Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

u tsi ty krátký trasy vadí kvůli přímýmu vstřikování, kdy se zastudena dostane do oleje víc benzínu než u motoru, kterej si ten benzín nasává ze sacího kanálku. a dokud se ten benzín z oleje neodstraní, tj. krátká jízda, degraduje a s tím souvisí horší napínání rozvoďáku a samozřejmě mazání. tohle je moje teorie, možná úplně blbá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano,mohu potvrdit vormenovu informaci,jen si nemůžu vzpomenout,kde to přesně bylo,nejspíš v OII,motor 1.4 TSI. Čerpadlo duocentric bude asi podobné. Teď nemám přístup k příručce,nebo k Etce,abych se mohl podívat na případné odlišnosti.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do kolika km TSI ty krátké trasy vadí? A proč nevadí HTP či 1,4 63 kW?

 

Krátké jízdy vadí každému motoru. Netroufám si tvrdit že TSI trpí zásadně víc než cokoli jiného. By jsi koukal jaké zvuky se těsně po nastartování linou Felicie 1.6 (AEE - stařičký litinový osmiventil) se kterou manželka posledních šest let jezdí jenom dvoukilometrové jízdy po městě. Občas to auto musím projet někam dál, jinak by už snad nejezdilo vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediné,co se mě podařilo zjistit.že 1.2 TSI i 1.4 TSI mají olejové čerpadlo duocentric s regulací tlaku (takže typ konstrukce a funkce obdobný:
"Regulace tlaku v olejové soustavě je prováděno dvoupístkovým šoupátkem s pružinou. Hodnota tlaku oleje v motoru je regulována působením tří sil na regulační šoupátko:
- síla pružiny
- síla vyvozená tlakem oleje na výstupu z čerpadla
- síla vyvozená tlakem oleje v hlavním mazacím kanále v bloku válců
Při této regulaci je tlak oleje v mazací soustavě téměř nezávislý na stupni zanesení olejového filtru a rovněž se snižují pulzace tlaku oleje v soustavě."

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u tsi ty krátký trasy vadí kvůli přímýmu vstřikování, kdy se zastudena dostane do oleje víc benzínu než u motoru, kterej si ten benzín nasává ze sacího kanálku. a dokud se ten benzín z oleje neodstraní, tj. krátká jízda, degraduje a s tím souvisí horší napínání rozvoďáku a samozřejmě mazání. tohle je moje teorie, možná úplně blbá.

 

Stačí 10 km na prohřátí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz áno, v zime nie. Ak máš MaxiDot, tak môžeš na ňom sledovať teplotu oleja. U mňa keď dosiahne voda teplotu 90°C, tak vtedy je olej okolo 45-50°C (pod 50°C neukazuje, ale krátko na to mi to tam skočí). Keď je vonku okolo 0°C tak k tomuto stavu voda/olej na 90/50°C potrebujem 7 km a niekoľko ďalších km, aby s olej dostal nad 80°C.

V lete to je samozrejme lepšie. Keď bude vonku 20°C tak to presne odsledujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, neboli při zimních cestách do práce (10 km) by se benzín z oleje nestačil odpařit a začaly by problémy - přibývání oleje, zápach benzínu v oleji a horší mazání.

To je radost, to aby do práce člověk jezdil deší trasu. Ještě je ve hře 1,4 63 kW, ale s tím by nebylo tak příjemné ježdění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to já mám vodu na 90 cca za 1-2km, ale olej nemá ani 50 a řekl bych, že olej se zahřeje na optimální teplotu rozumnou jízdou po 15 km. pokud bych tomu víc šlapal, tak dřív. 

 

A mal si to Toledo už v zime?

Inak je možné že u mňa sa to zohrievanie bude ešte zlepšovať, začiatkom jari som dostal nový SW (2701 -> 4050). Vraj je tam aj nejaká úprava, že kým je motor studený, tak dáva bohatú zmes, tj. mal by sa skôr zohriať, a mal by začať aj skôr kúriť. Uvidíme, aktuálne keď už je 10°C a viac je to dobré, hlavne aby mi v aute nebola zima. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím Páni,

 

chcem si aj ja dať svoj vlastný motorový olej, vačšina servisov používa buď Castrol alebo Shell, a ak si prinesiem vlastný ( mibil 1) tak prídem o záruku mobility, je tu niekto taký čo si dal vlastný olej meniť v servise a predĺžili mu záruku mobility?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do auta od zacatku leju vlastni olej Mobil 1 ESP Formula a zadny problem se servisem neni, jedine co je zajima, jestli je olej v originalnim baleni a neni otevreny a pak jestli ma spravnou specifikaci. V servisni knizce pak mam napsany typ oleje co jsem donesl, ale zadna ztrata zaruky apod. se nekona.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do auta od zacatku leju vlastni olej Mobil 1 ESP Formula a zadny problem se servisem neni, jedine co je zajima, jestli je olej v originalnim baleni a neni otevreny a pak jestli ma spravnou specifikaci. V servisni knizce pak mam napsany typ oleje co jsem donesl, ale zadna ztrata zaruky apod. se nekona.

Nevím co bude probíhat, když mi při reklamaci brali i benzín z nádrže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KubinoPv, nejak nechapu kam tim miris. Servis uznal olej, specifikace odpovida pozadavkum vyrobce, je neotevreny tak je prece jedno jakou to ma nalepku na flasce. Jestlize VW definuje ze jejich 5W-30 ma mi takovou a makovou aditivaci aby splnil jejich normu a on to splnuje tak kdyby to bylo tesco value vyrobce nemuze rict ani popel. Navic servis vzdycky muze rict ze olej nevezme. V mem pripade servis Tukas bez problemu olej vymeni a jedine co platim je prace a filtr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Páni,

 

chcem si aj ja dať svoj vlastný motorový olej, vačšina servisov používa buď Castrol alebo Shell, a ak si prinesiem vlastný ( mibil 1) tak prídem o záruku mobility, je tu niekto taký čo si dal vlastný olej meniť v servise a predĺžili mu záruku mobility?

 

Nakoľko záruka mobilty je nadštandardná záruka, jej záručné podmienky si môže definovať Škodovka sama, a aj si ich definuje. Nepresná definícia je: záruku mobility máš vtedy ak auto servisuješ iba v sieti autorizovaných servisov Škoda a zároveň u nich kupuješ všetky náhradné diely a náplne. Takže logicky: keď si donesieš vlastný olej, tak ti záruku mobility nepredĺžia. Ak dodržíš predpísané parametre oleja, tak záruka na auto ti naďalej ostáva.

Potom sú prípady, kde tú záruku mobility omylom, alebo niekedy aj naschvál predĺžia aj v prípade, že si si doniesol vlastný olej. Môj kamarát nosí svoje auto do toho istého servisu ako ja, a jemu záruku predĺžili na príkaz príjmacieho technika, napriek tomu že mal vlastný olej. Na druhej strane sa pozná s týmto technikom osobne, a zároveň tam aj takto nechal cca. 200 € za veľkú prehliadku Yetiho (bola v tom aj výmena stieračov a nejaké drobnosti). Mne v tomto servise záruku mobility nepredĺžili. Takže je to na servise, že ako sa k tomu postavia, a ďalej musíš si spočítať, že či tebe sa oplatí prísť o záruku mobility kvôli peniazom ušetreným na vlastnom oleji. Vzhľadom na to, že ja mením olej častejšie ako je predpísaný interval, mne sa viac oplatí nosiť vlastný olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A záruka mobility je k čemu dobrá? Já jsem to pochopil tak, že když budu mít problém s autem, tak mi ho autorizovaný servis za mé peníze opraví. Trochu se mi ale vytrácí v čem je rozdíl, jestli si tu opravu zaplatím bez záruky mobility, či se zárukou.

Ano, jsou tam nějaké asistenční služby, jejichž rozsah jsem nestudoval.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slovenská verzia: http://www.skoda-auto.sk/servis/zaruky/garancia-mobility

 

Sú všetky tieto služby naozaj bezplatne poskytované počas celej životnosti vozidla?


Áno, za predpokladu, že budete plniť podmienky starostlivosti o vozidlo, uvedené v "Servisnej knižke" vášho vozidla. Znamená to predovšetkým dodržanie intervalov servisných prehliadok a vykonanie všetkých záručných a pozáručných opráv vo vami zvolenom autorizovanom servise ŠKODA. Pri servisných prehliadkach sa použijú výhradne ŠKODA Originálne dielce, a výrobcom predpísané prevádzkové náplne dodané autorizovaným servisným partnerom ŠKODA vykonávajúcim servisnú prehliadku.
Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prostě ve zkratce, pokud se vám někde pokazí auto a máte záruku mobility, Škodovka vám zajistí bezplatný odtah do nejbližšího servisu, případně pokud je potřeba bezplatně náhradní ubytování na jednu noc v hotelu pro celou posádku, případně dopravu nebo půjčení náhradního vozu, doufám že to platí i dnes, tak to fungovali cca 4 roky zpátky

platí to i v zahraničí

 

jinak teď jsem měl na servis vlastní olej + originál škoda filtry a záruku mobility potvrdili

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...