Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.4 TDI / 1.9 TDI

  1. Zahájeno uživatelem drass,

    Neviete niekto nahodou aky je rozdiel medzi tymito motormi, teda ci sa da s 51kw spravit 59kw ci je rozdiel v strekoch, alebo iba v RJ. Dakujem

      • Díky
    • 21 odpovědí
    • 29,3tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem SOLTEK,

    Zdravím, přivezl jsem si servisovanou fábku II 1.4 TDi 59kW, ale nikde nemůžu najít co tam je za olej. Doufal sem že najdu nějakou samolepku nebo že to bude napsané v servisní knížce, ale marně. Našel jsem jenom: "vW 507 00" což nevim co to znamená a jinak je jenom: "použitý motorový olej pro servisní intervaly QG1." Prosím tedy o radu co mám koupit za olej. Mohl bych tam použít olej Castrol EDGE 5W-40 Fully Synthetic? Děkuji.

      • Pozitivní
    • 23 odpovědí
    • 36,8tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem bastien,

    Ahoj, máte někdo tenhle motor, resp. by mně zajímala jeho spotřeba (l/h) ohřátého motoru při volnoběhu, resp. s klimočkou při volnoběhu a taky třeba kolik máte najeto km. Pokud připojíte spotřebu po městě nebo mimo město, budu rád. Díky moc. Mám najeto 3 tis km a žere to jak ďas. 0,7l/h a s klimoškou 1l/h. Po městě s klimoškou se pod 7,5l/100km při běžném provozu nedostanu ani náhodou v kolonách raději nepíšu, co to baští. Mimo město to je už lepší. Zlatá stará Fabie s 1,9TDI, 74 kW. Ta jezdila proti tomuhle na vzduch.... Přijde mi ta spotřeba, jako by to jezdilo na benzin. Dá se něco dělat se spotřebou, kde hledat problém?

  4. Zahájeno uživatelem Weitr,

    Ahoj má tu někdo Fabku II 1.9Tdi 77kw ? Chci se zeptat kolik dáváte oleje při výměně? Když dám přesně 4l tak je to 1cm nad maximem ( na měrce ) Takže vždycky odpouštím .. Můj odhad je 3,5l no prostě kolik dáváte vy ? Díky :-)

    • 7 odpovědí
    • 14,7tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Poleš,

    Dobrý den, měnil jsem sondu otáček motoru. Ta která je za rozvodama. A povedlo se mi urvat ten šroub co to drží… je možné to tam něčím přilepit aby to vydrželo to teplo. Místo na vrtačky nebo něco tam moc není a došly mi nápady jak ten šroub vyndat.

  6. Zahájeno uživatelem Lubkooo,

    Čav, kdy je odporoučené měnit rozvody u daného motoru? A nakolik to zhruba vyjde v autorizovaném servisu? Dik

      • Pozitivní
    • 19 odpovědí
    • 23,3tis zobrazení
  7. Auto padá do nouze -regulace spalin.V levém rohu motorového prostoru z pohledu, když stojím čelem k motorovému prostoru je plastová krabička s rozvody regulace.kdyz ji otevřu a vyfoukám kompresorem tu část ,která je přišroubovaná na autě,tak z ní vylitne prach a na pohled jsou dva otvory ve spodní řadě zbarvený do světle hnědé barvy( něco jako barva rzi ) jeden otvor vede to vyrovnávací nádobky z plastu,která je před motorem a druhá vede k motoru z pravého boku,opět obojí z pohledu do motorového prostoru.Slysel jsem že může degradovat ta plastová krabička regulace tlaku.Ale jelikož vylítne prach při foukání kompresorem,tak nevím.Kdyz foukání do nádobky na vyrovnání tlaku …

  8. Zahájeno uživatelem Vedzi,

    Ahoj všem, potřebuji sehnat vodovodní hadice které vedou na přírubu z boku motoru (3-4ks) jedna se o Škoda Fabia 1.4tdi 59kw rv 2008 jedna by mela bejt vetsi propletena až jakoby třemi vývody,jedna kratší slabší a jedna silnější kratší nedokážu přesně na internetu určit jaké to jsou, abych je objednal moc díky za každé info a radu

    • 0 odpovědí
    • 339 zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem Topa,

    Ahoj, nevíte někdo čím by to mohlo být? Mám 1.4 tdi 2009 51kw a při sešlápnutí plynu a zařazené rychlosti začne něco klepat. Čím více plynu tím rychleji to klepe. Výkon je pořád stejný a při neutrálu nebo sešlápnuté spojce to nedělá. Začalo to dělat při delších nájezdech třeba po 300km a teď už to dělá hned po nastartování a rozjetí se. Zvuk je jako by klepalo kladívko o kovadlinu. Díky

  10. Ahoj, moja Fabia 2 combi začala mať problémy so štartom, pri vonkajšej teplote 8C a menej. Kontrolky na palubovke blikajú, motor naskočí a hneď zhasne. Takto sa to opakuje cca 5x, na šiesty raz už motor beží bez problémov a keď štartujem neskôr napr. popoludní, tak žiaden problém (viď video). Jeden mechanik to tipuje na žhavič, ďalší po preskúšaní auta v dielni vraví, že to bude riadiaca jednotka, nech si zájdem za elektrikárom. Čo si o tom myslíte vy? 20241021_064124.mp4

  11. Zahájeno uživatelem rada92,

    Zdravím zdejší mistry, chtěl bych se zeptat, zda motor 1.4 TDI z fabie 1 je totožný ve fabia 2. Jaké jsou případně rozdíly. Děkuji

    • 1 odpověď
    • 1,4tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem OkopichIV,

    Zdravím pár týdnů zpět mi začalo cukat auto při vyšší zátěži napřiklad do kopce nebo s více lidma diagnostika nic neřekla tak jsem vyměnil filtry proplách auto adititivama ale nic nepomohlo. Nyní se to děje téměř pořád když sešlápnu plyn trochu víc než na cca 5% auto začně cukat pak se otáčky zastavý auto nereaguje na plyn a chcípne. Napadá někoho něco?

    • 4 odpovědi
    • 4tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem Kebulak,

    Ahoj, mám Fabii II (r.v. 2008), 1.9 TDI, 77 kW s DPF a řeším takový problém. Rozsvítila se mi kontrolka DPF, následně i kontrolka výfukového systému. Z diagnostiky a internetu jsem vyčetl, že na vině může být diferenční senzor tlaku výfukových plynů, tak jsem ho vyměnil. Podle několika zdrojů (jeden postup třeba zde: https://forum.skodahome.cz/topic/128785-g450-sn%C3%ADma%C4%8D-diferen%C4%8Dn%C3%ADho-tlaku/#comments) se má ale po výměně tohoto snímače provést rekalibrace (která asi vynuluje offset v řídicí jednotce), zadáním loginu 30605. Můj problém je v tom, že řídící jednotka neakceptuje ten login 30605. Chyba je vidět na obrázku 1. Na obrázk…

      • Pozitivní
    • 7 odpovědí
    • 10,5tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem Arduks,

    Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně Škoda Roomster 1.4 TDI s motorem BMS. Auto chcíplo za jízdy během přeřazování, přičemž žádná ztráta výkonu atd. nebyla předtím znatelná. Od té doby auto nechytá. Při pokusech o opravu se podařilo zjistit, že pokud se odpojí ta velká trubka mezi škrtící klapkou a chladičem turba, potom auto sice docela dobře chytne, ale zní jako traktor a kouří do sání (kouř je bílé barvy). Přičemž navíc motor nejde do otáček a po připojení trubky zpět ke klapce ihned motor chcípne. Dále se povedlo zjistit, že pokud se povolí trubka, co vede zplodiny do EGRka (stačí cca 2 mm mezírka), potom motor jde krásně - dobře chytá…

    • 1 odpověď
    • 4,1tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem VITABENNY,

    Nebyl by někdo ochotný pomoc s nastavením rozvodu ,včetně VCDS .Klidně přivezu na místo a odvezu naspět a ještě něco klidně zaplatím.Po výměně rozvodu , mi nechce nastartovat, nastaveno a aretovano .Klikovka na rysce a Vacka na zajišťovacím koliku a furt nic. Zřejmě to chce s pomocí VCDS nastavit vačku. Diky

    • 0 odpovědí
    • 3,1tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem VITABENNY,

    Kolegové předvstřik se předpokládám nastavuje pomocí diag. Je tu někdo schopný mi pomoc.Díky

    • 0 odpovědí
    • 2,1tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem Hofi739,

    Dobrý den, žádám vás o radu. Mám Škodu Fabii 2 1.4 TDi, rok 2008. Před necelými 3 roky jsem byl nucen vyměnit motor respektive udělat hlavu, včetně střiků a rozvodů. Jednou za cca 2 roky mi odletí hadička od vývěvy. Teď se mi to stalo opět, už po třetí. Hadičku jsem vyměnil ale auto se nechová standartně. Motor se chvěje, že to hýbe celým autem (ovšem ne vždy), auto ani moc netahne. Po nastartování se na volnoběh dostanu maximálně těsně před 3 tisíce otáček. Dal to prostě nejde. Po sešlápnutí spojky a uvolnění, tak už se dostanu na kolik otáček chci. V jednom servisu mi napíchli auto a údajně tam byla chyba na třetím válci. Dnes přijel známý mechanik a nic se…

    • 0 odpovědí
    • 2,2tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem PajromanPa,

    Ahojte, som vlastníkom auta Škoda Fabia 1.9 TDI PD 77kw ročník 2008 s kódom motora BLS (súčasťou je aj DPF). Spozoroval som pískanie pri pridavani plynu, neviete čo by to mohlo byť? Je to normálne? Môže to byť zle dotiahnutým remenom? Auto ma pekny ťah. Prikladám aj zvukovú nahrávku motora. Nová nahrávka 10.m4a

    • 0 odpovědí
    • 2,4tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Mdv,

    Ahoj, vlastním fabii II s motorem 1.4 tdi 59 kW. Nějak se mi stalo, že se mi uvolnil horní kryt na motoru a prodřela se hadička mezi ventilem zpětného vedení výfukových plynů a ventilovým blokem. Jakou hadici mám koupit jako náhradní a kde se taková dá vůbec koupit? Dale při prohlídce toho horního krytu jsem zjistil, že gumové západky, které ho přidržují u motoru jsou vymačkané a moc nedrží. Daji se koupit? Našel jsem pouze cely kryt. Díky za rady.

    • 0 odpovědí
    • 3tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem Cestovatel Cestovatel,

    Zdravím , dokázal by někdo analyzovat soubor log z diagnostiky ohledně turba jestli je vše v pořádku nebo se s turbem něco děje? log přikládám. Děkuji za ochotu LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

    • 0 odpovědí
    • 2,3tis zobrazení
  21. Ahojte, včera som normálne jazdil autom Škoda Roomster 1.9. TDI, bez akéhokoľvek náznaku problému, senzoru alebo niečoho. Dnes ráno som chcel naštartovať, ale nenaštartovalo to (akokeby to naskočilo a hneď zhaslo) a točila sa iba reťaz, na palubovke svietila baterka na červeno. Tak som zobral baterku a dal som ju nabiť (bola pomerne vybitá, tak som myslel, že to bude tým keďže sa ochladilo), namontoval som ju teraz večer naspäť a skúšam naštartovať a zase to isté (naskočí a hneď zhasne a točí sa reťaz dookola) a potom po pár sekundách teraz vypísalo Tlak oleje - Vypněte motor a zároveň svietila kontrolka baterky na červeno stále. Pritom pred…

    • 1 odpověď
    • 3,5tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem xovies,

    Zdravím, před nedávnem se mi objevila tato potíž. Při delší cestě mimo město...cca 60 km. mi šel kouř ze zadní strany motoru, a v kabině byla cítit spálenina jakoby plastu, nebo něco podobného. Poslední dobou se mi to stává i při krátkých cestách ve městě. Kouř již sice ne, ale spálenina ano. Vypozoroval jsem, že při zapnutí klimatizace nic necítím, a pokud ji vypnu, cítím to občas. Někdy hned po nastartovaní, jindy klidně až po půl hodině. Na fóru jsem se dočetl, že můžou být ucpány odtokové kanálky pod stěračema, ale ty jsou čisté, a kabinový filtr je suchý. Chladící kapalina mi nemizí, a olej je pořád na stejné úrovni. Bojím se, aby to snad nějak neshořelo, řešil …

    • 1 odpověď
    • 6,6tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Tasel,

    Zdravim. Mam dotaz a byl bych moc vdecen, kdyby mi nekdo dokazal poradit. Mam Skoda roomster 1.9 tdi 77 kw s filtrem pevnych castic. Asi pred dvema lety, kdy byl najezd 260 000 km auto zacalo cukat. Ale jen kdyz se priblizi otackomer k cca hodnote 1900 otacek. Pote motor vynecha, auto cukne a pak uz dal pokracuje bez problemu. Ve vyssich otackach to nikdy neudela. Dokonce ani kdyz se prudce slapne na plyn tak to neudela ani pri prekroceni techto otacek. 1 Laborovalo na tom uz hodne servisu a postupne jsem se dopracoval az k vymene motoru se kterym je na aute jine turbo, jine vstriky a stejna zavada:-) Ridici jednotka nic nezaznamenava, jen jednou tam bylo vynechani 3 val…

    • 1 odpověď
    • 3,3tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem burdda1,

    Cau chlapi mam 1.9 bls 77 kw dpf a obcas problikne zhaveni nespada do nouze udelal jsem vypis z diagu setkal se stim nekdo ? Pondělí, 08, červenec 2019, 18: 13: 54: 33490 Verze VCDS: Vydání 12.12.0 (x64) Adresa 01: Štítky motoru: 03G-906-021-BLS.clb Číslo dílu řídicího modulu: 03G 906 013 E HW: 03G 906 013 Součást a / nebo provedení: R4 1,9L EDC G000SG 0029 Kódování softwaru: 0053071 Kód díla: WSC 33361 790 00000 VCID: 224D9CD3FE4D230EA27-5000 4 zjištěné chyby: 008214 - Snímač polohy sacího potrubí sběrného sacího potrubí (Bank 1) P2016 - 000 - zkrat k zemi -…

    • 0 odpovědí
    • 3,9tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem drass,

    Ok a vie niekto ako spravim z 51kw 59kw? Chipovanim asi najjednoduchsie ale aka firma to robi? Kazdy chipue okolo 100ps to nechcem chcem len 80ps a ten krutak

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.