Publikováno Listopad 13, 200816 r Dobry den vsetkym, otcovi na jeho FII prestala fungovat kontrolka dialkovych svetiel na pristrojovke. Svietenie fungovalo, prepinanie tiez, len to neukazalo... Suvisi to s domontovanymi bixenonmi (verzia s posunom vybojky, bez clonky). Neodislo to hned, ale az urcity cas po domontazi. Predpokladam nejake rusenie (asi pri prepinani) od elektromagnetu. V servise mu ich vymontovali, dali nazad origo ziarovky, nasledne (kedze je v zaruke) mu v autosalone vymenili pristrojovku a tu vadnu "odoslali na analyzu do skodovky". Udajne to ale nie je prva FII, ktorej sa to stalo, ze uz ich par takto riesili... Nemate niekto podobnu skusenost? Nenasla by sa schema pristrojovky, pripadne nejaka schema elektroinstalacie (hlavne cast tykajuca sa svetiel (bez natacania). Pred opakovanou domontazou xenonov by sme tam nahodili ochranu (zenerka a spol), len by bolo dobre vediet kde.
Listopad 13, 200816 r No to je nemilé. Je pravda že tá kontrolka a ešte zopár sú slabo chránené (ono na normálnu prevádzku to samo stačí) Pred LEDkou je 487R odpor a paralelne ke nej je 330R Kostrené je to spleťou nulových prepojiek
Listopad 14, 200816 r Autor Nemas nahodou komplet schemu toho panelu? Alebo aspon prislusnej casti. To vies, ochranu vieme poriesit, len treba vidiet (vediet) kde...
Listopad 14, 200816 r To ti nikto nedá schému budíkov, na to zapomeň. Veď ak máš DP FI tak sa pozri kde je pin na tú kontrolku a je to. Je identická s FII
Listopad 14, 200816 r Autor No aspon to, ze budem mat pin. Vdaka. A zabudnut na to nechcem, mozno sa raz aj to stane.
Listopad 14, 200816 r Hm tak stále viac a viac ľudí svojimi skúsenosťami potvrdzuje, že neorigo xenóny si s elektronikou FII/R proste nerozumejú
Listopad 19, 200816 r Proto v tématu Xenon řeším dát tam origo z FI, zda to tento problém eliminuje. I za tu desítku, co se dají koupit na bazaru, bych do toho šel.
Listopad 19, 200816 r No hej, Matsushita je síce značka ale, Hella a Valeo sa tomu venujú odosť dlhšie a meniče sú preverené na milionoch áut, napríklad BMW používa ten istý menič od helly ako má napr FI len je tam znak BMW
Listopad 19, 200816 r Autor No ved hej. Otec hned vymyslel, ako to nakablovat, aby ovladanie islo na relatka a oddeli tak galvanicky okruh svetiel od "zvysku sveta". Akurat napajanie bude napojene a na to dorobime bud nejake suppresory, alebo inu ochranu. Asi to zapojime na stole a pomeriame ake rusaky a odkial idu. To vies, nejako ma to zacalo zaujimat, co tam pusta menic a co ten elektromagnet na prepinanie tlmene/dialkove.
Listopad 21, 200816 r Autor Tak jedna drobnost, v pripade bixenonov so zmenou ohniska (nie clonka) ten elektromagnet nema ochrannu diodu a tecie cezen (pri zapnuti dialkovych) cca 0.5A. Zaroven zapojenie kabelaze, ktora k tomu je pocita s oddelenymi spinacmi na tlmene a dialkove a preto ledka na signalizaciu dialkovych dostava riadne po hube, lebo nezelane uzatvara okruh... Otec skresli schemu (momentalne je len na papieri) kabelaze upravenu tak, aby aj tato "znackovejsia sada" nerobila problemy, potom ju sem hodim.
Listopad 21, 200816 r No ono vieš ako by to bolo treba iba urobiť? Presne ako blokuješ relátko diodou, kôli spätne naindukovanému napätiu opačnej polarity pri vypnutí. Oli hoď sem tú schému potom nech popozeráme
Listopad 21, 200816 r Autor To doplnenie ochrannych diod je jedna cast, zvysok je rieseny oddelenim pomocou rele. Ved uvidis, potom to sem dam.
Prosinec 1, 200816 r No dnes osm si požičal digi osviloskop tak skúsim odsledovať nejaké rušenie, teda už som to kukal ale iba na origo meniči a bolo to ako som predpokladal, skoro nič. Skúšal som aj systém D1S VALEO a ten na tom bol skoro rovnako. Neorigo nevie vyskúšať musím si nainštalovať soft aby som stiahol screenshoty z osciloskopu
Prosinec 1, 200816 r No nemám žial nainštalovaný Fluke View Forms aby som mohol dať celý trend tak aspon takto: Napätie akumulátora: naprázdno 12V / s pripojeným meničom 11,5V 1s - 15,6A 2s - 13,1A 3s - 12,3A 4s - 10,2A 5s - 10,0A 6s - 8,9A 7s - 8,1A 8s - 7,8A 9s - 7,6A 10s - 7,3A 11s - 7,0A 12s - 6,7A 13s - 6,5A 14s - 6,3A 15s - 6,1A 16s - 5,8A 17s - 5,7A 18s - 5,5A 19s - 5,3A 20s - 5,2A 21s - 5,0A 22s - 4,9A 23s - 4,6A 24s - 4,5A 25s - 4,4A 26s - 4,3A 27s - 4,1A 28s - 4,0A 29s - 3,9A 30s - 3,8A 31s - 3,7A 32s - 3,6A Ten štartovací prúd však pri "tvrdšom" zdroji čo autobaterka isto bude (a teda napätie neklesne pod 12,5V) bude max 12 - 13A, možno menej. Nechce sa mi sa trepať do auta a tam simulovať
Prosinec 3, 200816 r inak zaujimave je ze ja som nemal so xenonami nikdy problem. najprv som mal H4 (parabola)a potom som vymenil svetla za H7 (projektorove) a stale to fici. svetla niesu natacacie. a to uz mam asi rok nahodene. Aj s dennym svietenim a nikdy sa nestalo ze by sa nezapli alebo tak.
Prosinec 4, 200816 r http://tuning.autodoplnky.cz/xenon-vybojky...8000k-s19080026 su to sice 8000 ale ine na tej stranke vtedy nemali.. pisu ze elektronika philips no ja som na tom nikde nevidel napisane.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.