Přejít na obsah

Škoda Favorit 1,4MPI?


Ludul

Doporučené příspěvky

Mali sme s kamarátom debatu na tému Favorit. Tvrdí, že oni mali doma Favorit s motorom 1,4MPI normálne kúpený v Mototechne. Podľa mojich informácií však Favorit bol len s motorom 1,3 (135, 136) s karburátorom alebo jednobodovým vstrekovaním BOSH Monomotronic. Keď sme hľadali na internete, tak v zahraničných bazároch sa objavujú Favority s popisom 1,4MPI ale po rozkliknutí ide o motor 1,3. Viete mi niekto dať fundovanú odpoveď?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Škoda Favorit začala tuším v r. 1988 s motorem 136 = 1.3l 46kW, karburátor

vyvynuta byla i chudá verze s motorem o objemu 1150ccm, ta se ale do série nedostala

- kolem roku 1990 se přidal motor 135 = 1.3l 43kW, karburátor, s kratšími převody v převodovce

pak se ještě dělal nějaký speciál = 1.3l 50kW, karburátor

- rok 1992 přinesl katalizátor a pro západní trhy verzi motoru s elektronicky hlídaným karburátorem 135ex = 1.3l tuším 43kW

- po modernizaci v roce 1993 nastopilo jednobodové vstřikování BMM motor 135 = 1.3l 40kW, BMM

- rok 1994 verze motoru 136 = 1.3l 50kW, BMM

prostě všechny motory byly obejmu 1289ccm, maximálně jednobodové vstřikování BMM

nikdy tedy 1.4l a vícebodové vstřikování MPI !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ty zahraniční inzerce spíš odkazují na to, že mezi motorem 1,3 SPi (Single Point Injection = BOSCH Mono-Motronic) a motorem 1,4MPi je jen takhle malililililinkatý rozdíl - a že by i víceméně MOHL být nahrazen agregát ve Fávu agregátem z Fábule... Anebo také jednoduše nemají v okýnku předvoleb zadávání kubatur motoru do titulek obsah 1,3 - tak dávají nejbližší vyšší a tím je 1,4, který je světově daleko běžnější a dokonce je to i hranice objemových tříd v mnoha státech světa - pod 1,4 a nad, ne jako u nás, 1350 kubíků (myšleno jako objemová třída například pro posuzování povinného ručení atd..) a BASTA...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj,taky bych rád věděl jestli byl favorit s MPi,o 1,4 nevim ale teď sem hledal nějaký obrázky favorita.Když napíšeš do Googlu Škoda Favorit 136 GLXi jako je ten můj,tak se tam oběvý zajímavá fotka.Výnově červený Favorit,4 kulatý světla s blynkrama v nárazníku.Pod kapotou má MPi stejní co se dávalo do Felicie na SPZ má Škoda Museum.Čeká mě totiž renovace mýho Fáva tak o MPi přemýšlím,ale podle inspektorátu to najde protože se nic takovýho nedělalo,tak bych o tom věděl něco výc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

To je to samý, jako by ses zeptal PROČ se nedával diesel do škodovek ještě starších, třeba už do Spartaka, Octavie nebo Felicie - ale do těch vyráběných už od 50.let minulýho století.

 

Důvod je jednoduchej - diesel je jako agregát podstatně těžší než benzín o stejným objemu a má přitom větší krouticí moment, potřebuje proto i těžší = odolnější převodovku. Žádná ze škodovek vyráběných před převzetím boleslavský fabriky Volkswagenem NEBYLA KONSTRUKČNĚ SCHOPNÁ VYHOVĚT POŽADAVKŮM NA INSTALACI AGREGÁTU TĚŽŠÍHO než byl ten právě tak dlouho vyráběný "jedno a kousek" litrový řadový čtyřválec OHV s 3x uloženou klikou.

 

Teprve u Felicie vyráběný od roku 1994 se podařilo do konstrukce skeletu karosérie "vkomponovat" výztuhy nutný pro bezpečný a odolný zabudování podstatně těžších kompletů motor + převodovka JINÉHO PŮVODU, než byl "klasický" škodovácký OHV čtyřválec. Sice už od 70. let bylo u škodovky možné volit mezi několika výkonovými variantami jinak mechanicky shodného agregátu s pouze minimálně odlišným zdvihovým objemem (Škoda 100/110 a později Škoda 105/120/130, u Favorita šlo o motory označený 135 a 136), pořád ale šlo o téměř ten samý motor. Výrazně různý výkonový varianty nebo dokonce různý druhy motorů se pořád ještě nekonaly. 

 

Pokud mám správný informace, tak úplně původní diskuse ve škodovce se vedla o tom, jestli tuhle možnost "dát" už faceliftovanému favoritu po roce 1991 když v dubnu převzal fabriku koncern VW, nebo s tím počkat a možnost volby agregátu dát zákazníkovi až od více inovovaného modelu, který dostal jméno Felicia. Rozhodnutí padlo ve prospěch odkladu a možnosti vyspělejší konstrukce. U Felicií byly v tuzemský nabídce 4 motory - zážehový varianty tvořil motor Škoda 1,3 litru a s rozvodem OHV o výkonu 40kW nebo 50kW (ve variantě s jedno- a později i vícebodovým vstřikováním paliva) vycházející z původního favoriťáckýho motoru a k nim motor 1,6 OHC s výkonem 55kW z produkce VW, "palivovou revolucí u škodovky" pak byla zástavba vznětový "jednadevítky" SDI s výkonem 47kW taky z produkce VW. Výhradně na export do zemí bez povinnosti plnit ekologický předpisy byla ve výrobě i Felicie s karburátorovou variantou motoru 1,3 o výkonu 43kW. Úprava konstrukce skeletu, směřující k možnosti zastavět do auta různě těžký a různě výkonný agregáty byla pro Felicii dělaná skoro "na koleně", byl to vlastně nejhlavnější důvod, proč se auto od předchozího Favorita odlišilo nejen tvarem, ale i jménem.

 

Všecky pozdější konstrukce z Mladý Boleslavi počínaje Octavií z roku 1996 jsou už od prvních koncepčních návrhů konstruovány v souladu s dnes už běžným požadavkem na možnost zástavby více druhů různých agregátů.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...