martikk Vloženo 8. Březen 2016 Vloženo 8. Březen 2016 (editace) Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm. Editováno: 8. Březen 2016, autor: martikk 1 Citovat
Pawouk Vloženo 8. Březen 2016 Vloženo 8. Březen 2016 Divná argumentace, vždyť 1.2 TSI měla také problém s řetězy a 1.8 TSI s rozvody taktéž a vesele se čipují, nehledě k tomu, že 1.4 se vyráběla až se 132 kW a rozvody má stejné, jako u 90 kW verze. Takže je to nesmysl. 110 kW / 250 Nm je u tohoto motoru (EA211) jedna z továrních variant. Citovat
martikk Vloženo 8. Březen 2016 Vloženo 8. Březen 2016 Psal jsem pár firmám co to dělají a odpověděli mi, že zdůvodu problémových rozvodů to nedělají, že neposkytnou záruku na motor. Citovat
Pawouk Vloženo 8. Březen 2016 Vloženo 8. Březen 2016 Heh, ty záruky na motor bych chtěl vidět v praxi, až se něco podělá... Citovat
martikk Vloženo 8. Březen 2016 Vloženo 8. Březen 2016 Já taky, oni to sice píšou, ale taková věc není nikdy uplatnitelná. Kdo stím počítá je blázen. Ale na ten dotaz proč to nedělají odpověděli takto. Citovat
marek2 Vloženo 29. Květen 2016 Vloženo 29. Květen 2016 Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm. Díky, konečně vysvětlení, proč to seriózní firmy nedělají u 1,4 TSI 90kW Citovat
motorpower Vloženo 29. Květen 2016 Vloženo 29. Květen 2016 Musím s Pawoukem souhlasit, protože tyto motory se upravují poměrně dobře, a úprava pokud necuká nemá na rozvodový řetěz vliv. Citovat
janos_kadar Vloženo 23. Březen 2017 Vloženo 23. Březen 2017 Mohl by nekdo vysvetlit, ze se da jen vymenou sotfveru zvysit vykon motoru 1.4TSI (92kW r.v.2016) na 110kW jak je to u 4X4? Citovat
ondra86cz Vloženo 25. Červen 2019 Vloženo 25. Červen 2019 U generace EA211 se nakrmením SW v oblasti paliva a vzduchu se dostaneš se sériovým turbem (1.4TSi 92kW - kód motoru CZCA) na cca 117-122kW. Dál se dá dostat jen s větším dmychadlem z motoru 110kW (1.4TSi 110kW - kód motoru CZDA). A to je pak někde kolem 135-140kW. Další restrikcí z výroby je výfuk který je postavený přiměřeně k výkonu. Pro výkon cca 200koní je potřeba průměr trubek 55mm a třeba moje Fabia 3 edice R5 má hned za středním dílem redukován průměr na 50mm (z důvodů snížení hlučnosti). Ikdyž u turbomotorů není až tak důležitý zmiňovaný průmer potrubí, nicméně pomůže k lepšímu výplachu válců. Jinak každý motor má rezervy a to i třeba motory ze starší generace EA111 1.2TSi (CBZA,CBZB - 63kW, 77kW), 1,4TSi (CAXA,CAVE,CTHE - 90kW,132kW,132kW), u všech zmiňovaných motorů lze bezproblémově chipovat v rozsahu cca 20-30%. Stav rozvodů nemá s upravou SW nic společného, je to výrobní defekt který se dá odstranit montáží polední nahrady rozvodového ústrojí. U 1.2TSi je to podmíněno dokonce výměnou nalisovaného kola na klice (které bývá většinou poškozené). V Praze můžu doporučit http://www.profituning-praha.cz - Michal Vojáček, je to člověk který ví co dělá a přímo na místě odbrzdí výkon před i po. 1 Citovat
cilda1 Vloženo 26. Červen 2019 Vloženo 26. Červen 2019 (editace) Profituning a Michal Vojáček = dobrá volba,mohu doporučit z vlastní zkušenosti,? Editováno: 26. Červen 2019, autor: cilda1 1 Citovat
Durri76 Vloženo 16. Říjen 2019 Vloženo 16. Říjen 2019 Dodal by som ešte jednu dôležitú poznámku ktorá sa tu nespomína. Je to fakt, že po načipovaní benz. variant sa môžete roslúčiť s tankovaním 95ky. Odborné firmy ako napr. nemecký ABT na to upozorňuje...min.oktan.číslo 98 a vyššie, v opačnom prípade môže dochádzať k predčasnému výbuchu palivovej zmesy vo valci (ešte skôr ako príde k iskre). Citovat
Pawouk Vloženo 17. Říjen 2019 Vloženo 17. Říjen 2019 No to jsou věci, tak to asi není moc dobrá úprava, když si neumí poradit se standardním oktanovým číslem. K čemu je tam pak čidlo klepání a řízení motoru? Co na to motorpower? Citovat
motorpower Vloženo 17. Říjen 2019 Vloženo 17. Říjen 2019 (editace) U nás mají benziny obecně i tak horší oktanové číslo než se uvádí. Doporučuji aspoň vždy od půl nádrže paliva střídat lepší 100 s 95. Doporučuji nejezdit v nízkých otáčkách, tam hrozí detonace a karbon nejvíc, navíc jsou koncepční a nesouvisí tolik s oktanovým číslem. ke všemu začíná bludný kruh kdy platí ...více karbonu, více detonací. Pokud plánujete cestu do DE, stačí tam natankovat a máte jiné auto. Snad jsem to napsal k pochopení. Používejte VIF, je proti karbonu dle testů účinný. MPR Editováno: 17. Říjen 2019, autor: motorpower Citovat
Stormy Vloženo 2. Březen 2020 Vloženo 2. Březen 2020 Zopakuji dotaz Pawouka z první strany. Co na to spojka a převodovka (navýšení výkonu a točivého momentu) je stavěná na 200 Nm ne? Jsou s tím nějaké dlouhodobé zkušenosti? Citovat
motorpower Vloženo 3. Březen 2020 Vloženo 3. Březen 2020 U manuálu při dobré úpravě nic nehrozí, a suché DSG se ser.... jak na běžícím páse i bez úpravy. Tam už je to na velké zvážení. Osobně spíše nedoporučuji. Citovat
Fugazzi Vloženo 30. Červen 2020 Vloženo 30. Červen 2020 motorpower> Na kolik se tedy dá bezpečně upravit 1.4 TSI 90kW/200Nm CAXA? :) Citovat
motorpower Vloženo 30. Červen 2020 Vloženo 30. Červen 2020 Jde i navíc, ale toto je s rezervou bezpečné. Citovat
ondra86cz Vloženo 27. Únor 2021 Vloženo 27. Únor 2021 Jo je pravda jak píšete že je lepší používat proti detonačnímu spalování kvalitnější benzín ( s vyšším oktanovým číslem), protože i pro bežné motory je probém karbon který vzniká při jízdách na N95 s nízkým zatížením. Osobně jezdím na Verva 100 nebo Maxmotion, a navíc do každé nádrže přidávám VIF benzin aditiv. Suběktivně můžu říct, že za studena je chod motoru klidnější než na N95. Co se týká DQ200 (7°DSG / suché spojky) tak je seriově stavěná na 250Nm. Na trhu existuje několik úpravců kteří dokáží odstranit problém s "eko" řazením v nízkém spektru otáček a hlavně dokáží zvýšit tlak na spojkách kdy se posune maximální přenášený moment na cca 350Nm. Mezi ty renomované patří třeba TVS-engineering který je v ČR zastoupený minimálně jedním úpravcem. Co se týka vnitřku převodovky tak je to skříň srovnatelná s běžnou mechanickou převodovkou, jen vše řídí mechatronika a má dvě souosé spojky. Citovat
Kelim1990 Vloženo 7. Březen 2023 Vloženo 7. Březen 2023 Tady se seslo znalcu.Az na to ze Fabie rs ma turbo i kompresor tak jak muzes napsat ze je stejny jak 1,4 tsi 90,92kw? :D Citovat
Pawouk Vloženo 7. Březen 2023 Vloženo 7. Březen 2023 Na koho, nebo na co, tady po dvou letech od posledního příspěvku reaguješ, znalče? 1 Citovat
e1. Vloženo 7. Březen 2023 Vloženo 7. Březen 2023 Pán znalec v sekcií o Yeti píše o Fabii II RS ako reakciu na Fabiu III Edition R5. Úplne k veci... Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.