Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nemáš vadnej termostat?

Nevím, pořádně ošahám hadice a uvidim, jen bych chtěl vědět jak dlouho to trvá ostatním.

Mně ručička ukazuje 90°C po cca 3-5 km.

Upraveno od rkonf

Ve meste, nebo okrsky? jaky styl jizdy?

3 km okreska, 5 km město. Poklidná jízda, zahřívám vždy citlivě.

Zapomněli jste dodat, jestli parkujete v (vyhřáté) garáži nebo každé ráno škrábete a odmetáte.... Velký vliv na "pohyb" ručičky má také topení. Já konkrétně pozoruji, že pokud zapnu topení u studeného motoru, tak ručička leze nahoru o poznání delší dobu.

Ale jinak asi takhle: parkuju venku, ráno nastartuju a hned jedu, po cca 2km (při vypnutém topení) se začne ručička pohybovat, po cca 5km, 6km jsem na 90°C (dle budíku)

Rosťo, tak nějak plus minus podobně, musíme však ostatním podotknout, že nám žere teplo i reduktor LPG. Takže pokud je takhle, tedy ráno kolem -2 až -5°C, parkuji venku, vyjíždím po startu, tak první dosažení kolmé polohy je po 5 km, přičemž první 2-3km mám vyplé topení, aby se mi rychleji ohřál reduktor a přeplo na LPG, pak dávám topení na max, druhá rychlost. Ovšem po těch 5 km následuje kratší sešup dolů, takže dojde opět k ochlazení a na trvalo se mi na kolmé poloze usádlí až po 10km. Při teplotách větších jak -10°C není problém ani ustálení po 15km ... když bylo dva tři roky zpět -25 až -30 tak se mi ručka nestihla ustálit ani po 20km, ono u haťapky satčí pár sešupů dolů a auto se výrazně ochladí zase.

Perlička, když polovic jela s Fábulí jednou po noční při -30°C, tak nevědomky této problematiky, hodila topení na max., ventilátor na 3-4 a divila se že jí to ani po 20km nepřeplo na plyn. Radiátor bral tolik tepla, že už se nedostávalo na reduktor ... no a výsledek, v autě stejně zima a celá cesta na BA, takže u domova měla pocit, že už jede jen na výpary :kol-46: . Pak jsem jí to vysvětlil, že musí pomalou jízdou motor prohřát a pak teprve hodit topení na max.

Stějne to máte dobrý i s tou Haťapkou. Já mám těd VW Sharan 1,9 TDi PD AUY a motor bez použití bufa neohřeju ani po 50km na teplotu, která otevře termostat (cca 82st.). Samozdřejmě mám topení na climě nastaveno na 26- 27st. a ventilátor 2/3. Holt 11,5lt vody a 6m trubek pod autem udělá své A to nemluvím o koloně, tam to padá před očima. Při nižší teplotě topení to jde bez problémů.Diesel má prostě malý tepelný ztráty a to se projevý na ohřevu. Omlouvám se příspěvek, který se nepřímo pojí k tématu.

Upraveno od Kubenec

auto stojí venku na zimě a je fakt že ze začatku topím na 4, aby se mi nemlžila okna a pak přepnu tak na 2, takže to asi není dobrý co? zkontroluju termostat, čidlo chladící teploty mám dobrý.

no čtyřku bych tomu fakt nedával, to dělala moje polovic a jak to dopadlo :kol-28::kol-46:

Já ji dávám ze začatku aby se odmlžili okna, pak to hned stáhnu ;-) Nemůžu si dovolit jet aniž bych viděl skrze okna :-)

při tvém použití topení u HTP se nedivím, že máš pocit špatně pracujícího termostatu. Myslím si, že funguje dobře. Co lepenka před chladičem - používáš?

hele jen tak mimo mísu - v jakým stavu máš kabinovej filtr? U mě výměna (po 4 letech) razantně zlepšila "mlžení" skla. K dokonalosti jsem to natáhl použitím přípravků proti mlžení. Ráno jezdím první 3km s vynutým topením na 0 a jen výjmečně mám lehce zamlžené sklo...

Fakt promin že nechci nabourat když mám zamlžený sklo :D Ještě jednou říkám že auto parkuje venku a bydlím v podhorské oblasti a netopím na plné kule celou dobu, ale jen do odmlžení! Na kabinový filtr se podívám.

tak já také parkuji venku, není to úplně podhorská obalst, ale opičí hory se tady tomu říká jsme slaboučce pod 500m n.m., ale okna mám zamlžené málokdy a když má mrznout, nebo padat to bílé svinstvo, dávám na okno clonu z Lídlu. Jinak souhlas, tvůj termostat bude s největší pravděpodobností v pořádku

Jinak beru zpět, že topení dávám na 4, myslel jsem že topení má 5 stupnu, topení davam na 3 :D Otázkou zustava proč se mi mlží ona, často mi okna zamrzají i zevnitř, že by ten kabinový filtr? Myslel jsem že kabinový filzt je kvůli pylu a pachu. Myslím že v autě mám vlhko od bot, sice je vždy odklepu, přece jenom tam něco zůstane, to bych musel každý den vytírat hadrem.

no to mě napadlo dnes ráno, když jsem sedal do auta, jestli máš gumové koberečky, nebo textilní? Řešil to teď onehdá můj kolega na pažoutovi, že se mu brutálně mlžili okna, nejen u studeného, ale i při jízdě, kdy už to topilo, říkám jedna možná příčina kabinový filtr, ale druhá ta hlavnější v jeho případě, měl jen textilní koberce. Jakmile dal gumové, bylo po problému.

Mám gumové, to mlžení bude tím že tam mám velkou vlhkost, všimnul jsem si že mi tam trochu zatýká skrze jedny dveře, už jsem je sice silikonoval, ale asi blbě, podívám se na to.

no, když mám pocit že se mi více mlží okna, páč mám vlhko na gum.kobercích (a není to na vylití), dělám to tak že pustím ventilátor na 3-4, termostat naplno a ofuk dolů na nohy a pootevřu obě okýnka, aby vzdušná vlhkost odešla ven.

tak dnes byl u nás po dlouhé době zase trochu extrém co se týká teploty, tak jsem to sledoval podrobněji. Auto parkuje venku, takže venkovní teplota, když jsem nastupoval byla -8,5°C, uvnitř auta -5,8°C. Nastartuji a vyrážím, topení na nula, ventilátor 1, ofuk na sklo. Po 4km dosáhla ručka první čárku a auto přepíná na plyn. Dávám topení na max., ventilátor 2 a ofuk sklo+nohy, venkovní teplota se vyhoupla na -10°C. První dosažení kolmé polohy ručky teploměru je na 8,5km, venkovní teplota šplhá na maximum -11,3°C. Pak bohužel následuje mírné klesání, takže teplota padá a stabilní ustálení na kolmé poloze je až po 12,5km při venkovní teplotě -9°C. Jen pro úplnost, mám zadělané 2/3 chladiče kartonem.

To by odpovídalo mé situaci, asi si taky chladič zadělám kartonem. Děkuju.

mám vysledováno, že sice mi to zadělání chaldiče nepomůže na rychlejší přepnutí na LPG, ale nepadne mi tolik teplota, když otevře velký okruh, páč ten chaldič není tak prochlazený jak by byl, když by byl úplně odkrytý. Na dřívější přepínání, by asi pomohlo tepelně zaizolovat trubky co vedou do a z reduktoru, ale když jsem byl v hobymarketu, tak jsem na to nevzpomněl a teď když už má zima doufám na kahánku :kol-46: to dělat nebudu.

  • 1 rok později...

  Zdravím, mám trochu jiný problém s chlazením. Dostala se mi do rukou F I, motor 1,2 HTP 40 kW. Diagnóza: po nastartování se motor ohřeje na asi 1/4 na teploměru. Poté spadne ručička teploměru na nulu. Chladič studený, motr rozpálený, topení topí jako šílené. Koupil jsem nový termostat, origo ve Škoda salónu podle VIN. Termostat vyměněn, skušební jízda bez problémů. Náplň zatím jen doplněno vodou. Dnes mi volal pán, že problém je opět nazpět.

  Co s tím? Napadá někoho něco?

 Nikde nic neteče, vodní pumpa se točí bez problémů. Ještě skusím vyměnit víčko expanzní nádoby, Třeba otevírá při špatném tlaku, ale moc tomu nevěřím.

nepíšeš či si menil aj čidlo teploty..  :kol-32:

  Čidlo jsem neměnil.

to čidlo by mohlo byť zapísané aj v závade RJ motora  ...ale výmena nikoho nezruinuje,je to zanedbateľná položka

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.