Přejít na obsah

vysoká spotřeba 1.6/55


paulmack

Doporučené příspěvky

Dneska jsem najel něco přes 200 km a nějak mě podle pp vzrostla spotřeba a si tak 2,5l.A zdá se mě,že je to i línější a nějak to hulí a smrdí po síře.

Labdu mám novou.Je na ni ujeto asi tak 3000 km.4ím to může asi být.Zítra to zkusím pichnout na vag a uvidím.Nevíte někdo předběžně co by to asi mohlo být? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem najel něco přes 200 km a nějak mě podle pp vzrostla spotřeba a si tak 2,5l.A zdá se mě,že je to i línější a nějak to hulí a smrdí po síře.

Labdu mám novou.Je na ni ujeto asi tak 3000 km.4ím to může asi být.Zítra to zkusím pichnout na vag a uvidím.Nevíte někdo předběžně co by to asi mohlo být? Díky.

Mel jsem podobne priznaky, jen tu siru jsem asi necitil a servis vymenil cidlo teplozy chl. kapaliny...( tusim :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nemá už žádné poznatky?

Dneska jsem to připojil na vag a hlásilo to na řídíci jednotce na motoru nejakou chybu:CODE_sporadicky,nějak tomu moc nerozumím,ale chubu sem smazal a šel to projet a pak znovu na vag a už žádné chyby nebyly.

Potřeboval bych i víc poradit,jak pořádně využívat tento program!

A nevím třeba jak nastavit to základní nastavení škrtící klapky.

Díky za typy a rady.

Editováno: , autor: paulmack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na co má vliv to čidlo teploty?myslíš snad,že to špatně vstřikuje palivo?A kde to čidlo najdu?

Sorry,ale ještě se v tom tak nevyznám,nebo spíš mám strach se do toho motoru rejpat,abych to víc neposral!nevím na co přesně šáhnout a tak.Spíš jen vyměnit olej,filtry a tak.Tak proto potřebuju více rad. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na co má vliv to čidlo teploty?myslíš snad,že to špatně vstřikuje palivo?A kde to čidlo najdu?

Sorry,ale ještě se v tom tak nevyznám,nebo spíš mám strach se do toho motoru rejpat,abych to víc neposral!nevím na co přesně šáhnout a tak.Spíš jen vyměnit olej,filtry a tak.Tak proto potřebuju více rad. Díky.

No pokud to čidlo teploty dává ŘJ špatné údaje, tak si ŘJ myslí že motor je studený a zbytečně dává příliš bohatou směs-proto ta velká spotřeba. Takže je teoreticky možné, že motor má skutečně teplotu 90 stupňů, ale ŘJ s ním zachází jako by měl třeba jen 10 stupňů.Jinak čidlo je umístěné pod rozdělovačem-ráno případně nafotím ;)

jenže zase ta ztráta výkonu-chm chm chm... spíš to zapalování bych prověřil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už se tu bavíte o tom čidle teploty a vlivu na míchání směsy, je možný když mám špatnej termostat a auto při menším záběru chladne za jízdy pod 90, že se špatně taky míchá směs, teda přesněji řečeno je to stejný čidlo co dává signál na budíky o teplotě, pak by ukazovalo že motor má cca 70 stupnů a dávalo by autu blbou směs je to tak?Protože tuhle závadu mám od koupě a ještě jsem nebyl sto to vyměnit, ale když se měnili svíčky tak neměli hezkej cihlovej povlak, a přesně takovej jakej je když je bohatá směs. Jinak jsem zkoušel najít v knížce jak na to, kde je umístěnej termostat u 55kW ale nejsem z toho moudrej, nemohl by mě někdo přímo na fotce označit do kroužku kde se nalézá?Nebo kde přibližně ho najít?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nemá už žádné poznatky?

Dneska jsem to připojil na vag a hlásilo to na řídíci jednotce na motoru nejakou chybu:CODE_sporadicky,nějak tomu moc nerozumím,ale chubu sem smazal a šel to projet a pak znovu na vag a už žádné chyby nebyly.

Potřeboval bych i víc poradit,jak pořádně využívat tento program!

A nevím třeba jak nastavit to základní nastavení škrtící klapky.

Díky za typy a rady.

Škoda, že jsi nenapsal číslo chyby.. V dílenské příručce a ve VISu by se dalo najít, co zlobí a jak to opravit.. Když už se závada objevila a ŘJ chybu zaznamenala (uložila do paměti), logicky někde něco zlobilo. Odstranit chybu z ŘJ nepomůže, je třeba závadu (potíže) odstranit.

Jestli máš vlastní diganostiku, tak vždy po 150 ujetých km to napíchni a chyby vytáhni. Třeba se to tam zapíše znovu.

Název "sporadický" znamená "občasný" (tedy jednou je to OK, podruhé špatné. Něco ti v motoru pomalu odchází a už to dává najevo.

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už se tu bavíte o tom čidle teploty a vlivu na míchání směsy, je možný když mám špatnej termostat a auto při menším záběru chladne za jízdy pod 90, že se špatně taky míchá směs, teda přesněji řečeno je to stejný čidlo co dává signál na budíky o teplotě, pak by ukazovalo že motor má cca 70 stupnů a dávalo by autu blbou směs je to tak?Protože tuhle závadu mám od koupě a ještě jsem nebyl sto to vyměnit, ale když se měnili svíčky tak neměli hezkej cihlovej povlak, a přesně takovej jakej je když je bohatá směs. Jinak jsem zkoušel najít v knížce jak na to, kde je umístěnej termostat u 55kW ale nejsem z toho moudrej, nemohl by mě někdo přímo na fotce označit do kroužku kde se nalézá?Nebo kde přibližně ho najít?

Sice to není moc dobrá fotka, ale dá se použít, jen tam trochu zavazí zapalovací kabely a kabelový svazek, ale termostat je za tím vším.v tom místě se sbíhají všechny hadice(od expanzky, od topení, od chladiče) do takové plastové kostky. A na té kostce je vratná hadice upevněna přírubou- tuším se dvěma šroubky-a vevnitř je termostat. Oproti škodováckým motorům je termostat ve vratné(studené) větvi od chladiče :excl:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k tomu zapalování.Myslíš vyměnit ty kabely?Svíčky jsou měněny,tak před 20 tisícama.Nebo jak jinak to zapalování proměřit?

No zapalování se měří těžko. Snad jedině odpory zapalovacích kabelů. Ale bylo už tu pár lidí, co měli svíčky 20tis. a byl s nimi problém. Taky probité víčko rozdělovače může svádět jiskru na kostru. nebo slábne zapalovací trafo. Ačkoliv jestli to souvisí s teplotou tak to může být buď to čidlo, nebo klidně i ten termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem konečně včera vyměnil kabely adal novej vzduchovej filtr a svíčky a řekl bych,že to bude ok!

Svíčky jsem měnil už před týdnem a o moc to lepší nebylo.Včera jsem dal i ty kabeky a asi to bylo v tom,protože to teď šlape uplně jináč a i ta spotřeba je asi už jak má byt.Uvidím až najedu více km.Včera sem najel jen nějakejch 50 km.Tak jsu zvědavej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak sláva že je vyřešeno!!! Horší je, že jsem včera Oktu málem rozkopal. Z ničeho nic prostě odmítakla táhnout. Kdybych mezi tím řídil něco silnějšího tak to pochopím. Prostě po rovině dám za pět a došlápnu plyn na podlahu a ona nic jen tak nějak udržovala rychlost. je pravda že se mi ji při popojíždění povedlo téměř zdechnout a to asi bude ten problém. Všiml jsem si že když AEE chcípne-no vinou řidiče a jeho dolních končetin- tak se pak chvíli chová jako lenochod. Prostě ten tah není normální. Je fakt, že jsem před tou cestou bral benzín, ale zase V-Power že bych trefil na nějakou horší kvalitu...no každopádně spotřeba se držela kolem 8l na což nejsem zvyklý. Už jsem na ni začal být naštvaný a pomaličku přemýšlel co by to mohlo být. Zapalování jsem měl na mušce jako první. Auto jsem do rána zaparkoval čistou náhodou u potoka a přirozeně čekal co se ráno bude dít přece jen ta vlhkost a vysoké napětí. No ráno příjdu Okta chytla jako vždy na ťuk a jela zase úplně normálně. Spotřeba ze krásných 6,4l/100 No ačkoliv úplně ono to ještě není. Takže buď ten benál, nebo zapalování. víčko rozdělovače, palec, kabely, trafo vše původní. Svíčky měněny podle servisky před 20 000Km. Měl jsem je venku byly opticky jako nové jenže jsem si nezapamatoval značku, ale Bosch, Brisk NGK to nejsou... takže nevím, ale asi až bude čas koupím nové kabely, víčko, palec a svíčky. Když to vyměním tak mám na dalších minimálně 90 000Km pokoj(kromě svíček samozřejmě)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ale to není 75kW verze, respektive to není BFQ!?

ne to není ;) Diskuze se točí kolem 1.6 55Kw, takže dávat fotku jinýho motoru by bylo trochu mimo. Ačkoliv počítám že umístění bude u 75Kw podobný- no vlastně nemusí. 75Kw má elektronicky řízené chlazení...

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...