Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Ještě by to chtělo, aby se buď do příspěvku, nebo do podpisu POVINNĚ uvádělo, v čem má kdo ten kterej motor....

Myslím, že většina lidí ví, s čím tady kdo jezdí, ale budiž, já jsem si to tam stručně doplnil. Ale zase ty dlouhé podpisy, co máš ty, zabírají půl stránky a když se to potom kopíruje a načítá z databáze neustále x-tisíckrát, zabírá to zbytečné bajty. Tj. hlavně všeho s rozumem a bez zbytečných regulací.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je tiež pravda a ešte je aj rozdiel medzi pred FL a FL, pretože som sa stretol s tým že po FL niektoré 1.4ky majú dlhšiu prevodovku tj pri 3000ot idú 115kmh namiesto 109kmh.

čau mohl bys to nějak více specifikovat? Mám pocit, že náš Roomster (r.v.2014) jede při 3000ot. 100km/h (podle tachometru)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a jsme právě u toho rozdílu (jednoho z mnoha) room vs. fábule s motorem 1,4 16V - nejenom že room je těžší (má pohotovostní váhu o cca 150-170 kilo vyšší než fábule II - podle výbavy) a aerodynamicky nevýhodnější (Cx = 0,33 u rooma,  0,31 u fábule), ale má i LEHČÍ stálej převod v diferenciálu než fábule. Proto taky při stejnejch otáčkách a stejným rychlostním stupni jede room pomalejc než fábule = na stejnou dopřednou rychlost se musí víc točit. 

A to o těch rozdílech mezi "kratší" a "delší" převodovkou u faceliftu by chtělo přesnějc specifikovat, jestli to platí jen pro fábuli nebo i pro rooma. Stačilo by sem napsat konkrétní převodový poměry jednotlivejch rychlostních stupňů u toho kterýho typu - převody pro rooma 2007 (předface) sem můžu napsat... Chtělo by to někoho, kdo má DP pro fábuli II předface i poface a případně i aktualizaci pro rooma facelift = novější jak model 2010.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou tabulky pro rooma?

 

Protože já mám v DP pro rooma ´06 a pozdějšího až do faceliftu u převodovky 02T pro motor 1,4 16V 63kW dvě varianty - kód HZM vyráběnej 05.06. až 11.06. a kód JHN výroba po datu 11.06. - a stálej převod tam je 67:16 zubů = 4.188, zatímco pro motor 1,6 16V 77kW jsou kódy HXL (05. až 11.06) a JHL (11.06. a dál) se stálým převodem 59:15 zubů = 3,933

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těma názvama je právě problém, zdroják fóra je nebere - osobní zkušenost s postováním obrázků. 

 

Tady se obrázek vlevo v příspěvku jmenuje post-1042-0-87512900-1423515401.png a ten napravo je post-1042-0-22580000-1423515406.png.

 

Pokud chceš aby byly rozlišený, musíš učunit nějakej název přímo do nich, EXIF data zdroják likviduje včetně popisku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale takže pokud má 02T ve fábuli stálej převod 3,882 (66:17 zubů) a room v tý samý motorizaci má 4.188 (67:16 zubů), pak je jasný o kolik jsou který otáčky jinde. Teď ještě zjistit, jestli je pravda to s tou "dlouhou" převodovkou - anebo jestli to je fáma vygenerovaná na základě rozdílů stálejch převodů fábule vs. room...  Je přitom zajímavý, že u motoru 1,6 16V 77kW měl room stejnou hodnotu stálýho převodu jako fábule...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

S najetymi 2 500 km uz zacina spotreba trochu klesat, dlouhodobou mam 5,8 a polovina jizd je do 10 km.

Co se tyce otacek, na 5° to 3 000 ot. toci ve 110 km/h.

S motorem i s autem zatim spokojenost, s hlinikovymi disky je opet mene slyset motor,nez s plechovymi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že v takhle "mladým" věku auta není až tak důležitej přesnej číselnej údaj o spotřebě, jako fakt, že od data koupě ta spotřeba klesla = známka zlepšující se účinnosti motoru vlivem zabíhání i toho, že se s ním majitel postupně učí jezdit.

 

Když jsem koupil Drobka, tak jsem byl po prvních pár měsících vysloveně zděšenej, protože jsem se s průměrnou spotřebou pohyboval vysoko mezi 8 a 9 litry. Auto mělo 18 200 km na tachu při koupi. 

 

S formanem "jednobod" jsem se přitom předtím pohyboval podle tankování těsně pod hranicí 7l/100km i v kombinovaným provozu s velkým podílem města - a to měl motor na hrbu nějakejch 180-190 tisíc.

 

Naštěstí se 1,4 i ve 20 000km pořád ještě zajížděla a po nějaký době, když už na tachu bylo víc jak 35 000km, průměrná spotřeba slezla těsně nad 7l/100km, což je s váhou rooma, jeho vyloženě nevýhodným zpřevodováním, aerodynamikou typu "letící šatník" a opět poměrem nájezdu víc jak 50% km jako krátký cukačky po městě a nejbližším okolí myslím velice slušná hodnota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně spotřeba s narůstajícími kilometry naopak roste... asi to už míň šetřím :) Každopádně na delších známých trasách bych řekl, že je spotřeba stejná. Najeto mám 19 tisíc. Prvních 10 tisíc jsem měl do 6,3. Druhých deset tisíc mám 6,5. Dle tankování samozřejmě. PP ukazuje i 0,5 l rozdíl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja môžem porovnať minulú a túto zimu tj. rátam tak že keď som vymenil pneu

 

zima 2013/2014 najazdených 4872km natankovaných 300,57l benzínu výsledná spotreba 6,17l na sto

zima 2014/2015 najazdených zatiaľ 8151km natakovaných zatiaľ 483,48l (skoro celú zimu som dával VIF) výsledná spotreba 5,93l na sto

PS: musím dodať že cez túto zimu som sa bol častejšie lyžovať tak možno aj preto je nižšia spotreba aj keď pri jazde na dialnici z nosičom som videl priemer často 7,5l.

 

PP mi aktuálne ukazuje dlhodobú spotrebu za cca 2000km 5,8l, takže si myslím že v mojej fabii PP je dosť presný vzhľadom na to, že poslednom čase som často jazdil dlhšie trasy ako zvyčajne (pre mňa dlhšia trasa znamená tak od 60km). V tejto priemerke sú zahrnuté aj jazdy do 1km a vtedy tam niekedy vidím priemer aj 18l.

 

Pri dodržovaní predpisov s pomerom jázd 40% dediny tj 50ka(55kmh) a 60% mimo tj 90ka (90-105kmh) mi často ukazuje PP spotrebu 4,8-5,1l záleží na vetre obsadení a výškovým rozdielom.

 

Motor bude mať aktuálne nabehaných skoro 205tkm a spotreba vzhľadom na to, že je to benzín atmosféra je podľa mňa výborná. (máme doma octaviu 1.6 a tam je spotreba 7l a vyššie)

 

Takže toľko moje záznamy, ktoré si zaznamenávam.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...