Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

Ahoj.Mám nově koupenou Octavii tour trumf combi 1.6 mpi.Auto je trošku lenivé a když navytočím jedničku,tak dvojka od spodku vubec netáhne.Jakou máte u tohoto motoru spotřebu a za kolik jedete po dálnici?Byl jsem ted v Praze,400km tam a to same zpět po dálnici jel jsem kolem 130km/h a průměr tam 7.1 a zpět 7.3.

Zdar Dušane,

1.6 MPi není žádný závodník a jak čtu, tak je Tvoje Octa nová. Dopřej ji čas na záběh a po záběhu to bude lepší. Mám tu samou motorizaci a prvních cca 3000 km motor vůbec neprojevoval žádnou ochotu tahat. Cca v 7500 km už bylo poznat, že motor jde jinak - ochotněji a svižně. Teď mám najeto 10kkm a spokojenost. Na dálnici to je žrout, protože to má krátkou převodovku a motor ve 130 km/h točí jak střelený - holt ta 6ka tam chybí :-( . Jinak pokud jedu klidovou jízdu Opava - Zlín a nespěchám tak není problém zajet za 5,7 /100km. Ve městě je to trochu horší, to mi vychází na 6,3 - 6,5 /100km , ale žádná hrůza. Z mé strany spokojenost.

Jinak ať Ti octa dobře slouží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všetkých škodovkárov. Ja mám síce audi, ale s týmto motorom (BSE). Taktiež som riešil lambdu pred katom - chyba bola tuším 18675 a to opakovane po zmazaní vyskočila asi po 30-40 km. Občas to aj jemne škublo, po výmene už asi 3000km je pokoj.

Nedávno som mal menší problém: Po dlhšej jazde vo veľmi silnom daždi som auto odparkoval. Po dvoch dňoch, keď som zase jazdil, mi motor od 1000 do 2000 ot. začal "skákať" na 3 válce. Nechal som otvorenú kapotu na slnku asi 5 hodín a potom to už bolo OK. Na diagnostike nebola žiadna chyba. Čo tam asi mohlo navlhnúť?

Motor má ještě kabely ke svíčkám..tak mě napadají ty nebo el.rozdělovač.

Ahoj.Mám nově koupenou Octavii tour trumf combi 1.6 mpi.Auto je trošku lenivé a když navytočím jedničku,tak dvojka od spodku vubec netáhne.Jakou máte u tohoto motoru spotřebu a za kolik jedete po dálnici?Byl jsem ted v Praze,400km tam a to same zpět po dálnici jel jsem kolem 130km/h a průměr tam 7.1 a zpět 7.3.

Auto začíná žít tak od 2800ot

Spotřeba:

K-Vary-Praha-Jablonec - 2 osoby+dítě+plněj kufr+kočár (liftback,17" kola, semtam klima)

250km - (okresky 100kmh - dálnice 140kmh) - PP7,4l/100km (real 7,8l/100km)

Jen Dálnice

80km (140kmh) PP7,9l/100km (real 8,3l/100km)

Když pojedu sám, typuju spotřebu o 0,3l méně.

Když bych tam měl 15" plecháče, typuju o další 0,5l méně

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to moje spotřeba Havířov Praha byla ještě ok,protože auto mělo najeto nejakých 300km.Těd asi 1200km.Ta dálnice kolem 7 litrů je ok,město zetím mezi 8 až 9 .Jen snad to bude časem trošku živější.Dosud jsem jezdil Fabii combi 1.2 51kw ještě na LPG,takže pro mne je asi každé auto živější,ale třeba W polo 1.2 44kw od manželky by octávce ve městě dala naprdel .Tam je přechod 1-2-3-4 parádní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Kluci má tu někdo zkušenosti, s neochotou 1.6MPI 75kW jít do otáček typ BGU, tam je EGR, váha vzduchu atd...předpokládám, že něco z toho bude v háji co...

Ptám se protože mám výbornou nabídku od paní na Golfa mk5, najeto 56 000km už jednou kdysi tam byla čistěna a nastavena klapka v servisu VW, o víkendu jsem s tím jel a přišlo mi to pocitově horší než kdejaká 1.2. Rozjezd na jedničku OK, zařadil jsem za 2 a to auto jakoby vůbec nechtělo ject jakoby houply otáčky a pak se to pomalinku sunulo …

Také jsem zaznamenal cvakání v mot. prostoru ... tiktak jakoby upoustěl nějakej ventil.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyhle motory mají strašně línou 2. Musí se hnát do otáček.

K tomu cvakání - tipnul bych to na ventil nádobky s aktivním uhlím. Cvakání je v pořádku, to znamená, že systém odvětrání funguje. Akorát že nádobka nebude odizolována od karoserie, tím se to cvakání zesiluje a otravuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to cvakalo dost hlasitě i v kabině...pořád se mi nezdá, že by to auto na dvojku nechtělo ject...

Tohle může být klidně i ta váha vzduchu.

Odkud to cvakání jde, když je to tak slyšet.

Asi to chce diagnostiku, načíst paměť a zkontrolovat měřené hodnoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když třeba jedu nekde v koloně na dvojku,auto má kolem 1000 otáček a sešlápnu plyn,tak to chvíli trvá,než se začne něco dít.O tom že by to mělo tendenci výrazně zrychlovat řeč být nemůže.Ostatní stupně ale ok.Jen ta dvoječka.Jak už je ale v otáčkách,tak je to lepší.Zatím najeto necelé 3000km .Trochu se to ale zlepšuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

Přijde mi divné, že když pojedu po městě na "podtočenou" dvojku a dám plnej, tak se to auto nerozjede...

Specifikuj podtočená dvojka a specifikuj nerozjede?

Je tu k tomu spousta dalších aspektů. Bylo to do kopce nebo po rovině....atd.

Dávat plnej na podtočenej motor se moc nevyplácí a je lepší podřadit. Auto by ale i tak mělo zrychlovat, sice neochotně, ale mělo. Pokud se tak něděje a po sešlápnutém plynu (ať už polovinou nebo plným plynem) zůstávají otáčky na stejné hodnotě, je někde chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když třeba jedu nekde v koloně na dvojku,auto má kolem 1000 otáček a sešlápnu plyn,tak to chvíli trvá,než se začne něco dít.O tom že by to mělo tendenci výrazně zrychlovat řeč být nemůže.Ostatní stupně ale ok.Jen ta dvoječka.Jak už je ale v otáčkách,tak je to lepší.Zatím najeto necelé 3000km .Trochu se to ale zlepšuje.

Ostatní stupně ok? Jako, že na 5 to z 1000ot. zrychluje jako "normálně"?

Z 1000ot. nebude žádný motor ochotně zrychlovat, i více válec by musel trochu zabojovat.

Mi přišlo že ten motor zrychluje standardně, pokud potřebuješ zrychlit razatněji, tak buď dát za jedna, což mi přijde jako blbost, nebo udělat prokluz na spojce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ostatní stupně ok? Jako, že na 5 to z 1000ot. zrychluje jako "normálně"?

Z 1000ot. nebude žádný motor ochotně zrychlovat, i více válec by musel trochu zabojovat.

Mi přišlo že ten motor zrychluje standardně, pokud potřebuješ zrychlit razatněji, tak buď dát za jedna, což mi přijde jako blbost, nebo udělat prokluz na spojce.

Řeknu to jinek.Manželka má Polo 2008 1.2 vysavač a ta zvláda tu dvojku od nížších otáček asi o 40% lépe.Nemyslím si,že neumím řadit a normálně když řadím 1,2,3 a dál tak je ta dvojka dobrá já mluvím o dvojce v nížších otáčkách.To se snad stává i jiným,že třeba v koloně popojíždím,tak tam z 2 nebudu rvát jedničku jen aby motor točil.Samozřejme že auto musi jet dejme tomu 20km/h.Zatím je to prostě tak.Jinak na pětku se bát nemusíš že tam mám 1000ot.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... pokud potřebuješ zrychlit razatněji, tak buď dát za jedna, což mi přijde jako blbost, nebo udělat prokluz na spojce.

Nechci konfrontovat, máš sice pravdu, ale to se bavíme o klidné jízdě, ale než plným plynem nechat proklouznout spojku na 2rs (docela prasárna), pak opravdu raději za 1rs. Věřím, že stejným způsobem by zareagovalo i DSG.

To proč je 2-ka tak tupá je zkrátka vlastnost tohoto motoru (elektroniky).

Lancelot to nedávno připomněl jako turbo efekt okolo 2500ot, kdy auto z tuposti začne reagovat svižněji.

Já to prezentuji jako snížení citlivosti plyn.pedálu do 35kmh (2rs=2500ot). Charakteristika pedalu (tak polovina plynu) se od této rychlosti prostě změní asi o 10% - sledováno na VAGu v měřených hodnotách (lehce ani plně šešlápnutý pedál tento jev pocitově neudělá). To samé lze vycítit u 1RS okolo 4500ot a u 3RS okolo 1700ot...4RS asi 1300ot...5RS je převod tak těžký, že nejde lehce vypozorovat.

Funguje to PODLE MÉHO přibližně asi takto:

Pedál stupnice=procento výkonu do 35kmh / po 35kmh

0=0%/0%

1=10% / 1=10%

2=20% / 2=20%

3=28% / 3=30%

4=35% / 4=40%

5=41% / 5=50%

6=53% / 6=60%

7=65% / 7=70%

8=78% / 8=80%

9=90% / 9=90%

10=100% / 10=100%

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj byl jsem se podívat na ojetině na kterou jsem dal zálohu.

Nikdy jsem s 1.6 nejel. Jel jsem s autem celkem 5kilometrů ...

Rozjel jsem se z křižovatky dám dvojku na dlouhé rovince a pomalu mačkám plyn na podlahu auto malinko škublo a otáčky pomalu nahoru auto ale nemělo chuť nabírat rychlost...prostě mi ta dvojka přišla slabá.

Ostatní stupně lepší ale zrovna jsem měl takovej úsek kde se moc nedalo auto nějak víc zkoušet, stejně to jde hned na rozvody tak tohle nechám prohlídnout servisákem, kterej má tu 1.6 najetou.

Co mám druhé auto 40kW tak to proti tomu na dvojku trhá asfalt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak upřímně už nevím, motor mi chodí na volnoběh hrozně nekultivovaně, s autem to defakto cuká, při nastartování to s autem zatřese, přitom otáčky to drží. Všiml jsem si, že motor má obrovské vůle, rukou se s ním dá hýbat (silou) nejen dopředu-dozadu, ale i zlevadoprava (i o 1cm), to možná má vliv na ten třes, ale nekultivovanost to neřeší... Jak Vám motor chodí? Nevíte, čím to může být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...