Duben 1, 201213 r A o jakých otáčkách tady mluvíme? Pokud vím, tak benzín ty nižší otáčky snáší mnohem lépe jak nafta, kdy při stejném zařazeném rychlostním stupni diesel "skuhrá". Zkus zařadit (manuál) např. při 80km/hod 6.rychlostní stupeň u dieslu....zatím co benzín si to jen ševelí, diesel se doslova dusí. Na rovině při 60km/h řadím pětku a motor si jen brumlá okolo 1650-1700 ot., u dieslu musíš dát 4.stupeň, jelikož se to tomu motoru prostě nelíbí. Můj příbuzný pracuje ve vývoji benzínových motorů v Audi - Ingolstadt. Mimochodem právě mojí 1,8 TSI měl co by vedoucí vývoje nastarosti. Zajímalo mě, jaký má názor na nízké otáčky u nafty i benzínu. Pro oba jsou nejoptimálnější 2000 ot/min. Pokud člověk nejezdí tak často ve městě, nějaké to ježdění na nižší otáčky (hlavně pro benzín) nevadí. Ale tak jako tak pokud to člověk bude trápit v etrémně nízkých otáčkách, nic neušetří, jelikož jednotka musí nastříknout větší množství paliva..,stejně jako nafta, aby to motor vůbec utáhnul. Jinak Miku....na rovince při těch 80km/h na 6.st to žere okolo 5 litrů. Mů rekord byl, když jsem jel z Č.Budějovic do Třebíče v brzkých ranních hodinách a bál jsem se jet rychleji kvůli tmě - hlavně kvůli té noční Zoo, co člověk na silnici potká. Jel jsem max.do 70km/h a do Třebíče jsem dojel za 5,2l. Což je extrém....ale dá se.
Duben 1, 201213 r Promato nevím jestli jsi někdy měl naftu, ale co tu popisuješ tak jezdím běžně. Při rychlosti 60 km/h mám 5 stupeň a když temu šlápnu buď podřadí nebo prostě vystartuji. To co jsi tu psal, to jsem nezažil, právě naftě svědčí nižší otáčky, benzínu ne.
Duben 1, 201213 r Tak zrovna s dieslem jsem za celý život najezdil víc, než s benzínem....doma byly tři Octavie s dieslem, v práci co by se služebníma Octávkama v TDI se najezdím až až. Miku, já Ti tu nepomlouvám diesel, to ani náhodou :-) Jen trošku usměrňuji tvé názory o benzínových motorech, kdy to co tu prezentuješ je prostě nesmysl. Naposledy jsem jel včera s O II. 2.0TDI a zkrátka ve městě dát 4.st při 50km/h je z motoru slyšet, že to není ono. Možná že CR je na tom už lépe, mluvím o pd-čkách. Nebo spíš...zkus si někdy jet s TSI a třeba změníš názor. Na TSI jsem najezdil už přes 20000km, tak snad za tu dobu mohu říci, co jsem postřehl. Pokud naftě, ale i tomuhle TSI budeme šlapat z nízkých otáček na krk, Bůh žehnej našim dvouhmoťákům :-D Jinak abych Tě potěšil, když jsem vybíral jaký motor, přišla od mého příbuzného odpověď. "Pokud budeš jezdit hodně po dálnici v Německu 160-180, u dieslu 105kW (Audi A3) se pohybuje spotřeba kolem 10 litrů, u TSI (Audi A3 118kW) to při stejné rychlosti dělá průměr 16-17 litrů. Pokud bych tedy jezdil často do Německa po dálnici, jdu jednoznačně do dieslu. Ale zkus být objektivní ;-)
Duben 1, 201213 r Tak PD potřebuje hodně nakrmit, je žíznivé, ale ten CR to zvládá v klidu. Technika je technika. Kdysi jsem jezdil s benzínem, taky vím co to je.
Duben 1, 201213 r Moderním benzinovým motorům nízké otáčky nevadí... http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv
Duben 1, 201213 r No jistě nevadí, když to říká jeden z pachatelů 1.2 TSI a jeho neblahé proslavenosti (rozvody, podložky pod regulaci turba...).
Duben 2, 201213 r Jo, to bych také rád věděl to co on, abych příště koupil motor, co se po pár tisících km nerozpadne. Pro ty co nechodí do sekce OII, odkaz na článeček o rozvodových řetězech. http://forum.skodahome.cz/topic/50051-14-tsi-90-kw/page__view__findpost__p__1606866
Duben 2, 201213 r Z principielního hlediska je podtáčení dieselu jeho pomalá vražda a k tomu časté starty po městě. Viz stav motorů dodávek rozvážkových firem. Vše v haj.lu.Benzínu to tak nevadí,ale každý motor má "své" otáčky. A ty řeči že se může od 1000 ot je hovadina. Výrobce to schválí aby se to likvidovalo a obměňovalo. I to TSI pocitově jede až od 2200 ot. a max má 1750... A staré TDI(čerpadla) trpěly na podtáčení morově. Pak to jenom hulí a nic.To čerpadlo potřebovalo taky "švuňk" aby byla nafta řádně rozprášena v množství které tam tlačí. A doporučuji každému podívat se jak vypadá rozprášení při nízkých a vyšších točkách. Měli jsme na škole stolici na vstřik. čerpadla a byl to marast co to v nízkých dělá.Doslova to jenom uchcává a nerozprašuje. V extrému hrozí propálení pístu. U CR je jiná situace,ale i tak se otáčky resp sací efekt motoru využívá k roztočení vzduchu v motoru pro řádné prohoření a když to není je zle a motor je jak zavřená kamna. Schválně zkuste 50 km/h při tempomatu na 4ku a na 5ku. Moje 1,9SDi brala na 5ku víc jak na 4ku. I poslechem bylo cítit jak se ten motor rve proti přírodě...A dnes u TSI je to to samé, našeptávač ukazuje 5,ale já ho dlabu.Spotřeba je stejná a motor nemíním trápit drkotáním.
Duben 3, 201213 r mikaldac: nedělej jim tu vrásky na čele, stačí, když je tu prudím já To by bylo k Mikovi... Pawouku, lepší už to nebude. Eco je eco. Když si kupuji benzín, tak počítám, že spotřeba benzínu je větší, než nafty u dieselu. Mike chce svými řečmi jen rýpat a má z toho dětinskou radost. Třeba mu někdy povím zimní příhodu mého známého s Mitsubishi Outlander 4x4 TDI, tuším 103kW. Byl rozčarovaný z "hrubého" chodu motoru, díky čemuž nezvládl smyk na ledovce a skončil v příkopě. I po týdnu byl rozčilený, že TDI neměl kupovat, že v Opelu Zafira 4x2 v benzínu tuto situaci zvládl. Upraveno Duben 3, 201213 r od Tygrik
Duben 18, 201213 r Řeknu Vám, blednu závistí. Jezdím denně do zaměstnání asi 25km tam a 25km zpět, ale průměrnou spotřebu dle pp mám 8,2l až 8,6l. Jet za 5l, tak tomu nemohu věřit, leda tak osmdesátkou a do vršku tlačit. Auto mám zatím poměrně krátce, a mám najeto okolo 3000km. Pochybuji ale že to bude lepší. Je ovšem fakt že jezdím po státovce a část po dálničním přivaděči, ale JEZDÍM, nešolíchám. Na druhou stranu to svezení za nějakej ten litřík stojí.Mějte se, a jezdit opatrně!
Květen 18, 201213 r dobrý den mate uz niekto nový soft na 1.4tsi-zaujima ma ci sa zlepsil nabeh kurenia lebo kurenie je jedna katasrofa u toho auta dakujem.
Květen 30, 201213 r Jsem si vědom úskalí počítání spotřeby podle tankování „do plné, do prvního vypnutí pistole“, takže další řádky berte prosím jen jako informaci a s rezervou. Palubní počítač už delší čas ukazuje průměr 7.0l/100km. Dnes po natankování opět do plné mi to vyšlo 6.8l/100. Celou nádrž jsem vyjezdil na okreskách a ve městě, 60% pak na trase z a do práce, což je 11km jedna cesta.
Červen 11, 201213 r Zdravim vsetkych Yetakov. Zaujimava diskusia ale doteraz som ale nedozvedel aka je spotreba Yeti 1,4 tsi na dialnici po zabehnutio motora. Vsetci tu pisete o okreskach a meste, tam viem ze sa dokazem dostat lahkou nohou na slusnu uroven, zaujima ma ale dialnica. Nechcem velke auto do mesta, v meste mi vacsinou staci bicykel. Mal som na skuske yetiho 1,4 aj 1,2 ale obidve auta nezabehnute a na dialnici mi to zralo fakt hrozne - od 9l nahor. Ak tato spotreba plati aj po zabehnuti motora, povazujem to za najvacsiu slabinu tohto auta, dokonca vacsiu ako rozvodovu retaz. Prosim o komenty, dostal som totiz od predajcu skvelu ponuku na 1,4 (12,5tis eur) ale chcem jazdit obcas k moru a na hory. Vopred dakujem za komenty!
Červen 11, 201213 r Nekupuj si krabici na dálniční provoz - i s dieslem to žere na dálnici dost, natožpak s benzínem. Kup si nějakýho sedana s co nejnižším Cx.
Červen 11, 201213 r no provoz na dialnici bude predpokladam tak maximalne 35-40%... na yetim sa mi paci variabilita, interier, relativne maly rozmer pri parkovani.. len ta spotreba.. benzin ide stale hore..
Červen 11, 201213 r Yeti a dálnice – malé neštěstí! Myslím, že je úplně jedno jaký je motor pod kapotou, vždy to dopadne stejně, ale budu psát za ten svůj a to 1.4TSI.. Pokud se spokojíš s tím, že po dálnici pojedeš max 120km, tak to ještě nedopadne tak zle, ale dalších 10km navíc je + litr, dalších 10km, další litr. Na trase OL – Brno – Praha, kdy 120km málokdy překročím, ve dvou osobách, se do 8l/100km tak tak vlezu. 130 – 140 je už pomalu o desítce. Yeti není dálniční auto a pokud ti záleží na spotřebě, tak ti ho nedoporučím. Mám dceru kousek za Prahou. Jedna cesta 370km přes Brno. Zrovna včera jsem s manželkou diskutoval na téma dálnice Ol – HK – Praha. Bylo by to tak 250km, nájezd na dálnici mám za barákem, byl bych v Praze za dvě hodinky, klidně bych ráno jel tam a večer zpět. To bych si ale určitě jako další auto nekoupil yettiho, ale něco s daleko menším Cx Jinak ale na yettiho nedám dopustit a hned se mu jdu omluvit za to, co jsem nyní napsal. PS: prý se chystá úprava chlazení výfukového potrubí, která výrazně sníží spotřebu právě v dálničním provozu.
Červen 11, 201213 r PS: prý se chystá úprava chlazení výfukového potrubí, která výrazně sníží spotřebu právě v dálničním provozu. To se asi netýká současné generace 1.4 TSI? Pokude je mi známo, tak se rozsáhlé úpravy týkají nové generace 1.4 TSI EA 211. Výfukové svody jsou u ní integrovány do hlavy motoru, kde jsou zároveň ochlazovány chladící kapalinou. Ovšem kdy a do jaké škodovky se to bude montovat netuším - nejspíš Octavia III. Prozatím první auto s tímto motorem by měla mít nová Audi A3.
Červen 12, 201213 r hm spotreba 10 na dialnici to je dost. vlani som bol v sarajeve a dubrovniku na octe 1,9 tdi a dialnice som daval 160km/h s priemernou spotrebou do 6l. dvojnasobna spotreba je naozaj dost. skoda (yeti), bola to laska na 1 pohlad :/ dakujem za komenty!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.