to Wheel: prosímtě, tvoje úvaha by byla v pohodě. Ale.... Stejně jako u tebe, tak u některých ostatních tady na tomhle fóru nechápu, proč porovnávaj 1,2 TSI s 1,4, nebo v tvým případě 1,8. Kubíky ničím nenahradíš, tak proč chtít tytéž vlastnosti po jednadvojce jako po silnějších motorech? Copak jste tady všichni škočili na škodovácký marketingový hlášky o tom, že 1,2 jsou náhradou za 1,4 a 1,6 ??? NEJSOU a NEBUDOU. Jsou to jen modernější maloobjemy s nepřiměřenými výkony. Všechno ale na dluh. MODERNĚJŠÍ = jako všechno v týhle době - za čtyři roky skončí morální životnost jako u počítače , pak se toho zbavit a koupit nový. Tyhle motory sice ohromí, ale kilometrovej nájezd jako o 1,4 nebo dokonce 1.6 přece nemůžeme čekat. Například včera jsem jel s mým room 1,2 TS 63 z Kunratic do Globusu ČM a zpět za 4.7 l. S 1,4 16V 63 bych si na tuhle spotřebu ani nehrábnul. Nadruhou stranu ale vím, že to je opět na dluh - spočívající v životnosti a spolehlivosti 1,2 TSI. Pokud bude v tomhle jen z poloviny jako 1,4 16V 63 tak jsem šťastnej . Prostě to beru takový, jaký to je a s nikým se nechci porovnávat, ani závodit.
Když začaly u fábií třívály HTP - to bylo smíchu. Teď začínaj u Italů bouchat do auto taky třívály, objemy 900 cccm a výkony stejný jako u 1,2 TSI 63. Nikdo ani nepípne, naopak si vyguglujte recenze. A tři hrnce se začínaj dávat do více aut. Já tvrdím, že ve škodovce si nedělaj prdel, když tvrděj, že do pěti let tu bude v Oktávii litrovej motor. Pamatujete si na dobu, kdy když si někdo koupil Oktávii 1,6i, tak to byl socka se slabým motorem?? Kdyby v tý době někdo prohodil, že do deseti let tu budou lítat oktávky s 1,4 nebo 1,2, tak by byl zralej na psychouše.
Prostě auta obecně strašně zlevnila za podlední roky a s tím šla do kopru jejich kvalita.