bobocop Vloženo 4. Červen 2006 Sdílet Vloženo 4. Červen 2006 Mám stále pretrvávajúcu závadu. Mechanik dal moje auto (S_Octavia,1,6,55kW,r.v.1997,motor AEE), na VAG. Ten mu ako poruchu zistil v riadiacej jednotke. Riadiaca jednotka má pri teste vyhodiť niekoľkomiestny číselný kód, kde pri správnej činnosti sú všetky číslice okrem prvej nuly. Na mojej riadiacej jednotke, jedna z číslic bola jednotka. Podľaumiestnenia číslice zistili, poruchu riadiacej jednotky v spracovaní voľnobežných otáčok. VAGOM systém niekoľkokrát vymazal, resp. odstránil chybu, ale tá sa opakovane objavuje stále. Čo ma však hnevá, že mi kolísajú otáčky v rozmedzí 800 - 500. Jedenkrát mi aj zhasol motor. Žiadne iné chyby na motore VAG nezistil (čidlá a podobne). Viete mi prosím niekto poradiť, čím to môže byť, či je fakt chybná riadiaca jednotka, alebo niečo iné ? Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Raptor181 Vloženo 4. Červen 2006 Sdílet Vloženo 4. Červen 2006 Hod sem cislo chyby aku ukazal VAG a potom sa da nieco riesit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 4. Červen 2006 Sdílet Vloženo 4. Červen 2006 vyčistil bych klapku,nastavil a by se vidělo.Potom by se třeba řešilo dál... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobocop Vloženo 5. Červen 2006 Autor Sdílet Vloženo 5. Červen 2006 to číslo už neviem, ktoré je v poradí číslic, ale mechanik mi povedal, že to pozeral v katalógu a jedná sa o spracovanie voľnobežných otáčok - chyba riadiacej jednotky. Čo sa týka škrtiacej klapky, tá bola vyčistená po demontáži z auta, tam chyba nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Franta Vloženo 13. Červen 2006 Sdílet Vloženo 13. Červen 2006 POdle toho co píšeš, se mi zdá, že je tu řeč o provozním stavu motoru. Opravdu to může být klapkou. Jeden bit ve stavovém slově je například indikátor seplutí volnoběhu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host aka Vloženo 13. Červen 2006 Sdílet Vloženo 13. Červen 2006 Prý existuje na čištění klapky nějaký spray. Máte někdo potuchy jak se jmenuje, kdo to vyrábí, kde ho seženu a kolik +- stojí? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobocop Vloženo 13. Červen 2006 Autor Sdílet Vloženo 13. Červen 2006 bol som s tým dnes u elektromechanika. Chlap premeral celý motor osciloskopom, na presnú príčinu sme neprišli, no chlap vybral škrtiacu klapku, otvoril kryt a liehom prečistil elektroniku. Poskladali sme ju späť a motor beží v pohode. ANi VAG nehlási už žiadnu chybu. Podotýkam, že jeden zo 4 šróbov ktoré prichytávajú škrtiacu klapku, bol povolený. Je možné, že odtiaľ brala klapka falošný vzduch ? Zdá sa, že riadiaca jednotka je bezchybná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host pepaV Vloženo 30. Červen 2006 Sdílet Vloženo 30. Červen 2006 Ahoj, čitou náhodou jsem narazil na tuhle diskuzi o volnoběhu 1,6/55. Mám Felicii, naj.115 000 km. Potíže s volnoběhem se začaly projevovat nejdřív při jizdě na LPG a to tím, že nechtěly klesat pod 1800 ot/m. Když se přibrzdily spojkou na brzdě, tak pak klesy na 750 OK jen do dalšího přidání plynu. Teď se to projevuje někdy (zatím ) i na benzín, protože na LPG už nejezdím, už To nejezdí. Studený vůbec a teplý s volnběhem. Teť to jezdí, volnoběh drží OK, jen někdy 1xtýdně to při studeným startu nechce vyskočit do otáček a motor sebou zmítá na hranici chcípnutí a nereaguje na plyn. pedál. Někdy to udělá i po nastartování teplý. Někdy zůstává viset na 1800 jen chvilku a pak klesna do OK voln.otáček. Klapku mi čistili v různých servisech třikrát. Prakticky se nic nezměnilo. Jednou, řídila moje 1/2, se nedokázala rozjet na křižovatce. Auto si najednou začlo samo přidávat a ubírat, , vůbec nereagovalo na pedál a my v něm lítali dopředu-dozadu, jak v autoškole. Po diskuzi se známým opravářem mi bylo řečeno, že to není špínou v klapce ale špatným potenciometrem. Klapka prý totiž není ovládaná mechanicky ale přes ten potenciometr, kterej vydrží prý tak těch 150.000. Není to jen věc škodovek. Jenže u jinejch aut ten potenciometr jde koupit v "eletro-radiopotřebách" za pár stovek jde lehce vyměnit. Je potřeba nastavit jen stejný počáteční odor. U škodovky (VW) bohužel je tam zalisovanej a musí se koupit celá klapka nová (cca7500,-) Zkusím ještě prověřit tu hadici k brzd.posilovači. Ta by mohla být příčinou těch 1800-2000 otáčěk na LPG. Plyn je na netěsnosti v sání moc moc háklivej. Jinak čekám až to bude ještě horší a klapku vyměním. Pepa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobocop Vloženo 3. Červenec 2006 Autor Sdílet Vloženo 3. Červenec 2006 toho sa ja obávam, že budem musieť kúpiť novú klapku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.