Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Ak chceš 5W-40-ku tak je škoda dávať otázku. Ak sa nebudeme baviť o Millers Oils EE 5W-40 (tento ti fakt doporučujem, špičkový olej), tak všetky 5W-40-ky s potrebným VW schválením sú +/- rovnaké, priemerné, hydrokrakované oleje, a je úplne jedno ktorý do auta naleješ. Môžeš vyberať maximálne podľa ACEA tried a vyhnúť sa tým ktoré sú ACEA C2, C3 a brať iba tie, ktoré sú iba ACEA A3/B4, prípadne ACEA C3-10.

U 5W-40 bych ještě zmínil Liqui Moly Synthoil High Tech, jehož základový olej je plně syntetický (PAO).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale já se bavím o konečném oleji který leješ do motoru, žádný "plně syntetický není" protože vždy obsahuje nějaké množství minerálního oleje...

 

To že oleje obsahují syntetickou složku je zcela běžný a i u toho PAO bych si možná zjistil, jestli nemá aspon nějaké minimální množství ne-syntetické složky..

 

jinak už se to tu několikrát probíralo:

 

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika--syntetika

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezabudni dodať, že ten článok je zo začiatku roka 2004 a týka sa skôr bežných olejov. Okrem toho tu máme aj prémiový segment a doba tiež pokročila a dopyt po kvalitných olejoch je čoraz väčší, čomu sa výrobcovia prispôsobujú. Napr. Penrite triedi svoje oleje na webe aj podľa použitých základových olejov, a má zvlášť minerálne, polosyntetické, plne sysntetické (+ Low - Mid SAPS) a ešte zvlášť kategóriu "100% PAO ESTER Full Synthetic".

Pri tej poslednej kategórii je asi dosť nepravdepodobné že by to boli oleje s podielom minerálneho zložky (hlavne ak sa pozrieš aké sú tam oleje a za akú cenu).

 

Čo sa týka 30 vs. 40. Je pravdou že 40-ka by mala poskytovať lepšiu ochranu motora pri väčšej záťaži, ale treba dodať aj to, že 5W-40-ku sú viacmenej najhoršie oleje čo sa týka udržania svojej viskozity. Tá totiž pri 5W-40 po pár tisíc km rapidne klesá, kým práve LL 5W-30-ky majú tú vlastnosť, že pribúdaním kilometrov ich viskozita dokonca veľmi jemne stúpa. Takže mať v motore 5W-40 je fajn, ale po 8-10 tisíc km je ten olej menej viskózny ako 5W-30-ka. Potom si tiež treba uvedomiť že dnes úplne väčšina áut jazdí z fabriky na tieto oleje 5W-30 s intervalom aj cez 30 tisíc km, či už v Nemecku, alebo v Talianku, Grécku, Španielsku. Tam si ľudia kúpia auto a z času na čas vymenia olej, keď PP prikáže. A jazdia bez problémov. To len u nás je taká veda ísť s autom raz do roka na týždeň ísť na juh na dovolenku. Bežný ľudia takéto renaultoviny neriešia a napriek tomu jazdia, to len my, tu na fórach.
P.s.: Ford a niektoré japonské a korejské značky dávajú už 0W-20 a 5W-20-ky. :D

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK, zavádzaš. LL oleje nie sú príčinou krátkej životnosti motorov, len samotné LL intervaly. LL oleje sú kvalitou naozaj dobré, problém je ten, že 30 tisíc km je aj pre ne na hranici únosnosti. Ak sa jazdia dlhé trasy, tak je to ešte v poriadku. Problém je ten, že veľa vodičov tých 30 tisíc km najazdí okolo komína so studeným motorom, a to je niekoľkonásobne väčšia záťaž pre motor ako dlhá ustálená jazda po diaľnici, a vtedy sa tie motory začnú srať.

Takže 1000 alebo 1400 km na jednu šupu aj keď nie je bežná trasa, pre motor to nie je vôbec žiadna extra záťaž. Motor sa zohreje a potom už celý čas má ideálnu prevádzkovú teplotu, viacmenej konštantnú záťaž, to je ideálny stav. Dokonca pre niektoré autá to je extra dobré, lebo sa spáli benzín ktorý mohol presiaknuť do olejovej náplne, vďaka zohriatemu oleju sa pri dlhšej jazde rozpustia aj nejaké tie usadeniny (olej funguje dobre keď má teplotu 100°C, alebo jemne nad), a pri nafťákoch sa ešte aj poriadne vypáli sajrajt z DPF.

To že sa desatok tisícov áut ktoré denne mieria na juh napr. do Chorvátska poserie jeden alebo dva, nie je preto lebo majú LL olej, ale preto, že niekto sa o ne poriadne nestaral. A inak môžeš si byť istý, že rovnaké, alebo ešte väčšie množstvo áut sa takto poserie denne vo tvojom okolí, len o tom nevieš, lebo v meste ho hneď odparkujú, alebo mimo mesta s ním zájdu do najbližšej obce, prípadne rovno do servisu a nezaregistruješ to. Ďalším faktorom je to, že ten kto nemá auto dobre servisované a je si toho vedomý, tak sa takým autom ani nevyberie na dlhú cestu. A takých áut o ktoré nie je dobre postarané sú na Slovensku desaťtisíce. Stačí sa obzrieť po meste, ako niektoré 5-8 ročné autá dymia, pískajú im turbá pomaly už pri voľnobehu, tak isto remene, podvozok im pri prejazde cez kanalizačný poklop búcha ako keď vysypeš z desiateho poschodia krabicu náradia (typicky staršie ročníky BMW 5 a 7), a mohol by som ešte pokračovať. Ale ak si toto niekto neuvedomuje, a vyberie sa takýmto autom na dlhú cestu, je dosť pravdepodobné, že počas takto dlhej cesty niečo v aute rupne, ale samotný LL olej za to určite nemôže. A vtedy vidíš tú Q7 a Passata s poruchou.

Iwoteck, to je úplne v pohode. Hlavne aby olej plnil potrebné schválenia VW.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Síce píšeš aj o kontrolkách, tj. hlásenie PP, ale keď si sa už tak pekne citoval, tak si rozoberme tvoje celé súvetie (prvú časť som vynechal, po správnosti by to gramaticky mala byť zvlášť veta), aby sme sa naozaj chápali.

 

Môj názor je, že práve LL oleje sú príčinou krátkej životnosti motora áut, ktoré idú na "výmeny podľa kontroliek".

 

 

Prosím ťa, napíš mi, že čo si tu dával do súvisu s čím, lebo ja to nevidím. Ja v tom súvetí vidím iba tvoj exaktný názor o tom, že u áut ktoré menia olej podľa premenlivého servisného intervalu je príčinou krátkej životnosti motorov práve použitie LL olejov. Nie som jazykovedec, dokonca nie som ani Slovák, ale myslím si že tvoje súvetie sa logicky inak pochopiť nedá, a v tomto sa tu so mnou asi väčšina ľudí zhodne. Ak nie, prosím tu vetu významovo "preložiť".

K tej časti o tom že do motora sa dá naliať všetko čo spĺňa potrebné schválenie VW. Teoreticky máš úplnú pravdu, prakticky by som ale do turbo motora s olejovým napinákom reťaze nedával na zimu 10W olej. Netvrdím, že by to motor ihneď poškodilo, ale v mrazoch by som sa držal radšej 5W, alebo ešte lepšie 0W olejov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

akubus, 0W znamená, že hlavne za studena bude mať olej lepšiu čerpateľnosť, tj. kým sa olej nezohreje, bude viac mazať. 40-ka zase znamená, že olej zvládne väčšiu záťaž. Toto je teória, prax môže byť iná. Stačí si pozrieť technický list Millers Oils EE 5W-30 a zistíš, že ten olej už pri 40°C má nižšiu viskozitu ako 0W oleje. Výber treba zvážiť podľa toho aké trasy jazdíš, v akých klimatických podmienkach, akým štýlom, ako často plánuješ meniť olej, atď.
Všeobecne ale sa dá povedať, že pre TSI sú obe viskozity dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...