Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

McMatej, ak nepočítame oleje špecificky robené pre motory VAG, kde sa iné výkonnostné triedy, a schválenia neuvádzajú, tak všetky VW 504.00 oleje majú zároveň ACEA C3, a väčšina je dokonca iba C3, bez A3/B3/B4. Ale pointa toho čo som písal sa netýkala konkrétne tohto, ale len tak všeobecne.
Jednoducho stačí, že olej má inú viskozitu ako 5W-30, alebo jednoducho má trochu vyššie hodnoty SAPS, tak automaticky mu ostáva iba benzínové schválenie VW 502.00, pritom ten olej môže mať všetky ostatné podstatné parametre pre benzínový motor oveľa lepšie, ako 5W-30-ka s VW 504.00 schválením od toho istého výrobcu.
A nakoľko tu riešime benzínové motory, u nich špecifické parametre VW 504.00/507.00 olejov uprednostňujúce primárne požiadavky naftových motorov sú pre nás bezpredmetné. 

Oleje s VW 504.00 majú výhodu v tom, že ručia za to, že olej plní viac, než je iba úplne minimum. Pri VW 502.00 toto nemáš zaručené, nakoľko to je nenáročné schválenie. Ale aj na krabici olej pritom vidíš aj schválenia MB 229.5/229.51, BMW LL-04, pre Nissan GT-R, Ferrari, alebo Porsche, prípadne niečo aj pre francúzske značky, tak si môžeš byť istý, že taký olej má obrovské rezervy oproti potrebám/podmienkam schválenia VW 502.00, ktoré dnes nájdeš pomaly už aj na fritovacom oleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád nerozumím tomu, co mně (nám) chceš říci.

 

Diskuze je o tom, jestli je lepší přejít na pevný interval a používat obyčejné oleje VW 502. S tím já nesouhlasím, protože:

1) není pravda, že oleje 502 jsou full SAPS

2) PP dokáže daleko přesněji sledovat zatížení motoru a oleje.

3) nejlepší protiotěrovou aditivaci mají oleje VW 505.01, oleje 504/507 mohou nahradit oleje 505.01, takže mají protiotěrovou aditivaci stejně dobrou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. Toto tu nikto netvrdil.

Zaťaženie motora nedokáže sledovať. Sleduje len otáčky a teploty, a ďalšie parametre, a na základe týchto údajov vyhodnocuje. Nedokáže ale rozoznať, že napr. ťahám za sebou tonový príves.

Kde berieš, že najlepšiu protioderovú aditiváciu majú oleje VW 505.01, resp. VW 507.00? Ty vychádzaš z toho, že majú vyššie nároky na protioderové vlastnosti, ale to neznamená že olej so schválením VW 502.00 nemôže byt v týchto parametroch rovnako dobrý, alebo ešte lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. Prosím citovať.

Spotrebu budem mať vysokú aj keď pôjdem na nízky prevod, ale záťaž to nebude. Ale je pravda, že údaj o spotrebe z časti kopíruje údaj o zaťažení. Otázkou ostáva, že akú váhu tomu dáva PP. Vzorec podľa ktorého PP počíta totiž nie je verejný.

Lubrizol ti ukazuje (minimálne a maximálne) parametre jednotlivých schválení a výkonnostných noriem, nie parametre jednotlivých olejov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Tady ...... Takže hneď ako by si chcel nejaký olej s vysokým TBN, zistíš, že to nemôže byť nič iné, ako 502-ka, lebo je to full SAPS .......

2) Rychlost se taky uvažuje viz tady

3) Jediným ukazatelem kvality motorového oleje jsou výkonové specifikace viz např. tady

 

Mně už to stačí, už jsem se vykecal dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. Vytrhávaš z kontextu a zle chápeš logické súvislosti (a pravdepodobne som to napísal aj trochu nejasne).

    Reč tam bola o olejoch s vysokým TBN. Vysoké TBN -> olej bude full SAPS -> tým pádom nemôže mať VW 504.00 -> ten olej potom bude VW 502.00 (vrámci bežných olejov pre VAG). Tento logický postup je ale jednosmerný a preto olej ktorý plní VW 502.00 nie je automaticky full SAPS a nebude mať automaticky vysoké TBN.

  2. Poznám ten dokument, dokonca ho mám aj na ploche, ale presný vzorec výpočtu v ňom nie je, len pokec, že ako by to malo fungovať. Inak je to dosť starý dokument.
  3. Ešte raz. To, že olej má schválenie VW 504.00/507.00 neznamená nič viac, len to, že plní prísnejšiu normu. Napriek tomu existujú oleje, ktoré napriek nižším, alebo úplne chýbajúcim schváleniam majú oveľa lepšie parametre. Stačí ak si pozrieš oleje CFS NT od Millers Oils. Žiadne schválenia automobiliek nemajú, ale asi aj tebe je jasné, že napr. nejaký krakovaný Castrol alebo Mogul plniaci nejaké VW schválenie (ktoré je prispôsobené okrem iného pre DPF filtre a LL intervaly) sa nevyrovnajú závodnému triesterovému oleju.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, mám najeto necelých deset tisíc a do servisu a výměny oleje zbývá 10 měsíců. Mám dotaz ohledně výměny oleje, v servisu mi bylo řečeno, že mi buď vymění jen olej a na servis pojedu až za 10 měsíců, ale včetně další výměny oleje. Nebo mi udělají výměnu oleje včetně povinné prohlídky a tedy vynulují počítadla.

Myslel jsem si, že když jsou dvě počítadla, tak můžu na povinnou prohlídku dle servisního počítadla a výměnu oleje řešit odlišně. Za rok najedu deset tisíc, takže v případě varianty 1 mi přijde škoda, že ten olej ani neodjedu. Tedy pokud bych jezdil na výměny po 15 tis. nebo 2 roky, jak se ze všech stran doporučuje, tak bych si v případě varinaty 2 zkracoval nejen výměny oleje, ale i servisní prohlídky a v případě varianty 1 zase měnil olej každých 10 tisíc. Jediné + je, že se mě rovnou zeptal, zda budu mít svůj olej.

Co tedy doporučujete? :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No, měnit můžeme klidně i po 5 tis...vždyť je to jen a jen na nás...a je tady toho už popsaného haldy a haldy jak, kdy, proč, čím, doporučení výrobce, servisu, garážníků...každý si dle libosti může vybrat...jen číst a číst...auta máme nová, ojetá, více ojetá a vraky...někdo ho má rok, jiný pár let další ještě víc a někdo si ho koupí nadosmrti...a každé potřebuje výměnu oleje jinak...a každý za něj je ochotný dát jinou sumu...znám x lidí, kteří chodí do servisů jako berani a zaplatí co jim naúčtujou...

 

Já mám třeba na výměnu po 15tis.připraven: Mogul RACING 5W-40...splňuje normu...je k mání za hodně solidních 379,-/4l...a prostě nebudu platit servisům za oleje tisíce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak ho chceš meniť v autorizovanom servise a máš oficiálne pevný interval (1 rok/15 000km ) tak by ti ho tam naliať nemali, ale ak máš premenlivý interval ale chce ho meniť predčasne tak ti ho vymenia. Samozrejme ak si ho meníš svojpomocne tak motoru ten olej vôbec neuškodí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pár poznatků z výměny oleje v neautorizáku u kterého jsem byl.

Při výměně filtru mechoš zjistil, že pod těsněním měněného filtru je ještě jedno...prostě při výměně ho tam minulej frajer nechal...

Velmi ztuha mu šel povolit výpustný šroub...při předchozích výměnách hoši dotahovaly na krev a tak lehce strhly závity na šroubu a ve vaně...použít se dal ale mechoš použil místo měděné podložky (prý příliš tvrdá) hliníkovou která se prý nemusí tolik dotahovat...

Při vypouštění oleje mechoš prohlásil, že tak černej olej je spíš u nafťáků a ne u benzínů...protože předchozí výměna byla po prodlouženém intervalu a teď po 15tis. tak zřejmě tento olej vyplách a uvolnil bordel co tam byl po dvou cyklech prodlouženého intervalu...

No a pak si nech někde něco dělat když u toho nejsi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příspěvky od motosmana jsou logické. Také mi vychází jako ideální nechat 5w40 a interval na LL a měnit po 10tis. což bude cca 3x za interval...

No samozřejmě, pokud si budu chtít nechat Rooma nějakou dobu...kdo ne tak, na to bude srát a měnit po 30tis...no a potěš koště kdo to po něm bude třeba po 4-5 intervalech mít...

A olej s už budu měnit jen sám...

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej SAE 5W-40 a "LL interval" (správny názov je premenlivý) by si nemal kombinovať. Ten olej bude mať totiž iba schválenie VW 502.00 a tam je predpísaný pevný interval max. 1 rok / 15 tisíc km. Samozrejme fyzicky tomu nič nebráni, ale nie je to normálne nastavenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...