Ono hlavně ty parkovací zóny nemají koncepčně hlavu ani patu...
Všeobecně se ví, že se za posledních 15 let vystěhovalo XY% obyvatel Prahy do přilehlých obcí a jejich nově budouvaných satelitů. S tím tenkrát všichni souhlasili, protože se tím "uvolnilo" místo v bytech pro nové pracující mravenečky. Už tehdy ale se mělo začít řešit, že tyhle "sateliťáci" (mezi které se smím taky počítat, když jsem v ČR) se musí nějakým způsobem dopravit do Prahy. A vzhledem k tomu, že hromadná doprava z odlehlých aglomerací je velice tristní (autobus jede např. jednou za 20 minut), a neopomenvší fakt, kdy i s platnou pražskou lítačkou platíš středočeský tarif i jen kvůli 1 zastávce ležící v I. pásmu, tak se z finančního, flexibilního a pohodlnostního hlediska vyplatí jet do Prahy autem. Přijedeš do Prahy a najednou ouha; není kam zaparkovat, protože se nikde na konečných stanicích metra (či spádových aglomeracích) nepostavilo kapacitně dostačující parkoviště P+R. Zářným příkladem budiž Černý Most; spádová stanice metra pro 150.000 lidí z přilehlého okolí (Brandýs, St./Ml. Boleslav, Liberec, Mochov, Zeleneč, Úvaly, Šestajovice, Poděbrady, Kutná Hora a další) disponuje pouze dvěma parkovacími plochami P+R o celkovém počtu 438 míst! Okolní obchodní centra mají zpravidla volné (a v současné době závorami opět uzavřenými) plochy pro více jak 12000 aut. A využít parkoviště P+R v Běchovicích (kapacita 98 míst), kde smíš přestoupit na vlak (500 m pěšky) či si počkat na přeplněný autobus, který tě hodí na Černý Most, je úplná utopie v myšlení těch osob, které vymýšleli tuhle koncepci...
Ve chvíli, kdyby na okrajích města - či v blízkosti velkých aglomeračních uzlů - byly odpovídající parkovací kapacity, pak se nemusí řešit obytné (modré) zóny. Navíc opět v podobě, která nemá ve světě obdoby...
Běžný stav z ostatních evropských měst je takový, že jsou všude NORMÁLNÍ parkovací automaty, kde zaplatíš poplatek a můžeš stát. Nemáš-li zaplaceno, pak dostaneš pokutu (od MP). Přes den jsou parkovací místa obsazená, radnice vyberou z poplatků za parkování peníze, a večer se ulice vyklidí a místňáci mohou v klidu zaparkovat. Hlavně v Praze je situace taková, že mnoho rezidentů nechává auto stát na jednom místě klidně týden, protože se bojí, že nezaparkují.
A k Evropě; jediný, pro mne NENORMÁLNÍ a zcela debilní systém parkování je ve Vídni. Tam se musí RZ vozidla zaregistrovat v systému a platí se přes mobil. Na ulici není k nalezení žádný parkovací automat, zato příslušníků MP je tam přehršel. A mám takový pocit, že se pražští radní inspirovali zrovna tam, a pak vymysleli takovou bejkárnu i v Praze.
@Stanmar: když pak bydlíš v satelitu, tak vedení obce dost nevybíravě tlačí na to se tam přehlásit. Kvůli dotacím obce na obyvatele. A nesou to dost nelibě, když nechceš; proto mají skoro všichni na soukromých autech značku "S" a na služebních "A"...