tom 1969: ach jo, to už je taková klasika 'odborných' diskusí. Tahání se o slovíčka. Přesně proto sem raději moc nepíšu. Svůj příspěvek jsem si po sobě na tvé doporučení přečetl a asi jsem nepochopil na co narážíš. Myslím, že to je srozumitelné.
Auto jsem si koupit za své, ano. Za své jsem si koupil také těch několik aut před tímto(Škody). Stejně tak jsem jezdil s několika služebákama. Svá auta si vybírám. Co mi vyhovuje si koupím. Je smutné, že uskutečnit testovací jízdu s 1,6 ve čtyřkolce, než ji člověk koupí a nebyl odkázán pouze na podobné diskuse, byl nadlidskej úkon, ale podařilo se. Na auto jsem potom čekal jen půl roku. Tomu říkám průlom, více než 20let po revoluci.
Nemám důvod si lhát do kapsy, jak naznačuješ. Pouze se snažím nazývat věci správným jménem. Mohu tě ujistit, že s každou další novou Škodovkou, kterou jsem měl, cítím drobný krok 'zpět' v kvalitě auta na mnoha maličkostech. Rok od roku se šetří více a více na spoustě drobností, který nakonec jako celek prostě vadí. Má odvěká slabost(až úchylka) pro Škodu stále více dostává na prdel. Ale NE kvůli motoru, příteli! Škodovka nikdy nebyla synonymem výkonu. Každý kdo řídil i jiná auta než Škoda 1,9(77 a více kw)musí přece vidět, že to není žádnej zázrak. A co čekáš od 1,6? Takže to shrnu ještě jednou. Motor 1,6 jede stejně dobře(pro někoho blbě) jako 1,9.
Výkon není problém, problém je škodolibost soudruhů z VW. Dlouhá-dlouhá-dlouhá-předlouhá-pětistupňová převodovka. Proto jsem použil termín mrtvola, který sis zcela chybně spojil s motorem. Je to již srozumitelnější? Dej tuhle převodovku do své 1,9 a napiš jak ti ta silná 1,9 pojede. Lidi kteří hledají u Škody výkon, mi je upřímě líto. Nemyslím to špatně, ani nechci urážet.
Spíš jsem naštvanej na to, že jsem stále nepochopil to neskutečný 'dogma' kolem 1,9 a výkonu.
Já např. 1,6 považuji za zcela smysluplnou alternativu k 1,9. Komu nestačí pětikvalt si buď bude muset počkat než se lid vzbouří a zlobrům v koncernu natrhnou řiť, protože si to zaslouží. Pak se snad milostivě uvolí a přestanou handicapovat Octu proti Golfům a i nám do čech pošlou převodovku pro dospělí a třeba i jiné vychytávky. Nebo si koupí 4x4, kde je šestikvalt a jede fakt v pohodě! Nebo si bude muset připlatit za vynikající DSG. Taky existují 2.0 motory, které se nabízejí jako lepší alternativa. Nebo jak píšeš ty, jsou i tací, kteří skáknou do bazoše pro královnu všech motorů a upřednostní ryzí 'vůni' nafty před vůní nového auta .
Nebo si koupí nějkého korejce či itala.
Nic proti, promiň.