Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Přesně tak... nastartuju a ze předu slyšim zvuk, jakobych doma na sporáku vařil vodu. Sešlápnu spojku a je ticho. Pustim a zas to začne. Neni to nic extra hlasitýho, jen mě zajímá, co to je.

omlouvám se, nějak jsem si nevšim, že to má dvě stránky a přispěl jsem trochu v nepravý čas.

Upraveno od petrcoch

to bude spojkový ložisko...

  • 5 měsíců později...

Tak jelikož se mi vrzání zhoršuje a zhoršuje, tak chci poprosit o radu..Každý většinou psal že když mu běží motor, že to vrzání takřka neslyši.. Jenže u mne je to jiné.

Když budu někde poskakovat v koloně a často šlapat na spojku, po chvíli se zašne ozívat vrzající zvuk a je čím dál tím víc slyšet nehledě na to, že i pedál je potom takovej divnej.. Vrzání bych přirovnal jako starý rezavý dveře od kůlny, s kterejma když hejbáte vržou.. vrzání jde na 100% z motorovýho prostoru, takže vrzající pedál to určitě není.

Jezdil jsem s favoritem, feldou, předface octávkou a u těchto aut se nic podobnýho nedělo..

Mám fabii 1,2 40kW r.v.2003

Myslím si, že to dělá spojkovej válec ale radši se optám.. Nevíte náhodou jak se pohybují ceny spojkováho válce?? řešil už někdy někdo něco podobného?

Díky za kažkou radu.

Robila mi to, jedneho casu prestala a robi zas.... ale na nic to nejak nema vplyv, vsetko ide tak ako ma...

No v zimně se to objevilo málokdy, to jsem spíš musel jet delší štreku, jenže co se oteplilo, stačí chvilku šlapat na špojku a vrže to.. Člověka to znervózňuje a zvlášť když to cejtí na pedálu.. Dělá to jen na HTP a nebo i jiný motorizace??

  • 1 měsíc později...
Starmene,jak prdne?Težko se to popisuje,ale když vyšlápneš spojku a zařadíš vyšší stupeň(většinou to sleduju při 1-3 RS a 4-5RS už ne),tak je slyšet takový jakoby lupnutí,klapnutí (ty jo,já se snad pojedu projet,abych to líp definoval)-měl jsem to u starý Fábošky a u nový je to taky.Koukám,že už auto nemáš v záruce,to je škoda,ale i tak to zkus ukecat.Jinak ruku na srdce-Kdo znás nebyl ani jednou během záruky něco ve Škodovce řešit,že?Tomáš

Zdravim tak nejsem sam s cvakanim spojky za studena nebo za tepla, ale mam taky problem treba kdyz prejizdim retarder nebo pri nizsi rychlosti radim 2rs nekdy i na 3rs tak to udela takovej divnej zvuk lipnuti,cvaknuti,proste se mi to nelibi. Tohle felicie nikdy nedelala. HTP 47kw 9800km najeto dela to od 500km.

Upraveno od lakyy

Máš to v záruce tak jeď do servisu na záruční opravu.

Taky mi to dela uz od te doby, co jsem auto koupil. Tehdy melo najeto 40000. Ted ma najeto 100000, ubehly 3 roky a vrze to furt stejne, ale vse stale funguje normalne, takze bych to vubec neresil.

Na rocni prohlidce sem to rikal a prej je to normalni, stejne pudu na servis spatne se mi stahuje okenko spolujezdce od ridice asi spinac pak se mi stalo ze spolujezdcovo okenko neslo vubec nicim, az povypnuti a zapnuti zapalovani se chytne a maka normalne a jeste pri studenym startu to ma tak 1100 otacek a pak najednou vyjedou na 1600 a pak zpet cca 600metru.

  • 2 týdny později...
Resil uz nekdo nasledujici zalezitost - jedna se HTP 12V, prevodovka MQ200.

Za tepla (za studena to nedela) pri vyslapovani a uvolnovani spojkoveho pedalu je slyset neprijemne vrzani z motoroveho prostoru.

Podle pozorovnani ten zvuk vychazi od vypinaciho spojkoveho valce.

Setkal se uz nekdo s necim podobnym?

Mi to dělalo za studena a po zahřátí to přestalo, tak jsem nechal u jednoho dobrého fachmana v servise vyměnit spojku!!! A teď??

Teď mi to děla po zahřátí.. Přesne jako tobě a za studena je uplný klid.. No zkrátka už nebudu řešit nič. Šrot fabia :)) Ale jezdí :D

Tak sa hlasim do klubu. Spojka mi vrzga uz asi pol roka a povedal som si, ze to budem riesit az pri servisnej prehliadke. Tu som absolvoval prave dnes. V servise povedali, ze to bude spojkove lozisko. Tak som volal este jednemu fachmanovi, ktory mi raz vyriesil dusiaci sa motor a potvrdil mi to co povedali v servise. Zial u motorizacie ako mam ja vraj bezna vec. A to mam najazdenych ledva 43 tis. km. Vraj pokial spojka funguje a nezhorsuje sa to tak nema zmysel riesit. Robi mi to len pri zahriati motora. Ale vrzga fakt priserne. Za studena je ticho. Tak isto ked uz sa zahreje tak ked stlacam a pustam spojku tak citit take nepatrne drhnutie (ale nic vyrazne). Takze kaslem na to a budem riesit keby sa to zhorsilo.

  • 2 týdny později...
Tak sa hlasim do klubu. Spojka mi vrzga uz asi pol roka a povedal som si, ze to budem riesit az pri servisnej prehliadke. Tu som absolvoval prave dnes. V servise povedali, ze to bude spojkove lozisko. Tak som volal este jednemu fachmanovi, ktory mi raz vyriesil dusiaci sa motor a potvrdil mi to co povedali v servise. Zial u motorizacie ako mam ja vraj bezna vec. A to mam najazdenych ledva 43 tis. km. Vraj pokial spojka funguje a nezhorsuje sa to tak nema zmysel riesit. Robi mi to len pri zahriati motora. Ale vrzga fakt priserne. Za studena je ticho. Tak isto ked uz sa zahreje tak ked stlacam a pustam spojku tak citit take nepatrne drhnutie (ale nic vyrazne). Takze kaslem na to a budem riesit keby sa to zhorsilo.

Jasne, mi říkal servisák to stejné. Neřešit vrzání pokud se to nezhorší.. Kašlu na to. Kdyby se něco stalo, dám vědět. Kdybych měl řešit všechny nepatrnosti na autě, tak to bych ho vůbec nemohl mít...

Po dlouhy dobe od zalozeni tematu reaguju - neni to lozisko, ale spojkovy vypinaci valec. Na funkci to nema vliv, tudiz to majitel neresi.

Po vice nez roce od zalozeni tematu se situace lehce zlepsila, auto ale najizdi jen cca 7 tkm rocne.

Pro uplnost - cena vypinaciho spojkoveho valce pro prevodovku MQ200 (mj. pro HTP) je cca 1700,- Kc.

Vydané řešení od Škodovky:

Vrzání při vyšlapování spojkového pedálu

Datum zveřejnění: 7.4.2008

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Vrzání při vyšlapování spojkového pedálu (4.3-522.2)

Technické pozadí

Fabia s převodovkou 02T a Octavia II s převodovkou 0AF

Zavedení v sérii

Od 12/2005 a výrobního čísla převodovky (051122 – Fabia a 051123 – Octavia II) byla v sériové výrobě zavedena montáž nového kulového čepu vypínací páky ložiska spojky.

Opatření : Spojka.bmp

V případě výskytu uvedeného hluku při vyšlapování spojkového pedálu je nutno vyměnit starý kulový čep vypínací páky ložiska (Obr.181a) spojky za nové provedení (Obr.181b) obj. číslo 02A 141 777 B. Kontaktní místo vypínací páky ložiska spojky (Obr.181c) je nutno potřít mazacím tukem obj. číslo dílu G 052 133 A2.

Maverick, Jirka21:

neriesia sa tu nahodou dve odlisne veci? Jedna vec je ono povestne kovove klepnutie pri vyslapnuti spojkoveho pedalu povestne pre HTPcka. A druha vec je naozaj silne vrzganie nie len pri vyslapnuti, ale aj pri zoslapnuti spojkoveho pedala. Cize v oboch smeroch a u mna aj po celej drahe spojky. To spojkove lozisko mi nezavisle na sebe potvrdili dva zdroje.

  • 3 týdny později...

Tady je jeden příklad vrzající spojky Fabia 2003 1,2 12V, převodovka GSB.

V tomto případě bych zrovna myslel že to je vrzání od páky spojky.Nejprve bych zkusil namazat dotik spojk. válce s pákou spojky.Na spodek uchycení páky s čepem se ale nedostaneš.Možná zkusit vymyslet nějaký přípravek jak to máznout.

Zdravím a omlouvám se, jestli tady toto téma je,ale našel jsem jen kde se jedná o problém za chladu.Jde mi o to,že když ujedu pár kilometrů,tak mi hrozně začne vrzat spojkový pedál,dělá to cca dva měsíce.Čím to může být,dá se to nějak promazat?Předem díky za reakce. ;)

Upraveno od rokane

si nemyslím,že vrže samotný spojkový pedal ale někde u převedovky jak ustí táhla..

si nemyslím,že vrže samotný spojkový pedal ale někde u převedovky jak ustí táhla..

a uvidím ty táhla když lehnu pod auto? ;)

rokane: a odkud ti jde ten zvuk?...slyšíš ho jakoby od pedálu z interiéru, nebo vzdáleně někde pod podlahou?

No to se někomu fakt povedlo, přesunout to do tématické skupiny Interiér. Vrzání vzniká někde na vypínací vidlici spojky, takže to patří spíš do tématu Motor. Navíc se to tu už řešilo. Je to jev obtěžující ve většině aut koncernu VW a je to trvale neřešitelné, vykašlete se na to. Někdo to honil na záruku, namazali a za 5000km to vrzalo zas.

rokane: a odkud ti jde ten zvuk?...slyšíš ho jakoby od pedálu z interiéru, nebo vzdáleně někde pod podlahou?

z interiéru to není,je to jako z motorového prostoru.

No to se někomu fakt povedlo, přesunout to do tématické skupiny Interiér. Vrzání vzniká někde na vypínací vidlici spojky, takže to patří spíš do tématu Motor. Navíc se to tu už řešilo. Je to jev obtěžující ve většině aut koncernu VW a je to trvale neřešitelné, vykašlete se na to. Někdo to honil na záruku, namazali a za 5000km to vrzalo zas.

Řešení je. Už to tu bylo popsané - příspěvek #43.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.