Přejít na obsah

Porucha riadiacej jednotky


bobocop

Doporučené příspěvky

Mám stále pretrvávajúcu závadu. Mechanik dal moje auto (S_Octavia,1,6,55kW,r.v.1997,motor AEE), na VAG. Ten mu ako poruchu zistil v riadiacej jednotke. Riadiaca jednotka má pri teste vyhodiť niekoľkomiestny číselný kód, kde pri správnej činnosti sú všetky číslice okrem prvej nuly. Na mojej riadiacej jednotke, jedna z číslic bola jednotka. Podľaumiestnenia číslice zistili, poruchu riadiacej jednotky v spracovaní voľnobežných otáčok. VAGOM systém niekoľkokrát vymazal, resp. odstránil chybu, ale tá sa opakovane objavuje stále. Čo ma však hnevá, že mi kolísajú otáčky v rozmedzí 800 - 500. Jedenkrát mi aj zhasol motor. Žiadne iné chyby na motore VAG nezistil (čidlá a podobne).

Viete mi prosím niekto poradiť, čím to môže byť, či je fakt chybná riadiaca jednotka, alebo niečo iné ? Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to číslo už neviem, ktoré je v poradí číslic, ale mechanik mi povedal, že to pozeral v katalógu a jedná sa o spracovanie voľnobežných otáčok - chyba riadiacej jednotky. Čo sa týka škrtiacej klapky, tá bola vyčistená po demontáži z auta, tam chyba nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bol som s tým dnes u elektromechanika. Chlap premeral celý motor osciloskopom, na presnú príčinu sme neprišli, no chlap vybral škrtiacu klapku, otvoril kryt a liehom prečistil elektroniku. Poskladali sme ju späť a motor beží v pohode. ANi VAG nehlási už žiadnu chybu. Podotýkam, že jeden zo 4 šróbov ktoré prichytávajú škrtiacu klapku, bol povolený. Je možné, že odtiaľ brala klapka falošný vzduch ? Zdá sa, že riadiaca jednotka je bezchybná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

čitou náhodou jsem narazil na tuhle diskuzi o volnoběhu 1,6/55.

Mám Felicii, naj.115 000 km.

Potíže s volnoběhem se začaly projevovat nejdřív při jizdě na LPG a to tím, že nechtěly klesat pod 1800 ot/m. Když se přibrzdily spojkou na brzdě, tak pak klesy na 750 OK jen do dalšího přidání plynu.

Teď se to projevuje někdy (zatím ) i na benzín, protože na LPG už nejezdím, už To nejezdí. Studený vůbec a teplý s volnběhem.

Teť to jezdí, volnoběh drží OK, jen někdy 1xtýdně to při studeným startu nechce vyskočit do otáček a motor sebou zmítá na hranici chcípnutí a nereaguje na plyn. pedál. Někdy to udělá i po nastartování teplý. Někdy zůstává viset na 1800 jen chvilku a pak klesna do OK voln.otáček. Klapku mi čistili v různých servisech třikrát. Prakticky se nic nezměnilo. Jednou, řídila moje 1/2, se nedokázala rozjet na křižovatce. Auto si najednou začlo samo přidávat a ubírat, , vůbec nereagovalo na pedál a my v něm lítali dopředu-dozadu, jak v autoškole.

Po diskuzi se známým opravářem mi bylo řečeno, že to není špínou v klapce ale špatným potenciometrem. Klapka prý totiž není ovládaná mechanicky ale přes ten potenciometr, kterej vydrží prý tak těch 150.000. Není to jen věc škodovek. Jenže u jinejch aut ten potenciometr jde koupit v "eletro-radiopotřebách" za pár stovek jde lehce vyměnit. Je potřeba nastavit jen stejný počáteční odor. U škodovky (VW) bohužel je tam zalisovanej a musí se koupit celá klapka nová (cca7500,-)

Zkusím ještě prověřit tu hadici k brzd.posilovači. Ta by mohla být příčinou těch 1800-2000 otáčěk na LPG. Plyn je na netěsnosti v sání moc moc háklivej. Jinak čekám až to bude ještě horší a klapku vyměním.

Pepa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...