Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobry den vsetkym, otcovi na jeho FII prestala fungovat kontrolka dialkovych svetiel na pristrojovke. Svietenie fungovalo, prepinanie tiez, len to neukazalo... :feve:

Suvisi to s domontovanymi bixenonmi (verzia s posunom vybojky, bez clonky). Neodislo to hned, ale az urcity cas po domontazi. Predpokladam nejake rusenie (asi pri prepinani) od elektromagnetu.

V servise mu ich vymontovali, dali nazad origo ziarovky, nasledne (kedze je v zaruke) mu v autosalone vymenili pristrojovku a tu vadnu "odoslali na analyzu do skodovky". Udajne to ale nie je prva FII, ktorej sa to stalo, ze uz ich par takto riesili...

Nemate niekto podobnu skusenost?

Nenasla by sa schema pristrojovky, pripadne nejaka schema elektroinstalacie (hlavne cast tykajuca sa svetiel (bez natacania). :help:

Pred opakovanou domontazou xenonov by sme tam nahodili ochranu (zenerka a spol), len by bolo dobre vediet kde.

No to je nemilé. Je pravda že tá kontrolka a ešte zopár sú slabo chránené (ono na normálnu prevádzku to samo stačí)

Pred LEDkou je 487R odpor a paralelne ke nej je 330R

Kostrené je to spleťou nulových prepojiek

  • Autor

Nemas nahodou komplet schemu toho panelu? Alebo aspon prislusnej casti. To vies, ochranu vieme poriesit, len treba vidiet (vediet) kde... :)

To ti nikto nedá schému budíkov, na to zapomeň.

Veď ak máš DP FI tak sa pozri kde je pin na tú kontrolku a je to. Je identická s FII

  • Autor

No aspon to, ze budem mat pin. Vdaka.

A zabudnut na to nechcem, mozno sa raz aj to stane. :p

Hm tak stále viac a viac ľudí svojimi skúsenosťami potvrdzuje, že neorigo xenóny si s elektronikou FII/R proste nerozumejú :blink:

  • Autor

No vyzera to tak. A blbe je, ze sice neorigo, ale znackove... :aggressive:

Aka značka?

  • Autor

Zistim a dam vediet. Momentalne tam ma klasicke ziarovky.

ok som zvedavý

Proto v tématu Xenon řeším dát tam origo z FI, zda to tento problém eliminuje. I za tu desítku, co se dají koupit na bazaru, bych do toho šel.

  • Autor

Takze tie menice co tam boli su Matsushita electric.

No hej, Matsushita je síce značka ale, Hella a Valeo sa tomu venujú odosť dlhšie a meniče sú preverené na milionoch áut, napríklad BMW používa ten istý menič od helly ako má napr FI len je tam znak BMW :D

  • Autor

No ved hej. :)

Otec hned vymyslel, ako to nakablovat, aby ovladanie islo na relatka a oddeli tak galvanicky okruh svetiel od "zvysku sveta". Akurat napajanie bude napojene a na to dorobime bud nejake suppresory, alebo inu ochranu. Asi to zapojime na stole a pomeriame ake rusaky a odkial idu. To vies, nejako ma to zacalo zaujimat, co tam pusta menic a co ten elektromagnet na prepinanie tlmene/dialkove.

  • Autor

Tak jedna drobnost, v pripade bixenonov so zmenou ohniska (nie clonka) ten elektromagnet nema ochrannu diodu a tecie cezen (pri zapnuti dialkovych) cca 0.5A. Zaroven zapojenie kabelaze, ktora k tomu je pocita s oddelenymi spinacmi na tlmene a dialkove a preto ledka na signalizaciu dialkovych dostava riadne po hube, lebo nezelane uzatvara okruh...

Otec skresli schemu (momentalne je len na papieri) kabelaze upravenu tak, aby aj tato "znackovejsia sada" nerobila problemy, potom ju sem hodim.

No ono vieš ako by to bolo treba iba urobiť? Presne ako blokuješ relátko diodou, kôli spätne naindukovanému napätiu opačnej polarity pri vypnutí.

Oli hoď sem tú schému potom nech popozeráme :palec2:

  • Autor

To doplnenie ochrannych diod je jedna cast, zvysok je rieseny oddelenim pomocou rele. Ved uvidis, potom to sem dam.

Myslím že zas tak preháňať to netreba :D ale ok uvidíme

  • 2 týdny později...

TOsh chlapci, jak jste na tom? Nějaké nové poznatky?

No dnes osm si požičal digi osviloskop tak skúsim odsledovať nejaké rušenie, teda už som to kukal ale iba na origo meniči a bolo to ako som predpokladal, skoro nič. Skúšal som aj systém D1S VALEO a ten na tom bol skoro rovnako.

Neorigo nevie vyskúšať

musím si nainštalovať soft aby som stiahol screenshoty z osciloskopu

OKi, a můžeš pls napsat, jaký má být startovací proud u těch origo Xenonů?

Díky

No nemám žial nainštalovaný Fluke View Forms aby som mohol dať celý trend tak aspon takto:

Napätie akumulátora: naprázdno 12V / s pripojeným meničom 11,5V

1s - 15,6A

2s - 13,1A

3s - 12,3A

4s - 10,2A

5s - 10,0A

6s - 8,9A

7s - 8,1A

8s - 7,8A

9s - 7,6A

10s - 7,3A

11s - 7,0A

12s - 6,7A

13s - 6,5A

14s - 6,3A

15s - 6,1A

16s - 5,8A

17s - 5,7A

18s - 5,5A

19s - 5,3A

20s - 5,2A

21s - 5,0A

22s - 4,9A

23s - 4,6A

24s - 4,5A

25s - 4,4A

26s - 4,3A

27s - 4,1A

28s - 4,0A

29s - 3,9A

30s - 3,8A

31s - 3,7A

32s - 3,6A

Ten štartovací prúd však pri "tvrdšom" zdroji čo autobaterka isto bude (a teda napätie neklesne pod 12,5V) bude max 12 - 13A, možno menej.

Nechce sa mi sa trepať do auta a tam simulovať :D

inak zaujimave je ze ja som nemal so xenonami nikdy problem. najprv som mal H4 (parabola)a potom som vymenil svetla za H7 (projektorove) a stale to fici. svetla niesu natacacie. a to uz mam asi rok nahodene. Aj s dennym svietenim a nikdy sa nestalo ze by sa nezapli alebo tak.

  • Autor

A ake menice a vybojky pouzivas?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.