Nemůžeš porovnávat Passata (limuzína) s Octavií (liftback). Když se podíváš do statistik prodejů, tak tuhle kravinku si objednává 0,00x% zákazníků. Ty vámi haněné asistenty se prodávají mnohem lépe a mají větší smysl pro bezpečnost posádky. Každý se zde ohání bezpečným autem, ochranou posádky atp. Málokdo však k tomu udává, že existují dva druhy bezpečnosti - pasivní a aktivní; jinak řečeno: jak je to auto stavěný, a jak je to auto podpořený, aby k nehodě nedošlo, příp. se eliminovala rizika zranění/úmrtí posádky.
První skupinu nemůžu já, jako zákazník, ovlivnit. Tu ovlivňuje výrobce konstrukcí auta, resp. použitými (či nepoužitými) materiály.
Druhou skupinu však ovlivnit mohu. Já osobně např. zastávám názor, že je pro mě bezpečnost vozu/posádky důležitější, než suprtrupr rádio s dvacetisedmi reproduktory a podobné zhovadilosti.
Ano, jsem člověk, který se téměř denně s těmito systémy v autě z pracovních důvodů veze, tudíž jim musím důvěřovat. Ty systémy v autě nejsou od toho, aby přebíraly řízení vozu (mimochodem to je v Evropě nad 30km/h zakázáno, jedná se o tzv. autonomní řízení vozidla), ale jen a pouze doplňují řidiče v jeho reakcích, příp. ho částečně zastupují ve chvílích, kdy on ztratil kontrolu nad situací. Např. adaptivní tempomat s funkcí antikolizní ochrany (u VW kombinace systémů ACC a Front Assist, které se prodávají POUZE SPOLU!) dokáží v případě nouze auto zbrzdit natolik, že minimují riziko těžkých úrazů, příp. smrti posádky až o 60%! Když ti začne systém Front Assist automaticky brzdit (poté, co tě už 2x varoval - jednou akusticky, podruhé ti kopne do brzdového pedálu), tak už je zpravidla na zabránění kolize pozdě. Jde jen o maximální možné snížení rychlosti nárazu - je totiž rozdíl, jestli se o někoho zastavíš ve 100 km/h, anebo jestli ten systém tuto rychlost snížil na 40 km/h. Auta budou tak jako tak zničená, ale ty a tvoje posádka mají šanci střet přežít.
A to, že někdo nabízí elektricky vyhřívaný volant např. ve zmiňované Astře, tak to pro mě není argument. Protože to auto musí být v určitém výbavovém stupni a výsledná suma už leze do vyšší třídy
A myslím, že marketing koncernu je v tomto ohledu dokonce jeden z nejvstřícnějších. Někteří konkurenti sice nabízejí některé "vychytávky", ale nenabízejí zase jiné věci, které jsou u konkurence např. v základu. Takže to je prašť jako uhoď a u každého výrobce se dá najít něco jiného