Přejít na obsah

naměřené hodnoty emisí - velká špaténka


herrkomisar

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,dnes jsem si nechal změřit emise a výsledek hodně špatný,několika násobně víc CO2.když jsem se ptal technika co mám měnit,tak řekl,bud to může být:

teplotním čidlem - (ale ručička teploty mi na palubovce,pracuje správně)

řídící jednotkou - ?

svíčky - (nové Ngk najeto na nich cca 100km)

kabely - (původní)

katalyzátor - (původní)

asi před 8.měsíci mě zlobil zapalovací modul,motor běžel jen na dva válce a já musel ujet 5-6km.tím pádem palivo hořelo v katu a ten byl uplně do ruda rozpálenej.ttakže bych usuzoval jako laij že se spálila keramika.technik z emisí říkal že lamda pracuje správně a že tam teče o dost víc paliva na volnoběh než by mělo.spotřeba se mi jeví jako zvýšená!!!

tak nevím po čem mám jít dřív,jeden výfukař mi říkal at vyměním katalyzátor,že dostal na prdel tím hořením paliva,dám nový a po ujetí asi 70km,si řídící jednotka sáma doladí kolik paliva

poradte mi prosím....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máš pro příště pokud ti to nepálí tak s tím nejezdi a ani to nepokoušej,zničíš katalizátor. Jako teď dej novej a nech to zkontrolovat od někoho kdo tomu rozumí.Třeba autorizovaný servis nebo někdo kdo se tím živí ,je na to vybavenej patřičným zařízením a umí to s tím. :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to sis nechal merit jenom obsah C02? Vysokej podil C02 by skutecne odpovidal bohate smesi pri volnobehu a zaroven by to ukazovalo ze katalyzator je OK, pac jinak by jsi nameril zvyseny obsah HC, CO, malo CO2 jestli se nepletu, takze zacni vymenou cidla teploty motoru.

Podle me si RJ pohlida vypadky zapalovani a pokud se opakuje, valec odpoji, takze by k vypaleni katalyzatoru teoreticky dojit nemelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to sis nechal merit jenom obsah C02? Vysokej podil C02 by skutecne odpovidal bohate smesi pri volnobehu a zaroven by to ukazovalo ze katalyzator je OK, pac jinak by jsi nameril zvyseny obsah HC, CO, malo CO2 jestli se nepletu, takze zacni vymenou cidla teploty motoru.

Podle me si RJ pohlida vypadky zapalovani a pokud se opakuje, valec odpoji, takze by k vypaleni katalyzatoru teoreticky dojit nemelo.

a kde najdu prosím tě to teplotní čidlo motoru u mého typu?.děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chase:děkuji za informaci kde hledat.

když tak o tom přemýšlím co jsi mi psal,že se mám nejdříve ze všeho podívat na teplotní čidlo motoru,tak v tom nějakou spojitost začínám vidět.když mám na volnoběh auta zvýšený CO2 a po přidání otáček hodnoty poklesnou,(sice né do normy emisí),ale klesnou,tak bych se přikláněl že do motoru dává řídící jednotka povely štříkat více benzínové směsy.proto je zvýšený jen CO2 a ne HC.

když jsem měnil olej asi před 4.měsíci,tak jsem koukal na VAG a ten hlásil:chybu teplotního čidla(sporadicky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobry den prajem,citam citam,a mozem niekoho poprosit o pomoc,problem znie.bol som pred asi tyzdnom na emisnej,a vsetko ok az na to ze auto ma na volnobeh vela uhlovodikov,mechanik z emisnej spominal sviecky,ale tie maju asi 3000 km,a to sa mi zda ze je v norme,daval som tam original ngk,take ake tam maju byt,menil som aj zapalovacie kable,vsetky lebo na 3-tom valci to blblo,a blblo aj vihrievanie lambdy za katalizatorom,mam motor 1,6 benzin typ BFQ,motor ma po zahriati na volnobeh spotrebu tak 0.6-0.7l otacky sa pekne drzia tak na 670-680ot. test oboch lambd vo vagu ok,aj starnutie lambd je v norme,akurat som mal prasknutu hadicku co verta klukovku a tlaci to pred skrtiacu klapku,ale to je uz viac ako rok opravene,neviete co z tym? katalizator sa mi barz nechce menit.dakujem za radu :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napadaji me tri duvody vysokeho nebo zvyseneho podili nespalenych uhlovodiku (HC)

bud malo ucinny katalyzator (nejen vysoky podil HC, ale i CO, nizky podil CO2 a prebytek kysliku), od toho je tam 2. lamda sonda aby stav katalyzatoru vcas nahlasila

problem s tvorbou smesi (neverohodona lamda, cidlo teploty motoru, vaha vzduchu): zvyseny podil HC, CO

spatna zapalovaci soustava (velmi zvyseny podil HC, velmi malo CO, a proto taky mene CO2, velmi mnoho zbytkoveho kysliku), vypadky zapalovani RJ vyhodnocuje a zapisuje do pameti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže až dnes jsem vyměnil lamda sondu,chtěl bych se zeptat je potřeba jí nechat pár km zaběhnout aby se třeba seznámila s řídící jednotkou aby byl znát efekt?protože mám dojem že jízdní vlastnosti a spotřeba paliva je úplně stejná....

Zatím jsem s novou sondou najel cca 18km.

Na VAG jdu až ve středu :feve:

Editováno: , autor: herrkomisar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten co mi koukl na auto přes vag tak řekl at vyměním lamdu,že je mrtvá.čidlo teploty to taky hlásilo jen sporadicky,a řekl že blbne jen za studenýho motoru.neměřil ho.určo ho taky vyměním.

ještě jsem zapoměl napsat že se houpou otáčky když stojím s neutrálem,tak trochu lítá ručička,když se chci pomalu rozjet tak otáčky padnou asi k 400 a pak se jakoby chytnou a jedu....zaplat pánbůh že nechcípne motor,jinak bych byl už dost krát,na křižovatce za tele za volantem.ale to bylo i před výměnou lamdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem vyměnil čidlo teploty,zdá se mi že se nic výměnou nezlepšilo.

Začíná mě nervy drásat ta zvýšená spotřeba,natankoval jsem 52litrů k dnešku jsem je vyjezdil a podle ujetých to dělá 390km,což je přes 13litrů/100km.je fakt že jsem těch 52litrů projezdil jen po městě,ale i tak je to dost!

No tak je to normální,tam musí být něco v prdeli,ale podle vagu je vše ok.............

Už nevím co vyměnit,ale auto to není. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes kontrola VAG jak jsem měnil lamdu tak je ok,čidlo teploty jsem vyměnil taky,vyčistil škrtící klapku(+základní nastavení),zádné závady nenalezeny,ale:

od vyčištění klapky mi téměř pokaždé zastaví otáčky na 1200 a to,když pomalu dojíždím ke křižovatce točí motor na 1200ot.jakmile se přestanou točit kola,a auto je v uplném klidu,motor ubere otáčky a poklesne to na cca 800ot jak má být.jak to je možný klapka se nastavila?mám pocit že to je jen za teplého motoru,že by to mělo spojitost s výměnou čidla teploty,je nové ale člověk nikdy neví.....protože otáčky byli v pořádku do tý doby než jsem vyměnil čidlo,až pak jsem čistil klapku.

co se týká spotřeby jak jsem psal,tak to poznám až vyjezdim nádrž....... :aggressive:

mě už z toho jebne....

Editováno: , autor: herrkomisar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na zkoušku jsem vrátil původní staré čidlo,abych se ujistil že není vadné.otáčky i přesto zlobí.

koupil jsem sprej na čištění karburátorů a klapek,řádně prostříkal,ale otáčky stále zlobí.

ten sprej určitou službu vykonal,motor je klidnější,lépe akceleruje,a řazení je plynulejší,takže doporučuji vyzkoušet.

taky zajímavé je,že otáčky při příjezdu ke křižovatce (jak jsem již psal) vysí na cca 1200,po uplném zastavení klesnou,ale neděje se to pokaždé.a také dělá to jen když stoupne teplota motoru cca 70ctupnů a víš.

nemohl by být načatý snímač otáček pro klikovou hřídel?někde jsem něco četl.....

Editováno: , autor: herrkomisar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...