Publikováno Duben 25, 200619 r Řeším následující problém a pořád nevím, jaké řešení je to nejméně bolestivé-pro auto fyzicky a pro mne psychicky. Podobné téma se tu již před časem probíralo,ale názor na jeho řešení ne. Jsem také jeden z těch nešťastníků, kterým rezne PZ blatník v oblasti hrany víčka palivové nádrže.Octavia z roku 97, první majitel,nebouraná. Protože jsem absolvoval všechny prohlídky v autorizovaném servisu,nebude podle předběžné informace ze servisu problém s reklamací.Zatím jsem se dohodl,že to budeme řešit až teď na jaře.Chtěl bych se ale zeptat na jednu věc: jako jediné možné řešení reklamace je podle autorizovaného servisu pouze výměna celého zadního blatníku-tedy říznutí a navaření. To mi celkem nahání hrůzu,i když servis se dušuje,že na to jsou přesné postupy a že nebude nic vidět.Bojím se také toho,že to v místech nových svarů bude reznout.Máte s tím někdo zkušenost-třeba výměna stejného dílu po havárii? Zatím jsem se v okruhu svých známých setkal se zcela protichůdnými názory-od toho, že dneska je to vcelku brnkačka až po ten, že pokud je to auto nebourané a jinak v pořádku,tak že mi ho vlastně tímto zásahem zničí. Jaký na řešení "celé té hrůzy" máte názor? Díky
Květen 5, 200619 r ja měl bourany zadni pravy blatnik (už jsem to tak kupoval). Vyměna celeho blatniku. Jedine co lze vypozorovat z vnějšku zkušeným okem, je lak u svaru nad sloupkem. Takže, pokud to udělají kvalitně, nevidím problém. Pokud to dobře ošetří, reznout to nebude. Problém vidím jen v tom, že asi při potencionálním prodeji nikomu nevysvětlíš, že to nebylo bouraný. Hodně zdaru
Květen 5, 200619 r Radafáku vítej v klubu. Já mám ten samý problem - vykvetlo mi to přesně v té hraně u víčka u nádrže, protože moje auto nemělo plastové podběhy zadních kol, které jsem si později pořídíl cca za 1200 (v origo servisu). Protože se chystám předělávat předek a bude se lakovat, přišla řada i na tuhle "kosmetickou vadu". Budu to dělat s kamarádem, takže 100% práce. Postup je následovný, měnit celý blatník je blbost, odmontuješ víčko od nádrže, karboflexou tneš do živého a prorezivělý plech se prostě vyřeže. Kolem řezů se cca probrousí 5cm až na plech z venku i ze vnitř. Pak přijde na řadu "CO-čko", naboduje se nový, zdravý plech. Body cca po 3cm. Mezery mezi body a plechem se pocínují klempířskou pájkou. Pak přijdou na řadu kyty. Napřed sklo, pak klasický dvousložkový a nakonec plnič. (Jednotlivé operace se opakují, broušení a kytování až do dokonalého vyhlazení). Ze spodu základovka, případně nějaká antikorozní barva a ochranný nástřik spodku + nazpět plastové podběhy. Pak už se vezme jemný "šmirgl" pod vodu a zlehka se rozleští plnič. A finále 3x vrstva barvy + 2x vrstva laku. Stříká se celý díl. Tzn celá jedna strana mimo předního blatníku a dveří aby to nebylo poznat. Náklady 2. 000 + lak (celkem cca 4.500)
Září 21, 200816 r Co je vlastně důvodem té koroze??? Já slyšel že právě plastový podběh na jehož vršku se v prohlubni hromadí bordel a proto to rezne. Teď se ale dozvídám, že to má na svědomí absence plastového podběhu. Je fakt, že u starších ročníků se dodávaly jen přední. Takže když tam podběh mám mělo by to být v pohodě? Nebo se mám snažit tomu nějak preventivně předcházet? Vyndat podběh...vyčistit....???
Září 22, 200816 r Ja tam podbeh nemam a urychlene ho tam dam - protoze jsem se dival a nad tou hadici u vnitr podbehu se opravdu hromadi hlina, ktera je furt vlhka
Září 22, 200816 r Co je vlastně důvodem té koroze??? Já slyšel že právě plastový podběh na jehož vršku se v prohlubni hromadí bordel a proto to rezne. Teď se ale dozvídám, že to má na svědomí absence plastového podběhu. Je fakt, že u starších ročníků se dodávaly jen přední. Takže když tam podběh mám mělo by to být v pohodě? Nebo se mám snažit tomu nějak preventivně předcházet? Vyndat podběh...vyčistit....??? Důvod je prostý. Když tam nemáš plastový podběh, tak ti kolo hází bordel přímo do toho nejchoulostivějšího místa - styk tří plechů, vnějšího (toho co vidíš u víčka u nádrže) podběhu (plech co tvoří dno a bok kufru) a hadici od benzinu. Vznikne tak velice agresivní prostředí - voda a kamínky vymijí místo až na "plech" nehledě na to, že prach a jemné bláto, které se tam nahromadí obsahuje soli a vše jen urychluje. Když tam dáš podběh, tak ti bordel končí na plastovém podběhu, toť vše. Samozřejmě, že se dostanou nečistoty i nad plastový podběh, ale již nemají přímý kontakt s kolem a je to tudíž ochráněno na 100%. Když se tak koukám na ten svůj 2roky starý přízspěvek, tak musím ještě doplnit, že po opravě a vyvaření jsem doplnil plasty dozadu a víčko od nádrže je po opravě bez koroze a naprosto ok.
Září 22, 200816 r Řešil jsem to tady před dvěmi roky, tak tady máte moje foto jako ostrašující případ - a pak že octávky nehnijou . Nechal jsem vyměnit celej blatník, přidělal jsem plast. podběhy a už to zase vypadá jako auto .
Září 22, 200816 r Autor Přesně tak, jak píše Píst - hromadění toho bordelu je smrtící. Stačí se projít po nějakém parkovišti a vyhledat Octávky z prvních roků výroby, které zadní plasťák ještě neměly. Jen málo která z nich na tomhle místě "nekvete". Tenkrát jsem to řešil v rámci záruky se Škodovkou a vyměnili mi celý blatník a dodali právě ty podběhy. Od té doby zatím klid.
Září 23, 200816 r Řešil jsem to tady před dvěmi roky, tak tady máte moje foto jako ostrašující případ - a pak že octávky nehnijou . Nechal jsem vyměnit celej blatník, přidělal jsem plast. podběhy a už to zase vypadá jako auto . Super. Dík už jsem o něco chytřejší takže když tam mám podběh, tak je to v pohodě... No Oktávky bohužel reznou no. Kolem té nádrže. Kua že v tý Boleslavi taky nepoužívají hlavu kolem víčka nádrže už hnil Favorit...
Leden 31, 200916 r Tak koukám, že ty první oktávky hnijí pouze u víčka nádrže. Nedávno jsme se v práci hádali, jestli jsou první modely oktávek pozinkovaný. Jak to je?
Leden 31, 200916 r Co jsem se ptal ve Skodovce tak od zacetku vyroby jsou celopozink.Ale taky jsem slysel,ze postupem casu to zaceli mixovat s cernym plechem,pac cena pozinkovanyho plechu sla moc do nakladu.Tak nevim jestlo je to pravda. Ja mam 99,s korozi zadny problem,ale uz jsem videl i nejake 01,02 i 04 a pekne zrzky.
Leden 31, 200916 r Všechny Okty jsou pozinkované. Tam byl problém jen v tom, že podběhy neměly plastové kryty a tak tam šel bordel.
Leden 31, 200916 r Tak koukám, že ty první oktávky hnijí pouze u víčka nádrže... Nejenom u víčka nádrže, taky přední blatníky v místě, kde navazují na prahy. I přes plastový podběh se tam hromadí svinčík, který je vlhký a způsobuje korozi. Vykydal jsem toho asi dvě kila z každého blatníku, osušil a důkladně naplácal rezistinem, snad to dá chvíli pokoj.
Leden 31, 200916 r Od kterýho roku jsou už vzadu podběhy? A ten problém s předními blatníky přetrvává do jakého roku?
Leden 31, 200916 r Jo když jsem dával zástěrky dopředu, tak jsem ten podběh trochu odchlípnul a za ním bahýnko-našťestí suché, tak jsem to vyčistil a je to. Občas tam mrknu a průběžně vyčistím a mělo by to být v pohodě
Únor 1, 200916 r Takze muj verny mechanik se mrkl na ta mista ktera potrebuji osetrit : jojo ocistit za prednima podbehama, defakto za placackama - doma jak Fabia tak i Octavia - neuveritelny kus mokre hliny nas prekvapilo. Ihned se slo opravovat - take to tam rezatelo Upraveno Únor 1, 200916 r od Host
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.