk:

jinak jak rikam: kdo si umi dat dva a dva dohromady a spravit pruzkum trhu na ruznych forach tak muze na tom hezky vydelat oproti konkurenci, otazkou vsak zustava kdo prijde driv a nabidne zajimavejsi ponuku... vse je to jen o sikovnosti, tak jako vsechno v zivote, "Amen"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to firma ABT-Sportsline GmbH, Daimlerstr 2, D87437 Kemten; www.abt-sportsline.de. Toto je v Německu uznávaná firma na úpravy motorů a podvozků hlavně pro Audi.V r. 2007 kdy mi je doporučil jeden německý kolega z práce dělali opravdu jen Audi a přesto byli ochotní mi udělat i moji Okinu.Nyní dělají už i VW a Škodovky, nevím jestli běžně ale dělají.

To si děláš prdel :D ... já se s Cimbu hádal o ABT, když jsem tam u něj byl. Nadával na ně jaký to sou leplové. ABT je dobrá firma a je jasný, že si to nechá zaplatit. Dostaneš i záruku+TÜV a v podstatě si v Německu můžeš zvýšený výkon zlegalizovat.

ABT má k dospozici motorový brzdy na kterých ladí data. To u nás nikdo nemá.

Editováno: , autor: Mates_XIV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mne osobne to je fuk... pred casem jsem taky premyslel o chipu ale pak jsem si secetl vyhody a nevyhody a rozhodl jsem se ze prdim na to ;)

za ty prachy si radeji natankuju par krat hezky do plna a nepotrebuju zbytecne zvysovat riziko ze se neco vysype (to se sice muze i bez chipu, ale nac zbytecne pokouset stesti, ze jo? :palec2: )

jinak tyhle moje prispevky jsem hlavne minil tak, ze jsem byl PRIJEMNE PREKVAPENY firmou ABT, i kdyz asi nikdy nevyuziju jejich sluzby, jde jen o to ze jsem necekal ze tam taky najdu tak zajimavou akci...holt uz asi i v Nemecku uraduje krize a i tak slavna firma musi pristoupit na usporadani zakaznicke akce na prilakani zaujemcu, ale to je jen dobre pro nas, holt i krize je na neco dobra :kuk:

jinak jak rikam: kdo si umi dat dva a dva dohromady a spravit pruzkum trhu na ruznych forach tak muze na tom hezky vydelat oproti konkurenci, otazkou vsak zustava kdo prijde driv a nabidne zajimavejsi ponuku... vse je to jen o sikovnosti, tak jako vsechno v zivote, "Amen"

JARO 2010 AKCE CHIPTUNING SLEVA 20% !!! 1.4 – 30.5 2010 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam supa 2 1.9TDI 77kw.Pro pritelkyni to staci.Ja mam octu sice starsi,ale upravenou u TDI funa a ta jede o poznani pruznejsi.Ten sup je green line,ma hodne dlouhe prevody.Na paty stupen to ma na 300ot. skoro 175.Ty dlouhe prevody tomu taky na dynamice nepridaji a ve 4 lidech je to jeste horsi,jedine po dalnici je to parada..120 na 2100otacek..Chtel bych to dat nacipovat,aspon az se to o trosku zlepsi.mam ale najeto jen 4000km,tak nevim jestli nemam jeste pockat aspon do prvni vymeny oleje? Nebo je to jedno,kdyz se s tim slusne jezdi..?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Panove zkušeni, chtel bych poradit, porad resim jestli chipnout moji octavu, kdyz ma najezd 255tis, ma loni novy turbo a letos novej setrvak. Myslite ze to auto prezije kdyz se to nachipuje s rozumem??

Kolik by ste tomu tak dali jestli vubec by ste to chipovali? Diky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...