Publikováno Červenec 28, 201015 r Mali sme s kamarátom debatu na tému Favorit. Tvrdí, že oni mali doma Favorit s motorom 1,4MPI normálne kúpený v Mototechne. Podľa mojich informácií však Favorit bol len s motorom 1,3 (135, 136) s karburátorom alebo jednobodovým vstrekovaním BOSH Monomotronic. Keď sme hľadali na internete, tak v zahraničných bazároch sa objavujú Favority s popisom 1,4MPI ale po rozkliknutí ide o motor 1,3. Viete mi niekto dať fundovanú odpoveď?
Červenec 29, 201015 r - Škoda Favorit začala tuším v r. 1988 s motorem 136 = 1.3l 46kW, karburátor vyvynuta byla i chudá verze s motorem o objemu 1150ccm, ta se ale do série nedostala - kolem roku 1990 se přidal motor 135 = 1.3l 43kW, karburátor, s kratšími převody v převodovce pak se ještě dělal nějaký speciál = 1.3l 50kW, karburátor - rok 1992 přinesl katalizátor a pro západní trhy verzi motoru s elektronicky hlídaným karburátorem 135ex = 1.3l tuším 43kW - po modernizaci v roce 1993 nastopilo jednobodové vstřikování BMM motor 135 = 1.3l 40kW, BMM - rok 1994 verze motoru 136 = 1.3l 50kW, BMM prostě všechny motory byly obejmu 1289ccm, maximálně jednobodové vstřikování BMM nikdy tedy 1.4l a vícebodové vstřikování MPI !!!
Říjen 11, 201014 r Ty zahraniční inzerce spíš odkazují na to, že mezi motorem 1,3 SPi (Single Point Injection = BOSCH Mono-Motronic) a motorem 1,4MPi je jen takhle malililililinkatý rozdíl - a že by i víceméně MOHL být nahrazen agregát ve Fávu agregátem z Fábule... Anebo také jednoduše nemají v okýnku předvoleb zadávání kubatur motoru do titulek obsah 1,3 - tak dávají nejbližší vyšší a tím je 1,4, který je světově daleko běžnější a dokonce je to i hranice objemových tříd v mnoha státech světa - pod 1,4 a nad, ne jako u nás, 1350 kubíků (myšleno jako objemová třída například pro posuzování povinného ručení atd..) a BASTA...
Listopad 2, 201014 r Ahoj,taky bych rád věděl jestli byl favorit s MPi,o 1,4 nevim ale teď sem hledal nějaký obrázky favorita.Když napíšeš do Googlu Škoda Favorit 136 GLXi jako je ten můj,tak se tam oběvý zajímavá fotka.Výnově červený Favorit,4 kulatý světla s blynkrama v nárazníku.Pod kapotou má MPi stejní co se dávalo do Felicie na SPZ má Škoda Museum.Čeká mě totiž renovace mýho Fáva tak o MPi přemýšlím,ale podle inspektorátu to najde protože se nic takovýho nedělalo,tak bych o tom věděl něco výc
Listopad 3, 201014 r Evidentně myslíš tuhle fotku . Tipoval bych to na nějakou prototypovou tvorbu, střední "mřížka" je evidentně z ročníku ´92-94, světly připomíná spíš "gé-el-esku" z roku 1976, metalické laky a Alu kola byly v programu až od ročníků ´91 a pozdějších...
Listopad 3, 201014 r se 4 kulatýma světlama se běžně rexportovaly vyvezené ojeté favority ze zahraničí zpět na naše cesty
Listopad 6, 201014 r zmíněný Forman ze škodováckého muzea je ale šestnáctistovka, určitě bych fotku také někde vyštrachal Upraveno Listopad 6, 201014 r od Malta
Prosinec 6, 201113 r som ale zvedavy isiel by motor z Fabie 1,4MPi zabudovat do Favorita? alebo su tam ine priruby a ina prevodovka?
Prosinec 26, 201113 r Vypadá to stejně jako Favorit, nic zajímavého to není Upraveno Prosinec 26, 201113 r od Nepér
Únor 21, 201312 r zajímalo by mě, proč u Favoritů nebyl nikdy v nabídce jiný motor než o obsahu 1,3, vždyť u jiných automobilek je zvykem mít v nabídce několik typů motorů a proč se do Favoritů nikdy nemontoval vznětový motor, to také bylo zvykem u jiných automobilek
Únor 21, 201312 r To je to samý, jako by ses zeptal PROČ se nedával diesel do škodovek ještě starších, třeba už do Spartaka, Octavie nebo Felicie - ale do těch vyráběných už od 50.let minulýho století. Důvod je jednoduchej - diesel je jako agregát podstatně těžší než benzín o stejným objemu a má přitom větší krouticí moment, potřebuje proto i těžší = odolnější převodovku. Žádná ze škodovek vyráběných před převzetím boleslavský fabriky Volkswagenem NEBYLA KONSTRUKČNĚ SCHOPNÁ VYHOVĚT POŽADAVKŮM NA INSTALACI AGREGÁTU TĚŽŠÍHO než byl ten právě tak dlouho vyráběný "jedno a kousek" litrový řadový čtyřválec OHV s 3x uloženou klikou. Teprve u Felicie vyráběný od roku 1994 se podařilo do konstrukce skeletu karosérie "vkomponovat" výztuhy nutný pro bezpečný a odolný zabudování podstatně těžších kompletů motor + převodovka JINÉHO PŮVODU, než byl "klasický" škodovácký OHV čtyřválec. Sice už od 70. let bylo u škodovky možné volit mezi několika výkonovými variantami jinak mechanicky shodného agregátu s pouze minimálně odlišným zdvihovým objemem (Škoda 100/110 a později Škoda 105/120/130, u Favorita šlo o motory označený 135 a 136), pořád ale šlo o téměř ten samý motor. Výrazně různý výkonový varianty nebo dokonce různý druhy motorů se pořád ještě nekonaly. Pokud mám správný informace, tak úplně původní diskuse ve škodovce se vedla o tom, jestli tuhle možnost "dát" už faceliftovanému favoritu po roce 1991 když v dubnu převzal fabriku koncern VW, nebo s tím počkat a možnost volby agregátu dát zákazníkovi až od více inovovaného modelu, který dostal jméno Felicia. Rozhodnutí padlo ve prospěch odkladu a možnosti vyspělejší konstrukce. U Felicií byly v tuzemský nabídce 4 motory - zážehový varianty tvořil motor Škoda 1,3 litru a s rozvodem OHV o výkonu 40kW nebo 50kW (ve variantě s jedno- a později i vícebodovým vstřikováním paliva) vycházející z původního favoriťáckýho motoru a k nim motor 1,6 OHC s výkonem 55kW z produkce VW, "palivovou revolucí u škodovky" pak byla zástavba vznětový "jednadevítky" SDI s výkonem 47kW taky z produkce VW. Výhradně na export do zemí bez povinnosti plnit ekologický předpisy byla ve výrobě i Felicie s karburátorovou variantou motoru 1,3 o výkonu 43kW. Úprava konstrukce skeletu, směřující k možnosti zastavět do auta různě těžký a různě výkonný agregáty byla pro Felicii dělaná skoro "na koleně", byl to vlastně nejhlavnější důvod, proč se auto od předchozího Favorita odlišilo nejen tvarem, ale i jménem. Všecky pozdější konstrukce z Mladý Boleslavi počínaje Octavií z roku 1996 jsou už od prvních koncepčních návrhů konstruovány v souladu s dnes už běžným požadavkem na možnost zástavby více druhů různých agregátů. Upraveno Únor 21, 201312 r od Ekkar_z_Bastlírny
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.