Ludul Vloženo 28. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2010 Mali sme s kamarátom debatu na tému Favorit. Tvrdí, že oni mali doma Favorit s motorom 1,4MPI normálne kúpený v Mototechne. Podľa mojich informácií však Favorit bol len s motorom 1,3 (135, 136) s karburátorom alebo jednobodovým vstrekovaním BOSH Monomotronic. Keď sme hľadali na internete, tak v zahraničných bazároch sa objavujú Favority s popisom 1,4MPI ale po rozkliknutí ide o motor 1,3. Viete mi niekto dať fundovanú odpoveď? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 29. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2010 - Škoda Favorit začala tuším v r. 1988 s motorem 136 = 1.3l 46kW, karburátor vyvynuta byla i chudá verze s motorem o objemu 1150ccm, ta se ale do série nedostala - kolem roku 1990 se přidal motor 135 = 1.3l 43kW, karburátor, s kratšími převody v převodovce pak se ještě dělal nějaký speciál = 1.3l 50kW, karburátor - rok 1992 přinesl katalizátor a pro západní trhy verzi motoru s elektronicky hlídaným karburátorem 135ex = 1.3l tuším 43kW - po modernizaci v roce 1993 nastopilo jednobodové vstřikování BMM motor 135 = 1.3l 40kW, BMM - rok 1994 verze motoru 136 = 1.3l 50kW, BMM prostě všechny motory byly obejmu 1289ccm, maximálně jednobodové vstřikování BMM nikdy tedy 1.4l a vícebodové vstřikování MPI !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivomb Vloženo 11. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2010 Vícebod se objevil až ve pokročilejší Felicii, obsah 1,4 až ve Fabii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2010 Ty zahraniční inzerce spíš odkazují na to, že mezi motorem 1,3 SPi (Single Point Injection = BOSCH Mono-Motronic) a motorem 1,4MPi je jen takhle malililililinkatý rozdíl - a že by i víceméně MOHL být nahrazen agregát ve Fávu agregátem z Fábule... Anebo také jednoduše nemají v okýnku předvoleb zadávání kubatur motoru do titulek obsah 1,3 - tak dávají nejbližší vyšší a tím je 1,4, který je světově daleko běžnější a dokonce je to i hranice objemových tříd v mnoha státech světa - pod 1,4 a nad, ne jako u nás, 1350 kubíků (myšleno jako objemová třída například pro posuzování povinného ručení atd..) a BASTA... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blaze Vloženo 2. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2010 Ahoj,taky bych rád věděl jestli byl favorit s MPi,o 1,4 nevim ale teď sem hledal nějaký obrázky favorita.Když napíšeš do Googlu Škoda Favorit 136 GLXi jako je ten můj,tak se tam oběvý zajímavá fotka.Výnově červený Favorit,4 kulatý světla s blynkrama v nárazníku.Pod kapotou má MPi stejní co se dávalo do Felicie na SPZ má Škoda Museum.Čeká mě totiž renovace mýho Fáva tak o MPi přemýšlím,ale podle inspektorátu to najde protože se nic takovýho nedělalo,tak bych o tom věděl něco výc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2010 Evidentně myslíš tuhle fotku . Tipoval bych to na nějakou prototypovou tvorbu, střední "mřížka" je evidentně z ročníku ´92-94, světly připomíná spíš "gé-el-esku" z roku 1976, metalické laky a Alu kola byly v programu až od ročníků ´91 a pozdějších... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 3. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2010 se 4 kulatýma světlama se běžně rexportovaly vyvezené ojeté favority ze zahraničí zpět na naše cesty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 6. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2010 (editace) zmíněný Forman ze škodováckého muzea je ale šestnáctistovka, určitě bych fotku také někde vyštrachal Editováno: 6. Listopad 2010, autor: Malta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misojogi Vloženo 6. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2011 som ale zvedavy isiel by motor z Fabie 1,4MPi zabudovat do Favorita? alebo su tam ine priruby a ina prevodovka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nepér Vloženo 25. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2011 Jde to, mám ho tam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MATTESS136 Vloženo 26. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2011 OHV motory mají stejnou přírubu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 26. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2011 to Nepér, tak sem dej fotky. Hodně lidí by to zajímalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nepér Vloženo 26. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2011 (editace) Vypadá to stejně jako Favorit, nic zajímavého to není Editováno: 26. Prosinec 2011, autor: Nepér Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 21. Únor 2013 Sdílet Vloženo 21. Únor 2013 zajímalo by mě, proč u Favoritů nebyl nikdy v nabídce jiný motor než o obsahu 1,3, vždyť u jiných automobilek je zvykem mít v nabídce několik typů motorů a proč se do Favoritů nikdy nemontoval vznětový motor, to také bylo zvykem u jiných automobilek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Únor 2013 Sdílet Vloženo 21. Únor 2013 (editace) To je to samý, jako by ses zeptal PROČ se nedával diesel do škodovek ještě starších, třeba už do Spartaka, Octavie nebo Felicie - ale do těch vyráběných už od 50.let minulýho století. Důvod je jednoduchej - diesel je jako agregát podstatně těžší než benzín o stejným objemu a má přitom větší krouticí moment, potřebuje proto i těžší = odolnější převodovku. Žádná ze škodovek vyráběných před převzetím boleslavský fabriky Volkswagenem NEBYLA KONSTRUKČNĚ SCHOPNÁ VYHOVĚT POŽADAVKŮM NA INSTALACI AGREGÁTU TĚŽŠÍHO než byl ten právě tak dlouho vyráběný "jedno a kousek" litrový řadový čtyřválec OHV s 3x uloženou klikou. Teprve u Felicie vyráběný od roku 1994 se podařilo do konstrukce skeletu karosérie "vkomponovat" výztuhy nutný pro bezpečný a odolný zabudování podstatně těžších kompletů motor + převodovka JINÉHO PŮVODU, než byl "klasický" škodovácký OHV čtyřválec. Sice už od 70. let bylo u škodovky možné volit mezi několika výkonovými variantami jinak mechanicky shodného agregátu s pouze minimálně odlišným zdvihovým objemem (Škoda 100/110 a později Škoda 105/120/130, u Favorita šlo o motory označený 135 a 136), pořád ale šlo o téměř ten samý motor. Výrazně různý výkonový varianty nebo dokonce různý druhy motorů se pořád ještě nekonaly. Pokud mám správný informace, tak úplně původní diskuse ve škodovce se vedla o tom, jestli tuhle možnost "dát" už faceliftovanému favoritu po roce 1991 když v dubnu převzal fabriku koncern VW, nebo s tím počkat a možnost volby agregátu dát zákazníkovi až od více inovovaného modelu, který dostal jméno Felicia. Rozhodnutí padlo ve prospěch odkladu a možnosti vyspělejší konstrukce. U Felicií byly v tuzemský nabídce 4 motory - zážehový varianty tvořil motor Škoda 1,3 litru a s rozvodem OHV o výkonu 40kW nebo 50kW (ve variantě s jedno- a později i vícebodovým vstřikováním paliva) vycházející z původního favoriťáckýho motoru a k nim motor 1,6 OHC s výkonem 55kW z produkce VW, "palivovou revolucí u škodovky" pak byla zástavba vznětový "jednadevítky" SDI s výkonem 47kW taky z produkce VW. Výhradně na export do zemí bez povinnosti plnit ekologický předpisy byla ve výrobě i Felicie s karburátorovou variantou motoru 1,3 o výkonu 43kW. Úprava konstrukce skeletu, směřující k možnosti zastavět do auta různě těžký a různě výkonný agregáty byla pro Felicii dělaná skoro "na koleně", byl to vlastně nejhlavnější důvod, proč se auto od předchozího Favorita odlišilo nejen tvarem, ale i jménem. Všecky pozdější konstrukce z Mladý Boleslavi počínaje Octavií z roku 1996 jsou už od prvních koncepčních návrhů konstruovány v souladu s dnes už běžným požadavkem na možnost zástavby více druhů různých agregátů. Editováno: 21. Únor 2013, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.