Přejít na obsah

pristrojova doska - "odisla" kontrolka dialkovych


olisoft

Doporučené příspěvky

Dobry den vsetkym, otcovi na jeho FII prestala fungovat kontrolka dialkovych svetiel na pristrojovke. Svietenie fungovalo, prepinanie tiez, len to neukazalo... :feve:

Suvisi to s domontovanymi bixenonmi (verzia s posunom vybojky, bez clonky). Neodislo to hned, ale az urcity cas po domontazi. Predpokladam nejake rusenie (asi pri prepinani) od elektromagnetu.

V servise mu ich vymontovali, dali nazad origo ziarovky, nasledne (kedze je v zaruke) mu v autosalone vymenili pristrojovku a tu vadnu "odoslali na analyzu do skodovky". Udajne to ale nie je prva FII, ktorej sa to stalo, ze uz ich par takto riesili...

Nemate niekto podobnu skusenost?

Nenasla by sa schema pristrojovky, pripadne nejaka schema elektroinstalacie (hlavne cast tykajuca sa svetiel (bez natacania). :help:

Pred opakovanou domontazou xenonov by sme tam nahodili ochranu (zenerka a spol), len by bolo dobre vediet kde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ved hej. :)

Otec hned vymyslel, ako to nakablovat, aby ovladanie islo na relatka a oddeli tak galvanicky okruh svetiel od "zvysku sveta". Akurat napajanie bude napojene a na to dorobime bud nejake suppresory, alebo inu ochranu. Asi to zapojime na stole a pomeriame ake rusaky a odkial idu. To vies, nejako ma to zacalo zaujimat, co tam pusta menic a co ten elektromagnet na prepinanie tlmene/dialkove.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jedna drobnost, v pripade bixenonov so zmenou ohniska (nie clonka) ten elektromagnet nema ochrannu diodu a tecie cezen (pri zapnuti dialkovych) cca 0.5A. Zaroven zapojenie kabelaze, ktora k tomu je pocita s oddelenymi spinacmi na tlmene a dialkove a preto ledka na signalizaciu dialkovych dostava riadne po hube, lebo nezelane uzatvara okruh...

Otec skresli schemu (momentalne je len na papieri) kabelaze upravenu tak, aby aj tato "znackovejsia sada" nerobila problemy, potom ju sem hodim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No dnes osm si požičal digi osviloskop tak skúsim odsledovať nejaké rušenie, teda už som to kukal ale iba na origo meniči a bolo to ako som predpokladal, skoro nič. Skúšal som aj systém D1S VALEO a ten na tom bol skoro rovnako.

Neorigo nevie vyskúšať

musím si nainštalovať soft aby som stiahol screenshoty z osciloskopu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nemám žial nainštalovaný Fluke View Forms aby som mohol dať celý trend tak aspon takto:

Napätie akumulátora: naprázdno 12V / s pripojeným meničom 11,5V

1s - 15,6A

2s - 13,1A

3s - 12,3A

4s - 10,2A

5s - 10,0A

6s - 8,9A

7s - 8,1A

8s - 7,8A

9s - 7,6A

10s - 7,3A

11s - 7,0A

12s - 6,7A

13s - 6,5A

14s - 6,3A

15s - 6,1A

16s - 5,8A

17s - 5,7A

18s - 5,5A

19s - 5,3A

20s - 5,2A

21s - 5,0A

22s - 4,9A

23s - 4,6A

24s - 4,5A

25s - 4,4A

26s - 4,3A

27s - 4,1A

28s - 4,0A

29s - 3,9A

30s - 3,8A

31s - 3,7A

32s - 3,6A

Ten štartovací prúd však pri "tvrdšom" zdroji čo autobaterka isto bude (a teda napätie neklesne pod 12,5V) bude max 12 - 13A, možno menej.

Nechce sa mi sa trepať do auta a tam simulovať :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inak zaujimave je ze ja som nemal so xenonami nikdy problem. najprv som mal H4 (parabola)a potom som vymenil svetla za H7 (projektorove) a stale to fici. svetla niesu natacacie. a to uz mam asi rok nahodene. Aj s dennym svietenim a nikdy sa nestalo ze by sa nezapli alebo tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...