Zakládám toto téma, neboť vím, že je mezi majiteli O2 mnoho uživatelů této famózní automatické převodovky nové generace, a zcela jiné konstrukce, než dosud hlavně používané HDM automaty (příp. i další jiné systémy).
Na serverech auto.cz i autorevue.cz toho o DSGčkách bylo napsáno mnoho, bohužel byly dizkuse silně degradovány a zapleveleny různými "chytráky", kteří o této převodovce tak max. někde četli. Bylo by dobré, kdyby se tak zde nedělo, a objevily se zde praktické zkušenosti, neboť jsme mezi prvními uživateli s těmito převodovkami (pominu-li Audi TT), a co se týče např. životnosti a spolehlivosti, je to asi stále jedna velká neznámá.
Já osobně mám DSG v O2 TDI 1.9 Elegance v MR2006 (vyrobená červenec 2005), jsem s ní maximálně spokojen, najeto cca 30 kkm, s převodovkou nebyly zatím žádné potíže. Dlouhodobá spotřeba cca 6 l/100km, a to rozhodně nejezdím zcela dle přepisů a nějak výrazně ekonomicky.
Zajímá mě zkušenost ostatních uživatelů DSG, zejména pak funkce Launch Control. Měl jsem pocit, že mě někdy na počátku fungovala, možná to byla ještě přenesená vzpomínka z předváděcí jízdy s DSG Touranem nebo jinou DSG O2, kdy jsem tuto funkci zkoušel a myslím, že pracovala.
Pro neznalé, u Launch Control jde mj. o to, že v režimu S (sport), lze obecně u DSG převodovek za současného držení pedálu brzdy (levou nohou), a současném přidávání plynu pravou po prudkém uvolnění brzdy provést vzkutku "raketový" odpich z místa (spojkám to asi ale svědčit nebude ).
U mé stávající O2 to nějak uspokojivě nefunguje, při současně stlačené brzdě otáčky nahoru moc nejdou, a to ani v režimu S. Je možné, že to úpravou firmware řídící jednotky DSG převodovky automobilka nějak modifikovala ? V servisu jsem je kvůli tomu již naťuknul, nevědí...
Také by byla jistě zajímavá zkušenosti lidí, kteří mají TDIčko s DSG čiplé, jak se to chová atd..