omicron:
na 50ti litrovou nádrž v pohodě s naftovým autem ujedeš 800-1150 km, podle stylu jízdy. S benzínovým motorem taky dáš 600-1000 km. A jak píše Mates_XIV: vyplatí se ti těch 10 litrů navíc, abys ujel 150 km dál?
Krom toho: dost lidí stejně nikdy netankuje plnou nádrž a každý naříká na vysoké ceny PHM. A v případě, že na pumpě za plnou nádrž zaplatíš např. jen 2000 Kč (při 50l nádrži), anebo 2400Kč (při 60 litrech), je přeci jen ta nižší částka pro mnoho lidí snesitelnější, ne?
Nechci se nikoho dotknout, ale auto si každý může nakonfigurovat sám. Pouze v případě, že dostaneš auto přidělené ve firmě, tak si vybrat nemůžeš. Takže na téma konfigurace motoru/převodovky/nádrže pláčeš na špatném hrobě (to se na mě nezlob a neber to osobně; jedná se jen o můj osobní názor ).
Já jsem s velikostí současné nádrže spokojenej. Mám naftu a není problém natankovat téměř 55litrů a dojet 1000 km daleko. A to si troufám tvrdit, že jezdím hodně často a hodně daleko na jeden zátah dlouhý štreky (roční nájezd cca. 80-100 tis. km svým autem a dalších 40 tis. služebníma autama).
A připomínka k velikosti zavazdlovýho prostoru: když se zeptáš (nejen zdejších) majitelů Octavií, proč si vybrali tohle auto (a je jedno, zda OI, OII/OII FL), tak ti drtivá většina řekne, že kvůli prostornosti, kam patří i velikost kufru. Pokud ti stačí malý kufr, můžeš si vybrat mezi Golfem VII či Audi A3 (z koncernových aut se stejným podvozkem), či jinými konkurečními prefabrikáty (ať už Hyundai, Kia či Ford aj.). Nikdo z nich nemá o tolik větší nádrž (maximum je tuším 60 litrů), ale nikdo ti nenabídne stejně velký kufr. A ještě k tomu místo pro PLNOHODNOTNOU REZERVU!!!
A aby se kvůli zákazníkům škodovky vyvíjela a vyráběla nová nádrž, je opravdu utopická představa. Protože se to finančně nevyplatí. Nikdo ze zákazníků by nebyl ochotný na autě připlácet řekněme 10000,- jen proto, že tam má větší nádrž, kvůli který se musela předělávat karoserie v zadní části vozu...