Přejít na obsah

kontrolka elektroniky motoru (emise)


jaryn

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Dneska jsem měl auto napojené na diagnostice a i přes přetěsnění hlavy a výměnu ventilů ukazuje chybné zážehy na 3. válci! Mě už z toho fakt vomejou. Zkusili vystřídat cívky, nicméně chybový byl stále 3. válec. Chvílemi skočili chybné zážehy až na hodnotu 20, pak skočily zase na 0 a naskakovaly postupně znovu. Chvílemi byly všechny tři válce na 0, ale po chvíli zase začaly naskakovat chybné zážehy. Tu a tam se jeden dva chybné zážehy vyskytly i na druhém válci.

Svítící kontrolku emisí mi smázli. Ale vezmu jed na to, že po ujetí 50-60 km se opět rozsvítí, tak jako zatím pokaždé po ujetí právě této vzdálenosti - což asi něco značí. Možná až se nasčítá určitý počet chybných zážehů (?)

Z logiky věci by měl být vadný katalyzátor vyloučen, protože chybné zážehy s ním podle mě souviset nemohou. Lambdy by měly být také v pořádku 1. ukazovala hodnoty napětí 1,5 - 2,7, druhá pod 1,0, takže kat by měl pracovat správně.

Napadá vás, co by to mohlo být??? Hlava byla dělána v Brně-Bosonohách, kde prý tyto opravy dělají dobře. Přece nenechám zase měnit ventily a přetěsnit hlavu, když jsem to dělal před měsícem...

Nemohla by pomoct třeba dekarbonizace motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Heuréka, nakonec to byl skutečně ten katík. Sehnal jsem přes bazar origo Škoda za 5000 Kč z bourané Fabie, která měla prý najeto asi 30 000 km. Moc jsem tomu nevěřil, že by byl v tak top stavu, ale zřejmě opravdu je, protože kontrolka nesvítí už přes 500 km :) Dříve se rozsvítila vždy po 50-60 km od smazání chyby. Diagnostika zážehů tu a tam hodí vynechání, ale jen sporadicky, což je dle kamaráda mechanika u tříválců celkem běžné. Tlaky válců jsou po výměně ventilů a přetěsnění hlavy 14-14-14, což je myslím paráda. Snad to tak vydrží co nejdéle. Měnit olej budu radši už po 10 000 km.

Jinak cesta do Jizerských hor a zpět se spotřebou někde kolem 5,3 litru :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 1 měsíc později...

Mohl bych poprosit o Váš názor na tyto chyby.

 

                  
2 závad nalezeno.

16514 - rada valcu 1 - sonda 1: chyba v el. obvodu  
        P0130 - 35-10 - - - Sporadická
16555 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis chudy
        P0171 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

 

 Jedná se o Fabii 1,2 47 kW AZQ.A jezdí na plyn.

Ta druhá se objevila už dříve ,ale nikdy se nerožla kontrolka motoru.Ta druhá se objevuje nyní a ta kontrolku rožne.Zkoušel jsem to máznout

zase se to za 2 dny objevilo.Zítra budu mít auto doma ,tak zkusím vydělat lambdu před katem a podívat se na ní.Nevím akorát ,jak zjistit jestli je lambda vadná.

Diagnostiku mám doma,

Poradí někdo co s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ano,tady asi při tom střídání plynu a benzínu se bude bohatost směsi samozřejmě měnit,takže zjistit,jestli je ta směs chudá jen na plyn,nebo i na benzín.Může ale být problém ta sporadická závada 1.lambdy,ta právě může dělat to,že řídící jednotka špatně upraví směs a to může dělat tu druhou chybu.Je to nějaká elektrická závada,takže zkontrolovat zapojení.Pokud to normálně jede,tak smazat paměť závad a čekat,co se objeví znovu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto jsem zkontroloval,samozřejmě kabeláž, změřil ,co se dalo a vše zatím v pořádku.

Vyhodil jsem lambda sondu ven vypadala v pohodě i po změření.Tak jsem to dal dohromady ,podíval se na hodnoty v reálu.

Vše bylo v tolerancích ,tak jsem chtěl udělat test sondy v reálu podle návodu z příručky a to se nějak nevedlo.Ale jsem zase asi pořádně vypálil sondu ,

byla tam teplota i přes 600 st. a od té doby zatím dobrý auto jezdí a nic se neukázalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ahoj, fabiáci, som tu nový,- 

 

rýchla otázka k tej to téme o kontrolke motora/emisí

cez taku tu  EDB sondu s BT som cez telefon zistil chybovú hlášku z jednotky

P0118 – Engine coolant temperature (ECT) sensor -high input

aj pri sledovaní v reálnom čase na kontrolke cooland občas skočí až -40 supnov celsia,- čo mi ale nesedí je že na palubovke sa kontrolak teploty motora pri tom ani nepohne,-

chápem to dobre tak , že sú 2 snímače? jeden na teplotu chladiacej kvapaliny a druhý na teplotu motora ?

ak je to tak, tak potom neviem ktorý je vlastne zlý,-

možno sú len nejaké zaoxidované kontakty ale nemám páru kde presne tieto čidlá sú, vedel by mi to niekto na fotke ukázať ?

mám fábiu 1,2 HTP 12V

 

vopred díky za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Ahoj všem. Jsem čerstvým majitelem 1,2 47kw 2004, najeto 223000km. Rozsvítila se mi kontrolka motoru s vrtulkou a nevím co dělat. Auto jede úplně normálně, žádné změny, jen svítí kontrolka. V listopadu brácha dělal velký servis a technickou kdy dělal rozvody, brzdy, olej, filtry a měnil lambda sondu. Jsem z Prahy, ale neznám nikoho, kdo by měl zmiňovaný VAG nebo mi s tím pomohl. Strejdovi na F1 1,4 16v tato kontrolka svítí už roky a nic s tím nedělá. Prosím o radu či pomoc, děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No stalo se to, co už zde pár lidem. Po cestě z práce jsem se stavil v autorizovaném servisu a po připojení mu to nic neukázalo. NIC. Na dotaz odpověděl, že se to občas stává a ví o tom, že ne vždy to nahlásí nějakou chybu. Tak teď nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud neznáš kód chyby,tak toho mnoho neopravíš.Pokud ti ale v servisu kontrolku zhasli,tak museli vymazat paměť závad.Stává se,že se objeví nějaká sporadická závada,která když se potom nějaký počet startování neopakuje,tak kontrolka zhasne sama.Je možné,že právě v takové situaci jsi přijel do toho servisu.Pokud to normálně bez problémů jezdí,tak jediné,co můžeš udělat,je dál to sledovat, případně si můžeš sehnat něco,čím tu paměť závad vyčteš,až se to stane znovu.Nemá smysl něco opravovat naslepo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Soptiku1 napsal:

po připojení mu to nic neukázalo. NIC. Na dotaz odpověděl, že se to občas stává a ví o tom, že ne vždy to nahlásí nějakou chybu.

Nesmysl, ta kontrolka, je jen upozornění, že v paměti závad je uložena chyba. Nic víc neříká a sama od sebe nesvítí. Problém může být ale v tom, že pro vyčtení některých závad z ŘJ motoru musí být nastartováno a mně se dokonce jednou stalo, že jsem s autem musel i pojet (možná to ale bylo tím, že nebylo nastartováno dostatečně dlouho).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozhodně to nesmysl není když to tu potkalo spoustu lidí a navíc je to potvrzené i od autorizovaného servisu. Mimochodem zrovna jedu od kamaráda který učí budoucí automechaniky. Myslel jsem si, že jim ukážu podle vás zde unikát, ale jaké mě čekalo překvapení když viděl jen tu kontrolku a říkal už dopředu, že to nemusí být nic, občas to zlobí i u jiných značek. No napíchl auto a světe div se NIC. Paměť absolutně prázdná. Koukal se mi do auta asi 4 hodiny, kontroloval kde co, měřil kde co a výsledek? Nic. Nejspíš vlhkost či něco podobného

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná bych se spíše zeptal co měl za diagnostiku? Nějaká UNI? Ptám se z důvodu, že mi taky min.týden zablikal check, nezůstal ale svítit (při provozu na plyn), tak jsem si říkal že jak zastavím, že se podívám. V autě vozím takovou tu první pomoc tedy modul ELM327 + na mobilu apka Torque a světe div se, paměť závad prázdná. Mezitím jsem kontaktoval plynaře, abych se objednal (byla nutná repase LPG vstřiků) a říkal mu to a on říká, že tam chyba bude stoproc, ale musím se podívat přes VAG. Takže jsem vzal netbook a kabel a šel se mrknout a ejhle, bohatá směs a vynechávání na válci 2. Takže toliko mé zkušenosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Soptiku1 napsal:

když to tu potkalo spoustu lidí a navíc je to potvrzené i od autorizovaného servisu.

ano, stalo se to i mně, a také jsem to řešil několik týdnů, ale nakonce se chybu podařilo vydolovat (a to mám originál kabel, žádný klon) . A prokazatelně bylo celou dobu vadné čidlo tlaku sání. Jen ta chyba nebyla vidět, pokud nebylo nastartováno, případně bylo nastartováno jen pár minut. Zkus připojit diagnostiku, nastartovat a objet barák.

 

Takže: chyba je vždy, jen je občas problém s jejím zobrazením. Při hlubší diagnostice by ji neměl být problém prokázat přes log bloku hodnot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná to je hloupost,co teď napíšu,ale co když se ty závady dělí do nějakých množin,že některé nejdou vyčíst nějakou tou obyčejnou ruční čtečkou?Nebo to může být tak,že se ta závada musí projevovat po určitou dobu,aby takhle vyčíst šla?Třeba je ta řídící jednotka schopna rozeznat,jestli třeba nevynechal motor,protože byla kapička vody v benzínu a víc se závada neopakuje?Že by se ty závady prostě dělily na zjištěné a trvale uložené?A VAGem by to všechno vyčíst šlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posloupnost je takováto:

1) vznikne závada

2) ŘJ ji zaznamená a uloží

3) Podle předdefinovaného stupně závažnosti se rozsvítí či nerozsvítí kontrolka (u vyloženě banálních závad kontrolka nesvítí, naopak u kritických závad auto spadne navíc do nouzáku)

 

Jinými slovy, mohou se objevit závady, o kterých ŘJ neví, ale ne naopak. Může být uložená závada a kontrolka nesvítit, ale ne naopak. Pokud tomu tak je, jsou vadné budíky.

 

Pokud se závada už dále nevyskytuje, po nějakém (poměrně vysokém) počtu nastartování se vymaže a kontrolka zhasne.

 

Ani VAG nezobrazí všechny chyby na první dobrou. Mně to přijde, že jednotka má nějaké podčásti a ty se přihlašují v závislosti na stavu vozu (stojící motor/start/jízda). Jiné jednotky (BSG, Airbag apod. )se takto nechovají.

 

A v této souvislosti mě napadá, že je potřeba udělat kompletní log všech jednotek. Protože chyba v jedné může být zároveň chybou pro druhou.

 

Ona ta svítící kontrolka pravděpodobně neznamená nic fatálního, jen se  s ní nedají udělat emise, potažmo STK.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...