Jump to content

Chiptuning


Luďa

Recommended Posts

  • 3 years later...
  • 1 year later...

Choceňák – stále mě nic na 100% nepřesvědčilo jít do chiptuningu Yetiho, netvrdím ale, že o tom občas neuvažuji. Výkon motoru 1.4TSI mě v 99% stačí, ale občas se mi stane, že nějakého koníka navíc bych přivítal.

 

Strogas – 122kW!!! Nic proti gustu, ale není tohle už trošku moc? Nejčastější nabídky na úpravu motoru 1.4TSI jsou někde kolem 105kW.

Link to comment
Share on other sites

Motor jako takový (či spíše jeho "střeva") by to nejspíš měl ustát, vždyť je prakticky stejný, jako u FII RS, kde má 132 kW. Tam ovšem již bývají nějaké problémy jako propálené písty atd. Mě spíš zajímalo, jak se zvýšený točivý moment bude dlouhodobě tvářit spojka a převodovka, které je na 200 Nm. Alespoň to tvrdí výrobce.

 

Mam origo YETI 4x4 103 kw/140 koni a 350 kroutek...chip u motopowera na 190 koni a kroutek 420 najeto 60 tisic po chipu a super....auto se s predeslim vykonem neda vubec srovnat a ted je jizda pozitkem

To je ovšem TDI.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chiptuning pokud není homologovaný (což v Česku většinou není) je nelegální dávno. Jen teď se ty auta budou povinně evidovat a majitel podepíše papír, že si je vědom, že auto nesmí na silnici. Jistý většině velmi známý zvyšovatel výkonu se už nechal slyšet, že on žádný chiptuning nedělá a ani nedělal a že se věnuje pouze "opravám řídících jednotek".

Link to comment
Share on other sites

To nevím proč, co jsem koukal na takové firmy co se zdály věrohodnější a mají např. certifikát tak měly napsáno nedoporučují a nabízely jen 1,8 , nebo TDI.

"Tento motor z důvodu konstrukčních nedostatků neupravujeme" To mělo napsáno více firem.

A že by to napsal někdo jen tak a přicházel o kšeft?

Proč, když jde udělat vyšší výkon a menší spotřeba to tedy nedělá hned výrobce?

Edited by marek2
Link to comment
Share on other sites

To nevím proč, co jsem koukal na takové firmy co se zdály věrohodnější a mají např. certifikát tak měly napsáno nedoporučují a nabízely jen 1,8 , nebo TDI.

"Tento motor z důvodu konstrukčních nedostatků neupravujeme" To mělo napsáno více firem.

A že by to napsal někdo jen tak a přicházel o kšeft?

Proč, když jde udělat vyšší výkon a menší spotřeba to tedy nedělá hned výrobce?

No to je tedy argument...  No já jen, že stejné motory se vyráběly v různých výkonových variantách až do maximálního výkonu 132 kW. Navíc tam byl jen kompresor. Mechanika je u všech prakticky stejná.

Link to comment
Share on other sites

Pawouk - mám k tobě prosbu - co je jiné v jednotlivých variantách 90/92/103/110/132kW, tedy až na ten kompresor u varianty 132kW? ( doufám, že jsem ty výkonové variace moc nepomotal )


Blíží se moje narozeniny a já stále nevím, jaký dárek si nadělím. Moc mě svrbí prsty, lehce mě mrazí v zádech, bolí mě chodidla, mám průjem… to vše nasvědčuje tomu, že mě zase chytá touha po něčem šíleném a jelikož je mi moc let na to, aby v tom byla ženská, tak už zbývá jen auto… Jen bych nerad Tulákovi zvýšením výkonu ublížil.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Pawouk, slyšel jsem něco o tom, že některé motory mají už od výrobce daleko větší výkon než je tabulkový. Jenže pokud by můj Tulák nyní měl 100kW, tak jeden úpravce, nabízející 96kW a 230Nm, by hodinu mohl dělat, že něco dělá, pak dát auto na válce a říci: máte tam 100kW a natáhnout ruku pro peníze……. Pak se ovšem nedivím, že většina nabízí měření výkonu až po úpravě.


Edited by Artigas
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...