Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, před časem se mi na Fabii rozsvítila kontrolka motoru, v servisu mi zijstili že je to systém odvětrání nádrže, resetovali to, po par km se to objevilo znovu, pak mi byl vyměněn odvětrávací ventil, chvíli ok a za chvíli nemlich to samý. Před týdnem mi ventil vyměnili znovu a po 200km opět a ta samá chyba.

Můj dotaz zní, kde všude je čidlo generující tuto chybu? Pouze ve ventilu? Není ještě někde třeba v tom nasávacim potrubí, který by se mělo vyčistit? Nebo v tý nadržce s aktivním uhlím?

Všude mi vyměnili jen ventil a já mám pocit, že je problém někde jinde. Prosím pomozte, díky david

PS vím že to neni závažná chyba, ale chci auto prodat, takže bych se chtěl zbavit toho neustálýho rozsvěcení kontrolky

  • 2 týdny později...

Hmm,no chyba může být jak ve ventilu nádobky akt uhlí,nebo možná přímo v ní. Pokud tankuješ benzín "NADORAZ" tak to je chyba. Po vycvaknutí pistole se nesmí už nic tankovat,jinak se benzín dostane do zpětného vedení palivových par a do nádobky s uhlím a to ji hned zlikviduje. V tu ránu to řídící jednotka pozná,což by mohla být i ta závada.

pokud nic nepomohlo,vyčistil bych ještě škrtící klapku a nastavil...

  • Autor
Hmm,no chyba může být jak ve ventilu nádobky akt uhlí,nebo možná přímo v ní. Pokud tankuješ benzín "NADORAZ" tak to je chyba. Po vycvaknutí pistole se nesmí už nic tankovat,jinak se benzín dostane do zpětného vedení palivových par a do nádobky s uhlím a to ji hned zlikviduje. V tu ránu to řídící jednotka pozná,což by mohla být i ta závada.

no o tom tankování mi to řekli v každým druhým servisu, jenže já tankuju vždycky pouze půl nádrže takže tímhle to být nemůže. No jinak kontrolku jsem resetoval a auto stejně prodal do AutoEsa. A teď mám novou Santičku (Hyundai Santa Fe) .. to je poježděníčko pánové..doporučuju :)

  • 2 roky později...

Takm mě postihnul stejný problém. Vyřešil to někdo vítězně? Kolik stojí výměna toho ventilku? Tuším že Martinoslav kdysi musel měnit i tu nádobku s uhlím. Neví někdo, co to stojí?

Tak si částečně odpovím sám. Odvětrávací ventil je takový ten váleček, co cvaká v motorovém prostoru, nádobka s aktivním uhlím by měla být v pravém zadním podběhu. Nádobka s aktivním uhlím by měla mít číslo dílu 6Q0 201 801 B a cena na internetu zhruba 847Kč. Samotný ventil 6Q0 906 517 stojí ve škodovce cca 1557Kč. Jak jsem tady ovšem hledal, tak někomu výměna samotného ventilu nepomohla, máte někdo zkušenost? Asi by se mělo měnit obojí najednou, zejména když jsem dost často přetankoval, tak ten uhlík už asi bude v tahu.

Upraveno od Carlo

Já jsem jednou nád. s akt. uhlim kvůli této závadě měnil a závada se již rok neobjevila.Ventili bývají v pořadku.Když cvakají jsou elek. dobrý.A při nasátí pusou musí být také těsný.Při cvakání je chvíli propustný a chvíli uzavřený (také možno vyzkoušet pusou).Možno vyskoušet i v akčních členech na vagu.

Tak si částečně odpovím sám. Odvětrávací ventil je takový ten váleček, co cvaká v motorovém prostoru, nádobka s aktivním uhlím by měla být v pravém zadním podběhu. Nádobka s aktivním uhlím by měla mít číslo dílu 6Q0 201 801 B a cena na internetu zhruba 847Kč. Samotný ventil 6Q0 906 517 stojí ve škodovce cca 1557Kč. Jak jsem tady ovšem hledal, tak někomu výměna samotného ventilu nepomohla, máte někdo zkušenost? Asi by se mělo měnit obojí najednou, zejména když jsem dost často přetankoval, tak ten uhlík už asi bude v tahu.

Tak to co ti cvaka je aktivne uhlie a to co si nasiel pod podbehom asi bude palivovy filter len tolko :)

Pod podběhem je nádobka s aktivním uhlím,paliv. filtr je před pravým pravým zadním kolem takže len toľko :feve:

Já jsem jednou nád. s akt. uhlim kvůli této závadě měnil a závada se již rok neobjevila.Ventili bývají v pořadku.Když cvakají jsou elek. dobrý.A při nasátí pusou musí být také těsný.Při cvakání je chvíli propustný a chvíli uzavřený (také možno vyzkoušet pusou).Možno vyskoušet i v akčních členech na vagu.

Dobrý tip, díky. Zdá se mi, že cvaká trošku méně hlasitě, dřív to cvakalo jak o dušu.

  • 3 měsíce později...

Kedy presne má ten ventil cvakať? Vag mi vypisuje chybu odvetrania pal. nádrže a nejaké cvakanie som si nikdy nevšimol. Môžte mi to niekto bližšie popísať? Dík.

Dáš 01-diag.motoru

03-akční členy a potvrdíš,potom se začnou postupně vypisovat a kontrolovat akční členy(vždy potvrdit) až se dostaneš až k ventilu odvětrání nádrže ,který by měl cvakat(otvírat a zavírat.)

Díky.

Díky.

Měl jsem stejný problém, nejdřív se měnil jen ventil, ale po čase se závada opakovala. Pak se měnila i nádobka s aktivním uhlím a od té doby jezdí auto bez problému. Podle mechanika byl v nádobce nasáklý benzín a výpary rozleptaly opětovně membránu ve ventilu. Takže doporučuji raděj měnit jak ventil tak i nádobku s uhlím (pokud je podezření na benzín v systému odvětrání).

Ahoj, před časem se mi na Fabii rozsvítila kontrolka motoru, v servisu mi zijstili že je to systém odvětrání nádrže, resetovali to, po par km se to objevilo znovu, pak mi byl vyměněn odvětrávací ventil, chvíli ok a za chvíli nemlich to samý. Před týdnem mi ventil vyměnili znovu a po 200km opět a ta samá chyba.

Můj dotaz zní, kde všude je čidlo generující tuto chybu? Pouze ve ventilu? Není ještě někde třeba v tom nasávacim potrubí, který by se mělo vyčistit? Nebo v tý nadržce s aktivním uhlím?

Všude mi vyměnili jen ventil a já mám pocit, že je problém někde jinde. Prosím pomozte, díky david

PS vím že to neni závažná chyba, ale chci auto prodat, takže bych se chtěl zbavit toho neustálýho rozsvěcení kontrolky

zdarec dam to sem,tankoval jsem do fabky plnou nadz do vycvaknuti pistole a abych to zaourouhlil penize,tak sem trochu povytahnul pitoli dal jsem tam cca 2litry,zavru nadrz a najednou to pod autem vyteklo v miste nadrze cca 2-3litry,nevi nekdo jak se to mohlo stat,nebo kudy to mohlo vytict?diik

Já bych to tipoval na netěsný těsnění kolem benz. čerpadla a nebo netěsný hrdlo nádrže.Zvedni zadní sedák a na pravé str. je víčko na 3 šroubky.Pod víčkem je velká matice která utěsnuje čerpadlo.Kolem té matice by bylo vidět (nebo cítit)že tam tekl benzín.

Chlapi,ako hlasno má cvakať ten ventil? Počul som ho len keď som dal k nemu ucho. A keď som ho skúšal ústami tak v zavretom stave málilinko prepúšťal. je to normálne,alebo je v prdeli?

  • 1 rok později...

Ahoj,

mám dotaz ohledné výměny nádobky s aktivním uhlím...

Objednal jsem novou ze skoda-dily a bohužel mi přišla taková, co mi na auto nejde.

Mají tam pod jednou položkou tři verze - 6Q0201801, 6Q0201801A, 6Q0201801B

Problém je v tom, že mají rozdílné vývody a nejde mi nasadit koncovka od gravitačního ventilu viz. obrázek.

Nechce se mi ale nádobku posílat zpět a tak se Vás chci proto zeptat, jestli ta koncovka má nějakou funkci (tlakový ventil ?), nebo jestli jí můžu "ušmiknout" a hadici na nádobku nějakým náhradním řešením připevnit ?

aktivnuhl.png

Uploaded with ImageShack.us

Děkuji za odpověď.

Upraveno od Beatle

  • 6 let později...

Ja som vymenil nadrzku z uhlim aj ventil a robi to stale :(

  • 9 měsíců později...
V 28. 9. 2009 na 21:12, zdenek.ub napsal:

Měl jsem stejný problém, nejdřív se měnil jen ventil, ale po čase se závada opakovala. Pak se měnila i nádobka s aktivním uhlím a od té doby jezdí auto bez problému. Podle mechanika byl v nádobce nasáklý benzín a výpary rozleptaly opětovně membránu ve ventilu. Takže doporučuji raděj měnit jak ventil tak i nádobku s uhlím (pokud je podezření na benzín v systému odvětrání).

Nie som mechanik, ale nadobka je na to, aby nasiakla benzinom, ktory sa nasledne cerstvym vzduchom nasaje do vstrekovania. Ze by v Skodovke nepocitali, ze ventil bude vo vyparoch benzinu? Tie opravy niektorych mechanikov, ked menia az nenajdu chybu a potom si vymyslia vysvetlenie.

 

V 24. 9. 2017 na 11:04, West22 napsal:

Ja som vymenil nadrzku z uhlim aj ventil a robi to stale :(

Podla mna je problem niekde inde v priprave zmesi a RJ si mysli, ze treba vypinat a nasledne zapinat odvetravanie. Viac som napisal tu

 

  • 2 roky později...

Hmm.. Zaujmalo by ma,ako vie auto ze tento ventyl nefunguje,však ventyl nema sp.vazbu. Ako ta RJ to vie?Zeby podtlak?ktory sa mera v klapke?

  • 1 rok později...

Ale samozrejme ze ma zpetnou vazbu, meri se to pomoci lambda sondy ty podtlaku v klapce. :-)

  • 2 týdny později...

Dobrý den chci se zeptat,mám Fabii 2001 1.4 mpi comfort a svítila mi kontrolka motoru vyměnil jsem ventil,nádobku s aktivnim uhlim(bazar) a tesneni na víčku nadrze a vymazu to a za 2 dny mi to vyskočí znovu,newite prosiiiim čím to může ještě být?kdZ vyjedu chyby ukazuje mi to p0441 nesprávný tok odvzdusneni systému,zpracování vyparu z nadrze díky moc

Screenshot_20220430-234911_Chrome.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.