Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

No jsem rád, že škodovka tento archaismus v podobě 1,6 MPI nechala v nabídce až do konce takže snad za ty 4 roky nebudu mít moc problém sehnat 4-5 letou O2 s 1,6.Na penzi si chci koupit fungl nové auto takže to vychází buď na konec O3 nebo začátek OIV a kdoví co bude za motory..Ale třeba bude benzin stát stovku a nebude se jezdit nikam :kol-28:

  • 4 týdny později...

Chlapy mám otázku. Domnívám se správně, že tento motor tedy 1.2TSI manuál, je vždy spojen s 6-ti stupňovou převodovkou??? :kol-32:

  • 3 týdny později...

A chtěl bych se ještě zeptat. Jakým způsobem docílím, aby mi po nastartování naběhla na palubáku průměrná spotřeba a né vnější teplota???

Sice trochu OT, ale mně na Octavii naskočí vždy to, co jsem tam měl naposled - většinou právě průměrná spotřeba. Ale já mám Maxi DOT.

Sniper,

buď dát v tomto počasí auto do garáže kde je tepleji nebo nastartovat až na jaře :kol-28:

U obyc DOTu opravdu pri teplote pod 4 C vzdy se prepne obr. na teplotu a zustane tam kdyz by nekdo vedel jak se toho zbavit jako u MAXDOTu aby to jen zapipalo a preplo se zase na posledni volbu

No to jsem se právě divil. Já mám OII před face a tam je to právě tak, že pokud je pod 4°C tak mi to na 5s ukáže teplotu, pípne jako varování a pak se to přepne na poslední používanou volbu před vypnutím klíčku.

No je to tak. Taky z toho nemůžu pořádně spát. Další, dosud nepublikovanej, průšvih tohodle motoru. :o:) :)

To motorem asi nebude jen nastavenim sw budiku

  • 8 měsíců později...

Mel bych dotaz k tomuto motoru (kdo sleduje forum sireji, tak vidi moje dotazy u LPG, u 1.6 MPi a jinde - porad resim koupi ojeteho auta).

 

Precetl jsem mraky prispevku ohledne rozvodu a podlozek pod turbo (snad vetsinu, ktera k TSi 1.2 u nas je).

 

Kdyz bych narazil na O2 1.2 TSi s nejakymi 50 000Km, rok 2010 Za nizkou cenu (do 200 000 Kc). A chtel bych hazardovat, stacilo by vymenit preventivne rozvody za "nejnovejsi" opravnou sadu?

 

Je jeste neco, co se hodne muze pos.at a da se to "levne" vyresit? Turbo preventivne asi ne, to by bylo predpokladam drahy a zbytecny, ale co ctu, tak to az tak moc neodchazi nebo ano?

 

Jinak se dostavam do schizofrenni situace - naftu nechci kvuli moznym problemum se setrvacnikem, turbem a vstriky - protoze se bojim kdo s tim jezdil, kdyz to koupim se 150 000 km. A rocne najezdim cca 8000 km.

 

U te TSi bych se mel bat stejne jako u nafty, ale prece jen by byla mene jeta.

 

Zatim mam pro sebe na 1. miste 1.6 MPi a racionalne je zduvodnena (v me hlave), pocitove bohuzel ne.

 

diky

Upraveno od panet

Ak by si kúpil 1.2 TSI, nemusíš automaticky meniť rozvody. Pri ročníku 2010 je dosť pravdepodobné, že už rachotili a menené boli, takže si v suchu. A keby aj menené neboli, ak nerochotia, netreba ich riešiť. Hlavne sa zameraj na to, aby auto malo reálne kilometre a reálnu servisnú knižku, a zároveň tá servisná história bola dobrá, tj. chodilo sa autom pravidelne na výmenu oleja, filtrov, resp. sviečok, ak má nad 60 tisíc. Ja osobne by som sa preventívne vyvaroval autu s premenným/predĺženým intervalom QG1. Keď už nevieš, že ako sa s autom jazdilo, tak nech aspoň máš istotu že dostal pravidelne nový olej. Inak pri tvojom ročnom nájazde je benzínový motor racionálna voľba a keby bola 1.6-ka za lepšiu cenu ako 1.2 TSI, tak neváhaj zobrať tú 1.6-ku.

Upraveno od e1.

I přes moje trable s řetězákem bych z něj při Tvém nájezdu rozhodně strach neměl a pokud nebudeš 1,6ku dávat na LPG tak je TSI dalece uživatelsky hlavně nehlučností příjemnější motor i přes jeho konstrukční složitost a. Co se týče  turba se jich, vč. mne(i když jsem dochlazoval) nějaká proběhla bych opět neměl obavy.

Jsou  k sehnání repase za slušné peníze.

U TSI jsem jezdil na nejhorší benzín EuroOil a motoru to bylo buřt. Jinak 95% OMV obyč natural. Na ty + max, save a podobné nesmysly bylo zbytečné jezdit. Nemělo to žádný vliv jak na spotřebu ani na výkon.

A k TDI- tam budeš ve výhodě a jen malé a  jen při dálničním kalupu a naložený. A pokud dálnice budeš absolvovat jen na dovolenou, tak mám odzkoušeno tempo(mimochodem tak jeli skoro všichni dovolenkáři) kolem 120ti a HR jsem udělal naložený po střechu za 6,4.

Brácha s octávkou kolem 130ti/h se služebním TDI byl na 5,5. Rozdíl vcelku nepodstatný při proběhu 8000 za rok a u TSI je za menší cenu míň km.

TSI zdar !!!

  • 1 rok později...

Zdar, pridávam moju skúsenosť s TSI, snáď pomožem mnohým pri rozhodovaní.. :)

Moja osobná skúsenosť s 1,2 TSI hatchback po 3 rokoch. Zatiaľ najazdených 40000 km, olej menený minulý rok v 10. mesiaci (interval long, nastavuje sa ale automaticky podla štýlu jazdenia, u mna na 24 000 alebo 2 roky, pred rokom som menil po cca 22000km). 

 

Závady:

reklamácia klimatizácie -  po 2 rokoch stratila tlak, doplnili odskúšali vraj netesnosť nenašli, do 2 mesiacov som mal celú hadicu od klími od farbiva, vytiekla cez ventil - menené na záruku

kontrola rozvodovej retaze -  dal som skontrolovat preventívne koli obavám z vrodenej vady, pri studených štartoch občas asi 1 sec. zahrkoce reťaz, potom ok, v servise skontrolovali, voľa remeňa bola v norme, už teraz si presne nepamätám to číslo (ked zvolávali na rozvody mna sa to netýkalo mam novšiu reťaz, zvolávačka na podložku do turba ma ale neminula) 

 

Spotreba:

1,2TSI priemer: 6,5l - 90% mesto. pokial idem jemne a predpisovo dokážem ju znižit na 5,5l 

Porovnanie s Combi 1,6TDI CR 77kw (r.v.2011) - 90% dialnica, priemer 6,4l - pri priemernej rýchlosti 160km/h, predpisovo 4,3l, na jednu nádrz cca 1200km čo je výborné.

Mám kamaráta, kt. má 1,6 MPI -  spokojnosť až na spotrebu benzínu, pod 7,5 sa ešte nedostal, jazdí dialnica-mesto.

 

Celkový dojem -  pokial by som najazdil 25000 ročne jednoznačnej beriem 1,6 TDI -  výkon 77kw je uplne postačujuci, ak chcem dokážem na jednu núdrž najazdit 1200km čo je brutálne. ALE pokial by som jazdil mesto, jednoznačne beriem  1,2 TSI, Vždy ked presadám z TDI do TSI čítim sa ako by som vystupil z kombajnu do elektromobilu, ticho, ľahučká spojka, radenie, všetko je jemné ako stvorené do mesta a to porovnávam obe autá s rovnakou výbavou Elegance.

Mám síce motor, kt. sa na scéne dlho neohrial (mám typ EA111, O3 ma EA211), preto sa bojím  čo ma ešte čaká, ale v roku 2011 by som sa aj tak inak nerozhodol.

Upraveno od texas

Proč uvádíš ostatní v omyl, když píšeš "kontrola rozvodového remena", když sám víš, že tento motor má řetěz? Oprav si ty nesrovnalosti, ať tady není zmatek.

Tak-tak, ten motor nemá remeň, ale reťaz. Vzhľadom na existenciu motorov 1.2 TSI EA211 s remeňom toto je dosť veľká nezrovnalosť/nepresnosť.

A jen doplním řetěz mají slabší a silnější ( od roku 2012 ). :kol-28:

Tak-tak, ten motor nemá remeň, ale reťaz. Vzhľadom na existenciu motorov 1.2 TSI EA211 s remeňom toto je dosť veľká nezrovnalosť/nepresnosť.

opravené, sorry za zmatek.

  • 9 měsíců později...
  • 4 měsíce později...

1,2 TSI 77kW rok 2012 najeto 75 000km, začala se objevovat mastnota na straně od plastového krytu rozvodů a od víka ventilů...viz fotky.

Nevíte čím to je, případně jsou vaše TSI suchá?

 

12695425_10204585032345925_1245710002_o. 12699243_10204585753563955_197805028_o.j 12737083_10204585742403676_1721123371_o.

  • 3 týdny později...

Mam rv 09/12 a mam to mastne jeste vic nez ty. Najeto 45000km. Byl jsi s tim v servise ? Nejaky poznatky ? Chystam se tam s tim zajet do servisu a optat se.

Upraveno od Enemy5

  • 2 měsíce později...

Ak ti môžem dať dobrú radu: nahraj si to video na YouTube alebo niekam aby sa dalo pozriet online. Ja odmietam sťahovať neznáme súbory z nejakého blbého úložiska s obmedzenou rýchlosťou a s potrebou lúštiť obrázky. A obzvlášť to platí ak som na mobile a nie na PC.

Nechci ti do toho mluvit, ale to video nemusíš stahovat dá se prohlížet online.  :kol-28:  Tedy přes PC .

Upraveno od Sniper_2003

Mne to ide tiez prehrat priamo na mobile bez stahovania.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.