Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.4 TDI / 1.9 TDI / 1.9 SDI

  1. Ahoj všem. Rád bych se zeptal na zkušenosti majitelů. Mám Fabii 1,4 TDI 59kw, 9/2006 najeto rovných 50tisíc. km by měly odpovídat (po leasingovce a řešeno s autorizákem) S autem veliká spokojenost Vím, že tento motor je hlučný. Nicméně mám dotaz ohledně následující situace. Pokud jedu úspornou jízdu a mám na rovince, či z mírného kopečka zařazenou 5ku v 50km/h-60km/h na tempomat, nebo i bez něj, tak je motor v režimu, kdy ani nebrzdí a ani neakceleruje. Je to přesně ta fáze, kdy motor není v tahu a jak si tak brblá. Problém je, ale že jakoby začně vydávat v tomto režimu jiný zvuk, drnčí, něco jakoby něco rezonuje (jde jen o zvuk, žádné vibrace - takže asi ne silentblok…

      • Pozitivní
    • 81 odpovědí
    • 17,5tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem mc2uba,

    Zdravím, budíky si začínají u mě dělat co chtějí. Asi před 3 týdny se začaly moje budíky chovat divně. Nejdřív se rozvěcela standartně kontrolka baterky v první poloze klíčku, po nastartování hned zhasla a hned se zas rozsvítila na 2-3 vteřiny. Myslel jsem si, že už auto značí špatnou baterku, která je v autě od výroby (7 let) No teď se kontrolka baterie nerozsvítí vůbec, ani na první polohu klíčku. Ale auto startuje naprosto bez problémů. Kde myslíte hledat chybu? F1 Combi 2006 1,4 TDI 59 kW PD

    • 31 odpovědí
    • 17,8tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Radomír,

    Přátelé okřídleného šípu, jednou se mi to už stalo. Cestoval jsem na Radhošť a tu cítím, jako by na chvíli klesl výkon, ale během mžiku opět v pořádku. Ujel jsem pár kilometrů a vozidlo chcíplo. Dlouho se nedařilo nastartovat. Potom to nastartovalo, ale nad 2000ot./min opět chcípalo. Takže domů jsem dojel tak, abych to netlačil více jak 2000 ot/min. To se stalo v roce 2007. Bylo vadné relé 103 - palivová pumpa. Pumpa v nádrži nedávala náležitý tlak, jak by měla. Tehdy mi známý automechanik toto relé vyměnil za relátko dobré, ale starší.Zatím bláhově doufám, že pomaličku odchází. Budu toto relé měnit za nové. Doufám, že můj problém bude vyřešen. Pokud ne, napadá mne: vad…

    • 4 odpovědi
    • 1,7tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem esomarena,

    Ahoj škodováci...zajímalo by mě, jestli by se daly vyměnit tyto dva motory..místo 1.4 TDI 55kw za 1.9 TDI 74kw...tu 1.4 uz mam temer 2 roky a jsou s ni sami potize...napadlo mě, zda-li by se daly tyto motory vyměnit..ptam se jak po technicky stránce tak po ty papírový..bude s tim nejaky problem?? jestli uchyty pro motor budou stejny a jestli se daji pouzit i veci okolo jako je treba intercooler, altik a podobny veci..nemate nekdo zkusenosti?

    • 12 odpovědí
    • 4,5tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem seles,

    Přátelé,mám Fabii 1.9 Tdi 2004 a svítí mi na displeji OIL,přitom mám v motoru dost oleje.Poraďte kde je závada.Děkuji.

      • Pozitivní
    • 15 odpovědí
    • 2,7tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem Honza60,

    Půjčil jsem auto a po nehodě s ním se vraceli domů. Jelo to asi 500km (z Itálie) bez vody. Na motoru není nic poznat. Jelo to za silného deště bez kapoty motoru. Netopilo to. Co tam může být za problémy v budoucnu? Máte někdo podobnou zkušenost?

    • 10 odpovědí
    • 5,4tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem Kostia,

    Nikde jsem to tu nenašel. Jen tedy řečnická otázka o výfucích obecně u Fabií. Jaká je životnost? A jak je to třeba konkrétně u TDI, či 1,4 TDI, kterou mám? Má někdo zkušenost? Počítá se to spíš na roky, či na kilometry? Já mám 78tisíc a r.v. konec 2006.

    • 20 odpovědí
    • 6,9tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem kosumberak,

    Ahoj všem, mám krátce F1 1.4 tdi 55kw a jsem vcelku spokojen, jen mi jedna věc trochu vadí - do cca 1500-1600 otáček je to líné jak prase! :-) Jak se dostanu do 2000-2500, tak to jede krásně a jsem fakt spokojen, nicméně ty nižší otáčky mi trochu zatím dělají problémy. Je to můj první diesel, takže s ním asi ještě neumím jezdit, ALE... Zkrátka se chci zeptat, jestli to mají všici majitelé 1.4 tdi, nebo mám něco špatně já? :-) Rozjezdy jsou někdy utrpení... rozjedu se na jedničku... dám dvojku, která spadne tak do 1500 otáček (možná míň) a prostě to nejede.... mám chuť říct ženě ať vystoupí z auta a jde tlačit... jak se dostane do 2000 tak zátah a jedeme... :-D …

    • 19 odpovědí
    • 6tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem xxfavo,

    Ahoj,mam fabii rs 96kw r.v.2003.Dnes rano jsem zastavil asi po 2km jizdy po meste na křizovatce na červené a podival jsem se do zrcatka a za mnou kouř.Spiš takovej modro bileja rekl bych smrad jako z nafty.kouř byl hodne husty.Nebyl to normalni ranni kour. zadna kontrolka nesvitila a auto jelo normalne. Kdyz jsem skrabal okno ,tak zadnej kour nebyl. Hned jak jsem si vsimnul koure,tak jsem to zdechnul. Po opetovnem nastartovani uz byla bez koure a jela normalne. Na diagnostiku jsem auto jeste nestihnul dat. Muzete nekdo poradit , co by to mohlo byt? Pripadne na co se podivat na diagnostice krome vypisu chyb?

    • 0 odpovědí
    • 1,6tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem radim ruzicka,

    Zdravím všechny na fóru, mám problém s fabii tdi, špatně startuje, motor se na volnobeh hrozně třepe a pal.pc ukazuje při teplém motoru spotřebu 0,7l/h.(na druhé i když 59kW 0,4l/h) Při jízdě do mírného kopce v tahu motor vynechá při cca 2000ot. pak hned při 2500ot. a nijak přesvědčivě netáhne... myslel jsem, že to může být špatnou naftou, ta všechna vyčerpána a natankována OMW maxmotion... beze změny.... na vagu bez závad.... Za každou radu předem děkuju. fabia je r.v. 2007 a najeto má cca 197tis km.

    • 1 odpověď
    • 2tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem lubikSK,

    Prosím o radu, mám pocit že mi "fučí" intercooler, počujem od neho slabé syčanie aj na voľnobežných otáčkach, podľa mňa to nie je normálne. Fábia (mr2006) má cca 200t km, tachometer cca 140t ale podľa všetkého predávajúci ubral "diabolských" 66666km, intercooler je trochu od oleja (foto). Je ten zvuk normálny, alebo je IC predraný? Dá sa IC vybrať cez PP svertlo, alebo musí preč aj nárazník?

      • Pozitivní
    • 12 odpovědí
    • 11,1tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem stoupa1980,

    Čau všem. S autem jezdím 5km do práce a zpět a tak přemýšlím o předehřevu motoru- moje představa je že využiji místo na bloku motoru - pokud to půjde vyšroubuji mrazovku- tam bych dal topné těleso na 220v a pak už je to jednoduchý. 1 otázka kde na motoru jsou tzv. mrazovky? 2 otázka tyto mrazovky jsou našroubované a nebo naražené? Dělal jste to někdo na Fábuli?

    • 5 odpovědí
    • 4,3tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem George77,

    Napadlo mě jestli by byl velký problém předělat fabii 1.4 TDi,51kw na 59 kw. Co by takové předělání obnášelo?Bylo by to jen o řídící jednotce ze silnější verze a výměněně za silnější spojku(přítlačák)? Díval jsem že použitá 59kw jednotka není nijak hrozivě drahá a spojku bych taky časem měnil,takže by to nemuselo být nikterak nákladné a snad i nějaký výkon navíc by šel poznat. Fabia 1.4 TDi 51kw/70 k při 4000 ot./min, 155/2200 Nm/min. zrychlení 15,8 u combi Fabia 1.4 TDi 59kw/80 k při 4000 ot./min, 195/2200 Nm/min. zrychlení 14,0 u combi

    • 20 odpovědí
    • 16,1tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem Trautenberk,

    Všiml jsem si tohoto "vtipného" zvuku od turba, co by mohlo být špatně?

    • 4 odpovědi
    • 2,7tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem lifty,

    Zdravím, mám načatou převodovku (kód HDS) a chtěl bych jí vyměnit, jenomže tyhle převodovky snad nikdo neprodává, všichni prodávájí jenom ty dlouhé FSM (což by mi nevadilo, možná by to bylo lepší). Jde to bez problému zaměnit na Fabii RS rv. 2004?

    • 0 odpovědí
    • 2,9tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem najmis,

    Mám problém s tím že když má motor kolem 1500ot/min tak se jakoby dusí(nemá tah) vybrace a dunění se přenáší do celého auta a interiéru....je to dost nepříjemné a taky se nedá jezdit po městě na 4. stupen nějakých 50-60 km/h musím dát 3.stupen aby se motor dostal aspon na necelých 2 000ot/min. což je pak znát na spotřebě a musím často ředit a víc vytáčet... Nemá s tím někdo zkušenosti nebo je to snad normální u tohodle motoru...?Jezdil jsem ted s OI TDI 81KW a tam se auto v pohodě bez nějakých vybrací a dunění sebere i z 1 000ot/min..

    • 35 odpovědí
    • 13,5tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem chose0108,

    Zdravím, včera jedu z práce po dálnici a v kopci který jsem vyjížděl v poho na 5 rýchl.stupeň jsem v průběhu jízdy ze 140 spadnul na 120km/h a auto nejelo. Nevim čím to je ale zdá se mi že na 4 točí jenom 1500 ot při rychlosti 60. Auto slenivělo. Prostě netáhne. Zkoušel jsem posluchat zda-li turbo píská a v poho a ta tyčinka s reg. tlaku fachá. Nevíte čím to může být. Dnes jsem to trochu rozjel a přes 160 jsem nešel auto línéééé. Poraďte pokud víte. Díky

    • 4 odpovědi
    • 3tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Merluzoo,

    .

    • 0 odpovědí
    • 1,9tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Matesbedna,

    Zdravím potrebuju poradit,Mám fabii RS a žere 10L\100 což je hnus od nafty nesetkal se stím nekdo? A dalsi problem je ze mam odpojenou klapku u RG ventilu (takový černy valec) když to pripojím auto chcípá. prosim o radu uz nevim co kde muze byt.. děkuji za kazdou radu..

      • Pozitivní
    • 61 odpovědí
    • 9,2tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem schneefall,

    Zdravíčko, mám dotaz. Budu za pár měsíců potřebovat jiné, novější vozidlo.Mám možnost levné klasické a červené nafty takžě mě napadlo, že by moje další vozítko mohla být fabia 1.9 SDI.Podle toho, co jsem se tu dočetl by měl být tento motor držák a různé druhy nafty by mu neměli vadit.Druhá věc je můj nájezd.Jezdím denně 8 km tam 8 km zpět mimo město, sem tam víkendový výlet, suma sumárum, můj roční nájezd je 15 000 km.Co si myslíte? Když už teda mám možnost toho lacinejšího paliva, bude 1.9 SDI dobrá volba a krátké nájezdy tento motor nezrujnují, nebo se mám na to vykašlat a koupit si klasiku 1.4 MPI a jezdit normálně na benzín. Díky za odpovědi a případné návrhy.

    • 14 odpovědí
    • 7,3tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem beeruska,

    Dobrý deň, moja Fabia I, 1,9 SDI, r.v. 2004 má už pár dní nejaký zlý ťah. Otáčky neklesajú, ale ťahá zle a potom zrazu z ničoho nič ide dobre. Deje sa to bez ohľadu na to či idem do kopca alebo po rovine. Nevie poradiť, čo by to mohlo byť?Ďakujem.

    • 6 odpovědí
    • 4,8tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem gabikke,

    Zdravim, vlastnim FABIU I 1.9tdi 2001 ATD, 140 000km, meneny palivovy filter + hadicky (urcite tesnia), rele 109. Podla PC kontroly auto neukazovalo chybu. Presiel som cele forum tykajuce sa MOTORA no moj problem som nenasiel. Nasiel som problemy so startovanim no nie moj pripad. PROBLEM: Mam problem so startovanim. Urcit pri akej teplote, v akych podmienkach sa to deje, nie je mozne, pretoze sa to deje hocikedy. Aj za studena, aj za tepla. Proste niekedy to ide, niekedy nie. Niekedy (viackrat po sebe) startuje uplne bez problemov na brnk. 1.Otocim do polohy kedy sa rozsvietia vsetky kontrolky, postupne zhasnu, aj zhavenie. Zacnem startovat. Starter toci, ba…

    • 12 odpovědí
    • 7,5tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem patrik.a,

    Zdravím, včera sa mi stala táka nepríjemná vec. Po naštartovaní auta (Škoda Fabia 1.9TDI) som ako po každé nechal trošku zohriať aj keď boli 2°C už keď som si sadol do auta som vedel že nieje niečo v poriadku, mal som úplne zarosené sklá zvnútra. Po asi 3min som sa išiel pohnúť a auto mi začalo trhať pri nízkych otáčkach (jak keby som rýchlo pustil spojku a stále sa to opakovalo). Skúsil som 2. prevodový stupeň a to isté auto nemalo skoro žiaden ťah. Následne som zastavil a pri vyradenej rýchlosti som pridal plyn a otáčk skákali ako besné a zvuk motora bol kolísavý (podľa otáčok). Vypol som motor a znovu po asi 10min naštartoval a keď som pridal na voľnobehu ply…

    • 29 odpovědí
    • 10,9tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Peposu,

    Zdravim , mam dotaz mam fabii kombi po face , 1.9 tdi a chtel bych na vyfuk namontovat koncovku ovalnou chrom , je nejaky problem kdyz se urizne zahnuti konce vyfuku tech dvou trubek a budou rovne ? nebo to musi cudit dolu smer k zemi, dle meho selskeho rozumu si myslim ze by to problem byt nemel , ale radeji se ptam diky.

    • 2 odpovědi
    • 1,5tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Stejv,

    Zdravím, mám Fabii RS 1,9 PD TDI 96kw rok výroby 2006 a najeto 108 xxx km. Už od koupě, my při zahřátým motoru špatně startovala. Motor se roztočil, ale ne do dostatečných otáček a hned zhasnul. Při delším držením klíčku nastartoval. Ale když se nechal cca 15-20min vychladnout, tak chytl hned (jen na drnc klíčkem) a termostat ukazoval na palubovce pořád 90°C provozní teplotu. Teď když začíná být venku už okolo toho 0°C, tak klasicky počkám na žhavení (někdy žhavím i 2x), otočím klíčkem tak motor chytne hned, ale strašně u toho kucká a pomalu vleze do provozních otáček. V létě když bylo venku 20-35°C tak když nebyl zahřátý taky chytl okamžitě. Baterku sem kupoval nov…

    • 34 odpovědí
    • 7,6tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.